Мета заходу: поглибити знання учнів з історії математики; розвивати математичне та логічне мислення, кмітливість, спостережливість та індивідуальні здібності учнів; сприяти формуванню стійкого інтересу учнів до математики.
Сценарій заходу з математики для 8-10класів на тему: «Я люблю математику».
Мета: поглибити знання учнів з історії математики; розвивати математичне та логічне мислення, кмітливість, спостережливість та індивідуальні здібності учнів; сприяти формуванню стійкого інтересу учнів до математики.
Хід заходу
1-а ведуча
Наш захід ми присвятимо сьогодні
Науці математиці, мій друже!
Багато є наук нових і модних,
Але цариця лиш одна на виднокрузі.
2- ведучий
Наук багато так на білім світі,
Що неможливо і порахувати.
І вчить весь світ науки ці щомиті,
Щоб Всесвітом навчитись керувати.
1-а ведуча
Наука – це і тонни риби,
Що плавають серед морів,
Наука – це вугілля глиби,
Дари лісів, степів, ланів.
2- ведучий
Наука жити й будувати допоможе,
Ракету в дальній Всесвіт запускати,
Космічну станцію налаштувати зможе,
Щоб про людей сигнал в Галактику послати.
1-а ведуча
Наук багато є на світі,
Та до душі з них нам лише одна.
Вона потрібна нам щодня, щомиті,
Але для кожного по-своєму складна.
2- ведучий
Серед наук їй перевагу
Доволі часто віддають.
І там, де сумнівів багато,
На допомогу всі зовуть.
1-а ведуча
Ми зараз захід починаємо.
Ви аплодуйте, не шкодуйте рук!
Його сьогодні ми присвятимо
Цариці і главі наук.
2- ведучий. Привіт всім шанувальникам математики! Ми бачимо, що ви трохи засиділися, тому раді вітати вас на нашій грі. Кожен з вас може сказати: «Я люблю математику!». Довести свої слова на практиці зможуть учасники сьогоднішнього конкурсу. Привітайте цих сміливців!
(Вихід команд.)
1-а ведуча.Вони озброєні знаннями з математики і бажанням перемогти. На учасників чекають різноманітні випробування, переможе сильніший, тобто команда, яка набере більшу кількість балів. А визначити переможців нам допоможе поважне журі у складі…
(Представлення журі.)
Капітани представляють нам свої команди.
(Представлення учасників.)
2- ведучий. Розпочинаємо наш конкурс!
1-а ведуча. І тур.
Я зачитую запитання командам, правильна відповідь на кожне з яких оцінюється 2 балами. Відповідає та команда, яка перша підняла сигнальну картку.
Запитання.
(10.)
(0.)
(11.)
(Ніколи, син завжди буде молодшим за батька на 23 роки.)
( )
(14.)
(У кожному.)
(0.)
(2 грн і 5 грн)
(Прямий.)
(Підбиття підсумків І туру.)
2- ведучий. Команда, яка програє, має шанс здобути два додаткові бали після кожного туру. Для цього потрібно дати правильну відповідь у конкурсі «Усний рахунок». Я зачитую завдання, а відповідає команда, яка першою підняла сигнальну картку.
Конкурс «Усний рахунок».
Чому дорівнює добуток 35 ∙ 11?
(385)
ІІ тур. «Відгадайте!»
1-а ведуча. Капітани команд отримують картки зі словами. Кожен з них має пояснити своїй команді математичний термін, не називаючи його вголос. Завдання команди – відгадати його. Кожне правильно вгадане слово оцінюється одним балом. Час виконання – 1 хв. Якщо команда впоралась із завданням за менший час, вона отримує бонус – 2 бали.
Завдання для 1-ої команди
Ромб
Добуток
Площа
Піфагор
Рівняння
Піраміда
Геометрія
Бісектриса
Завдання для 2-ої команди
Круг
Сума
Периметр
Фалес
Нерівність
куб
Алгебра
Медіана
(Підбиття підсумків ІІ туру.)
Конкурс «Усний рахунок».
Чому дорівнює частка 560 : 0,8?
(700.)
ІІІ тур
«Чи вірите ви…»
2- ведучий . Кожному учаснику команди ставиться запитання, на яке він має відповісти «Вірю» або «Не вірю». За правильну відповідь команда отримує 1 бал.
Запитання для 1-ої команди
Чи вірите ви, що…
(Так.)
(Так. Одну з відомих геометричних задач називають задачею Наполеона.)
(Так, він написав підручники для початкової школи, зокрема підручник з арифметики.)
(Так, Ада Байрон досліджувала математичні машини та була одним із авторів теоретичних основ створення обчислювальної техніки.)
(Так, про це писав товариш Лермонтова по кавалерійському училищу Лопухін.)
(Ні, тільки такий прямокутний трикутник, сторони якого пропорційні числам 3, 4, 5.)
2- ведучий
Запитання для 2-ої команди
Чи вірите ви, що…
(Так, він був чемпіоном з цього виду спорту і зберіг титул ще на кількох олімпіадах.)
(Так.)
(Так, вона вийшла друком 1940 року.)
(Ні, так називали теорему Піфагора. Учнів, які вчили її напам’ять без розуміння, називали «віслюками», теорема для них була наче недоступний міст.)
(Так.)
(Ні.)
(Підбиття підсумків ІІІ туру.)
Конкурс «Усний рахунок».Чому дорівнює сума 111 + 99? (210.)
IV тур «Показуха»
1-а ведуча . Капітани команд отримують картки з математичними символами. Кожен з них показує своїй команді цей символ. Завдання команди – вгадати його. Правильно відгаданий символ оцінюється 1 балом. Час виконання – 1 хв. Якщо команда впоралась із завданням за менший час, вона отримує бонус – 2 бали.
Завдання для першої команди
: – => ≤
Завдання для другої команди
+ Є ≥ =
(Підбиття підсумків IVтуру.)
Конкурс «Усний рахунок».Чому дорівнює добуток 25 ∙ 8? (200.)
Vтур«Ти мені, я тобі»
2- ведучий . Команди заздалегідь готували одна одній завдання: математичне поняття і три варіанти означення цього поняття, серед яких тільки одне правильне. Завдання команди-суперниці – вказати правильний варіант відповіді. Ціна конкурсу – 3 бали.
Завдання для 1-ої команди
Лемніската – це ім’я давньогрецької жінки-математика, яка викладала філософію і математику в Александрійській бібліотеці. (Ні. )
Лемніската – це плоска крива, яка є геометричним місцем точок, добуток відстаней від яких до фокусів є сталим. (Так.)
Лемніската – це геодезичний прилад для вимірювання кутів (горизонтальних і вертикальних) на місцевості. (Ні.)
Завдання для 2-ої команди
Дельтоїд – опуклий чотирикутник, який має одну вісь симетрії, що збігається з його діагоналлю.
(Так.)
Дельтоїд – це мінімальна система базисних елементів множини, кожен її елемент можна подати як лінійну комбінацію базисних елементів. (Ні.)
Дельтоїд – це дробова частина десяткових логарифмів. (Ні.)
Конкурс «Усний рахунок». Чому дорівнює 252? (625.)
VІ тур «Перекладач»
1-а ведуча . Потрібно перекласти мовою математики вислови. Відповідає та команда, яка першою підняла сигнальну картку. Правильна відповідь оцінюється 3 балами.
( Сума двох від’ємних чисел є від’ємним числом)
( Добуток двох від’ємних чисел є додатнім числом.)
( Більшому значенню аргумента відповідає більше значення функції.)
4.Як гукнеться, так і відгукнеться.
( Графік парної функції симетричний відносно осі Оу)
Конкурс «Усний рахунок».Чому дорівнює різниця 321 – 123? (198.)
VІІ тур«Портрети математиків»
2- ведучий . Командам потрібно вгадати прізвище математика за його портретом. Відповідає та команда, яка першою підняла сигнальну картку. правильна відповідь оцінюється 2 балами.
1.ЕВКЛІД ( 356-300 до н. е.), Стародавньогрецький філософ,математик.Автор книги «Начала» .Книга «Начала» складаються з 13 книг.
2. Піфагор (570 - 497 до н. е.) Давньогрецький філософ, математик , релігійний та політичний діяч.
3. Ісаак Ньютон (4.01 1643 -31.03 1727р.) Англійський вчений, який заклав основи сучасного природознавства, творець класичної фізики та один із засновників числення нескінченно малих .
4. Ковалевська Софія Василівна(15.01 1850 - 10.02 1891 рр.) Математик , письменниця і публіцист, походить з білоруської шляхти. Перша жінка, що отримала звання професора математики у Європі.
(Підбиття підсумків VІ туру.)
Конкурс «Усний рахунок».Чому дорівнює добуток 39∙9? (351.)
VІІІ тур
«Статистика»
1-а ведуча . Перед зачитуванням кожного запитання команда обирає кількість балів від 1 до 5, яку планує отримати за правильну відповідь. Перемагає та отримує замовлену кількість балів та команда, відповідь якої точніша. Якщо команда одразу дає точну відповідь, то вона отримує 5 балів.
Запитання
(146 м)
(23 м)
(800 г)
(12 см)
(21 рік)
(71,12 см)
(160 тонн)
Конкурс «Усний рахунок».
Чому дорівнює частка 900:0,6?
(1500.)
(Підбиття підсумків VІІтуру.)
Нагородження переможців та учасників турніру.
Ромб Круг
Добуток Сума
Площа Периметр
Піфагор Фалес
Рівняння Нерівність
Піраміда Куб
Геометрія Алгебра
Бісектриса Медіана
Завдання для першої команди
: – => ≤
Завдання для другої команди
+ Є ≥ =
ТИЖДЕНЬ МАТЕМАТИКИ
ПОНЕДІЛОК
1. Конкурс «Усний Рахунок « (5,8,10 кл.)
2.Усний журнал «Цікаві факти з життя математиків.»
Вівторок
1.Усний журнал»14.03 - міжнародний день числа П.»
2. Конкурс «Усний Рахунок « (6,9,11 кл.) .
Середа
1.Усний журнал»Походження математичних знаків»
2. Математичний брейн- ринг (7 кл.)
Четвер
1.Усний журнал «Юні математики»
2.Конкурс «Кенгуру» (7-11кл.)
3.Математична вікторина (5 кл.)
П’ятниця
( 9,10кл.)