Стаття "Основні риси співіснування представників покоління Z з іншими"

Про матеріал
Методичні рекомендації щодо співіснування представників покоління Z з іншими.
Перегляд файлу

 Основні риси співіснування представників покоління Z з іншими 

1) цілковита несумісність із попереднім поколінням («Ви круті, а ми крутіші»);

 2) намагання постійно виправляти дії та рішення покоління батьків («Я ніколи не буду робити так, як роблять мої батьки»);

 3) звеличують і підносять покоління бабусів та дідусів («Я люблю ретро і аплодую поколінню бабусі й дідуся»).

   Сучасні дослідження виокремлюють наступне покоління дітей, називаючи їх поколінням Альфа. Ці діти народжені 2015–2035 рр. (в окремих дослідженнях: 2010–2025).

    Звісно, наразі про них маємо лише окремі емпіричні знання, однак метафорично названі  «діти смартфонів», Google babies, покоління «дзен», «альфи», – вони стануть надзвичайно цікавими учасниками освітнього процесу. Зростаючи під впливом відкриттів і винаходів (передусім, це можливість редагування генома, поява 3D-принтерів, роботів, що самонавчаються), вони мають  бути допитливими, схильними до нестандартних рішень, їх цікавитимуть глобальні проблеми (зміни клімату, глобальне потепління, нестача ресурсів).

   Для цього покоління звичним буде  віртуальне навчання. Водночас ці діти не потребуватимуть звичного кола спілкування, не матимуть розвиненого навику самодисципіни та відповідальності у виконанні певних завдань; можуть бути фізично активними, непосидючими, завзятими мандрівниками, рано виявлятимуть самостійність.

   Марк МакКріндл (австралійський соціальний дослідник покоління «Альфа») вважає, що покоління Альфа стане найбільш освіченим, технологічно пристосованим і глобально здоровим  поколінням.

Особистість учителя

Здебільшого два покоління учителів моделюють сучасний освітній простір:

   Представники покоління Х (народжені 1960–1980 рр.): терпеливі, наполегливі, працелюбні, вмілі у вирішенні проблем, добрі фахівці, наставники, потребують визнання свого авторитету, готові до змін і можуть до них пристосуватися, прив’язані до одного місця праці упродовж багатьох років, потребують стабільності, матеріального добробуту, соціальних гарантій, соціально зорієнтовані (на сім’ю, родину, друзів);

   Представники покоління Y (народжені 1980–2000 рр.): впевнені в собі, більш оптимістичні, відкриті, позбавлені численних страхів та упереджень, якими були сповнені батьки; водночас завдяки любові й піклуванню батьків вони стали вибагливими, надміру прагматичними, часом безвідповідальними, самозакоханими («покоління ЯЯЯ»); чітко розмежовують роботу й особисте життя,  менш чутливі до службової ієрархії, легко змінюють місце праці.

 

   Як бачимо освітньо-виховний процес стратегічно визначають, предметно наповнюють, методично координують два достатньо відмінних покоління людей, у яких своє розуміння соціально-історичної ситуації, культурологічних горизонтів, фахова підготовка і рівень «занурення» у глибини психолого-педагогічних ідей, смислів та настанов.

 

docx
Додано
26 листопада 2023
Переглядів
145
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку