Стаття "Молодь обирає здоров"я"

Про матеріал
Берегти своє здоров’я – це означає вести здоровий і активний спосіб життя: робити зарядку, ходити в походи, займатись посильною фізичною працею, відвідувати спортивні секції, любити і дотримуватись чистоти, тому що чистота – запорука здоров’я.
Перегляд файлу

Черненко Л.П. викладач-методист

КВНЗ «Уманський гуманітарно-педагогічний коледж

ім. Т. Г. Шевченка»

Молодь обирає здоров’я

Держава піклується про здоровий спосіб життя студентської молоді. У спільному наказі Міністерства освіти і науки й Міністерства охорони здоров’я України від 21.04.2005 № 242/178 у пункті 1.11. зазначено: «Забезпечити вивчення у навчальних закладах питань, пов’язаних із збереженням здоров’я, перевагами здорового способу життя, правилами особистої гігієни, профілактики йододефіцитних захворювань, впровадження інформаційно-просвітницьких програм, інтерактивних форм роботи для здобуття знань і формування життєвих навичок щодо зменшення вразливості до ВІЛ-інфікування» [4].

Берегти своє здоров’я – це означає вести здоровий і активний спосіб життя: робити зарядку, ходити в походи, займатись посильною фізичною працею, відвідувати спортивні секції, любити і дотримуватись чистоти, тому що чистота – запорука здоров’я. А ще виробляти в собі добрі, корисні звички, позбавлятись та уникати поганих, шкідливих.

Куріння – шкідлива звичка. Тютюновий дим містить понад 1200 шкідливих речовин, найсильнішою з яких є нікотин. Вдихання повітря, насиченого тютюновим димом, згубно діє на організм людини, особливо дитини.

Наркоманія – важка хвороба, що викликає серйозні зміни в здоров’ї, стає причиною інвалідності або смерті в молодому віці. Наркомани живуть у середньому на 20-25 років менше, ніж люди, які не вживають наркотики. Ін’єкційне введення наркотиків – найкоротший шлях до зараження ВІЛ.

Шкідливими, згубними звичками, крім куріння, наркотиків є й вживання алкогольних напоїв. Алкоголь негативно впливає на дітей і підлітків, гальмує їхній ріст і розвиток. Основна небезпека вживання і зловживання спиртними напоями, особливо у підлітковому та юнацькому віці, полягає у виникненні алкогольної залежності, яка поступово переходить у тяжкі захворювання – алкоголізм і проявляється у необоротному ураженні всіх органів і систем [5].

Здоров’я – це найбільша цінність кожної людини. Важливо знати, що шкідливі звички шкодять здоров’ю, призводять до хвороб, депресій, втрати мрій, які були колись найважливішими. Студенти мають протистояти пропозиціям що до куріння, вживання алкогольних напоїв та наркотичних речовин!

Сьогодні перед коледжем стоять завдання зберегти здоров'я студентів і навчити їх бути здоровими, тому в роботі викладачі впроваджують здоров'язбережувальні технології.

Викладачі коледжу спільно зі студентським самоврядуванням проводять акції «Молодь обирає здоров’я», у рамках яких відбуваються конкурси соціальної реклами проти тютюнопаління, вживання алкоголю та наркотиків, зустрічі з представниками громадських організацій, лікарями, фахівцями правоохоронних органів.

У практиці роботи навчального закладу педагогами активно впроваджуються такі здоров’язбережувальні освітні технології: атлетична гімнастика, аеробіка, хатха-йога, масаж рефлексогенних зон, гімнастика для очей, пальчикова гімнастика тощо.

Здоровий спосіб життя об'єднує все, що сприяє виконанню людиною професійних, суспільних, сімейних і побутових функцій в оптимальних для здоров'я умовах і визначає спрямованість зусиль особи в збереженні і зміцненні індивідуального і суспільного здоров'я. Це, передусім, сприятливе соціальне оточення; духовно-етичне благополуччя; оптимальний руховий режим, гартування організму; раціональне харчування; особиста гігієна; відмова від шкідливих звичок; позитивні емоції (6).

Ефективність реалізації системи психологічної профілактики вживання наркотику, алкоголю та куріння учнями-підлітками забезпечується за допомогою: розвитку соціальної та особистої компетенції, становлення навичок самозахисту, розвитку самоконтролю й визначення мети, прагнення до розкриття творчого потенціалу, необхідного для творчості й особистісного зростання.

  1. СПИСОК ВИКОРИСТАННИХ ДЖЕРЕЛ:
  2. Арєф'єв, В. Г., Єдинак, П. А. Фізична культура в школі (молодому спеціалісту) Навчальний посібник для студентів навчальних закладів 1-4рівнів акредитації. 3-є вид. перероб. І доп. – Камянець-Подільський: ПП Буйницький, О. А. 2007. – 248 с.
  3. Ващенко, О. Готовність вчителя до використання здоров’язбережувальних технологій у навчально-виховному процесі / О. Ващенко, С. Свириденко // Здоров’я та фізична культура. 2006. №8. С.1-6.
  4. Дубогай, О. Д. Фізкультура як складова здоров’я та успішного навчання дитини / О. Д. Дубогай. – К.: Вид. дім «Шкільний світ»: Вид. Л. Галіцина, 2006. – 128 с.
  5. Вакуленко О. В. Сучасне розуміння здоров’я людей як соціальна умова їх розвитку / О. В. Вакуленко // Соціалізація особистості : зб. наук. праць. – К. : НПУ, 2000. – Вип. 1. – С. 93 – 99.
  6. Охріменко Л.  В. Профілактика шкідливих звичок серед дітей і підлітків.Департамент освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації Державний навчальний заклад "Звенигородський центр підготовки і перепідготовки робітничих кадрів". Звенигородка, 2014. 43 с.
  7. Смирнов Н. К. Здоровьесберегающие образовательные технологии и психология здоровья в школе. – 2-е изд., испр. и доп. –М.: АРКТИ, 2006. – 320 с.

 

doc
Додав(-ла)
Черненко Любов
Додано
25 червня 2020
Переглядів
514
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку