ВИКОРИСТАННЯ ГЕЙМІФІКАЦІЇ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
В УМОВАХ ОНЛАЙН-НАВЧАННЯ В НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ
Анотація .Стаття присвячена дослідженню можливостей застосування гейміфікації як ефективного педагогічного інструменту в онлайн-навчанні англійської мови в умовах Нової української школи (НУШ). У статті розглядаються ключові аспекти гейміфікації, її переваги та виклики в контексті навчання англійської мови в онлайн-форматі. Автор розглядає різні методи і приклади використання гейміфікації для залучення учнів до активного навчання та покращення їхнього мовного рівня. Дослідження включає аналіз позитивних результатів, які можуть бути досягнуті завдяки гейміфікації, а також обговорення можливих обмежень та способів їх подолання.
Ключові слова для статті включають гейміфікацію, онлайн-навчання, англійську мову, Нову українську школу, уроки, педагогічні інструменти, ефективність навчання, учні, мовний рівень і виклики навчання в онлайн-форматі.
Онлайн-навчання стає все більш актуальним і важливим компонентом сучасної освіти, особливо в умовах сучасної реалії, коли світ зіштовхується з викликами глобальних подій, таких як пандемія COVID-19,російсько-українська війна . Україна впроваджує новий підхід до навчання - Нову українську школу (НУШ), яка передбачає модернізацію освіти та зміну підходів до навчання. У цьому контексті одним з ключових завдань стає забезпечення ефективного і якісного навчання англійської мови в онлайн-середовищі.
Гейміфікація, як стратегія перетворення навчального процесу на захопливу ігру, виявляється потужним інструментом для покращення навчання в умовах онлайн-середовища. Вона надає можливість створювати зацікавленість та мотивацію учнів, а також сприяє активному залученню до навчального процесу.
Гейміфікація як педагогічний інструмент є стратегією, що полягає у використанні елементів гри та ігрових механік у навчанні та інших сферах діяльності. Основні принципи гейміфікації включають поінформованість, змагання та досягнення, винагороди та визнання, спільноту, виклики та рівність, а також заохочення до спроб та вдосконалення.
Поінформованість передбачає, що учні повинні бути ознайомлені з правилами та цілями гри, що допомагає створити зрозумілу та структуровану основу для навчання. Змагання та досягнення включають у себе елементи конкуренції та можливість досягнення певних цілей, що стимулює учнів до активної участі та прагнення до досягнень. Винагороди та визнання можуть включати в себе отримання нагород, балів, або визнання за досягнення, що може служити внутрішньою мотивацією для навчання.
Спільнота створюється, коли учні об'єднуються у спільноти або команди для спільної роботи над завданнями. Важливо, щоб завдання були відповідні рівню знань та навичок учнів, але водночас створювали виклик для кожного. Гейміфікація також заохочує до спроб та вдосконалення, створюючи атмосферу, в якій помилки розглядаються як частина процесу вдосконалення.
У контексті навчання англійської мови, гейміфікація може бути використана для підвищення мотивації учнів, активної участі у навчальному процесі та поліпшення їхнього мовного рівня. Вона створює навчальне середовище, де навчання перетворюється на цікаву подорож, і учні з радістю вивчають англійську мову.
На уроках англійської мови, гейміфікація може стати потужним інструментом для підвищення мотивації учнів, створення інтерактивного та захоплюючого навчального середовища, а також поліпшення мовного рівня. Давайте розглянемо методи та приклади використання гейміфікації на уроках англійської мови.
Гейміфікація на уроках англійської мови може зробити процес навчання більш ефективним, цікавим та відмінним від традиційних методів. Вона сприяє активній участі учнів та допомагає їм розвивати мовні навички в природному та захопливому середовищі.
Результати та позитивні впливи гейміфікації на навчання англійської мови можуть бути вражаючими та значущими. Використання гейміфікації на уроках англійської мови призводить до ряду значущих результатів:
Збільшена мотивація учнів: Графічно привабливі завдання та можливість змагатися та отримувати нагороди за досягнення стимулюють учнів до активної участі у навчанні. Вони більш зацікавлені в процесі вивчення мови.
Залучення до навчального процесу: Гейміфікація робить навчання англійської мови більш інтерактивним та захоплюючим. Учні відчувають себе активними учасниками, а не пасивними слухачами.
Покращення мовного рівня: Графічні ігри та завдання сприяють поглибленому вивченню лексики та граматики. Учні навчаються використовувати англійську мову практично в життєвих ситуаціях.
Розвиток комунікативних навичок: Рольові ігри та спільні завдання створюють можливість для учнів спілкуватися англійською мовою, розвиваючи навички аудіювання та говоріння.
Стимуляція конкурентного дусі: Змагання та рейтингові системи можуть підштовхнути учнів до прагнення досягати кращих результатів та покращення власних навичок.
Засвоєння матеріалу веселіше і ефективніше: Учні пам'ятають більше і навчаються краще, коли навчання асоціюється з приємними емоціями та задоволенням від гри.
Більше залучення до дому: Використання онлайн-ігор та завдань гейміфікації може спонукати учнів вчитися англійською мовою вдома, поза класом.
Загалом, гейміфікація стає дієвим інструментом для поліпшення навчання англійської мови, мотивації учнів та розвитку їхніх мовних навичок. Вона перетворює навчання на цікаву та захопливу подорож, де учні з радістю долають виклики та розвивають свої здібності.
Використання гейміфікації в онлайн-навчанні англійської мови в Новій українській школі може бути ефективним інструментом для залучення учнів та покращення їхнього мовного рівня. Ось деякі рекомендації щодо впровадження гейміфікації на уроках англійської мови:
Використання гейміфікації на уроках англійської мови може покращити якість навчання, зробити процес більш привабливим та зацікавити учнів. Дотримуючись цих рекомендацій, ви можете створити стимулюючий та продуктивний навчальний досвід для вашого класу.
Висновки щодо використання гейміфікації на уроках англійської мови в онлайн-навчанні в Новій українській школі свідчать про значущий позитивний вплив цього педагогічного інструменту на навчання та розвиток учнів. Гейміфікація сприяє підвищенню мотивації учнів до вивчення англійської мови, створює інтерактивне та захоплююче навчальне середовище, покращує мовні навички та розвиває чотири основні навички мовлення. Також вона стимулює конкурентний дусі, сприяючи покращенню академічної успішності учнів. Використання гейміфікації вимагає від вчителів ретельного планування та усвідомлення технічних, психологічних та методичних аспектів, але при правильному підході воно може зробити процес навчання цікавим та результативним. Гейміфікація є сучасним і дієвим інструментом для підвищення якості навчання англійської мови, і вона може знайти своє застосування в Новій українській школі для стимулювання навчання та розвитку учнів.
Використана література:
1. Горєлов В. Гейміфікація навчання / Віталій Горєлов, Даріуш Саля. Інформаційні технології та комп’ютерне моделювання : матеріали Міжнар. наук.-практ. конф., 15–17 трав. 2017 р., Івано-Франківськ / Прикарпат. нац. ун-т ім. Василя Стефаника [та ін.]. ІваноФранківськ, 2017. С. 136–139.
2. Кравець Н. С. Метод відбору ігрових механік для використання в навчальних гейміфікованих системах. Вісн. Харків. держ. акад.культури. Серія: Соціальні комунікації / Харків. держ. акад. культури. Харків, 2017. Вип. 51. С. 116–125.
3. Дідякова О. Гра як інструмент: що таке гейміфікація?
URL : https://mistosite.org.ua/articles/hra-iak-instrumentshcho-take-heimifikatsiia.
4. Столяревська А. Технології освіти 21 століття. URL : http://www.slidesearchengine.com/slide/stolyarevska-2013.
5. Що таке гейміфікація. URL : http://delo.ua/lifestyle/chto-takoe-gejmifikacija-i-kakona-pomogaetrasshevelitsotrudni-202074.