Вільногірський ліцей №4 Вільногірської міської ради Дніпропетровської області
STEAM– проект «Баскетбол – за здоровий спосіб життя» (глобальна інтеграція)
Розробники:
вчитель фізичної культури –
Андрій Козлов;
вчителі-предметники;
учні 7 – 11 класів
Здоров’я нації – суттєвий показник суспільного та економічного розвитку держави. Здоров’я дітей – її майбутнє. Адже більшість хвороб у дорослому віці є наслідком умов і способу життя в дитинстві та юності. Людині потрібні ґрунтовні знання, велике бажання та сила волі, щоб бути і залишатися здоровим.
Проблема здорового способу життя сьогодні набула такої актуальності, що ми говоримо про неї, як про альтернативу глобальній загрозі всій нації. Для вирішення її, на сам перед, треба усвідомити значущість поняття «здоровий спосіб життя». ЗСЖ складається з багатьох факторів, до яких відноситься і процес тренування власного організму, враховуючи власні бажання та вподобання, а саме - різноманітні види спорту.
- Дати характеристику ЗСЖ, як комплексної системи та баскетболу, як частини даної системи;
- Популяризація баскетболу серед здобувачів освіти;
- Сформувати в учнів свідоме ставлення до свого здоров’я;
- Сформувати в учнів навички раціонального харчування;
- Навчити школярів через спеціальні баскетбольні вправи, визначати свій оптимальний руховий режим (добовий, тижневий, протягом року);
- Використовувати інноваційні технології для контролю фізичного навантаження під час занять фізичними вправами;
- Розвивати навички учнів здійснювати пошуково-дослідницьку діяльність, а саме – уміння бачити проблему, формувати
- дослідницькі запитання і шляхи його вирішення;
- Формувати в учнів навички праці в команд, виконувати проектну діяльність, створювати інтерактивні плакати;
- Синхронізувати програми з навчальних предметів: «Фізична культура», «Інформатика», «Історія», «Біологія», «Географія», «Українська мова», «Математика» з метою створення STEAM-проекту.
Виконання проекту
І етап – механізм реалізації проекту
№ з/п |
Зміст |
Термін виконання |
Відповідальні |
1 |
Створення творчої групи вчителів-предметників. Аналіз навчальних програм для можливої інтеграції. Визначення членами творчої групи плану реалізації STEAM-проекту для учнів 7 – 11 класів. Синхронізація навчальних програм для створення STEAM-проекту. Розподіл доручень між членами творчої групи. |
Жовтень 2021 |
А. Козлов |
2 |
Проведення опитування серед учнів 7 -11 класів для визначення рівня їх обізнаності про проектну діяльність, про їх очікування від участі в проекті. Корекція плану реалізації STEAM-проекту з урахуванням результатів учнівського опитування. |
Жовтень 2021 |
Вчителі - предметники, учасники STEAM-проекту |
3 |
Мотивація учнів, виявлення, формування та аналіз проблеми, назва проекту, мета проекту, визначення завдань проекту за предметами, визначення етапів реалізації проекту та його продукту. |
Жовтень – листопад 2021 |
Всі учасники проекту |
ІІ етап – синхронізація навчальних програм для створення STEAM-проекту
Навчальний предмет |
Клас |
Тема |
Завдання за предметом |
Очікуваний результат (інформація для сайта) |
Фізична культура |
7 – 8
9
10-11 |
Раціональний руховий режим (спеціальні вправи баскетболіста)
Контроль інноваційними засобами фізичних навантажень під час занять
Сучасні фізкультурно – оздоровчі технології |
Визначити добовий, тижневий та протягом року раціональні режими школяра
Визначити функціональні можливості
Скласти харчовий раціон |
Оптимальний руховий режим, раціональне харчування |
Біологія |
7 -8
9
10-11 |
Харчування людини та обмін речовин. Їжа людини.
Значення компонентів харчових продуктів
Практична робота: «Визначення енергетичних та харчових потреб організму для складання оптимального раціону». |
- Навчитись визначати харчові потреби організму в поживних речовинах, необхідних для забезпечення енергією організму. - Навчитись складати харчовий раціон. |
Визначення енергетичних та харчових потреб організму для складання харчового раціону на добу, тиждень, місяць. |
Історія |
7-8 |
Історія розвитку баскетболу в світі та Україні |
Написати реферат: «Баскетбольні знаменитості» |
Історія баскетболу, історичні цікавинки баскетболу, видатні баскетболісти |
Географія |
9-10 |
Розповсюдження баскетболу в світі та в Україні |
Вивчити шляхи розповсюдження баскетболу, як елементу здорового способу життя |
Відомості про географічне розповсюдження баскетболу |
Інформатика та математика |
10-11 |
Створення персонального навчального середовища. Практична робота: «Конструювання сайтів з використовуванням он-лайн систем» |
Навчитись створювати сайт. |
Стильове оформлення сайту та його сторінок |
Українська мова |
7-11 |
Загальна редакція інформації для сайту |
ІІІ етап – розподіл членів проекту на групи за інтересами
Група |
Навчальний предмет |
Теми та питання групи |
Термін виконання |
Виконавці |
1
|
Фізична культура |
Раціональний руховий режим школяра (добовий, тижневий, місячний) |
Грудень 2021 |
А. Козлов, учні 7-8 класу |
2
|
Біологія |
Харчування людини. Практична робота: «Визначення енергетичних та харчових потреб організму для складання харчового раціону»
|
Листопад 2021 |
Вчитель біології, учні 9 класу |
3 |
Фізична культура |
«Баскетбол і сучасні оздоровчі технології». Як скласти програму тренування? |
Жовтень – грудень 2021 |
А. Козлов, учні 10 -11 класу |
4 |
Історія Географія |
Історія розвитку баскетболу в світі та Україні. Розповсюдження баскетболу в світі та в Україні. |
Грудень 2021 |
Вчитель історії, вчитель географії Учні 7-8 класу |
5 |
Інформатика Математика Українська мова |
Створення персонального навчального середовища (сайт). Як створити сайт, як його оформити, як додавати нові сторінки, веб-зображення, як редагувати текст. |
Лютий 2022 |
Вчителі інформатики, математикі та української мови, учні 10-11 класу |
ІVетап – розподіл обов’язків між членами групи
Групи 1, 2, 3, 4 – працюють над збором та обробкою інформації для сторінки сайту, згідно обраної теми та віддають в вказаний в плані термін групі 5. Група 5 працює над створенням та оформленням сайту «Баскетбол – за здоровий спосіб життя», та додаванням сторінок з інформацією, яку обробили інші групи. Інформація надається у вигляді презентацій, таблиць, відео, слайд-шоу, діаграм, картинок, тощо.
V етап – рефлексійно-оцінювальний
№ з/п |
Зміст |
Термін виконання |
Виконавці |
1 |
Аналіз результатів роботи над проектом. Перевірка вірності матеріалів, які будуть розташовані на сайті |
Січень 2022 |
Учасники проекту |
2 |
Презентація учнями результатів своєї проектної діяльності: сайт «Баскетбол – за здоровий спосіб життя» |
Лютий 2022 |
Учасники проекту |
3 |
Заохочення учнів – учасників проекту; реклама сайту серед учнів |
Березень 2022 |
А. Козлов, вчитель інформатики, вчитель математикі, учні 10-11класів |
1