Стаття на тему: "Обдаровані діти – майбутній цвіт нації!"

Про матеріал
Стаття на тему: "Обдаровані діти – майбутній цвіт нації!". Опис педагогічного досвіду роботи майстра виробничого навчання та класного керівника Міжрегіонального Центру
Перегляд файлу

C:\Users\Админ\Desktop\32 кух\IMG_20180919_114029.jpg«Віддай людині крихітку себе,

 за це душа наповнюється світлом»

Л.Костенко

 

Обдаровані діти – майбутній цвіт нації, інтелектуальна еліта, гордість, честь України, її світовий авторитет. Недарма видатні діячі нашої держави надавали виняткового значення формуванню розумового потенціалу українського громадянства, вважаючи, що тільки еліта може просувати суспільство й державу до висот досконалості. І наше завдання полягає в тому, щоб дбайливо плекати талант.

Кожна обдарована дитина - індивідуальність, яка потребує особливого підходу. Сприяння реалізації обдарування потребує організації особливого середовища, зокрема, спеціальної освіти, яка виходить, як правило, за межі навчання.

Який же навчальний заклад  потрібний обдарованим? Такий, мабуть, який розвиває здібності своїх учнів. Але цього, зазвичай, мало. Навчальний заклад повинен допомогти учню розвинути в собі здібності до самореалізації, не тільки навчити, а й створити умови, щоб він був готовий до цієї складної й самостійної роботи.

Ідея формування творчої особистості є провідною в роботі Міжрегіонального центру. Це, передусім, творче середовище, де формуються громадяни України як креативні особистості, розкриття яких збагатить наше суспільство, забезпечить перспективний його розвиток. І в цьому контексті на перший план виходить організація роботи з обдарованою молоддю, головною метою якої є створення умов формування високо інтелігентної, творчої особистості.

Робота Міжрегіонального центру з обдарованими учнями  реалізується  через предметні гуртки, гуртки технічної творчості та художньої самодіяльності, спортивні секції і конкурс «Краща навчальна група».

Учні навчальної групи 32 кух. конд., керівниками якої ми є, перебуває в стінах Міжрегіонального Центру четвертий рік. Зараз вони знаходяться на останньому етапі ступеневого навчання: півроку здобувають найвищий кваліфікаційний рівень "Кухар 5 – го розряду». А що ж там, за плечима  наших вихованців.

Конкурси творчих робіт, як  конкурси ікебан, виробів з природного матеріалу та конкурси святкових газет і тематичних плакатів теж несуть свою розвиваючу функцію допомагають учням самовиразитися, показати своє бачення навколишнього світу, так в цьому році в конкурсі виставка квітів до Дня визволення Хорольщини група зайняла 2 місце.

Своє вміння творити красу передає учням і майстер групи Наталія Михайлівна Ярошенко (гурток «Кулінарний клуб») на якому учні вдосконалюють свої професійні вміння та навички. Проводять  майстер класи як для  учнів інших груп Центру так і на відкритих заходах міста та днях відкритих дверей.

 Система гурткової роботи у групі спрямована на розвиток творчості учнів, їх здібностей, талантів, формування естетичного смаку, здорового способу життя, на задоволення потреб учнів щодо реалізації їх особистості. Завдання класного керівника, майстра групи, керівників гуртків - зберегти, збагатити, а також розвинути обдаровану молодь. У групі ведеться цілеспрямована робота щодо створення умов для інтелектуального та духовного розвитку обдарованих учнів. Задоволення їх освітніх потреб здійснюється шляхом залучення до різних видів творчості. Робота гуртків впливає на інтереси і здібності, а також на формування творчої, конкурентноспроможної особистості.

Всі учні групи відвідують гуртки, один з них, гурток «Гирьового спорту», інші: гуртки «Іноземної мови», математичний, економічний гурток «Бізнес-клас», історико-краєзнавчий, «За здоровий спосіб життя», гурток «Вокального мистецтва». Такий підхід дає змогу розвивати в учнях творче мислення, фантазії. Разом із викладачами та майстрами вони розвивають, доповнюють, вдосконалюють свої знання, нахили та здібності.

Гурток «Вокального мистецтва» приваблює учнів перш за все талантом його керівника. Саме керівник включає учнів у власну систему цінностей, насичує педагогічний процес творчою діяльністю, що має велике духовне і соціальне значення. Години репетицій і спілкування стають для обдарованих учнів місцем комфорту. Саме тут учень почуває себе самостійною особистістю. Саме тут у неї розвивається талант, її інтереси, вміння і навички.

Учні, що мають акторський талант та вокальний талант залучаються до  роботи гуртків художньої самодіяльності у Центрі, для підготовки звіту групи із художньої самодіяльності. Це також дуже дієвий спосіб саморозвитку, форма вдосконалення вмінь, здібностей. Учасники самі готують декорації, продумують образи, перевтілюються. Все це сприяє самовираженню та розвитку всього того, чим наділила природа учня. Саме тому група 32 кух. конд три роки поспіль займає перше місце в конкурсі Центру «Огляд художньої самодіяльності» та є активними учасниками агітаційної бригади Міжрегіонального центру.

Екскурсії групи до Хорольського ботанічного саду розширюють естетичні смаки учнів та виховують любов до природи ще на першому році навчання група 32 кух. конд стали активними учасниками екологічного проекту «Ботанчний сад – перлина Хорольщини».

Основним завданням, яке стоїть перед класним керівником та майстром, є формування почуття патріотизму, любові до свого народу, його історії, культурних та історичних цінностей. Цьому сприяють такі форми роботи з учнями, як: тематичні лінійки до Дня визволення Хорольщини, конкурсні програми Красуня Хорольщини, години спілкування «Учасники АТО серед учнів Центру», бесіди, родинні свята «Символи, обереги та вірування українського народу», анкетування учнів, батьків, зустрічі за "круглим столом", вечори пам 'яті тощо.

Протягом  навчання викладачі працювали зі здібними учнями та учнями, які мають низький рівень навченості.  Учні групи прийняли участь в районних предметних олімпіадах і зайняли  призові місця.

  • Чорнобай Наталія – районна олімпіада із біології 3місце (викладач Васильченко Д.М.)
  • Дешева Ярослава – районна олімпіада з географії 3 місце (викладач Троян І.П.)
  • Чорнобай Наталія – районна олімпіада з математики 2 місце ( викладач Прокопович Н.В.)

Дешева Ярослава 3 роки брала участь у  Міжнародному конкурсі юних знавців української мови ім. П. Яцика та у всеукраїнському конкурсі ім. Т.Г. Шевченка.

Група 32 кух. конд. учасники обласних проектів:

  •              історичний проект «Полтавським краєм – на вітрилах часу» присвячений концтабору Хорольська Яма. Дешева Ярослава зайняла перше місце та нагороджена грамотою.
  •              Обласний конкурс «Презентація « Мій заклад – найкращий», Дешева Ярослава нагороджена грамотою в номінації «Оригінальність задуму».
  •              Обласний проект «Профтехосвіта Полтавщини – історія і сьогодення», творча група  та Дешева Ярослава нагороджені грамотою.

 Традиційними у Ценрті стали предметні тижні, та тижні із професій до яких учні разом з учителями та майстрами готуються ґрунтовно і заздалегідь.

Активними учасниками предметних тижнів є Чорненька Аліна, Ходорчук Юлія, Наточій Віта, Чорнобай Наталія, Дешева Ярослава, Крохмаль Ірина. Під час яких учні групи приймають участь на тільки в центрівських заходах, а й в міжнародних конкурсах, таких як «Кенгуру», «Левеня», «Колосок», «Бобер», «Грінвіч» та отримали дипломи як учасників, так і переможців.

