Стаття "Використання інформаційних технологій під час дистанційного навчання"

Про матеріал
В даній статті описані форми та методи роботи, які були використані вчителем під час дистанційного навчання. А також проаналізовано їх ефективність.
Перегляд файлу

Використання інформаційних технологій під час дистанційного навчання

(З досвіду роботи вчителя математики Боєвої І. О.)

Сучасний вчитель - це не просто людина, яка викладає уроки в школі. Сучасний вчитель - це людина, яка вміє швидко адаптуватися до нових умов, знаходити нестандартні рішення проблем, вміти викладати матеріал свого предмету так, щоб це було цікаво, корисно і просто для засвоєння учнями не зважаючи ні на час, ні на відстань.

Дистанційне навчання не є звичним ні для вчителя, ні для учня, ні для батьків. Проте наразі є величезна кількість інформаційно-комунікаційних технологій, які дозволяють навчати дітей поза школою. Основна проблема полягає у виборі правильних  технологій з урахуванням особливостей предмету викладання та індивідуальних особливостей кожного класу. Як вчитель математики я  зупинилася саме на:

  •                 створенні власних відео-уроків
  •                 використанні  програми Skype
  •                 використанні шкільної блог-платформи
  •                 використанні додатків Google (YouTube, Google Classroom,  Google Форми, Google Диск, Gmail)

 

Створення власних відео-уроків

Аналізуючи весь наявний матеріал з наших предметів, я дійшла висновку, що насправді корисного та доступного пояснення тем дуже мало. Спираючись на досвід роботи з класами, у яких працюю, я зрозуміла, що по-перше,  сучасні діти не люблять читати книжки та самостійно розбиратися у правилах; по-друге, дивитися довгі та нудні пояснення також ніхто не буде - наразі працює правило "чим простіше, тим краще" : чим швидше дитина впоралася із завданням, тим більше воно їй сподобалося.

Абсолютною перевагою власних відео-уроків є те, що виклад матеріалу відбувається так, як учні звикли: за певною структурою, чітко, доступно та зі звичними інтонацією та темпом. Адже діти звикають саме до свого вчителя і деяким просто важко адаптуватися до іншого способу пояснення нових тем. Крім  того, учень може зупинитися на цікавому для нього моменті, а якщо було щось незрозуміло -  повертатися до цього моменту стільки разів, скільки йому потрібно. Також, відео-урок дає можливість наочно пояснити розв'язок задач та рівнянь, коментуючи кожен етап. Доказом того, що саме ця форма роботи є ефективною, доступною та зрозумілою, є позитивні відгуки батьків та учнів, а також результати завдань, виконаних на достатньому та високому рівнях.

 

 

Використання програми Skype

 

Skype - безкоштовне програмне забезпечення, що дає можливість проводити відео-конференції. Онлайн-спілкування за допомогою відео-зв'язку дає можливість обговорювати та вирішувати різні питання, що виникають в учнів після перегляду відео-уроків та під час виконання певних завдань в режимі "тут і зараз". Крім того, дозволяє вчителю провести коротке опитування учнів та визначити рівень засвоєння матеріалу. Проте,  як основна форма викладу матеріалу не є доречною для таких предметів, як хімія, математика тощо, адже кожна дитина сприймає інформацію по-своєму: хтось швидко засвоює нові знання, а комусь потрібно повторити декілька разів, що є цілком нормальним явищем. Тому ми використовуємо онлайн-конференції як доповнення до відео-уроків, які публікуємо на власних YouTube-каналах.

 

Використання додатків Google

Наразі Google та його додатки дають можливість працювати дистанційно так, щоб це було зручно всім учасникам освітнього процесу.

YouTube-канал - використовуємо для публікацій відео-уроків.

Google Classroom - працюємо з різними класами у зручному середовищі, що дає можливість публікувати завдання різного характеру та рівня складності, а також одразу оцінювати роботу учнів.

 

 

 

Google Форми - дозволяють організовувати контроль знань учнів у формі тестувань з вибором правильних відповідей та завдань з відкритою відповіддю, а також з можливістю додавати відповіді у формі зображень чи фото.

Google Диск та Gmail дозволяють зберігати, сортувати та архівувати роботи учнів.

Отже, як бачимо, сучасні технології дають можливість працювати дистанційно будь-де та будь-коли. Головне обрати свій шлях якісного та результативного навчання.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Попкова Наталія Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
9 червня 2020
Переглядів
4200
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку