Стаття на тему "Ранкова зустріч. Структура та способи впровадження в навчальний процес"

Про матеріал
Стаття на тему "Ранкова зустріч. Структура та способи впровадження в навчальний процес"
Перегляд файлу

         Ранкова зустріч — це запланований, структурований збір учнів, якому вчителі присвячують 20—25 хвилин кожного дня вранці для того, щоб створити позитивну атмосферу на весь період перебування дітей у школі.

       Планування тематичних ранкових зустрічей повинно базуватися на темі дня або тижня. Окрім цього, така форма роботи може ґрунтуватися на будь – якій інформації. В такому випадку, ранкові зустрічі будуть інформаційними, тобто містити якусь інформацію.

Завдання ранкової зустрічі:

- налаштувати дітей на конкретну тему;

- актуалізувати або частково перевірити рівень знань з даної теми;

- створити позитивну емоційну атмосферу для навчання.

Ранкова зустріч повинна містити 4 основних компоненти

1) Вітання. Кожна зустріч розпочинається з привітання, яке  налаштовує дитину на позитивну роботу протягом цілого дня.  Вітання, дивлячись як його організувати , може бути як окремою активністю, так і частиною зустрічі.

Цей компонент ранкової зустрічі допомагає створити атмосферу дружби та приналежності до групи, створює спокійний, гарний настрій для наступного елементу зустрічі.

2) Групове заняття.  У класі створюється відчуття єдності, радості через виконання пісень, участі в іграх, виконання цікавих завдань. Ігри та заняття, позбавлені елементів суперництва, кооперативні за суттю, враховують індивідуальний рівень розвитку певних навичок дітей. Такі групові заняття, здебільшого, пов’язані з навчальною програмою чи темою, яка в цей час вивчається в класі.

3) Обмін інформацією. Учні висловлюють свої думки, обмінюються ідеями та пропонують важливі для них теми для обговорення. Цей компонент  допомагає розвивати навички, які дають змогу навчатися впевнено говорити й слухати. Тут діти діляться своєю радістю чи сумом, вчаться співпереживати, радіти і сумувати разом зі своїми однокласниками.  Учням дуже важливо відчувати, що їх люблять, що вони потрібні в класі.  І коли всі сідають в коло на килимі, чи просто тримаються за руки,  вони бачать очі один одного, відчувають захищеність, що сприяє формуванню міцного і дружного колективу.

4) Щоденні новини.  Щоденні новини можуть містити різноманітні завдання (повідомлення теми уроку(тижня), заповнення календаря, перегляд розкладу виконання робіт, створення графіка погоди) або ж коментування письмового оголошення, яке щодня вивішується на відповідному стенді чи дошці.

 

 

Ранкова зустріч 1

Тема: «Дари осені»

Вчитель: «Голосно сопілочка співає, дітлахів у коло зазиває». Діти збираються у коло.

 1. Привітання

 Здрастуй, небо блакитне (Дивляться вгору),

 Здрастуй, сонечко рідне (Руки вгору),

 Здрастуй, матінко Земле (Нахиляються до підлоги),

 Здрастуй, ти (Тиснуть один одному руки),

 І здрастуй, я (Руки до грудей)!

 2. Групове заняття

- Діти, уявіть собі, що ми рослини, які зростають на городі. Давно не було дощу і рослини зів'яли: спочатку опустилися голівки, потім - листочки, а потім зігнулася вся стеблинка до землі.  (Діти на рахунок 1 опускають голову, 2 - руки вздовж тулуба, 3 - присідають).

  - Раптом пішов дощик і рослини почали оживати.  (Діти повторюють вправу в зворотному порядку).

- Які плоди можуть бути у рослин, що ростуть на городі?

3. Інформаційні повідомлення.

Бесіда за аналогією «трьох питань» (мені б хотілося дізнатися «хто садить овочі», «як доглядати за овочами», «які мама робить заготовки»).

 (Діти висловлюються по черзі, передаючи один одному - осінній листочок).

  • Які ви знаєте овочі?
  • Коли вони достигають?
  • Які овочі ви любите?
  • Що мама робить з овочів?

4. Щоденні новини

Робота з календарем (число, місяць, день тижня).

 

Ранкова зустріч 2

Тема «Овочі та фрукти»

1. Привітання.

Діти вітаються від імені овочів і фруктів «Привіт, я Малинка (Картопелька, Огірочок…) »

2. Щоденні новини.

 - В овочах та інших корисних продуктах міститься велика кількість вітамінів, і кожен вітамін має своє ім'я і велике значення для організму.

 - вітамін А дуже важливий для зору;

- вітамін В допомагає хорошій роботі серця;

 - вітамін Д робить наші руки і ноги міцними;

- вітамін С зміцнює весь організм, робить людину більш здоровим.  (Вчитель вивішує малюнки).

3. Обмін інформацією.

 - Подивіться в кошик.  На які дві групи можна розділити те, що в ньому лежить?  (Овочі та фрукти).  Що ми називаємо овочами?  Які овочі ви знаєте?  Що ми називаємо фруктами?  Які фрукти вам відомі?  Назви свій улюблений фрукт.  А ти знаєш, що він росте - на гілочці дерева? Чому овочі та фрукти корисні?  Що таке вітаміни?  Вітаміни - це корисні речовини, які потрібні нам для зміцнення здоров'я.

- Як ви думаєте, перед вживанням в сирому вигляді овочі та фрукти потрібно мити?  Чому?

 4. Групове заняття. 

Вчитель проводить рухливу дидактичну гру з теми «Зберемо врожай»

 

Ранкова зустріч 3

Тема «Космос»

Організація кола. 

1. Привітання.

Діти по черзі обіймають один одного, назвавшись якимось вигаданим космічним ім'ям.

2. Обмін інформацією.

           - Діти, часто, коли ми виходимо ввечері на вулицю, то піднімаємо наші очі вгору і намагаємося розглянути, що там, в космосі.  Космічний світ дуже широкий і різноманітний.  Іноді ми можемо ввечері розглянути на небі безліч зірок, що для нас здаються маленькими.  Насправді ж, зірки - це величезні небесні світила, схожі на Сонце, і навколо них є свої планети.  А хто знає, на якій планеті живемо ми з вами?  (Земля).  Земля обертається навколо величезної вогняної кулі, яку ми називаємо Сонце.  Навколо цієї кулі обертаються й інші планети: Плутон, Нептун, Уран, Сатурн, Юпітер, Меркурій, Марс, Венера.

3. Щоденні новини.

 Календар: сьогодні 12 квітня - день космосу, який сьогодні день тижня?  Повторити весняні місяці.

 4. Групове заняття.

          Гра «Сонце - чемпіон».  Потрібно 10 учасників (ведучий, Сонце, 8 планет) та наліпки або стікери з назвами планет.

          Вчитель обирає ведучого, який промовляє «космічну» лічилку, в ході якої діти стають однією з планет (кому планета не дісталась, той Сонце:

 Жив на Місяці звіздар.

 Він планети рахував:

 Раз - Меркурій,

 Два - Венера,

 Три - Земля,

 Чотири - Марс,

 П'ять - Юпітер,

 Шість - Сатурн,

 Сім - Уран,

Вісім - Нептун. 

Діти прикріплюють стікери із зображенням планети, яка їм випала по лічилці, під музику починають рух, за звуковим сигналом шикуються в потрібній послідовності щодо Сонця.

 

Отже, анкова зустріч - це продумана, щоденна, запланована діяльність, яка сприяє зближенню дітей і дорослих, вихованню поваги та інтересу до особистості та індивідуальних особливостей  кожного члена групи, розвитку уміння розпізнавати і коригувати свій емоційний стан та інших людей. Окрім цього ця щоденна діяльність сприяє удосконаленню навичок і культури спілкування, створенню емоційного настрою (позитивного, ділового), формуванню та згуртуванню колективу.

 

1

 

docx
Додано
28 лютого 2020
Переглядів
3793
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку