Стаття "ОСОБЛИВОСТІ ЕФЕКТИВНОГО ПАРТНЕРСТВА ПОЛІЦІЇ ТА ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

Про матеріал
У статті викладений досвід, спрямований на налагодження ефективної комунікації поліцейського та педагогічного працівника з неповнолітніми для формування належного рівня довіри громадян до поліції, що допоможе створити безпечне і комфортне соціальне середовище.Зібраний матеріал рекомендовано вчителям, класним керівникам, психологам, соціальним педагогам, які прагнуть зробити навчально-виховний процес максимально ефективним.
Перегляд файлу

 

ОСОБЛИВОСТІ ЕФЕКТИВНОГО ПАРТНЕРСТВА ПОЛІЦІЇ 

ТА ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

 

    Питання девіантної поведінки серед здобувачів освіти є досить актуальним. Унаслідок відхилень від нормальної поведінки відбувається руйнація спокійного укладу життєдіяльності, життєвих планів. Саме у підлітковому віці неприйнятна поведінка проявляється найвиразніше. Адже, саме у період самовизначення, ідентифікації, молода людина приміряє на себе соціальні ролі, які за браком досвіду та відсутністю самоконтролю, призводять до правопорушень і злочинності. Тому своєчасна допомога підлітку та корекція його девіантності є дієвою профілактикою асоціальної поведінки в майбутньому. Представники освітнього закладу є помічниками поліції. Педагоги забезпечують раннє знайомство здобувачів освіти з роботою поліції, несуть однакову відповідальність за рівень безпеки та стан боротьби зі злочинністю. Основою роботи поліції і закладу освіти  є профілактика правопорушень, відновлення справедливості щодо потерпілого, недопущення втягнення неповнолітніх у злочинну діяльність. Здебільшого, батьки негативно налаштовані на співпрацю з поліцією, можливо через наявність негативного досвіду або загальну недовіру населення, що й навіюють своїм дітям. Доступність Ювенальної превенції для залучення до профілактичної роботи в школі забезпечить прозорість їх діяльності та сприятиме довірі педагогів, батьків і здобувачів освіти.  Досвід моєї роботи свідчить, що спостерігається позитивна динаміка у міжсекторній взаємодії представників поліції і педагогічних працівників. У закладі налагоджено тісний зв'язок з оперуповноваженими Ювенальної превенції, що підтримує соціальний педагог. Це допомагає швидко зібрати поліцейським потрібну інформацію, встановити особу, налагодити зв'язок із батьками тощо. Соціальний педагог, у свою чергу, має можливість терміново за необхідністю залучити представників Ювенальної превенції до індивідуальної чи групової профілактичної роботи з учнівською молоддю. Активна участь освітнього закладу і Ювенальної превенції у розв’язанні проблем на основі рівності в їх діяльності є пріоритетом у профілактиці правопорушень, злочинності, булінгу і характеризується як взаємовигідне співробітництво. До основних напрямів взаємодії правоохоронних органів з освітнім закладом належать: формування підліткової думки щодо питань боротьби зі злочинністю, поглиблення правової поінформованості здобувачів освіти, інформування про діяльність правоохоронних органів, забезпечення розкриття та розслідування злочинів за участю неповнолітніх, профілактика правопорушень серед дітей та підлітків.

У процесі виконання службових обов’язків у поліцейських часто виникає необхідність у спілкуванні зі здобувачами освіти. У відносинах із цією категорією осіб, оперуповноважені разом із педагогічними працівниками мають виявляти спільні особливості спілкування, а саме: доброзичливість у стосунках,  зацікавленість та інтерес у розмові, застосування психологічних прийомів під час налагодження контакту, повага до особистості дитини, уникнення тиску, застосування суб’єктивно-індивідуального підходу до кожного, спонукання підлітків, поведінка яких суперечить соціальним нормам, до виправлення. 3

Відповідно до ст. 226 Кримінального процесуального кодексу України, на підставі листів департаменту освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації №8085/0/211-18 від 06.12.2018 та прокуратури Дніпропетровської області №08-635 вих-18 від 26.11.2018 щодо забезпечення оперативної участі педагогічних працівників та практичних психологів системи освіти у проведенні слідчих дій за участю малолітніх або неповнолітніх осіб, соціальний педагог КГ №127 активно співпрацює з представниками Інгулецького відділення поліції Криворізького відділу поліції Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області і тільки в присутності батьків. Адже, задача педагогічного працівника – допомогти слідчому встановити психологічний контакт із неповнолітнім, виробити правильну тактику проведення слідчої дії, сформулювати питання з урахуванням дитячої психіки. Водночас проведені слідчі дії без залучення педагогічних працівників, психологів в силу ст. 86, 87 КПК України є недопустимими доказами. Це призводить до того, що при наявності фактичного складу злочину, слідчі вимушені приймати рішення про закриття кримінального впровадження, а правопорушники таким чином уникають кримінальної відповідальності. 2

Отже, ефективна комунікація поліцейського та педагогічного працівника з неповнолітніми може відбутися при дотримані наступних правил:

  1. створити у дитини відчуття безпеки та захищеності;
  2. встановити емоційний контакт;
  3. сприймати індивідуальність дитини, відзначити її здібності, поважати її гідність;
  4. враховувати психологічні особливості її вікового розвитку;
  5. враховувати сенситивність до зовнішності, одягу, манер;
  6. використовувати факти, аргументації;
  7. уникати проявів негативного емоційного впливу на психіку дитини;
  8. вміти керувати емоціями;
  9. уникати моралізації, повчального тону, наказу, бути чесними і відвертими;
  10.  використовувати пропозицію, прохання, домовленість;
  11.  підтримувати доброзичливий стиль розмови, демонструвати позитивне 

 ставлення, використовувати заохочення, похвалу, схвалення;

  1.  слухати і чути дитину, співпереживати, аби зрозуміти причину і наміри;
  2.  ретельно добирати слова, використовувати інформування, пояснення, 

 переконання;

  1.  пропонувати допомогу у подоланні труднощів;
  2.  не використовувати погроз, залякувань, уникати тиску.

Такий підхід здатен сформувати під час взаємодії патрульних поліцейських з педагогічними працівниками навички ефективної ненасильницької комунікації, що, безумовно, вплине на формування належного рівня довіри громадян до поліції та допоможе створити безпечне і комфортне соціальне середовище.

 

Список використаних джерел

  1. Марінушкіна О.Є., Вишнева І.М. Настільна книга соціального педагога Текст / О.Є. Марінушкіна, І.М. Вишнева. – К.: Ранок, 2010. – 142-143 с.
  2. Галустян О. А., Захаренко Л. М., Юрченко-Шеховцова Т. І. Спілкування патрульних поліцейських з різними категоріями осіб Електронний ресурс : К., 2017 . - с. 23-27, - Режим доступу: http://elar.naiau.kiev.ua/bitstream.
  3. Клименко І.В., Швець Д.В., Євдокимова О.О., Посохова Я.С./ Пам’ятка працівника Національної поліції України/ Інформаційно-довідкові матеріали з питань професійного спілкування поліцейських осіб Електронний ресурс : Харків,  2017. – Режим доступу:

file:///C:/Users/User/Downloads

 

 

docx
Додав(-ла)
Гнатенко Олена
Додано
7 червня 2021
Переглядів
441
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку