Впровадження елементів Стем ОСВІТИ на уроках англійської мови.Метод проектів в системі STEM-освіти.
Створення колективного проекту:
«Вивчення англійської мови – міст між навчанням і кар'єрою»
Яріш А.А., вчитель англійської мови
Система освіти має виховувати, а не вбивати креативність та творчі здібності
Сер Кен-Робінсон
Розвиток суспільства потребує якісно нового рівня освіти, підвищення її конкурентоспроможності, розв'язання стратегічних завдань, пов'язаних з новими економічними і соціокультурними умовами з огляду на інтеграцію України у світовий освітній простір. Формування освіченої, творчої особистості, здатної діяти в нових соціально-економічних умовах передбачає оновлення змісту й тактики здійснення навчального процесу, спрямованого на розвиток особистості учнів, їх креативності. Сучасні умови вимагають від учнів не лише певних знань, умінь і навичок, а й здатності до розв'язання винахідницьких завдань.
У зв'язку з цим впровадження в навчально-виховний процес STEM-освіти дозволяє поєднати науку зі шкільними знаннями, сформувати в учнів найважливіші характеристики, які визначатимуть компетентного фахівця у майбутньомуМетод проектів в системі STEM-освіти.
Створення колективного проекту:
«Вивчення англійської мови – міст між навчанням і кар'єрою»
Яріш А.А., вчитель англійської мови
Система освіти має виховувати, а не вбивати креативність та творчі здібності
Сер Кен-Робінсон
Розвиток суспільства потребує якісно нового рівня освіти, підвищення її конкурентоспроможності, розв’язання стратегічних завдань, пов’язаних з новими економічними і соціокультурними умовами з огляду на інтеграцію України у світовий освітній простір. Формування освіченої, творчої особистості, здатної діяти в нових соціально-економічних умовах передбачає оновлення змісту й тактики здійснення навчального процесу, спрямованого на розвиток особистості учнів, їх креативності. Сучасні умови вимагають від учнів не лише певних знань, умінь і навичок, а й здатності до розв’язання винахідницьких завдань.
У зв’язку з цим впровадження в навчально-виховний процес STEM-освіти дозволяє поєднати науку зі шкільними знаннями, сформувати в учнів найважливіші характеристики, які визначатимуть компетентного фахівця у майбутньому:
STEM-навчання розвиває навички критичного мислення, дозволяє долати труднощі, з якими школярі стикаються під час навчання. Учні привчають діяти самостійно і разом з іншими, співпрацювати, висловлювати власну думку, слухати один одного.
STEM-навчання – це підвищення впевненості у своїх силах, комунікація і командна робота.
Одним із перспективних видів навчання, який підвищує мотивацію для отримання знань, сприяє розвитку їхніх інтелектуальних здібностей, створює умови для творчої самореалізації учнів вважається метод проектів.
Метод проектів – це метод, в основі якого лежить розвиток пізнавальних, творчих навичок учнів, умінь самостійно конструювати свої знання, орієнтуватись в інформаційному просторі, критично мислити. Сучасна освіта та майбутня кар’єра неможливі без досконалого знання англійської мови.
Учні 7 класу працювали над створенням колективного проекту: «Вивчення англійської мови – міст між навчанням і кар'єрою».
Мета проекту:
Завдання проекту:
Вік учасників: учні 7 класу.
Тривалість проекту: 1 місяць.
Міжпредметні зв’язки: зарубіжна література; комп’ютерна грамотність; образотворче мистецтво; географія; історія.
Матеріально-технічне, інформаційне та методичне забезпечення:
Навчальні цілі та очікувані результати:
Актуальність проблеми: Знання англійської мови – це ключ до успіху в сучасному світі, де спілкування іноземними мовами та обробка величезних обсягів інформації набуває все більшого значення. Людина, яка володіє мовами, – різнобічно розвинута особистість, має кращі здібності до вивчення нового, вільніша та більш впевнена у спілкуванні з людьми. Зовсім недавно вчені з Лондонського університету шляхом проведення великого статистичного та наукового дослідження прийшли до висновку, що люди, які вчать іноземні мови, мають більш гнучке і оригінальне мислення.
Етапи роботи над проектом
STEM навчання складається з шести етапів: питання (завдання), обговорення, дизайн, будова, тестування і розвиток. Ці етапи є основою систематичного проектного підходу. У свою чергу, співіснування або поєднане використання різних можливостей – основою креативності та інновацій. Таким чином, одночасне вивчення і застосування науки і технології створює безліч нових інноваційних проектів.
Перший етап. Питання. «Чи потрібна мені англійська мова в подальшому житті?»
Другий етап. Обговорення. Визначення теми, мети проекту та планування діяльності. Знайомство учнів з завданнями проекту, розподіл на групи.
|
|
Під час обговорення розробили декілька напрямків роботи:
Для кожної групи учнів визначили завдання.
|
/Додаток 1/ |
|
/Додаток 2/ |
|
Лекторська група |
|
/Додаток 3/ |
|
/Додаток 4/ |
|
/Додаток 5/ |
|
/Додаток 6/ |
|
/Додаток 7/ |
|
/Додаток 8/ |
|
/Додаток 9/ |
|
|
|
|
Третій етап.
|
|
|
|
|
|
Розподіл обов’язків між групами учнів для роботи над проектом, подальший збір необхідної інформації.
Четвертий етап. Від слів до дії. Реалізація задумів.
|
|
|
|
Учні самостійно визначалися, хто в якій групі бажає працювати, визначали тактику і стратегію, обдумували дизайн та будову майбутніх презентацій, тестів, повідомлень, займалися підбором ілюстрацій. Складали індивідуальні плани; розподіляли обов’язки між учасниками проекту щодо пошуку та обробки інформації. Вони обмінювались власним досвідом, радились один з одним, училися знаходити спільні рішення.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Вікторина. Учні не тільки готували питання вікторини, а й ілюстративний матеріал.
Questions about USA:
|
Christopher Columbus |
|
George Washington |
|
The Stars and Stripes |
|
Washington DC |
|
Independence Day |
|
50 stars-they are states and 13 stripes- they were first colonies |
|
|
|
|
|
|
Christopher Columbus |
George Washington |
The Stars and Stripes |
Washington DC |
Independence Day |
50 stars-they are states and 13 stripes- they were first colonies |
Questions about Great Britain:
|
Queen Elizabeth Alexandra Mary Windsor |
|
The Union Jack; white, red and blue |
|
England, Scotland, Wales, Northern Ireland |
|
London |
|
The lake Loch Ness in Scotland |
|
Fried turkey and pudding |
|
|
|
|
|
|
Queen Elizabeth Alexandra Mary Windsor |
The Union Jack; white, red and blue |
England, Scotland, Wales, Northern Ireland |
London |
The lake Loch Ness in Scotland |
Fried turkey and pudding |
Під час підготовки і проведення вікторини підвищується активна розумова, пізнавальна діяльність учнів, розвивається увага, творчі здібності, культура мовлення, вміння працювати у колективі, покращується характер взаємовідносин учень-учень, основаних на принципах взаємоповаги і доброзичливості, розвиваються організаторсько-педагогічні здібності учнів.
Робота лекторської групи
П’ятий етап. Розвиток.
Під час представлення проекту його учасники ознайомлювали присутніх із поставленими завданнями; розповідали, що нового дізналися та навчилися; демонстрували результати своєї діяльності; доводили його цінність; ділилися власними враженнями та планами на майбутнє.
Колективне обговорення результатів проекту, труднощів, які виникли під час його виконання:
|
На цьому етапі проходило оцінювання проектної діяльності за визначеними критеріями: учні давали оцінку внеску кожного учасника творчої групи, а вчитель оцінював діяльність групи в цілому.
|
|
«Духовне життя дитини повноцінне лише тоді, коли вона живе у світі гри, казки, музики, фантазії, творчості. Без цього вона – засушена квітка... Ми повинні виховувати так, щоб дитина відчувала себе шукачем і відкривачем знань. Тільки за цієї умови одноманітна, напружена, стомлююча робота школяра забарвлюється радісними почуттями і може принести маленьким людям переживання творця…» (В. Сухомлинський). Колективна творча праця над проектом приносить задоволення і вчителю, і учням.
Можливості методу проектів в системі СТЕМ навчання дуже великі:
Оцінка результатів проекту «Вивчення англійської мови – міст між навчанням і кар'єрою».
До початку роботи над проектом учні відповідали на запитання: «Чи потрібно тобі знання англійської мови в майбутньому?» Після закінчення роботи над проектом було проведене повторне опитування. Результати виявились позитивними: багато школярів змінило свою думку. А це і є доказом того, що проект мав результативність.
Чи потрібне знання англійської мови тобі в майбутньому? |
|
Учні усвідомили, що англійська мова – мова міжнародного спілкування, бізнесу, науки, культури. Знаючи розмовну англійську, вони в майбутньому зможуть вступити до ВНЗ, отримати перспективу роботу, вести ділові переговори з партнерами з будь-якої країни світу. Англійська мова допоможе їм освоїти новітнє програмне забезпечення і завжди бути в курсі актуальних новин.
Досконале оволодіння англійською мовою – це внесок у світле та успішне майбутнє. Ця благородна мета може бути пов’язана з роботою, навчанням або особистісним розвитком. Англійська мова – мова міжнародного спілкування. Тому перед людиною, яка володіє іноземною мовою, відкривається безліч дверей і можливостей. Такій особистості не страшна конкуренція і суперництво. Якщо людина хоче бути успішною у майбутньому, необхідно починати вчити іноземну мову з дитинства. Потрібно думати і діяти на кілька кроків вперед, починати освоювати професійне і ділове спілкування, вивчати історію, традиції, культуру. Важко уявити собі професіонала в якій-небудь сфері, який не володіє англійською. Висококваліфікований юрист, лікар, топ-менеджер, бухгалтер, молодий перспективний учений або талановитий митець. Знання англійської мови дозволяє вільно спілкуватися з колегами та клієнтами з різних країн, брати участь у міжнародних програмах професійного навчання, працювати з документацією англійською мовою.
По закінченню роботи над проектом учні дійшли до висновку, що вивчення англійської мови – це дійсно міст між навчанням і кар'єрою.
Список використаних джерел
1. Бондаревская Е.В. Педагогика: личность в гуманистических теориях и системах воспитания: учеб. пособие для студентов средних педагогических учебных заведений, слушателей ИПК и ФЛК [текст] / Е.В. Бондаревская, С.В. Кульневич. – Ростов н/Д: Творческий центр «Учитель», 1999. – 560с.
2. Кіт І.В. Методичні особливості інтеграції курсів інформатики та робототехніки / І.В. Кіт, О.Г. Кіт. //Комп’ютер в школі та сім’ї. – № 5. – 2016. – С.35-37.
3. Інтернет ресурси:
Робинсон, Кен, https://ru.wikipedia.org/wiki/Робинсон,_Кен
«Young Scientist USA»
STEM in the Classroom
American STEM Leaders Infographic
Designing Teaching and Learning Tools
Realizing STEM Equity and Diversity through Higher EducationCommunity Engagement
https://multiurok.ru/blog/trvz-tiekhnologhiia.html