Стаття "Особливості створення уроків для дистанційного навчання"

Про матеріал
Проблеми створення уроків для учнів, які по своїм особливостям обрали домашне навчання різного типу.
Перегляд файлу

Особливості створення уроків для дистанційного навчання

Зараз багато говорять про використання змішаного навчання, а в його складі дистанційного навчання. Багато є підходів до їх створення та реалізації, але досконале те, що багато вчителів розуміють це так:

  • викласти у красивій упаковці теорію або посилання на розробки інших спеціалістів;
  • завдання для виконання та чекати зворотного зв’язку (відповідь або питання).

На превеликий жаль це рідко трапляється. Частіше або незадоволення батьків, або учні виконують як на душу ляже чи результат з Інтернету, який навіть не відповідає завданню.

Тому я починаю з уроків-дослідів:

  • мої листи про курс, уроки-введення (очні або по skype);
  • відгуки на них батьків, учнів та мої роз’яснення;
  • уроки повторення та дослід учнів/батьків рівня своїх досягнень;
  • корегування ЗУН минулого року та складання спільного плану підвищення досягнень до рівня програми цього року (який корегуємо таблицею ЗУХ);
  • визначення рівня знань для вивчення нових тем нового року за різними видами робіт від тестів до пропозиції представити роботу, якою бажаєте поділитись (тоді я визначаю рівень створення матеріалів для вивчання нових тем).

Створений курс до нових тем пропоную переглянути та висловити свою думку учнів/батьків  до його вивчання.

Це не складна робота, тому що як би не перевіряти рівень досягнень складається усього 2-3 групи учнів з однаковими досягненнями. Інших можна додати в ці групи з додатковими завданнями але зменшити обсяг наявних. У цьому році було дві групи, але я зробила одну, варіюючи завдання.

Після згоди, що курс складається з тренувальних вправ, практичних робіт, тестів, мініпроєктів (якщо передбачено), та вибору теми майбутнього проєкту, для якого прописую мініуроки на сім місяців за темами, що проходимо у програмі інформатики, починаємо заняття.

Кожна тема може у курсі ще змінюватись за результатами навчання та спілкування у чаті, skype, листами. Можна перездавати роботи до отримання задовільності від результатів. По закінчення теми надаю можливість скоригувати свої результати за тестами (до них обов’язково робота над помилками) та рефлексією за питаннями вільного розмірковування.

Цього року завдання рефлексії були майже для усіх класів однакові, так як перші теми мало відрізнялись по програмі.

Перед початком вивчання нової теми знову перевіряю готовність до її вивчення, як перед курсом (але це вже короткий дослід), та коректую вивчення нової теми. Після згоди батьків/учнів, продовжуємо навчання.

Але за результатами року та бажанням учнів/батьків прийшла до висновку, що треба ще й навчати як треба вчитись дистанційно. І я додала до першої теми курсу нові розробки на допомогу:

Як навчатись в екстернаті – це посилання та виписка з документів;

Сучасні вимоги до компетентності у Європі – читати слово «студент» як «людина, що вчиться»;

Цілі навчального року – де я пропоную зробити тенденцію свого розвитку кожному з учнів/батьків.

В роботі для дистанційного навчання, використовую електронні підручники, які за допомогою сервісу MozaBook довантажую матеріалами, так як програма змінилась, а підручники не відповідають ні сучасності, ні програмі.

А ще для учнів завжди доступні їх хмари Уроки для дистанційного навчання учнів.

doc
Пов’язані теми
Інформатика, 8 клас, Інші матеріали
Інкл
До підручника
Інформатика 8 клас (Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Додано
27 липня 2019
Переглядів
652
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку