Стаття "Вправи класичного екзерсису, що можуть використовуватися в партерній гімнастиці"

Про матеріал
Класична хореографія – це основа хореографічного мистецтва. Це система рухів, яка призначена для того, щоб зробити тіло дисциплінованим, рухомим і прекрасним. Класичний танець перетворює його в чуйний інструмент, який повністю слухається танцюриста. Найкраще починати заняття з раннього дитинства, тому що саме тоді закладається правильна постава.
Перегляд файлу

ПАЛАЦ ДІТЕЙ ТА ЮНАЦТВА ПЕЧЕРСЬКОГО РАЙОНУ

М. КИЄВА

«Вправи класичного екзерсису, що можуть використовуватися в партерній гімнастиці»

Городецька О. Г.

Київ – 2020

 

Класична хореографія – це основа хореографічного мистецтва. Це система рухів, яка призначена для того, щоб зробити тіло дисциплінованим, рухомим і прекрасним. Класичний танець перетворює його в чуйний інструмент, який повністю слухається танцюриста. Найкраще починати заняття з раннього дитинства, тому що саме тоді закладається правильна постава.

Партерна гімнастика дає дітям початкову хореографічну підготовку, розвиток природних фізичних даних, формує основні рухові якості і навички, необхідні для успішного освоєння класичної, народної, сучасної та інших напрямків танців.

Під час партерної гімнастики діти займаються на підлозі, на килимках. Це загальнозміцнюючі вправи для різних груп м'язів, а також вправи на розтяжку. Дуже багато уваги приділяється роботі зі стопами - адже таке поняття, як виворотність, має дуже велике значення в танці. Мета партерної гімнастики - зміцнення зв'язкового апарату дитини і створення м'язового корсету. Вона дає йому найголовніше - таке фізичний розвиток, яке в подальшому допоможе йому серйозно займатися танцями.

Фізичні дані поділяються на дві групи: фізичні якості та фізичні здібності.

Фізичні якості - це соціально обумовлені сукупності біологічних і психічних властивостей людини, які виражають його фізичну готовність здійснювати активну рухову діяльність.

Фізичні здібності - це відносно стійкі, вроджені та набуті функціональні можливості органів і структур організму, взаємодія яких обумовлює ефективність виконання рухових дій. Наприклад, такі як виворотність ніг, гнучкість стопи, «балетний крок», гнучкість тіла, стрибок, координація рухів.

Партерна гімнастика дозволяє:

  • підвищити гнучкість суглобів;
  • поліпшити еластичність м'язів і зв'язок;
  • наростити силу м'язів.
  • набути навички витягнутого носка, рівного і підтягнутого корпусу, дадуть первинне уявлення про роботу м'язів ніг, рук, шиї, спини і т.д.;
  • почати роботу по виправленню деяких недоліків в поставі, а саме, асиметрії лопаток, збільшення прогину в поперековому відділі хребта і ін.
  • вироблення виворотності ніг;
  • виховання сили стопи (пальці, підйом);
  • підйому ніг;
  • розвиток гнучкості тіла, м'якості рук;
  • розвиток кроку;
  • напрацювання стрибка;
  • стійкість.

При виконанні вправ на підлозі у вихідних положеннях сидячи і лежачи зменшується вертикальна опора на хребет і ноги. У той же час загальна фізичне навантаження в цих вправах висока і дозволяє м'язам працювати в іншому режимі, ніж у вправах, виконуваних стоячи.

Особливо важливо в процесі навчання враховувати фізичне навантаження дітей, не допускати перенапруження, а також навчати їх правильно дихати при виконанні вправ, а далі - в танці.

Вправи партерної гімнастики можна і треба виконувати в різних положеннях: сидячи, лежачи на животі, лежачи на спині, стоячи на колінах або спираючись на руки й коліна. На занятті треба чергувати вправи в різних положеннях.

Здоров'я людини багато в чому залежить від гнучкості і еластичності хребта, рухливості суглобів, м'язового тонусу і т.д. Ось чому необхідно з раннього дошкільного віку зберігати і розвивати природні фізичні задатки - вільне маніпулювання тілом за рахунок гнучкості хребта, рухливості суглобів і м'язового тонусу.

Гнучкість всього тіла - одне з головних вимог до тих, хто займається класичним танцем. Вона - показник пластичності тіла виконавця, вона надає танцю виразність.

Гнучкість корпусу залежить від гнучкості хребетного стовпа, ступінь рухливості якого визначається будовою і станом хребетних хрящів. Гнучкість або здатність гнутися тому повинна бути закладена в області грудних нижніх і верхніх поперекових хребців. Нахил корпуса вперед і вниз відбувається завдяки розтягуванню міжхребцевих дисків, а також литкових, підколінних і тазостегнових м'язів і зв'язок.

Таким чином, завдання полягає в тому, щоб розтягнути м'язи литкових, тазостегнових і підколінних зв'язок, плюс до того, що обов'язково розтягуються міжхребетні диски. Дуже важливо, щоб учні з поганою гнучкістю засвоїли одразу, на початку навчання, весь комплекс вправ, необхідних для збільшення гнучкості.

Всі вправи, що  направлені на силову роботу різних груп м'язів, обов'язково повинні чергуватися з вправами на розслаблення. Починати розтягуватися на «видиху», потім дихати нормально. Закінчувати кожну вправу «вдих».

Одним із способів розвитку спеціальних даних для хореографії і поліпшення рухливості суглобів є вправи на розтягування (розтяжки).  Головне - перед початком занять добре розігрітися, тобто зробити будь-які вправи, поки в м'язах не з'явиться відчуття тепла. Обов'язково враховувати стать дитини, його фізіологічні особливості, стан опорно-рухового апарату і фізичну підготовленість. Вправи на гнучкість виконувати плавно, без ривків, в повільному темпі. Кожну вправу виконувати до появи легкої хворобливості.

«Балетний крок» - це здатність піднімати ногу на висоту більше 90 градусів в сторону, вперед і назад при виворотному положенні опорної і працюючої ніг, а також утримання її в піднятому положенні. Крок також створює в танці лінії, забезпечує широту і свободу рухів. Амплітуда кроку в сторони і вперед залежить від ступеня виворотності ніг і рухливості суглобів. Амплітуда кроку назад залежить від рухливості хребетного стовпа, сили і еластичності задньої групи м'язів стегна. Вона сприяє висоті стрибка. Крок збільшити можна при систематичному розтягуванні м'язів.

Особливу цінність для танцівників становить система занять партерної гімнастикою винайдена Борисом Князєвим, яка заснована на базових вправах класичного танцю. Ті вправи, що зазвичай виконуються стоячи біля станка або на середині залу, в ній представлені як вправи партеру.

Заключною частиною уроку класичного танцю є стрибки (allegro). Стрибок надає танцю легкість, легкість, польотні. Для стрибка важлива якість, що позначається в балеті словом bаllоп ¬ вміння високо і еластично стрибнути вгору, зберігаючи під час стрибка малюнок пози. Висота стрибка залежить від сили м'язів і узгодженості роботи всіх частин тіла, зокрема, згиначів і розгиначів суглобів: колінного, тазостегнового, гомілковостопного (стопи і пальців), їх рухливості. Під час стрибка працюють м'язи протягом короткого часу скорочуються до максимуму, при цьому діють дві головні сили: сила відштовхування від опори і сила тяжіння тіла. Тому висота стрибка знаходиться в прямій залежності від них. При цьому необхідно, щоб окремі частини тіла в момент стрибка знаходилися по відношенню один до одного в стані нерухомості. Стрибкові вправи також можливо тренувати за допомогою партерної гімнастики.

 

 

Вправи класичного екзерсису, що можуть використовуватися в партерній гімнастиці.

 

  1. Вправа «Рlie».

В.П.: лежимо на спині або на животі, ноги разом, руки на поясі.

На «1-2» - п’ятки підтягуються до попи, максимально розгортаючи коліна,

на «3-4» - повертаємося в В.П.

Коліно згинається завжди у напрямку до носка. Слідкувати за прямою спиною і за стегнами. Вправу виконуємо 8 разів (по 4 з кожної ноги).

  1. Вправа «Battement tendu».

В.П.: лежимо на спині, на боці або на животі, ноги разом, руки на поясі.

На «1-2» - нога ковзає вперед, рух починають всій витягнутою ногою, зберігаючи, наскільки можливо, виворотною п'ятку (це дає деяке відчуття, що починає рух п'ятка, а потім продовжує носок),

на «3-4» - повертаємося в В.П.

Слідкувати за прямою спиною і за стегнами. Вправу виконуємо 8 разів (по 4 з кожної ноги).

  1. Вправа «Battement jete».

В.П.: лежимо на спині, на боці або на животі, ноги разом, руки на поясі.

На «1-2» - пряма нога відкривається різко, під кутом 45 градусів,

на «3-4» - повертається в В.П.

Слідкувати за прямою спиною і за стегнами. Вправу виконуємо 8 разів (по 4 з кожної ноги).

  1. Вправа «Grand battement jete».

В.П.: лежимо на спині, на боці або на животі, ноги разом, руки на поясі.

На «1» - пряма нога різко кидається вгору з максимальною амплітудою,

на «2» - повертається в В.П.

Слідкувати за прямою спиною і за стегнами. Вправу виконуємо 16 разів (по 8 з кожної ноги).

  1. Вправа «Battement frappe».

В.П.: лежимо на спині, на боці або на животі, ноги разом, руки на поясі.

На «і» - пряма нога відкривається в сторону,

на «1» - нога б'є іншу ногу sur le cou-de-pied попереду,

на «2» - пряма нога відкривається в сторону,

на «3» - нога б'є іншу ногу купе позаду,

на «4» - пряма нога відкривається в сторону.

Слідкувати за прямою спиною і за стегнами. Вправу виконуємо 8 разів (по 4 з кожної ноги).

  1. Вправа «Battement soutenu».

В.П.: лежимо на спині, на боці або на животі, ноги разом, руки на поясі.

На «1-2» - права нога відкривається, а ліва робить plie,

на 3-4» - права й ліва одночасно підтягуються до неї, і обидві витягнуті

ноги з'єднуються в V позиції.

Слідкувати за прямою спиною і за стегнами. Вправу виконуємо 8 разів (по 4 з кожної ноги).

  1. Вправа «Rond de jambe par terre».

В.П.: лежимо на спині, на боці або на животі, ноги в 1 позиції, руки на поясі.

На «1» - нога виводиться вперед так само, як в battement tendu,

на «2» - описується носком дуга через II позицію назад до положення проти I позиції,

на «3» - нога креслить пряму лінію до точки, з якої почала дугу, проходячи через I позицію з опущеною до землі п'ятою і витягнутими колінами,

на «4» -пауза.

При виконанні в позиції на животі або на боці, виконуємо тільки половину руху. Слідкувати за прямою спиною і за стегнами. Вправу виконуємо 8 разів (по 4 з кожної ноги).

  1. Вправа «Rond de jambe en l'air».

В.П.: лежимо на спині, на боці або на животі, ноги разом, руки на поясі.

На «і» - відкрити праву ногу в сторону на 45 °, витягнувши пальці,

на «1-2» - носок описує овал (розтягнутий в сторону зліва направо), починаючи з задньої його дуги,

на «3» - відкрити праву ногу в сторону на 45 °, витягнувши пальці,

на «4» - повертається в В.П.

Слідкувати за прямою спиною і за стегнами. Вправу виконуємо 8 разів (по 4 з кожної ноги).

  1. Вправа «Passe».

В.П.: лежимо на спині, на боці або на животі, ноги разом, руки на поясі.

На «1-2» - повільно згинаємо ногу в коліні, відводячи коліно максимально назад,

на «3-4» - повільно повертаємося в В.П.

Слідкувати за прямою спиною і за стегнами. Вправу виконуємо 8 разів (по 4 з кожної ноги).

  1. Вправа «Temps saute».

В.П.: лежимо на спині, ноги разом, руки на поясі.

На «1-2» - робимо demi-plie,

на «3» - сильно натягуємо стопи й тіло (імітація стрибку),

на «4» - повертається в В.П.

Слідкувати за прямою спиною і за стегнами. Вправу виконуємо 8 разів.

  1. Вправа «Changement de pieds».

В.П.: лежимо на спині, ноги в V позиції, права нога попереду, руки на поясі.

На «і» - робимо demi-plie,

на «1» - сильно натягуємо стопи й тіло (імітація стрибку),

на «2» - змінити ноги, ліва буде попереду,

на «3» - робимо demi-plie,

на «4» - повертається в В.П.

Слідкувати за прямою спиною і за стегнами. Вправу виконуємо 8 разів.

  1. Вправа «Pas echappe».

В.П.: лежимо на спині, ноги в V позиції, права нога попереду, руки на поясі.

На «і» - робимо demi-plie,

на «1» - сильно натягуємо стопи й тіло (імітація стрибку),

на «2» - стрибком перейти на II позиціюна demi-plie,

на «3» - робимо demi-plie,

на «4» - повертається в В.П. але змінюємо ногу, що знаходиться попереду.

Слідкувати за прямою спиною і за стегнами. Вправу виконуємо 8 разів.

 

 

 

docx
Додано
11 травня 2020
Переглядів
1086
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку