Застосування математики в усіх галузях науки, народного господарства, нашого повсякденного життя необмежене. Без знання математики не можна уявити розвитку людства. Математика скрізь, вона на кожному кроці.
Застосування математики в усіх галузях науки, народного господарства, нашого повсякденного життя необмежене. Без знання математики не можна уявити розвитку людства. Математика скрізь, вона на кожному кроці. На чому б ми не сконцентрували свою увагу, про що би не подумали, кругом є математика в тому чи іншому вигляді. І це дійсно не просто пафосні слова. Наприклад: ледь ви встигли вранці розплющити очі, як почали підраховувати: “Зараз 7 год 30хв, а за годину, тобто у 8 год 30хв, я повинен бути на роботі». Заходите в магазин, закупляєте продукти, розглядаєте бюджет сім’ї, взялись до ремонту, хочете краще закласти молодий сад, розбиваєте грядки на власній земельній ділянці – використовуєте математичні знання.
Математику використовують у зв’язку з рухами Сонця, із затемненнями планет, рухом Місяця і Землі. Діаметри і периметри островів, об’єм океанів, висота гір, великі розміри поселень і будівель жителів світу, необмеженість проcторів між світами й різні вимірювання – все це зрозуміли з допомогою математики.
Життя сьогодні ставить підвищені вимоги до практичної підготовки працівників різних галузей народного господарства ще за шкільною партою. Саме зараз актуальним є завдання підвищення рівня математичної підготовки підростаючого покоління, оскільки математична освіта є важливою складовою загальної освіти людини. Серед напрямів, що можуть поліпшити рівень загальноосвітньої математичної освіти, є посилення практичного та прикладного спрямування шкільного курсу математики, забезпечення реального зв’язку навчання з життям. Під практичною спрямованістю розуміють навчання безпосередньому застосуванню знань, які отримали учні під час вивчення теоретичного курсу математики. Прикладна ж спрямованість передбачає вироблення в учнів умінь використовувати здобуті під час вивчення математики знання в своїй практичній діяльності. Без практичного спрямування будь-якої теми з математики не може бути успішного її засвоєння учнями. У зв’язку з цим проблема прикладного та практичного спрямування навчання учнів математики була і запишається завжди актуальною.
При вивченні тем « Дії над натуральними числами» більше уваги слід звертати на усні обчислення, щоб діти змогли на практиці швидко виконувати дії при купівлі товарів та оплаті певних послуг та не дати себе ошукати в будь-якому випадку.
Уроки математики можна інтегрувати з уроками трудового навчання («Використання математичних формул при побудові креслень одягу», «Одиниці маси. Приготування страв»), історії («Піраміда – геометрична фігура. Мистецтво Стародавнього Єгипту», «Подорож у минуле геометрії», «Сім чудес світу»), географії («Масштаб. Побудова плану шкільної присадибної ділянки»), природознавства («Симетрія. Симетрія в природі»), фізики («Швидкість. Одиниці вимірювання швидкості»).
Величезне прикладне значення має тема «Відсотки». При вивченні цієї теми намагаюсь обирати задачі , які якомога більше наближені до реальності і стануть в пригоді учням в їх дорослому житті в банківській сфері. Адже діти повинні вміти порахувати відсотки по депозитах, вибрати самі кращі умови для кредитування і т. д. Багато з них можуть в майбутньому обрати професію банківського працівника, де самими важливими є навики розв’язування задач на відсотки.
Поряд з освоєнням учнями сучасної електронно-обчислювальної техніки, на уроках математики важливе місце відводжу виробленню в них вмінь і навичок, пов’язаних з вимірюванням величин, до яких належать: вміння читати шкали різних лінійок, годинників, ваг, виконувати вимірювання довжин, кутів в градусній та радіанній мірах, обчислення площ, периметрів, об’ємів многогранників та тіл обертання, знаходження маси предметів, визначення часу за годинником і інше.
Неоціненне значення має математика в архітектурі, тому на уроках геометрії слід приділяти увагу формуванню в учнів вмінь та навичок виконувати різні геометричні побудови, які мають широке застосування у виробничій практиці.
Без математики неможливо подорожувати, прокладати маршрути своєї подорожі та вираховувати найкоротші відстані між містами.
Можна дуже багато перераховувати галузей життя, де застосовується математика, адже вона – кругом. Але хочеться зупинитись ще на таких питаннях. Ні в кого немає сумнівів, що математика – дуже потрібна наука, адже вона розвиває логічне мислення, вчить знаходити правильні рішення і в складних життєвих ситуаціях. Проте, якщо ми говоримо сьогодні про її прикладне значення для дітей, то, на мою думку, треба, щоб в навчальних програмах це теж було відображено.
І ще, я є прихильником того, що в старшій школі діти дійсно повинні вибирати, які предмети їм потрібно більше всього. Щоб математику в старших класах вчили ті діти, кому вона необхідна, хто любить цей предмет і хоче знати якомога більше.