роботи шкільної бібліотеки на 2021-2022 навчальний рік
І. Основні завдання і напрямки роботи шкільної бібліотеки
Виходячи із основних завдань державної програми «Освіта», Закону України «Про загальну середню освіту», Концепції громадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності, положення про загальноосвітній заклад, Національної доктрини розвитку освіти України в 21 сторіччі, Державної програми «Вчитель», Конституції України, Концепції Державної цільової програми підтримки та розвитку читання у 2021- 2022 навчальному році перед бібліотекою школи постають такі задачі:
2.1 Робота з читачами щодо формування і задоволення їх читацьких потреб
1. |
Організація екскурсій до бібліотеки для першокласників. ознайомлення з правилами користування бібліотекою та книгою під час перереєстрації та запису до бібліотеки. |
вересень
|
|
2. |
Вивчення читацьких інтересів. Перереєстрація читачів. Робота з боржниками. Засідання читацького активу. Обрання відповідальних за збереження підручників та розподіл їх за групами: -лекторську -оформлювальну -господарську |
вересень . .2021 |
бібліотека, читацький актив |
3. |
Індивідуальна робота з читачами:
|
протягом року |
|
4. |
Взаємодія шкільної бібліотеки з педагогічним колективом:
про нові надходження. Проводити Дні інформації та Дні спеціаліста.
|
щокварт. протягом року |
Бібліотека Педколектив |
5. |
Робота з популяризації літератури: *участь у всіх заходах, присвячених відродженню української національної школи; * надання допомоги вчителям у виборі літератури для проведення традиційних шкільних свят. |
протягом року |
|
2.2. Інформаційно-консультативна робота з обслуговування учнів читачів
№ |
Назва заходів та технологій |
Дата виконання |
Відповідальний |
1 |
Організація та ведення ДБА |
систематично |
|
2 |
Формування та виділення довідково - інформаційного фонду(ДІФ) |
Вересень |
|
3 |
Поповнення ДІФ сучасними довідковими виданнями |
протягом року |
|
4 |
Редагування каталогів та картотек |
систематично |
|
5 |
Видання бібліографічних довідок |
систематично |
|
6 |
Проведення: - Дня нової книги; -Дня бібліографії. |
1 раз на семестр |
, актив |
7 |
Індивідуальні інформації читачам |
систематично |
|
8 |
Інформаційні перерви, експрес-інформації. |
систематично |
|
9 |
Використання та рекомендації по використанню посібників рекомендаційної бібліографії при оформленні виставок, підготовці масових заходів та технологій. |
систематично |
|
10 |
Інформаційні години, інформ-новини, інформ-коктейлі, виставки-турне |
систематично |
|
III. Основні показники роботи бібліотеки та організація бібліотечного обслуговування
Структурні підрозділи бібліотеки:
Режим роботи бібліотеки цілком відповідатиме запитам та інтересам учнів та педагогічного колективу. Бібліотека працюватиме з 800 до 1630, крім суботи та неділі. Останній день місяця - санітарний. Обслуговування читачів вестиметься диференційовано.
IV. Організація книжкового фонду, каталогів і картотек. Збереження книжкового фонду
4.1. Комплектування, обробка, вивчення та списання бібліотечного фонду
№ |
Назва заходів та технологій |
Дата виконання |
Відповідальний |
1 |
Вивчення складу фонду:
|
2 рази на рік |
|
2 |
Комплектування фонду згідно нових шкільних програм і вимог до шкіл на сучасному етапі:
|
систематично |
|
3 |
Слідкувати за змінами в таблицях ББК та своєчасно проводити рекласифікацію фондів та каталогів. |
систематично |
|
4 |
Своєчасне вилучення з фондів:
|
систематично |
|
5 |
Вести зошит обліку видань, прийнятих від читачів в замін загублених. |
систематично |
|
6 |
Здійснювати умови для зберігання книжкових фондів:
|
систематично |
актив |
7 |
Провести інвентаризацію бібліотечного фонду художньої літератури. |
Січень |
комісія |
4.2 Робота з підручниками
1 |
Вивести кількісний склад фонду підручників. Інформацію подати в бухгалтерію. |
Вересень |
|
|||||
2 |
Ведення всіх операцій по обліку бібліотечного фонду підручників (згідно Інструкції про порядок доставки, комплектування та облік навчальної літератури) |
протягом року |
|
|||||
3 |
Виховання бережливого ставлення до книги, як до національного надбання |
систематично |
|
|||||
4 |
У кожному класі створити пости бережливих |
Вересень |
В, актив |
|||||
5 |
Постійно контролювати потреби в навчальній літературі |
протягом року |
|
|||||
6 |
Зробити замовлення необхідних підручників на наступний навчальний рік |
Листопад |
|
|||||
7 |
Провести інформаційну годину «По сторінках педагогічних видань» |
Жовтень |
|
|||||
8 |
Взяти участь у шкільному конкурсі - огляді «Живи, книго!», а саме:
«Книга - твій друг, бережи її»; «Звідки до нас прийшла книга»; «Твій шкільний підручник»; «Мистецтво бути читачем». |
протягом року листопад вересень жовтень листопад грудень |
|
|||||
9 |
Оновлювати стенди «Твій друг - книга» |
Систематично |
|
|||||
10 |
Очистити фонд підручників від застарілих та непридатних для користування |
систематично |
|
|||||
4.3. Роботаз періодичними виданнями |
||||||||
1 |
Передплата періодичних видань |
Листопад травень |
|
|||||
2 |
Постійний перегляд, створення картотек з рубриками, які відображають теми навчально - виховних програм |
1 раз на тиждень |
|
|||||
3 |
Бібліографічні огляди періодичних видань:
|
1 раз на тиждень |
|
|||||
4 |
Створення та систематичне поповнення тематичних папок |
систематично |
|
|||||
6 |
Консультативні години |
1 раз на місяць |
|
|||||
7 |
Інформаційні та рекламні перерви біля куточка «Інформаційний коктейль» |
1 раз на тиждень |
|
|||||
8 |
Прес - діалоги:
|
жовтень листопад лютий березень |
|
|||||
V. Роботазактивом бібліотеки |
||||||||
1 |
Залучення активістів учнів для допомоги в роботі бібліотеки:
|
протягом року |
|
|||||
Провести цикл бібліотечних уроків з читацьким активом: |
||||||||
2. |
Бібліотека. Бібліотечний фонд. ДІФ. Абонемент. Читальний зал. Формуляр. Правила заповнення формуляра. Робота бібліотекаря на абонементі. |
|
|
|||||
3 |
Розташування книг в бібліотеці:
|
|
|
|||||
4 |
Помічники в роботі книг:
|
|
|
|||||
5 |
Система каталогів і картотек в бібліотеці, їх цільове призначення. |
|
|
|||||
6 |
Алфавітний каталог. Призначення, структура. |
|
|
|||||
7 |
Систематичний каталог. Принцип побудови. Розділи. Карткова система. |
|
|
|||||
8 |
Каталожна картка. Шифр книги. |
|
^ |
|||||
9 |
Картотека газетно - журнальних статей. Відмінність від каталогів. |
|
|
|||||
10 |
Фонд періодичних видань. Робота з картотеками. |
|
|
|||||
11 |
Види довідкових видань. Робота з довідковою літературою. |
|
|
|||||
12 |
Книжкові виставки, викладки в бібліотеці. їх призначення, оформлення. |
|
|
|||||
13 |
Практичне заняття «Робота на абонементі» |
|
|
|||||
14 |
Практичне заняття: «Обробка партії книг в бібліотеці»:
|
|
|
|||||
15 |
Фонд підручників. Відокремлення від основного фонду. Призначення. |
|
|
|||||
16 |
Практичне заняття: «Обробка партії підручників. Визначення відмінностей від худ. літ.» |
|
|
|||||
17 |
Підсумкове. Теоретичні та практичні навики, набуті за рік. |
|
|
|||||
VI. Робота з батьками
1 |
Висвітлення проблеми читання на батьківських зборах |
за планом школи |
|
2 |
Висвітлення проблеми забезпечення шкільними підручниками та їх збереження |
вересень |
, |
3 |
Оформлення інформаційних стендів для батьків по класах:
|
за планом кл. керівників |
Кл.керівни
|
4 |
Оформити постійно діючу книжкову виставку «Для вас, батьки» |
вересень |
|
5 |
Цикл бібліотечок - пересувок для батьків першокласників:
|
за планом кл. керівників |
|
6 |
Сімейні зустрічі в бібліотеці:
|
вересень листопад березень квітень |
|
7 |
Складати рекомендаційні списки літератури |
1 раз на квартал |
|
8 |
Поповнення картотеки по сімейному вихованню |
систематично |
|
9 |
Залучати батьків до акції «Подаруй книгу шкільній бібліотеці» |
протягом року |
|
10 |
Участь у проведенні шкільних брифінгів для батьків «Спільна праця школи і сім'ї» |
за планом школи |
|
Систематично підвищувати професійну кваліфікацію:
VІІ.Перспективний план розвитку бібліотеки
VIII. Заходи на допомогу навчально-виховному процесу
№ п/п |
Заходи |
Контингент |
Дата |
Відповідальні |
|
СЕРПЕНЬ-ВЕРЕСЕНЬ |
|||
1 |
Підготовка і проведення аналізу складу підручників на педраді. |
Пед.кол. |
31.08 |
|
2 |
Видача підручників. |
1-9 кл. |
До 1.09 |
|
|
Огляд літератури до першого уроку |
Пед.кол. |
29.08 |
|
4 |
Перереєстрація читачів |
|
до 10.09 |
|
5 |
Прийом і обробка нових підручників |
|
серпень- вересень |
|
6 |
Організація і створення читацького активу. |
|
до 02.09 |
|
7 |
Організувати книжкові виставки: К.в. « Ювіляри вересня.» - 210 р. І.М.Вагилевича (1811-1866) -2,09 - 165 р.В.Л.Левицького(1856-1938) - 65 р. Н.В.Хаткіної (1956-2009) - 70 р. Н.І.Поклад 1951 укр.поет -3.09 - 75 р Б.М.Чіпа 1946 укр.поет -5.09 - 100 р. С.Лема (1921-2006) -12.09
років Незалежності України. Час надій і сподівань
|
2 – 9 клас |
|
|
8 |
Провести бібліографічні огляди літератури: До Дня фізичної культури і спорту. До дня українського кіно. До Міжнародного дня миру |
1-5 кл |
|
|
9 |
Ділова гра «Твоя майбутня професія» |
|
|
|
10 |
Круглий стіл «До проблем шкільного підручника» |
1-9 кл. |
|
|
|
|
|
|
|
11 |
Виставка-презентація «Без книги немає бібліотеки» |
1-9 кл. |
|
|
1 |
Книжкові виставки: Учитель, перед іменем твоїм... -Наші домашні улюбленці. - Шкільний вернісаж – виставка малюнків. Музика рідного краю (до Міжнарод-ного дня музики). Будь захисником своєї Вітчизни (до Дня Збройних Сил України.) Козацька слава (до Дня українського козацтва). -«Я до рідного сонця прихилився» -130років від дня народження Ю.Клена(1891-1947 - 140 р.І.А.Кочерги (1881-1952) 6.10. - Православні свята. - 75 р. М.М.Меднікової(1946)-06.10 - 80 р.М.М.Яненка (1941) - 07.10 - 55 р.в.д.н.Надії Симчич 1966- 11.10 - 85р. – \\ -Кристини Нестлінгер (1936-1989) 13.10 |
|
|
|
2 |
-Як правильно поводитись в бібліотеці. -Як правильно берегти книгу. -Твої перші енциклопедії. |
|
|
|
3 |
Провести свято Посвята в читачі ( 2 кл.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
Бібліотечний калейдоскоп ( 5 кл -7 кл) |
|
|
|
6 |
Літературно-поетична музична вітальня. Краса природи в українській літературі. |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
Зустрічі з поетами земляками.(1-9 кл.) |
|
|
|
Книжкові виставки: Чарівний світ казок. Наш скарб - рідна мова. Знайомтесь, нові книги. Твоя майбутня професія. День української письменності. Закон і ми. -120 р. років від дня народження Д.І.Бедзика а - --Трагічні сторінки історії України (Голодомор) - 170 р. Д.В.Марковича (1848-1920) - 195 р. Я.І.Щоголів (1823-1898) - 110 р. І.З.Бойка - 200 р І.С.Тургенєва 1818-1883 - 160 р. С.Лагерлеф 1858-1940 - 180 р.І.С.Нечуя- Левицького 1838-1918. - 155 р.О.Кобилянської ; - 240 р. Г.Ф.Квітки- Основ*яненку 1778-1843 |
|
|
|
|||||||||
2 |
Літературний салон: «Роде наш красний» |
|
|
|
||||||||
3 |
Бесіди: «Твій друг - книга». «Як книга приходить до людей». Все про довідковий апарат. Енциклопедії і довідники. Каталоги і картотеки шкільної бібліотеки. |
|
|
|
||||||||
4 |
Відкритий перегляд літератури «Письменникирідного краю». |
|
|
|
||||||||
5 |
Провести День інформації |
|
|
|
||||||||
|
Провести вікторину «Українські символи - державні і народні». |
6-7 кл. |
|
|
||||||||
7 |
Засідання круглого столу «Є право - значить є надія». |
9 кл. |
|
В |
||||||||
ГРУДЕНЬ |
||||||||||||
1 |
Рейд-перевірка шкільних підручників. |
1-9 кл. |
|
Актив читачів, бібліотека |
||||||||
2 |
Аналіз читацьких формулярів. |
1-4 кл. |
|
|
||||||||
3 |
Бесіди: «Диво на ім'я книжка» «Книжка та її творці» «Як вилікувати підручник» |
ІКЛ. 2кл. Зкл. |
|
В |
||||||||
4 |
Огляд періодичних видань |
9 кл. |
|
ІВ |
||||||||
5 |
Літературна гра: «Права дитини-права на майбутнє» (до Дня прав людини). |
3 кл. |
|
Салівончик И.Демєнева |
||||||||
6 |
Книжкові виставки: “Скарби літературних архівів». «1 грудня - Всесвітній день боротьби зі СНІДом». «Юному економісту».
|
1-9 кл. . кл. 8-9 кл. |
|
В |
||||||||
7 |
Виставка «Мої захоплення» |
2-9 |
|
|
||||||||
8 |
Засідання активу читачів. |
|
|
Актив бібліотекар |
||||||||
СІЧЕНЬ |
||||||||||||
1 |
Оформити тематичні папки: Наші обереги; Це цікаво знати; Про все на світі; Історичні портрети. |
1-9 кл. |
|
ІВ.Салівончик |
||||||||
2 |
Провести День бібліографії. |
для вчителів |
|
Салівончик ІВ |
||||||||
3 |
Вікторина: «Зимові забави». |
5-6 кл. |
|
Салівончик ІВ |
||||||||
4 |
Бібліотечний урок: «Каталоги та картотеки». |
9 кл. |
|
Салівончик ІВ |
||||||||
5 |
Оформити книжкову виставку - презентацію «Ця книга для вас, дівчатка!». |
8-9 кл. |
|
Салівончик ІВ |
||||||||
6 |
Усний журнал: «Україно, ти моя молитво!» (до дня Соборності України). |
8-9 кл. |
|
Салівончик ІВ |
||||||||
7 |
Рейд - перевірка по збереженню підручників. |
1-9
кл. |
|
Актив читачів, бібліотека |
||||||||
8 |
Урок-реквієм «День пам'яті жертв Холокосту». |
8-9 |
|
Салівончик ІВ Федорович ОС |
||||||||
9 |
Книжкова виставка: «День пам'яті героїв Крут». -185 р. С.В.Руданського 1834-1873 - 85 р. Г.Майстренка 1934 |
9- кл. |
|
Салівончик ІВ Демєнєва М. |
||||||||
10 |
Засідання бібліотечного активу. |
|
|
Салівончик ІВ |
||||||||
11 |
Провести інвентаризацію бібліотечного фонду Події в літературному житті нашого міста..
|
|
|
Комісія Салівончик ІВ |
||||||||
ЛЮТИЙ |
||||||||||||
1 |
Провести бесіди: «Твій підручник - твоє обличчя». Історія книжності Київської Русі. Провести вікторину-подорож в Країну книги. |
5-6 кл. 7-8 кл. 3-4 кл. |
|
Салівончик ІВ |
||||||||
2 |
Організувати книжкові виставки:
|
|
|
Салівончик ІВ |
||||||||
|
«В світі прекрасного». «Рідне слово - тая м'ята, материнка, рута (до Міжнародного дня рідної мови). |
21,02 . 1-10кл. |
|
Салівончик ІВ |
|
Салівончик ІВ |
|||
3 |
Ранок - реквієм: «Афганістан болить в душі моїй...». |
8-10 кл. |
|
Салівончик ІВ |
4 |
Книжкова виставка: «Великий байкар І.А. Крилов» |
7-8 кл. |
|
Салівончик ІВ |
5 |
Конкурс віршів про кохання ( до дня Св. Валентина). |
8-9 кл. |
|
Салівончик ІВ |
6 |
Бібліографічний огляд: «Захищати Вітчизну- священний обов'язок». |
|
|
Салівончик ІВ |
7 |
Літературна гра «0, щасливчик!». |
8-9кл. |
|
Салівончик ІВ |
8 |
Вікторина «Упізнай твір за уривком». |
9 кл. |
|
Салівончик ІВ |
9 |
Аналіз читацьких формулярів. |
|
|
Салівончик ІВ Актив читачів |
БЕРЕЗЕНЬ |
||||
1 |
Голосні читання улюблених творів. |
1-9 кл. |
|
Салівончик ІВ |
2 |
Книжкові виставкаи -205 р. Т.Г.Шевченка - 135 р. О.Р.Бєляєва - 90 р. Ю.Мушкетика - 110р. О.Г.Десняка - Сторінки світової класики |
|
|
Салівончик ІВ |
3 |
Вікторина «По книжкових морях». |
6-7 кл. |
|
Салівончик ІВ |
4 |
Літературний вечір «Жінка - одвічна загадка природи». |
9-10 кл. |
|
Салівончик ІВ |
5 |
Книжкова виставка «Живе і вічне слово Кобзаря». |
1-10 кл. |
|
Салівончик ІВ |
6 |
Тематичний вечір: «Свого сина пам'ятає Україна». |
9-10 кл. |
|
Салівончик ІВ |
7 |
Круглий стіл «Злочин. Як його обійти». |
9-10кл. |
|
Салівончик ІВ |
8 |
Книжкова виставка: «Червоний, жовтий, зелений» (правила дорожнього руху). |
1-9 кл. |
|
Салівончик ІВ |
9 |
Конкурс творчих робіт учнів «Мій улюблений підручник». |
4-5 кл. |
|
Салівончик ІВ |
10 |
Книжкова виставка «Екологія і людина» . |
7-8 кл. |
|
Салівончик ІВ |
11 |
Рейд - перевірка по збереженню шкільного підручника. |
1-10 кл. |
|
Салівончик ІВ |
12 |
Засідання читацького активу. |
|
|
Читацький актив |
13 |
Літературний салон до Всесвітнього дня поезії «Мелодія весни, поезія кохання» Поетичний слем. |
8-10 кл. |
|
Салівончик ІВ |
14 |
День Інформації. |
пед.кол. |
|
Салівончик ІВ |
15 |
Засідання бібліотечного активу |
|
|
Салівончик ІВ |
КВІТЕНЬ |
||||
1 |
Куточок: «Інформаційний коктейль» (події та літературні ювілеї квітня). |
1-10 кл. |
|
Салівончик ІВ |
2 |
«Учись бути здоровим» до Всесвітнього дня здоров'я). |
1-10кл. |
|
Салівончик ІВ |
3 |
Книжкова виставка «Людина і Всесвіт». К.в. до 211 р. Г.-Х. Андерсена |
1-10 кл. |
|
Салівончик ІВ |
4 |
Ранок - реквієм до Міжнародного дня визволення в'язнів фашистських концтаборів. |
9 кл. |
|
Салівончик ІВ |
5 |
Бесіда: «Екологія і людина» (до Дня довкілля). |
6-7 кл. |
|
Салівончик ІВ |
6 |
Бібліографічний огляд «Книга - найкращий друг». |
3-4 кл. |
|
Салівончик ІВ |
7 |
Огляд періодичних видань. |
9 кл. |
|
Салівончик ІВ |
8 |
Книжкова виставка «22 квітня - Всесвітній день Землі». |
1-4 кл. |
|
Салівончик ІВ |
9 |
Інформини «Всесвітній день книги та авторського права». |
1-9 кл. |
|
Салівончик ІВ |
10 |
Урок - реквієм « Пам'ятайте уроки Чорнобиля !». |
5-6 кл. |
|
Салівончик ІВ |
11 |
Літературний брейн - ринг. |
8 кл. |
|
Салівончик ІВ |
12 |
Рейд - перевірка шкільних підручників. |
1-9 кл. |
|
Бібліотека Читацький актив |
13 |
Засідання бібліотечного активу. |
|
|
|
|
ТРАВЕНЬ |
|
||
1 |
Рейд - перевірка по збереженню шкільних підручників |
1-11 кл. |
|
Біб-тека Читацький актив |
2 |
Конкурс віршів до Дня матері. |
1-4 кл. |
|
Салівончик ІВ |
3 |
Конкурс знавців літератури «Розумники і розумниці». |
ЛОкл. |
|
Салівончик ІВ |
4 |
Літературно - музичний салон «Живі у пам'яті народній» ( до Дня Перемоги). |
ІЛ кл. |
|
Салівончик ІВ |
5 |
Організувати книжкові виставки: Підручник дякує; Підручник скаржиться; Для Вас, випускники; Скоро іспити. |
1-9 кл. |
|
Салівончик ІВ |
6 |
Тиждень слов'янської писемності та культури:
*Прес-діалог: «Співай, моя мово!». |
1-9кл. 1-4 кл. 9 кл. 5-7 кл. 4.-9 кл. |
|
Салівончик ІВ |
7 |
Огляд періодичних видань. |
9 кл. |
|
Салівончик ІВ |
8 |
Методична допомога в підготовці та проведенні заходів в літньому дитячому таборі. |
для вчителів |
|
Салівончик ІВ |
9 |
Робота з боржниками. |
протягом місяця |
|
Салівончик ІВ |
10 |
Засідання бібліотечного активу. |
|
|
Салівончик ІВ |
ЧЕРВЕНЬ |
||||
1 |
Прийом підручників. |
1-11 кл. |
|
Салівончик ІВ |
2 |
Робота з боржниками. |
1-11 кл. |
|
Салівончик ІВ |
3 |
Аналіз читацьких формулярів |
|
|
Салівончик ІВ |
4 |
План роботи на наступний навч. рік |
|
|
Салівончик ІВ |
Основні показники роботи бібліотеки
№ |
Показники роботи |
План на 2018-2019 навчальний рік |
План на 2019-2020 навчальний рік |
1. |
Читачів усього, з них: учнів - вчителів та інших працівників |
|
|
2. |
Книговидавача: підручників художньої та галузевої літератури газет та журналів |
|
|
3. |
Відвідуваність: середня відвідуваність |
|
|
4. |
Кількість масових заходів: книжкових виставок |
|
|
5. |
Кількість бесід: огляд літератури бібліотечних уроків |
|
|
6. |
Фонд:
|
|
|
7. |
ДовДовідково-бібліографічна робота:
|
|
|
Проблема шкільної бібліотеки: