Михайло Дьорка. Вчитель-методист фізичної культури Мукачівського ліцею №8, відмінник народної освіти України.
Використання ІКТ на сучасному уроці фізичної культури.
Міністерство освіти затвердило «Рекомендації щодо стратегічного розвитку фізичного виховання та спортивної підготовки учнівської молоді до 2025 року», які задають нові орієнтири на найближчі п’ять років - створити нову модель мотивації учнів.
Я працюю над темою «Мотивація до активних занять фізичною культурою через провадження нових ігор і вправ».
Основним джерелом для вирішення цієї задачі для мене є пошук нових і давно забутих ігор і вправ в соціальних мережах з подальшою обробкою і використанням їх на уроках і в позаурочний час. Якщо спочатку я виконував цю роботу сам, то в даний час мені активно допомагаю мої учні – це перетворилося в системну роботу, де над побудовою цікавих уроків фізкультури, організацією рухливих перерв і фізкультхвилинок працють всі: вчитель, учні і навіть допомагають батьки. Я за такою системою працюю вже другий рік.
Дуже допомагає мені у вирішенні цієї проблеми використання соцмереж. Я використовую їх для пошуку нових ігор і вправ. Почав цю роботу я з участі в різних конкурсах і проектах, для перемоги в яких потрібно було проявляти креатив. Спочатку мені допомагали активні учні: вони сворили мені сторінки в Інстаграм, потім Тік-ток, де ми виставляли руханки для конкусів, потім я навчився сам і тепер успішно працю в цих соцмережах: шукаю нові вправи і ігри, виставляю свої оброблені і зняті відео, тобто, і сам навчаюся і ділюся своїм досвідом з колегами. У мене на даний час є виставлені відео вправ на уроці фізичної культури, які набирають сотні переглядів. У нас немає проблем з кількістю лайків при участі в проектах і конкурсах.
https://www.instagram.com/tv/CXTM7qiIw75/?igshid=YmMyMTA2M2Y
Як ми працюємо? На уроках фізкультури я даю учням на домашнє завдання знайти цікаві нові ігри і вправи. Хто успішно виконує ці завдання, заохочую бонусами до оцінок з фізкультури і зараховую в ряди своїх помічників, що вважається дуже престижно в нашій школі. Потім пробуємо ці вправи на уроках в декількох класах. В якому класі виходить найкраще, публікуємо в Тік-тоці з хештегами школи і класу, і поширюємо в Інстаграм(для молоді) і Фейсбук(для старших, в тому числі і наших колег вчителів). Класи змагаються між собою, чия вправа буде популярнішою, успішнішою. На даний момент рекордсменом є учні 10 класу, які мають більше 250000 переглядів. Таким чином у мене появилося кілька десятків активних учнів-помічників.
Дуже велике значення має активне використання соцмереж при дистанційному навчанні. Наприклад, при проведенні Всеукраїнських онлайн-уроків учні Мукачівського ліцею №8 були одними з найактивніших. https://www.youtube.com/watch?v=n4FUjQuU6aQ&t=674s&ab_channel=Junior
Нас запрошували на всі уроки, учні активно допомагали мені на уроках, які проводив я. Наші учні проводили основну частину заключного сюжетного онлайн-уроку, де вони були в ролі вчителів, а вчителі України в ролі учнів.
https://www.youtube.com/watch?v=B5xIAHLbXaA&ab_channel=Junior
Завдяки соцмережам ми впровадили на уроках і в домашні завдання учнів, до яких вони долучають і членів сімї такі нові напрямки рухових активностей, як табата(запозичили у японців) і раббіт-денс(взяли у корейців). Це системи занять для людей, які мають бажання займатися фізкультурою, але обмежені в часі.
https://vm.tiktok.com/ZMFS4wkEF/
Використання нових ігор і вправ на уроках роблять уроки набагато цікавішими, збільшують активність учнів на прерервах. Переконатися в цьому ви зможете, переглянувши мої сторінки в соцмережах, де ми з учнями широко висвітлюємо свою діяльність.
Дирекція школи забезпечила наш зал прекрасними умовами для цієї роботи.
https://www.instagram.com/p/CXlnbgeIki3/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
tiktok.com/@dymdnbqnndyi
https://instagram.com/mikhailodorka?igshid=YmMyMTA2M2Y
https://m.facebook.com/100005688392739/