Під час проведення професійних конкурсів кращий із професії «Кухар» зайняла Крохмаль Ірина 2 місце, кращий із професії «Кондитер»: Крохмаль Ірина – 1 місце, Дешева Ярослава – 2 місце, Чорненька Аліна.

В рамках професійних тижнів учні групи 32 кух. конд. брали безпосередню участь в кулінарному турнірі «Умілий кухар» та зайняли призові місця та були активними учасниками проекту «Кольори в моїй професії», зараз же працюють над заходом присвяченим до Міжнародного дня кухара та проектом «Чи можуть дієтичні страви бути смачними»

Вже традиційно наші учні беруть участь у районних творчих заходах «Ідеальна пара» де в 2017р. Ярослава Дешева та Владислав Хом′як зайняли 1 місце, в конкурсі «Красуня Хорольщини» у 2016р Крохмаль Ірина,  а в 2017р Дешева Ярослава зайняли призове 2 місце. 

Наші спортивні команди є постійними учасниками різноманітних спортивних змагань, як зональних, так і районних. Так  навіть в  останньому Олімпійському тижні учні групи отримали такі результати: 

 – з бігу на 30 м (дівчата) -  2 місце,  Ходорчук Юлія

– з човникового бігу 4х9 м (дівчата) - 3 місце  Ходорчук Юлія.

– піднімання тулуба (дівчата) - 1 місце Дешева Ярослава.

    Навчальні досягнення учнів стимулюються нагородженнями медалями, грамотами, похвальними листами та свідоцтвами з відзнакою. У межах навчального закладу розроблені такі методи стимулювання учнів: розміщення фото на шкільній дошці пошани, написання листів – подяк батькам та на виробництво, де вони працюють.

Результатом роботи педагогічного колективу Центру є випускник, в якого сформовано рівень соціальної зрілості, достатньої для забезпечення його самостійності у різноманітних сферах життєдіяльності, здорова (фізично, психічно, духовно) людина, творча особистість з розвиненою потребою у самореалізації та самовдосконаленні, з гуманістичним світоглядом та почуттям відповідальності за долю України, її народу, людства.

XXI століття ставить масштабні завдання перед навчальним закладом. Саме навчальний заклад має і повинна виховувати людину, спроможну творити своє власне життя, здатну до самовизначення. Життя від молодого покоління вимагає конкурентноспроможності, професійної і соціальної мобільності, високої освіти, самовдосконалення.

  Робота нашого навчального закладу спрямовується на те, щоб учні могли поглянути на себе очима одногрупників, батьків, викладачів і виявили в собі те, над чим треба попрацювати, на що треба звернути увагу. У процесі виховання учні набувають якостей, яких їм не вистачає. Саме в процесі виховання відбувається розвиток особистості.

Пріоритетним у вихованні підростаючого покоління вважаємо національно-патріотичне виховання учнів, тому велику увагу приділяємо вихованню в них національної свідомості. Проведення бесід  з даної тематики, знайомство з історичним минулим та сьогоденням нашої Батьківщини, з подіями Великої Вітчизняної війни формують у учнів почуття гордості  та відповідальності за країну в якій ми живемо. Тому ми намагаємось постійно наголошувати, що їм, сьогоднішній молоді, належить будувати вільну незалежну державу і жити в ній. А тому від того, як вони працюватимуть у майбутньому, залежить і майбутнє України. Це примушує учнів міркувати над тим, що людині слід думати не тільки, як прожити самому особисто, але й відповідати за життя своєї держави.

Кожен учень – індивід, особистість, що формується впродовж свого життя різними чинниками. Одним із цих чинників є навчальний заклад. Однолітки, друзі, викладачі   це той світ, де учень вчиться бути собою, розвивається, шліфує свої життєво необхідні принципи та поняття. І добре, коли в цей час поряд з учнем, який підіймається по власних сходинках успіху, йде творчий, активний, розумний колектив на чолі із класним керівником та майстром.

 

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
23 лютого 2019
Переглядів
2312
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку