Стаття Розважальні та пізнавальні ігри

Про матеріал
Це стаття про розвивальні та пізнавальні ігри, які можна використовувати на уроках англійської мови в початкових класах.
Перегляд файлу

РОЗВАЖАЛЬНІ ТА ПІЗНАВАЛЬНІ  ІГРИ  НА  УРОКАХ  АНГЛІЙСЬКОЇ  МОВИ  В  МОЛОДШИХ КЛАСАХ

    Гра, як відомо, є провідною формою діяльності дитини в молодшому шкільному віці. Не секрет, що чимало видатних педагогів справедливо звертали увагу на ефективність використання ігор у процесі навчання. І це зрозуміло. В іграх особливо повно й часом несподівано проявляються здібності людини, дитини. Ця тема надзвичайно важлива для глибокого її вивчення та, особливо, практичного застосування в школах. Її актуальність на сучасному етапі є очевидною, а з урахуванням нових віянь у системі освіти, що дають викладачам простір для новаторства та впровадження в життя власних неординарних ідей та рішень. І саме гра як найменш обтяжена умовностями форма найбільш сприятлива, на мій погляд, для застосування її в молодших класах, бо саме тут існують необмежені можливості для реалізації творчого потенціалу як викладача, так і учнів. Гра, як відомо, підвищує якість навчання. Граючи, учні невимушено використовують свій запас знань, умінь та навичок, бо вони бачать можливість використання ситуації, наданої у грі, в реальному житті, чого не може дати механізм тренування.
    Часто гра несе в собі елемент раптовості, з яким інколи учні стикаються в процесі реального спілкування. Під час гри учні повинні уважно слухати один одного, тому що вони здебільшого не знають заздалегідь, що скажуть їхні партнери. Вони повинні швидко думати й адекватно реагувати на репліки своїх друзів.
    У грі набагато легше створити таку ситуацію, коли жоден з її учасників не зможе «відмовитися», а сором’язливим, невпевненим у собі учням висловити свою думку «під маскою» дійової особи або «рятуючи» свою команду. У грі всі рівні. Більше того, слабкий з мовної підготовки учень може стати першим у грі: винахідливість та кмітливість тут часом виявляються більш важливими, ніж знання предмету. Почуття рівності, атмосфера захопленості й радості, відчуття посильності завдань – все це дає дітям змогу побороти сором’язливість , яка заважає вжити в розмові іноземну мову і сприятливо позначається на результатах навчання. Непомітно засвоюється мовний матеріал, а разом з тим виникає почуття задоволення.
    Таким чином, гру можна розглянути як ситуативно-варіативну вправу, де є можливість для багаторазового повторення мовного образу за умов, максимально наближених до реального мовного спілкування з властивими йому ознаками: емоційністю, спонтанністю, цілеспрямованістю мовного впливу. Гра для учнів молодших класів – засіб пізнання навколишнього світу. Я взяла собі за взірець слова А. С. Макаренка: «Гра має важливе значення в житті дитини, має те саме значення, що й для дорогого має діяльність, робота, служба. Якою дитина є у грі, такою багато в чому вона буде в роботі, коли виросте». Головним елементом гри є ігрова роль. Гра – це завжди емоції, а там, де емоції, там активність, увага та уява, там працює мислення. З мого досвіду роботи над цією проблемою вже багато років можу сказати, що гра є одним з ефективних прийомів навчання. І я бачу, що для багатьох дітей англійська мова є улюбленим предметом. Але я вважаю, що застосування гри для розвитку навичок усної іноземної мови – це ще не досить вивчена галузь педагогіки, але й гра не може замінити організоване навчання. Не всяка гра відповідає цим цілям. Тому вибір потрібної гри – одне з першочергових завдань. Вибираючи гру, потрібно користуватись та враховувати цілі гри, можливості поступового її ускладнення й лексичного наповнення. Ігри мають відрізнятись від звичайних дитячих ігор. Гра – це лише форма, оболонка. Змістом і призначенням її має бути навчанням, тобто оволодіння видами мовної діяльності як засобами спілкування. Ігровий процес набагато полегшує процес навчання, адже вміло підібрана гра нерозривно пов’язана з навчанням. Гра має бути цікавою, нескладною та жвавою, сприяти накопиченню нового мовного матеріалу та закріпленню раніше отриманих знань. Діти повинні відокремлювати гру від навчальних занять. Особливу увагу привертають до себе ігри-драматизації, основою яких є коротка казка. Такі ігри розвивають образну, виразну мову дитини.    Гра-драматизація на уроках англійської мови дає дітям можливість засвоїти необхідні слова та вирази. Часто використовую на уроках такий вид, як дидактичні ігри. Для міцного засвоєння лексичного матеріалу використовую лото. Гра в лото сприяє поступовому й послідовному накопиченню дитиною словникового запасу, а також всебічному розвитку школяра, особливо молодших класів. Хотілося б навести приклади кілька ігрових вправ.
Гра для формування рецептивних навичок аудіювання.
Завдання
Let’s play a game. I’ll explain to you how to play it. Stand in a line in front of me. I’ll name a member of a family. If he has got such a relative, step forward; if he hasn’t stand still. If you make a mistake, stop backward. The pupil, who will come up to me the first, is the winner…
TEACHER. A cousin, a brother, a father …
Ігрові вправи для формування репродуктивних навичок говоріння.
Завдання
Alice and Willie haven’t met Ann. They want us to describe the girl to them. The poem will help us.
На попередніх етапах уроку учні вивчили вірш-опис зовнішності англійської дівчинки Енн. Повторюючи за вчителем вірш, учні мають замінити займенники таким чином, як показано у зразку.
Ігрова вправа для розвитку вмінь монологічного мовлення.
Завдання
Think of any mouth that has passed and describe the weather. Let your classmates guess what month you’ve described. The pupil who will guess the month, becomes “it”.
P1. It was cold. The sun didn’t shine. The sky was grey and cloudy. A chilly wind blew every day. It often rained. Sometimes it snowed.
Слід зазначити, що ця вправа є комплексною, бо вона одночасно сприяє як розвитку монологічного мовлення, так і аудіювання.
    Щоб ігрові вправи проходили цікаво, вони повинні бути спрямовані на реалізацію цілей уроку, виконуватися у швидкому темпі, і досвід свідчить про те, що доцільно витрачати 8 – 10 хвилин; залежно від характеру вправ і рівня класу, вправи повинні проводитися в усній або письмовій формі, колективно чи індивідуально, але домінуючими мають бути усні й колективні форми роботи; правила виконання вправ і критерії оцінювання повинні бути вказані чітко, виконання вправ змагального характеру має оцінюватись таким чином, щоб учні бачили результати.
    Але не варто захоплюватися іграми, знаючи, що гра, незважаючи на всі її позитивні моменти, - це лише засіб, метод навчальної роботи, а метою залишається засвоєння матеріалу та набуття знань.
У кожній грі потрібен ведучий, адже його роль особливо значна, а виконувати її краще вчителю, бо саме він повинен бути душею гри й заряджати всіх своїм азартом. Так, успіх гри залежить від того, як поводитиметься вчитель. Хотілося б навести приклади деяких ігор.
1. Match the adjectives
Запишіть на дошці три прикметники.
important, dangerous, heavy.
Учні мають назвати предмети або речі, які можна описати цими трьома прикметниками.
P1. A car.
P2. A plane.
P3. An army …
Box:
Match the adjectives
Beautiful/ big/ cold
Green/ young/ expensive
Small/ lucky/ green/ free
Tall/ thin/ thirsty
Funny/ small/ thin

2. Numbers in my life
Кожен учень загадує число, що має для нього значення. Один з учнів записує своє число на дошці, решта намагається здогадатися, чому воно для нього важливе.

3. Picture dictation
Описати якусь дію або особу, дати учням намалювати те, що вони почули. Нехай учні порівнюють свої малюнки.

4. Jigsaw description
Взяти досить великий малюнок і покласти його в конверт або закрити аркушем паперу. Відкривати малюнок поступово, частинами. Учні повинні ідентифікувати те, що вони бачать і що може бути зображене на малюнку.

5.Family free
Сьогодні ми святкуємо «День родини». Спочатку ми проведемо конкурс родовідних дерев. Той, чиє дерево найстаріше, перемагає. Учні вдома розпитують батьків про родичів і виготовляють родовідні дерева.

6. Who can guess?
Учора був нещасний день. Кожен щось загубив. Але, на щастя, усі речі знайшлися, тільки треба вгадати, хто їх знайшов, щоб забрати загублені речі.

7. Lost words
На місці злочину було знайдено папірець із запискою, від якої залишилися лише деякі слова. Допоможіть детективу відновити текст записки. За обмежений час кожна пара учнів повинна усно скласти невелику розповідь з усіма словами. Історії розповідають по черзі. Учитель використовує  готову історію – жарт, розповідь, анекдот, вибирає з неї ключові слова та вирази. Це дає змогу учням швидше та краще скласти зв’язний текст.

8.Life in colour
Чи уявляєте ви собі життя без кольорів? Одного ранку ми прокинулись й побачили, що все навкруги сіре. Всі фарби втекли. Нам треба їх повернути. А ось, нарешті, і печера, де вони сховались. Спробуйте домовитись з Феєю фарб та повернути втікачів.
     Бажана фарба запитує, для чого вона потрібна, і якщо відповідь її задовольнила, повертається з учнем «додому». Перемагає той учень, який поверне найбільше фарб.
    Досвід свідчить про те, що без ігрових дій закріплення в пам’яті дитини іноземної лексики відбувається менш ефективно та вимагає надмірного розумового напруження, що небажано.
    Граючи, діти вивчають кольори, форму, властивості матеріалу, просторові й числові відносини, вивчають рослини й тварини. Таким чином, підбиваючи підсумки вищесказаного, можна стверджувати, що гра як засіб, який гарантує позитивний емоційний стан, підвищує працездатність і зацікавленість як педагогів , так і учнів, на відміну від монотонного виконання певних завдань, що призводить до напівсонної обстановки в класі. У зв’язку з цим можна повністю погодитись з думкою відомого педагога С. Т. Шауцького, який писав, що «гра – це життєва лабораторія дитинства, яка дає той аромат, ту атмосферу молодого життя, без якої ця пора була б неподібною для людства. У цій спеціального відпрацювання життєвого матеріалу є найбільш цінне ядро розумної школи дитинства».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
6 червня 2022
Переглядів
618
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку