«Використання графічного онлайн-редактора CRELLO
при вивченні англійської мови»
Учителі англійської мови Ляскало Л.П., Дегтяр О.І.
Комунальний заклад «Бірківська загальноосвітня школа
І-ІІІ ступенів» Зміївської міської ради Чугуївського
району Харківської області
Згідно з «Теорією поколінь» Н. Хоува та В. Штрауса ми зараз виховуємо і навчаємо дітей, які відносяться до «покоління Ζ». Це діти, народжені після 2000 року. І це перше цифрове покоління. Якщо ми будемо знати характерні особливості цього покоління, нам (а ми є представниками «покоління Х», яке стало першим свідком впровадження мобільних телефонів, комп’ютерів та інтернету) вдасться сприймати наших учнів спокійно і виважено, ми зможемо обґрунтувати необхідність навчання їх медіаграмотності. Вже зрозуміло, що нам необхідно шукати нові форми і методи навчання наших учнів. Тому медіаосвіта є одним із головних компонентів організації навчання по-новому. Ми повинні розвивати у дітей вміння опановувати сучасні мас-медіа і використовувати їх у повсякденному житті і в навчанні зокрема. Покоління Z має величезну потребу в соціальних медіа. Його представникам важливо відчувати зв’язок онлайн як зі своїми друзями, так і з усім світом через соціальні мережі. Сучасним підліткам притаманне бажання виділитися із загальної маси людей, тому всі вони мають власні сторінки (акаунти) в Instagram,Facebook та інших соціальних мережах. Покоління Z дуже амбіційне. Вони хочуть створювати свій власний неповторний контент і таким чином самовиражатися і самореалізовуватися. І цікавий той факт, що “зети” чекають швидкого зворотнього зв’язку. Тобто, якщо вони виставили своє фото чи відео в Instagram чи Facebook, читачі повинні його відразу ж оцінити і висловити свої думки.
Вчителі в сучасній українській школі готують дітей до майбутнього успішного життя. Наші учні повинні мати знання, уміння і навички для старту свого дорослого самостійного життя. Читати, розуміти прочитане, висловлювати свою власну думку усно і письмово, розв’язувати проблеми, а також виявляти творчий підхід і здатність співпрацювати з іншими людьми – це вміння, які є спільними для компетентностей Нової української школи. Тому, на нашу думку, в школі потрібно вчити дітей спілкуванню в соціальних мережах. Можливо, ведення свого каналу на YouTube, блогу чи сторінки в Instagram стане для учня цінним досвідом для розуміння своїх талантів, здібностей і допоможе вибрати майбутню професію.
Реалізовуючи наскрізну змістову лінію «Громадянська відповідальність» на уроках англійської мови, ми навчаємо учнів спілкуванню в соціальних мас-медіа: учні вчаться писати англійською листи для відправки електронною поштою, оголошення, резюме, відгуки на фільми, книги, підписувати та оформлювати листівки до різних свят і т.д. В результаті школяр сприймає себе як учасник громади, вчиться взаємодіяти в групі, розуміє потребу працювати разом, висловлює своє ставлення до різних подій в житті, визначає достовірність інформації, формується як особистість, розуміє життя в мультикультурному суспільстві і потребу жити в мирі.
На своїх уроках ми пропонуємо учням скористатися онлайн інструментом для створення різноманітного графічного контенту – Crello. Crello - це графічний редактор для оформлення соціальних мереж. Даний графічний редактор має можливості використовувати анімацію. Він допомагає оформлювати наші соціальні активності, а саме: пости в соціальних мережах, блогах, веб сайтах, рекламних банерах. Також цю продукцію можна друкувати. На сайті https://crello.com/uk/home/ є в наявності шаблони постерів, візиток, листівок, сертифікатів. Використовуючи шаблони учні можуть створювати свої власні вітальні листівки і писати текст англійською мовою, змінювати графіку, вставляти готові малюнки чи ті, які вони знайшли самостійно в мережі Інтернет. На сайті розміщена величезна бібліотека фото, а можна вставляти в шаблони свої фото за бажанням. Можна створити дизайн з “нуля”. Для того, щоб розпочати роботу на сервісі, необхідно спочатку зареєструватися. У вас буде особистий кабінет з можливістю створювати там папки. З допомогою цього софту можна створювати оригінальні повідомлення різними мовами (наші учні пишуть англійською) і малюнки (надписи до них - англійською). Створену продукцію можна роздрукувати, старшокласники можуть використати її в своїх виступах, в презентаціях. Учні вчаться створювати візуальну комунікацію.
Найчастіше учні отримують завдання створити вітальні листівки чи запрошення на вечірки. Якщо вивчається тема “Holidays”, обирають потрібний формат і підписують листівки. Прикрасити листівки можна різними об’єктами, такими як лінії, рамки, наклейки, ілюстрації, іконки, фігури. З папки “Мій файл” можна завантажити свій малюнок, своє фото чи відео. Можна запропонувати учням, щоб привітання/запрошення звучало англійською мовою у відео. Учні записують своє відео або шукають схоже за змістом в Інтернеті. Наприклад, якщо ви хочете привітати рідних чи друзів з днем народження, ви можете надрукувати такий вислів “A little bird told me that today is your birthday”. Це відоме англійське прислів’я, яке написане на багатьох вітальних листівках. Ви паралельно наголошуєте дітям, що це сталий вислів і пропонуєте пригадати учням інші ідіоми англійською мовою. Ви можете показати учням куплену листівку і запропонувати їм створити власну. Учні шукають інші вислови для привітання з днем народження. Наприклад: Many happy returns of this day! Have a wonderful birthday! With all my heart I wish you….! Best wishes on your birthday! It’s your birthday today! Congratulations! Такою авторською листівкою можна вітати близьких чи знайомих в соціальних мережах. Якщо у вас є знайомий-іноземець, листівка буде чудовим подарунком. В учнів є можливість роздрукувати їх самим чи в типографії на замовлення за участі батьків.
Якщо у вас є бажання прикрасити класну кімнату (classroom decorations), ви можете створити плакати, що надихатимуть вас на творчість. Ідеї ви вибираєте самі або залучаєте до обговорення ваших учнів. Це можуть бути вислови відомих людей англійсько мовою, фразеологізми чи власна влучні вирази.
Для реалізації змістової лінії “Підприємливість і фінансова грамотність” учні створюють логотипи компаній, в якій мріють працювати, чи уявляють себе дорослими, скажімо років 25, і прогнозують своє зайнятість на той час. Якщо хочуть мати власну справу, то яку (створити логотип компанії).
Якщо ви проводите позашкільний захід з англійської мови, КВК, змагання, конкурс і вашим командам потрібні емблеми, школярі зможуть їх створити, скориставшись даним софтом.
При виготовленні лепбука (саморобної паперової книжечки з кишеньками) учні початкових класів разом з батьками на даному сайті можуть придумати обкладинку для неї і роздрукувати.
Зети зацікавлені в створенні власного унікального контенту. Створити власну рекламу і свої візитки можуть учні старших класів. Якщо в учнів є захоплення і воно може стати стартапом (створенням власного проєкту, бізнесу), свою рекламу англійською мовою вони можуть розмістити на своїх сторінках в соцмережах. Наприклад, ви можете виготовляти чудові новорічні прикраси для ялинки, витинанки, презентуйте себе і отримуйте відгуки від людей.
Користуючись даним ресурсом учні готують також і презентації.
Отже, ми пропонуємо учням побувати в ролі графічного редактора і при цьому поєднати вміння висловлювати думки англійською мовою, творчо підходити до виконання завдання, розкрити свої таланти, заявити про себе світові і самовиразитися, використовуючи сучасні технічні засоби. Банери, флаєри, сертифікати, плакати, візитки – це продукція, яку ми бачимо в повсякденному нашому житті. Учні розуміють необхідність володіння англійською мовою, читаючи продукцію для друку, де написи зроблені англійською мовою, і створюючи таку продукцію власними силами.