10 березня о 18:00Вебінар: Шкільне діловодство. Документація заступника директора з навчальної роботи

Сценарій заходу з математики на тему:"Я люблю математику".

Про матеріал

Мета заходу: поглибити знання учнів з історії математики; розвивати математичне та логічне мислення, кмітливість, спостережливість та індивідуальні здібності учнів; сприяти формуванню стійкого інтересу учнів до математики.

Перегляд файлу

Сценарій заходу з математики для 8-10класів на тему:  «Я люблю математику».

Мета: поглибити знання учнів з історії математики; розвивати математичне та логічне мислення, кмітливість, спостережливість та індивідуальні здібності учнів; сприяти формуванню стійкого інтересу учнів до математики.

                      Хід заходу

1-а ведуча

Наш захід ми присвятимо сьогодні

Науці математиці, мій друже!

Багато є наук нових і модних,

Але цариця лиш одна на виднокрузі.

2- ведучий

Наук багато так на білім світі,

Що неможливо і порахувати.

І вчить весь світ науки ці щомиті,

Щоб Всесвітом навчитись керувати.

1-а ведуча

Наука – це і тонни риби,

Що плавають серед морів,

Наука – це вугілля глиби,

Дари лісів, степів, ланів.

2- ведучий

Наука жити й будувати допоможе,

Ракету в дальній Всесвіт запускати,

Космічну станцію налаштувати зможе,

Щоб про людей сигнал в Галактику послати.

1-а ведуча

Наук багато є на світі,

Та до душі з них нам лише одна.

Вона потрібна нам щодня, щомиті,

Але для кожного по-своєму складна.

2- ведучий

Серед наук їй перевагу

Доволі часто віддають.

І там, де сумнівів багато,

На допомогу всі зовуть.

1-а ведуча

Ми зараз захід починаємо.

Ви аплодуйте, не шкодуйте рук!

Його сьогодні ми присвятимо

Цариці і главі наук.

2- ведучий. Привіт всім  шанувальникам математики! Ми бачимо, що ви трохи засиділися, тому  раді вітати вас на нашій грі. Кожен з вас може сказати: «Я люблю математику!». Довести свої слова на практиці зможуть учасники сьогоднішнього конкурсу. Привітайте цих сміливців!

(Вихід команд.)

1-а ведуча.Вони озброєні знаннями з математики і бажанням перемогти. На учасників чекають різноманітні випробування, переможе сильніший, тобто команда, яка набере більшу кількість балів. А визначити переможців нам допоможе поважне журі у складі…

(Представлення журі.)

Капітани представляють нам свої команди.

(Представлення учасників.)

2- ведучий. Розпочинаємо  наш конкурс!

1-а ведуча.       І тур.

 Я зачитую запитання командам,  правильна відповідь на кожне з яких оцінюється 2 балами. Відповідає та команда, яка перша підняла сигнальну картку.

Запитання.

  1. Скільки літер у слові «математика»?

(10.)

  1. Чому дорівнює добуток цифр на мобільному телефоні?

(0.)

  1. Брусок треба розпиляти на 12 частин. Скільки розпилів потрібно зробити?

(11.)

  1. Батько старший від сина на 23 роки. Через скільки років син буде молодший за батька на 25 років?

(Ніколи, син завжди буде молодшим за батька на 23 роки.)

  1. Скільки сходинок  при вході до школи?

(    )

  1. Чотири палиці мають 8 кінців. Скільки кінців мають шість з половиною палиць?

(14.)

  1. У якому місяці є 28 днів?

(У кожному.)

  1. Чому дорівнює сума протилежних чисел?

(0.)

  1. Двоє селян поділили між собою 7 грн., причому один отримав на 3 грн. більше, ніж другий. Скільки грошей у кожного з них?

(2 грн і 5 грн)

  1.  На годиннику третя година. Який кут утворюють стрілки годинника?

(Прямий.)

    (Підбиття підсумків І туру.)

 

 2- ведучий. Команда, яка програє, має шанс здобути два додаткові бали після кожного туру. Для цього потрібно дати правильну відповідь у конкурсі «Усний рахунок». Я зачитую завдання, а відповідає команда, яка першою підняла сигнальну картку.

                          Конкурс «Усний рахунок».

Чому дорівнює добуток 35 ∙ 11?

(385)

                            ІІ тур.    «Відгадайте!»

 1-а ведуча. Капітани команд отримують картки зі словами. Кожен з них має пояснити своїй команді математичний термін, не називаючи його вголос. Завдання команди – відгадати його. Кожне правильно вгадане слово оцінюється одним балом. Час виконання – 1 хв. Якщо команда впоралась із завданням за менший час, вона отримує бонус – 2 бали.

 

 

 

Завдання для 1-ої команди

Ромб

Добуток

Площа

Піфагор

Рівняння

Піраміда

Геометрія

Бісектриса

 

Завдання для 2-ої команди

Круг

Сума

Периметр

Фалес

Нерівність

куб

Алгебра

Медіана

 

(Підбиття підсумків ІІ туру.)

 

Конкурс «Усний рахунок».

Чому дорівнює частка 560 : 0,8?

(700.)

ІІІ тур

«Чи вірите ви…»

2- ведучий . Кожному учаснику команди ставиться запитання, на яке він має відповісти «Вірю» або «Не вірю». За правильну відповідь команда отримує 1 бал.

Запитання для 1-ої команди

Чи вірите ви, що…

  • сума всіх чисел на рулетці дорівнює 666?

(Так.)

  • Наполеон Бонапарт писав математичні праці?

(Так. Одну з відомих геометричних задач називають задачею Наполеона.)

  • Л.М. Толстой, автор роману «Війна та мир», був автором підручника з арифметики?

(Так, він написав підручники для початкової школи, зокрема підручник з арифметики.)

  • одна з мов програмування має назву Ада, за імям Ади Байрон, доньки видатного англійського поета?

(Так, Ада Байрон досліджувала математичні машини та була одним із авторів теоретичних основ створення обчислювальної техніки.)

  • видатний російський поет М.Ю. Лермонтов захоплювався математикою й міг до пізньої ночі розв’язувати математичні задачі?

(Так, про це писав товариш Лермонтова по кавалерійському училищу Лопухін.)

  • кожний прямокутний трикутник називається єгипетським?

(Ні, тільки такий прямокутний трикутник, сторони якого пропорційні числам 3, 4, 5.)

2- ведучий

Запитання для 2-ої команди

Чи вірите ви, що…

  • Піфагор брав участь у кулачному бою на 58-й Олімпіаді у 548 р. до н.е.?

(Так, він був чемпіоном з цього виду спорту і зберіг титул ще на кількох олімпіадах.)

  • У центрі Будапешта стоїть кам’яний пам’ятник цифрі нуль?

(Так.)

  • Є книжка, яка містить 370 різних способів доведення теореми Піфагора, серед яких є таке, що запропонував президент США Гарфілд?

(Так, вона вийшла друком 1940 року.)

  • Теорему Фалеса назвали «міст віслюка»?

(Ні, так називали теорему Піфагора. Учнів, які вчили її напам’ять без розуміння, називали «віслюками», теорема для них була наче недоступний міст.)

  • Рене Декарт першим запропонував метод нумерації крісел у театрі за рядами та місцями?

(Так.)

  • Брати Грімм, автори казки «Бременські музиканти», написали казку «Дивовижні пригоди трикутника»?

(Ні.)

(Підбиття підсумків ІІІ туру.)

Конкурс «Усний рахунок».Чому дорівнює сума 111 + 99?              (210.)

 

IV тур     «Показуха»

1-а ведуча . Капітани команд отримують картки з математичними символами. Кожен з них показує своїй команді цей символ. Завдання команди – вгадати його. Правильно відгаданий символ оцінюється 1 балом. Час виконання – 1 хв. Якщо команда впоралась із завданням за менший час, вона отримує бонус – 2 бали.

Завдання для першої команди

 

:           =>     

Завдання для другої команди

+    Є              =             

 

(Підбиття підсумків IVтуру.)

 

Конкурс «Усний рахунок».Чому дорівнює добуток 25 ∙ 8?        (200.)                                          

                               Vтур«Ти мені, я тобі»

 2- ведучий . Команди заздалегідь готували одна одній завдання: математичне поняття і три варіанти означення цього поняття, серед яких тільки одне правильне. Завдання команди-суперниці – вказати правильний варіант відповіді. Ціна конкурсу – 3 бали.

Завдання для 1-ої команди

Лемніската – це ім’я давньогрецької жінки-математика, яка викладала філософію і математику в Александрійській бібліотеці.                                (Ні. )

Лемніската – це плоска крива, яка є геометричним місцем точок, добуток відстаней від яких до фокусів є сталим.                                                       (Так.)

Лемніската – це   геодезичний прилад для вимірювання кутів (горизонтальних і вертикальних) на місцевості.                                                            (Ні.)

Завдання для 2-ої команди

Дельтоїд – опуклий чотирикутник, який має одну вісь симетрії, що збігається з його діагоналлю.

(Так.)

Дельтоїд – це мінімальна система базисних елементів множини, кожен її елемент можна подати  як лінійну комбінацію базисних елементів.          (Ні.)

Дельтоїд – це дробова частина десяткових логарифмів.                          (Ні.)

 

Конкурс «Усний рахунок».  Чому дорівнює  252?                          (625.)                                             

 

                                VІ тур  «Перекладач»

1-а ведуча . Потрібно перекласти мовою математики вислови. Відповідає та команда, яка першою підняла сигнальну картку. Правильна відповідь оцінюється  3 балами.

  1. Сума двох боргів є борг.

( Сума двох відємних чисел є відємним числом)

  1. Ворог мого ворога мені друг.

( Добуток двох відємних чисел є додатнім числом.)

  1. Що далі в ліс, тим більше дров

( Більшому значенню аргумента відповідає більше  значення функції.)

          4.Як гукнеться, так і відгукнеться.

( Графік парної функції симетричний відносно осі Оу)

 

Конкурс «Усний рахунок».Чому дорівнює різниця 321 – 123?                (198.)

 

                           VІІ тур«Портрети математиків»

2- ведучий . Командам потрібно вгадати прізвище математика за його портретом. Відповідає та команда, яка першою підняла сигнальну картку. правильна відповідь оцінюється 2 балами.

1.ЕВКЛІД    ( 356-300 до н. е.),  Стародавньогрецький  філософ,математик.Автор книги «Начала» .Книга «Начала» складаються з 13 книг.

   2. Піфагор  (570  - 497 до н. е.) Давньогрецький філософ, математик  , релігійний та політичний діяч.

  3. Ісаак Ньютон (4.01 1643 -31.03 1727р.) Англійський  вчений, який заклав основи сучасного природознавства, творець класичної фізики та один із засновників числення нескінченно малих .

4. Ковалевська Софія Василівна(15.01 1850 - 10.02    1891 рр.) Математик    , письменниця і публіцист, походить з білоруської шляхти.   Перша жінка, що  отримала  звання  професора  математики у Європі.

(Підбиття підсумків VІ туру.)

Конкурс «Усний рахунок».Чому дорівнює добуток  39∙9?                    (351.)                                     

VІІІ тур

«Статистика»

1-а ведуча . Перед зачитуванням кожного запитання команда обирає кількість балів від 1 до 5, яку планує отримати за правильну відповідь. Перемагає та отримує замовлену кількість балів та команда, відповідь якої точніша. Якщо команда одразу дає точну відповідь, то вона отримує 5 балів.

Запитання

  1. Яка висота піраміди Хеопса?

(146 м)

  1. Яка довжина залізничного  вагона?

(23 м)

  1. Скільки кілограмів цукру вміщує літрова банка?

(800 г)

  1. Який діаметр має компакт-диск?

(12 см)

  1. Скільки років прожив засновник сучасної алгебри, відомий французький математик Еварист Галуа?

(21 рік)

  1. Скільки сантиметрів в одному аршині?

(71,12 см)

  1. Синій кит – найбільша з тварин. Яка його маса?

(160 тонн)

Конкурс «Усний рахунок».

Чому дорівнює частка  900:0,6?

(1500.)

(Підбиття підсумків VІІтуру.)

Нагородження переможців та учасників турніру.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Ромб                                       Круг

 

Добуток                                   Сума

 

Площа                                     Периметр

 

Піфагор                                  Фалес

 

Рівняння                                 Нерівність

 

Піраміда                                 Куб

 

Геометрія                               Алгебра

 

Бісектриса                             Медіана

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання для першої команди

 

:           =>     

 

 

Завдання для другої команди

+    Є              =             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

               ТИЖДЕНЬ МАТЕМАТИКИ

ПОНЕДІЛОК

1. Конкурс   «Усний Рахунок «        (5,8,10 кл.)      

2.Усний журнал «Цікаві факти з життя математиків.»

       Вівторок

 1.Усний журнал»14.03 - міжнародний день числа П.»

2. Конкурс   «Усний Рахунок « (6,9,11 кл.)  .

 

Середа

1.Усний журнал»Походження математичних знаків»

2. Математичний брейн- ринг  (7 кл.)

 

       Четвер

 1.Усний журнал «Юні математики»

2.Конкурс «Кенгуру»                       (7-11кл.)

3.Математична вікторина              (5 кл.)

 

       П’ятниця

  1. Усний журнал «Біографічні мініатюри»
  2. Математична гра»Я люблю математику»

                                                          ( 9,10кл.)

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шевченко Ирина
    Дякую! Дуже цікаві завдання! Планую використати матеріал, готуючись до заняття зі своїми розумниками.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 10 клас, Сценарії
Додано
16 липня 2018
Переглядів
1353
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку