Урок "Узагальнення і систематизація знань з теми «Текстовий редактор MS WORD»".

Про матеріал
Мета: • систематизувати і узагальнити знання учнів за даною темою; • розвивати практичні навички опрацювання графічної інформації під час роботи з текстовими документами, творчі здібності і естетичний смак, сприяти профорієнтації; • виховувати сучасну творчу людину, яка здатна навчатися впродовж життя . Тип уроку: Урок узагальнення і систематизації знань. Вид уроку: ділова гра.
Перегляд файлу

Тема: Узагальнення і систематизація знань з теми «Текстовий   редактор MS WORD».

Мета:

 систематизувати і узагальнити знання учнів за даною темою;

  • розвивати практичні навички опрацювання графічної інформації під час роботи з текстовими документами, творчі здібності і естетичний смак, сприяти профорієнтації;
  • виховувати сучасну творчу людину, яка здатна навчатися впродовж життя .

Тип уроку:  Урок узагальнення і систематизації знань.

Вид уроку: ділова гра.

Обладнання: персональні комп’ютери, програмне забезпечення MS WORD, комп'ютерна презентація, картки з завданнями.

 

ХІД УРОКУ

Розум полягає

не тільки у знанні,

але й в умінні застосовувати

знання на практиці.

Аристотель

І. Організаційний момент

  1. Привітання.

Добрий день діти, я рада вітати вас на сьогоднішньому уроці

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

 Тема сьогоднішнього уроку: «Узагальнення і систематизація знань з теми Текстовий   редактор MS WORD».

Ще 2 тис. років тому давньо-китайський філософ Конфуцій сказав:

Те, що я роблю, я розумію,

Те, що я чую, я забуваю.

Те, що я бачу, я пам’ятаю.

Що і намагатимемося робити на сьогоднішньому уроці.

Мета сьогоднішнього уроку узагальнити одержані знання за текстовим процесором MS WORD. Протягом ряду уроків створюючи різні текстові документи, ви переконалися, що текстовий процесор має широкі можливості для введення, форматування і редагування тексту. Сьогодні на уроці ми з вами удосконалимо навички опрацювання графічних можливостей цієї програми.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Скажіть, чи часто вам доводиться набирати текстову інформацію, оформляти реферати? Дійсно, не тільки ви, але і безліч людей самих різних професій практично щодня стикаються з необхідністю публікації своїх матеріалів. Це письменники, поети, журналісти, дизайнери,  учителі.

Тому на цьому уроці я пропоную провести заняття у формі ділової гри.

 Уявіть, що наш клас сьогодні – це 2 салони оперативної поліграфії відомих друкарських видань. Я – директор туристичної фірми «Глобус». Мені  потрібно виготовити емблему та візитки для співробітників. Із одним з ваших видань я хочу підписати договір про співпрацю. Ви повинні продемонструвати свої теоретичні знання, творчі здібності і естетичний смак при виконанні пропонованих  завдань, цілеспрямованість, зосередженість на здійсненності завдань. Ваша мета – підписати з нами ділову угоду.

Для того щоб визначити, з яким підприємством ми будемо працювати вам необхідно пройти відбірні тури.

Ті з вас, які впораються зі всіма завданнями і наберуть більшу кількість балів, зможуть  працювати з нами. Бажаю вам всім успіху!

ІV. Перевірка домашнього завдання

На домашнє завдання вам потрібно було підготувати резюме своїх підприємств. Цей термін для вас є новим. Скажіть чим ви користувалися щоб знайти його визначення? (Словник, інтернет). Прошу показати всім алгоритм пошуку визначення цього слова.

V. Перший тур.

 Для того щоб ви могли виконати практичне завдання мені потрібно перевірити ваші теоретичні знання.

Сьогодні ми побачимо – хто швидший і спритніший,

А також всі дізнаємось, хто тут найрозумніший!

Ось турнір перший – „ розминкою” він зветься

Кожній команді запитання дається.

   Правильна відповідь оцінюється в 1 бал. ( На дошці записуємо назви команд для ведення рахунку турніру).

Ø   Усне опитування:

                                       Запитання першої команди ( незакінчене речення )

1. Редагування – це… (Виправлення помилок у документі.)

2. Перш ніж форматувати текст потрібно його… (Виділити.)

3. Щоб виділити весь текст у документі потрібно… ( Правка - Виділити все.)

4. Щоб створити новий документ… (Файл/Створити.)

5. Щоб вставити картинку у документ… (Вставка/Картинка.)

6. Форматувати абзац можна за допомогою пункту меню (Формат/Абзац.)

7. Дії з графічними об'єктами такі… (Вставити, копіювати, переміщати, змінювати розміри.)

                                       Запитання другої команди (мікрофон)

1. Форматування – це? (Надання документу бажаного вигляду.)

2. Як роздрукувати набраний текст? ( Файл – Друкувати.)

3. За допомогою якого пункту меню можна відкрити створений документ? (Файл/Відкрити.)

4. Як здійснюється запуск програми Word? (Пуск - програми -Word.)

5. Форматування шрифту – це? ( Розмір, колір, накреслення.)

6. Щоб скопіювати текст користуються пунктом меню? (Правка/Копіювати)

7. Щоб зберегти документ, потрібно пункт меню? (Файл/Зберегти.)

 

VІ. Конкурс головних редакторів.

Цей тур призначений для головних редакторів. Поки вони письмово відповідатимуть на запитання, працівники підприємств повинні себе представити.

  1. Запитання для головних редакторів.
  1. Опишіть алгоритм вставки в MS Word графічного обєкта
  2. Опишіть алгоритм відкриття текстового документа.
  3. Для чого призначена клавіша Delete?
  4. Яка відмінність між вирізанням та видаленням тексту?
  5. Як змінити сторінку з вертикального положення в горизонтальне?

6.     Для створення і вставки таблиці в документ вибираємо… ( Таблиця /Вставити/Таблицю)

7. Щоб переглянути документ, потрібно пункт меню… (Файл/Попередній перегляд.)

  1. Представлення працівників.

 Дизайнер:

 


Я дизайнером працюю

Все, що треба я малюю

В GIF форматі зберігаю

Як потрібно корегую

Дизайнер:

Я дизайнер з фірми «Стиль»

Полюбляю курку гриль

BMP формат мій рідний

Тому й розробки мої гідні

Заступник головного редактора

Моя посада теж активна

Робота моя перспективна

Я заступник головного

Флешка пам’яті для нього

 

Інженер-програміст

Паскаль, Асемблер, Сі++

Це вже моя робота

Я ремонтую й програмую

Тобто інженером працюю

 

Фінансовий директор

Фінансовий директор я

Бо гроші я люблю

Добро я людям роблю

Зарплату видаю

 

Художній редактор

Моделі я фотографую

А потім знімки редагую

Художній редактор – посада моя

Роботу свою обожнюю я.

Дизайнер:

Я теж дизайнер непоганий

Коли у мене настрій гарний

JPEG формат я полюбляю

І все у ньому зберігаю

 

Дизайнер:

А я дизайнер ефективний

В роботі я завжди активний

Працюю в PNG форматі

Бо дуже люблю малювати

 

Заступник головного редактора

Я головного заміняю

Бо теж освіту вищу маю

Усю роботу я приймаю

По факсу всім розподіляю

 

 

Інженер-програміст

Коли Access я підключаю

То в базу даних потрапляю

Інженер я програміст

Бо до цього маю хист

 

Фінансовий директор

Зарплата вчасно поступає

Бо я за це відповідаю

Фінансами керую

Директором працюю


 

Художній редактор

Що дизайнер мій партнер

Я зрозуміла аж тепер

Редактор художній у фірмі я є

Роботу люблю я – це хобі моє

 

VІІ. Шифрування (робота в парах)

Цей конкурс зашифрований стародавнім текстом. Певному символу відповідає деяка літера нашого алфавіту. Що це за конкурс? (2 бали)

 

™ ∞ µ ự ₣        

(таємнича скринька)

 

µ

¥

Þ

Û

į

θ

т

ч

с

и

ь

р

м

о

к

у

є

ф

я

н

п

д

в

л

й

г

з

а

 

Вам потрібно відгадати що знаходиться в цій скриньці. Якщо ви не відгадаєте з першого разу, то я запропоную підказки. За кожну підказку бал зменшуватиметься на 1. Початкова кількість – 5 балів.

  1. Предмет, який знаходиться в цій скриньці, є в кожному будинку, ви бачите його щодня. Він різної якості, кольору і товщини. У цьому предметі багато раз використана робота у текстовому редакторі. Що це за предмет?  (5 балів);
  2. Цей предмет також може бути електронним (4 бали);
  3. Цей предмет може бути використаний для різного віку (3 бали);
  4. Цей предмет дає нам багато нової інформації (2 бали);
  5. Не дерево, а з листочками, не сорочка, а зшита, не вчитель, а навчає (1 бал).

 

VІІІ. Фізкультхвилинка

Представник нашого агентства займає посаду інженера-програміста і, спостерігаючи за вами, хоче загадати вам декілька загадок, щоб ви трішки відпочили.

  1. З комп’ютером працювати

Не проста це процедура

Людям в цьому помагають

Мишка і…(клавіатура)

 

  1. Без чого комп’ютер німий , як риба? (колонки)

 

  1. Він комп’ютером керує

І в комп’ютері царює

Він важливий, як професор

А зовуть його…(процесор)

 

  1. По столі біжить

І хвостиком махає

Стрілочку веде

І що хочеш шукає  (мишка)

 

5) Я показую об’єкти

    Фото, - відеопроекти

    Я не плеєр, не мотор

    Я звичайний…(монітор)

 

IX. Практична робота (робота за комп’ютерами).

 

  1. Перевірка правил техніки безпеки

 

  1. Виготовлення емблеми і візитки

 

А зараз пропоную вам ознайомитись з практичним завданням. Вам необхідно виконати візитку та емблему для туристичного агентства «Глобус».

Завдання виконуєте 15 хвилин. На екрані критерії оцінювання практичного завдання.

Ознайомтесь з додатковою інформацією.

а) ЕМБЛЕМА (від грец. emblema - рельєфна прикраса), умовне або символічне зображення якого-небудь поняття, ідеї, на відміну від символу не втілює вмісту поняття, лише вказує на нього.

Інколи  під емблемою розуміють символічно-навчальну    картинку з коротким девізом і детальнішим роз'яснювальним текстом, часто віршованим.

б) Візитки можуть відрізнятися за формою та кольором, але звичайно містять однакову інформацію.

  Вusiness card - в дослівному перекладі означає "ділова картка". Візитки є обов'язковим атрибутом співробітників фірми, які за родом своєї роботи контактують з клієнтами або представниками інших підприємств

  Розвинена індустрія виробництва візитних карток і їх доступність привела до того, що в деяких країнах їх наявність при ділових контактах стала не тільки бажаною, але і обов'язковою умовою.

  Наприклад, якщо в Росії або у Франції до відсутності візитки при веденні переговорів партнер віднесеться поблажливо і просто запише інформацію на листі паперу, то в Японії бізнесмен, що вибачається, що у нього кінчилися візитки, повністю себе компрометує. Співбесідник сприйме це або як несерйозність людини, або, що ще гірше, як неповага до себе.

 

Емблему, яку ви зробите вставте в візитку фірми.

Ознайомтесь з вимогами створення візиток та використовуйте їх.

На екрані приклад створення візиток.

 

X. Підсумок уроку.

       

1. Підведення підсумку гри.

Демонстрація і аналіз виконаних робіт. Всі учасники показали хороші знання текстового редактора, хороші навички роботи з використанням сучасних комп'ютерних технологій. Особливо хочеться відзначити роботу…  Сьогодні ми підпишемо з вами договір про співпрацю. Хочу побажати, щоб таке працевлаштування було завжди.  

 

2. Підведення підсумку уроку.

 

 удосконалив                             запам’ятав

                                                             використав

пригадав

  навчився

 

дізнався зрозумів

 

 

Безумовно, ви зрозуміли, що текстовий редактор Microsoft Word — це настільна видавнича система, що допомагає нам підготувати документ до публікації. Цей унікальний редактор володіє широкими можливостями для введення, форматування і редагування тексту, дозволяє вставляти в нього таблиці і ілюстрації, передбачає нумерацію сторінок, формування списків і багато іншого, що дозволяє нам удосконалювати інформаційну культуру. А поняття інформаційної культури надто багатозначне і включає безліч видів роботи з найрізноманітнішою інформацією.

      Сьогодні актуальна фраза: «Хто володіє інформацією, той володіє світом».

     Успіхів вам в постійному оволодінні новою інформацією і коректному розташуванні її при підготовці та оформлювані документів!

XІ.  Домашнє завдання.

 Підготувати кросворд з теми текстовий редактор.

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Чипюк Наталья Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
До підручника
Інформатика 8 клас (Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Додано
30 липня 2019
Переглядів
1367
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку