Стаття "Застосування STEM технологій при вивченні іноземної мови".

Про матеріал
В даній статі розміщено матеріали, що містять інформацію щодо розвитку STEM–освіти, її впровадження в навчальний процес. Приділено увагу застосуванню STEM технологій при вивченні іноземної мови, переваги та недоліки.
Перегляд файлу

 

Застосування STEM технологій при вивченні іноземної  мови.

    Мислення — це нове створення світу (А.Камю)

 

Анотація.

В даній статі розміщено матеріали, що містять інформацію щодо розвитку STEM–освіти, її впровадження в навчальний процес. Приділено увагу застосуванню STEM технологій при вивченні іноземної мови, переваги та недоліки.

Ключові слова:STEM-освіта, технології, засоби, навчання.

Чи замислюємось ми ,що буде в недалекому чи далекому майбутньому? Людство росте та розвивається дуже швидко. Зявляються нові технології, ресурси ,новинки,як в житті,так і в навчальному процесі. Діти вже з дитячого садочка не уявляють своє життя без гаджетів. Як навчати наших дітей, які треба створити умови, щоб дитина була різнобічно розвинута, мала інтуіцію, творче мислення ?І все це ураховуючи індивідуальні можливості кожної дитини. Які використовувати методи та технології?Все це хвилює нас не лише ,як педагогів ,а як і батьків.

 Давно відомо,що навчаючи дитину за допомогою гри та зацікавленості, ми швидше отримуємо результат. Дитина може запам’ятати букви в якомусь незрозумілому порядку, але сама навіть не зовсім вміє читати. Впроваджуючи інноваційні технології в нашу педагогічну діяльність, розглянемо цікаву новинку - STEM освіту.

Абревіатура STEM розшифровується як Science (Наука), Technology (Технології), Engineering (Інженерія) та Mathematics (Математика). Саме ці напрями лежать в основі даної методики освіти. При цьому дані дисципліни вивчаються не окремо, як ми звикли, а у комплексі. Велике значення грає практичне застосування отриманих знань. Навчання - це не просто передача знань від учителя до учнів, це спосіб розширення свідомості і зміни реальності.

В Україні тематика STEM освіти набирає популярності. Навіть існує державна установа – Інститут модернізації змісту освіти, що зазначає важливість STEM освіти для України та працює над впровадженням даної методики в освітніх закладах. У планах Міністерства освіти України вже в найближчому майбутньому запровадити в усіх школах використання електронних підручників. Спеціальні пристрої будуть демонструвати ілюстрації, інтерактивні карти, відеоролики і допоміжні матеріали для зручного виконання лабораторних робіт з різних предметів. Подібне рішення, на думку міністра освіти, значно підвищить ефективність навчання. Зрозуміло, таке нововведення значно полегшує шкільний рюкзак, адже сучасний планшет і телефон вміщує в себе цілу бібліотеку.Крім того, за допомогою компактних гаджетів можна шукати додаткову корисну інформацію, якої немає в звичайних підручниках. Сьогодні все більша кількість сучасних шкіл практикує введення електронних розкладів, журналів і щоденників, які доступні для школярів, в тому числі і з планшетів з телефонами.

Чому STEM-освіта так актуальна? Стрімка еволюція технологій веде до того, що незабаром найбільш популярними та перспективними на планеті фахівцями стануть програмісти, IT-фахівці, інженери, професіонали в галузі високих технологій і т.д. Щоб бути конкурентоспроможною, Україна повинна мати висококваліфікованих працівників, проте це не реалізується без реформованої освіти та освіченого суспільства.

Мета STEM освіти:

1.Функціональність та процвітання в сучасному високотехнологічному світі  (здатність приймати рішення, брати активну участь у громадському та культурному житті, економічна продуктивність).

2. Взаємозв’язок між навчальними дисциплінами (взаємозв’язок, переплетення знань з інших предметів, поглиблене розуміння теоретичних понять, поєднання теоретичних знань та практичних умінь і навичок).

STEM можно знайти в кожному аспекті життя. Методика може бути застосована практично до будь-якої дисципліни, де б її не викладали – чи то в молодшій школі, чи у старшій. STEM відповідає усім вимогам сучасної української школи, сприяє інноваційності, розвитку творчого та критичного мислення.

Вагома роль у досягненні позитивних результатів впровадження STEM-освіти належить засобам STEM-навчання.

 Засоби STEM-навчанняце сукупність обладнання, ідей, явищ і способів дій, які забезпечують реалізацію дослідно-експериментальної, конструкторської, винахідницької діяльності у навчально-виховному процесі.

Вони виконують такі основні функції: інформаційну, практичну, креативну, контрольну.

Види засобів STEM-навчання досить різноманітні, їх склад залежить від рівня розвитку науки, техніки та інформаційних технологій:

  • друковані методичні засоби: підручники, електронні підручники, навчальні посібники, картки-завдання, навчальні інструкції, навчальні алгоритми;
  • наочне приладдя: натуральне – обладнання, прилади, інструменти, матеріали, зразки тощо; образне (зображувальне) – фотографії, репродукції картин художників, плакати; знаково-символічне – знакові моделі, графіки, схеми, таблиці;
  • технічні засоби навчання: інформаційні – відеоапаратура (комп’ютери, мультимедійні технології, кінопроектори проекційні екрани – різноманітних моделей; оверхед-проектори; слайдпроектори; копі-дошки, інтерактивні дошки, документ-камери, відео-конференційні системи, маркерні та текстильні дошки, проекційні столики тощо) та контролюючі – тренажери, прилади для діагностики процесів.

За STEM методикою, в центрі уваги знаходиться практичне завдання чи проблема. Учні вчяться знаходити шляхи вирішення не в теорії, а прямо зараз,  шляхом спроб та помилок. Використання засобів STEM-освіти дає можливість учням здійснювати проектну та дослідницьку діяльність, засвоювати науково-технічні знання, розвивати навички критичного мислення.

Освітні сайти, віртуальні лабораторії, імітаційні тренажери, інтерактивні музеї роблять проведення дослідних експериментів доступними, а процес навчання сучасним та творчим. Використання інтернет-ресурсів та запропонованих ними стратегій навчання зацікавлюють учнів STEM-напрямами. Як правило, сайти оснащені інструментами для спільної роботи, щоб надати вчителям можливості для спілкування та обміну досвідом. Сьогодні існує вже ряд веб-ресурсів для підтримки STEM-навчання. Вільне володіння іноземними мовами значно розширюють можливості використання таких ресурсів. Уміння доцільно використати ІКТ, володіння іноземною мовою – це важливе доповнення до формування професійної компетентності вчителів.

Як застосовувати STEM на уроках англійської? Чому STEM-activities?Для ефективного навчання дітям потрібно бути залученими до процесу вивчення іноземної мови.

Поради,які допоможуть створити хороший STEM-урок:

1. Залучайте учнів до вирішення реальних проблем та ситуацій;

2. Формулюйте чіткі критерії до завдань, які виконують учні;

3. Сприяйте продуктивній командній роботі;

5. Занурюйте учнів у практичне та відкрите дослідження.

Щоб зробити якісний продукт, учні мають працювати як єдиний механізм, розподіляючи обов’язки між собою, ставлячи короткотривалі та довготривалі цілі, аналізуючи проміжні результати та покращуючи внутрішні комунікації. Подекуди школярам ця складова уроків дається найважче.

Навчаючи іноземною мовою, ми охоплюємо весь спектр повсякденної діяльності та різноманітну тематику,що дозволяє  охоплювати всі сфери діяльності та використання різноманітних STEM- технологій.

STEM – технології:

  • технологія проектів,
  • технології інтерактивного навчання,
  • кейс – технологія,
  • ментальні карти,
  • технологія веб-квест…

Завдання, які можна виконувати на уроках англійської мови:

Lego activities які розвивають навички читання та письма.

-         Alphabet –використовуючи lego збудувати алфавіт.

-         Post-reading activities using lego – на лего-кубики наклеїти слова або речення для того, щоб засвоїти зміст прочитаного.

Craft-sticks- за допомогою яких діти збагачують словниковий запас. З’їв морозиво- запиши на stick нове слово яке вивчив з англійської мови. Потім діти приносять слова на урок, де в групах утворюють з ними речення.

Elaboration in writing- надаються учням кольорові розрізані смужки на яких є просте речення (The dog barked.)Кожне слово має свою кольорову смужку ,завдання утворити ланцюг та склеїти смужки. Потім запитання “What kind of dog was it?” – діти доповнюють розповідь вставляючи в ланцюг слова.

Inside my head – для цієї вправи вам потрібно: папір білий та кольоровий, журнали, газети, обгортки, клей і маркер. Вивчаючи тему “My interests” попросіть дітей вирізати з паперу силует голови людини та наклеїти на нього всі свої улюблені речі попередньо вирізані з журналів. Потім учні можуть навмання обирати чиїсь портрет, та вгадувати хто це або представляти свої проекти та вдосконалювати монологічне мовлення.

This feels…- для швидкого та ефективного вивчення прикметників. Попросіть учнів на аркуші паперу обвести свої долоньки декілька разів(залежить від кількості нової лексики) та підписати їх наприклад : fluffy, rough, crinkly,sticky. Приготуйте щось пухнасте, тверде, зім’яте та липке. Діти повинні поставити речі на правильну долоньку.

Superheroes prepositions – для цієї вправи вам потрібен супер-герой та пластиковий стакан. Попросіть учнів принести свого улюбленого супер-героя чи іграшку. Діти виконують команди “Its in/on/under/behind…”

3D House. Це може бути паперовий, картонний проект. Архітектура є чудовим прикладом поєднання дизайну, мистецтва,технологій та інженерного мислення. Інструкції для створення будиночка, звичайно,написані англійською мовою. Цей вид завдання допомагає зацікавити навіть найслабших учнів засвоїти лексику з тем “My house”, “My town”, “My school”, “Travelling”.Таким чином учні можуть створити макет сучасного чи середньовічного міста, міста майбутнього чи міста мрії та в процесі роботи над проектами засвоювати вживання англійських дієслів в різних граматичних часах. В кінці теми –захист проектних робіт, не залишить нікого без уваги.

Clothespins in use- для цієї вправи вам потрібна дерев’яна лінійка та прищепки. Для вивченні порядку прикметників у реченні.

Papier-Mâché GlobeПри підготовці до дебатів в середній школі під час теми “ Travelling” діти виготовляють глобус з газет. Потім в групах обирають країну та доводять аргументами чому слід подорожувати саме туди.

Storytelling. На основі прочитанногго англомовного тексту учні відтворюють події, використовуючи іграшки у власному мультфільмі, застосовуючи програми комп’ютерної анімації, озвучуючи їх англійською мовою.

Створення власного фільму про школу,домашнього улюбленця, хобі тощо.

Озвучення уривків з художніх фільмів чи мультфільмів та накладення субтитрів англійською мовою.

Створення паперових буклетів іноземною мовою з0а допомогою графічної програми редактора.

Також можна створити «Мовне портфоліо»:

  • Мовний паспорт
  • Мовна біографія
  • Мовне досє

«Мовна анкета» дуже допомагає розширенню мовного запасу учнів з декількох тем. Анкета може бути електронною чи паперовою, на зразок тих, що робили учні не маючи інтернет ресурсів у звичайному зошиті. Анкета повинна бути заповнена як самим власником, так і його друзями ,звичайно ж іноземною мовою.

При використанні STEM технологій можна поєднувати декілька предметів. Сучасним школярам треба постійно бачити результати своєї роботи і вони дуже радіють, коли виконуючи один проект, отримують оцінки з декількох предметів.

Однак чи все так гладко, або ж використання гаджетів в шкільних стінах має і негативну сторону? Говорячи про мінуси, можна відзначити застосування гаджетів на уроці не в навчальних цілях, а в ігрових, що, природно, відволікає школяра від вивчення предмета і викликає невдоволення педагога. Крім того, подібні пристрої в деякій мірі все-таки надають навантаження на очі і шкодять здоров’ю. Також недоліками використання STEM освіти є: великі затрати часу на підготовку уроку, довго тривалість проекту та недостатня матеріальна-технічна база.

Але переваг значно більше,ніж недоліків.Успіх впровадження педагогічних інновацій залежить від багатьох чинників, і в першу чергу від рівня обізнаності та готовності вчителя до їх використання.

Кінцевим результатом є молоді люди , які беруть на себе продумані ризики, беруть участь в осмисленому навчанні, творчо вирішують проблеми та злагоджено співпрацюють у команді. Такі діти у майбутньому будуть успішними і займатимуться улюбленою справою.

 

Список використаних джерел

1.STEM-освіта [Електронний ресурс].- Режим доступу:.http://imzo.gov.ua/stem-osvita/, сайт Інституту модернізації змісту освіти.

2. Стем освіта на уроках англійської мови [Електронний ресурс].- Режим доступу:. https://naurok.com.ua/stem-osvita-na-urokah-angliysko-movi-11999.html

3.Використання елементів STEM-освіти на уроках англійської мови [Електронний ресурс].- Режим доступу:http://teach-engl.blogspot.com/p/stem.html

4.STEM -образование в Украине: Перспективы развития. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://womo.com.ua/stem-obrazovanie-v-ukraine-perspektivyi-razvitiya/

5. STEM-освіта як перспективна форма інноваційної освіти в Україні [Електронний ресурс]. Режим доступу:http://oipopp.edsp.net/public/attached_files/stemzbyrnyk_2018.pdf

6. Як створити хороший STEM-урок (НУШ)

[Електронний ресурс]. Режим доступу:http://nus.org.ua/view/yak-stvoryty-horoshyj-stem-urok/

7.STEM-освіта: впровадження та перспективи розвитку [Електронний ресурс].- Режим доступу:.https://naurok.com.ua/library/pedagogicna-rada-stem-osvita-vprovadzenna-ta-perspektivi-rozvitku-76763.html

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дацюк Леся
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
7 січня 2020
Переглядів
6647
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку