Стаття "Психологія дітей - сиріт"

Про матеріал

В статті розглянути питання психології депривованої особистості дитини - сироти та дитини, позбавленої батьківського піклування; основні характеристики психології особистості дітей-сиріт. Визначаються основні завдання педагогів, які працюють в школі – інтернаті.

Перегляд файлу

Психологія дітей - сиріт

 

 

Діти - сироти - це особливі діти. Психологія їх особистісного своєрідності і особливостей взаємодії з оточуючими криється в минулому досвіді.

Діти - сироти пережили розлуку, втрату, розрив відносин в дитинстві або в більш пізньому віці. Такий ранній досвід наповнений травматичними переживаннями, наслідками материнської депривації - психічного стану, що виникає в результаті тривалого обмеження можливостей дитини для задоволення в достатній мірі його основних психічних потреб.

Психологія депривованої особистості дітей - сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування характеризується підвищеною тривожністю, страхами, агресивністю і т.д.

Діти, які пережили розлуку з матір'ю і стали вихованцями інтернатних установ, виявляються в таких умовах, які, також не сприяють формуванню позитивних рис особистості і встановленню міцних зв'язків з іншими людьми. Відсутність головної фігури, яка піклується про дитину, численність і плинність соціального оточення в інтернатах ведуть до відчуття почуттів нестабільності і беззахисності, гальмують психологію розвитку дітей - сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.

Психічні травми, отримані до вступу до школи-інтернат, а також спадкові і психосоматичні захворювання можуть сприяти прояву імпульсивності у дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, порушень самоконтролю емоційної нестійкості, гіперактивності, загальмованості психічних процесів.

Однією з основних характеристик психології особистості дітей-сиріт є агресивність як наслідок дефіциту теплоти і прийняття в спілкуванні. Іншою істотною особливістю в психології вихованців шкіл-інтернатів дослідники називають гіперсексуальність. Вона проявляється в підвищеному інтересі до статевого життя, в ранніх сексуальних зв'язках, нецензурної лайки. Причиною цього є недостатня загальна здатність дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування до гальмування своїх первинних чуттєвих потягів. До цього призводить невміння дитини реалізуватися в суспільстві, праці, творчості.

Психологія дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування характеризується відсутністю стабільності, властивої сімейним відносинам, необхідністю постійно пристосовуватися і заслуговувати гарне ставлення оточуючих. Все це значно знижує у дітей-сиріт активне ставлення до життя, у них не формуються власні цінності і принципи, але при цьому в їх психології розвивається конформность - залежність від думки інших людей, підвищена сугестивність і схильність до впливу групи, часто негативному.

У дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування складається занижена самооцінка, неприйняття себе, недовіра до себе, відсутнє відчуття власної унікальності. Психологія розвитку особистості дітей-сиріт носить специфічний характер, що полягає в підвищеній агресивності, вразливості та невпевненості дитини. Тому основним завданням педагогів, які працюють в школі - інтернаті, є зміна форм спілкування дітей-сиріт з однолітками і дорослими.

 

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
3 травня 2018
Переглядів
2968
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку