STEAM-тиждень "РОБОТИ" у початковій школі

Про матеріал
Дана розробка містить план проведення STEAM-тижня "РОБОТИ" у початковій школі та детальний опис кожного дня. Цей Тиждень – унікальний період для об’єднання зусиль освітян, школярів та батьківської громадськості, роботодавців заради розвитку інтересу до природничих, технічних дисциплін навколо теми, котра інтригує та цікавить сьогодні кожного – РОБОТИ. У плані проведення Тижня було передбачено велику кількість активностей, пов’язаних зі STEM.
Перегляд файлу

 

План заходів в рамках STEAM-тижня початкової школи

 

 

 

 

Заходи

Класи

Відповідальні

День науки

  1.     Усний журнал

«Чи знаєте ви, що …»

2. Уроки-квести, уроки-дослідження «У світі робототехніки».

3. «Наукові пікніки»

 

 

 

1-4 класи

 

 

4 класи

 

1-4 класи

 

Класні керівники

 

 

Вчителі 1-4 класів

 

Класні керівники

 

День технологій і професій

1. Бесіда «Світ STEAM – професій».

2. Екскурсії на виробництво (реальні та віртуальні):

  •        виїзне заняття на базі військової частини (м. Броди);
  •        ознайомлення з технологією виробництва молокопродуктів (ТзОВ «Радивилівмолоко»).

3. «Відеокруїз» (перегляд пізнавальних відеороликів про нанотехніку у міському кінотеатрі).

 

 

 

1-4 класи

 

 

 

 

2а, 3а класи

 

4абв класи

 

 

 

1-4 класи

 

 

 

Класні керівники

 

 

 

 

 

Класні керівники

День інженерії та творчості

1. Виготовлення логотипів, плакатів.

2. Калейдоскоп майстер-класів «Юний мейкер».

3. Виставка-презентація сучасних зразків дитячих міні-роботів.

4. Руханки на перервах «DANCE-ROBOT».

 

 

 

1-4 класи

 

 

1-4 класи

 

1-4 класи

 

1-4 класи

 

 

Класні керівники

 

 

 

Класні керівники

 

Вчитель хореографії

День мистецтва

1. Виготовлення макетів роботів.

2. Інтерактивні педагогічні студії «Наука – це весело!»

3. Дефіле масок та костюмів роботів.

4. Музичні перерви «У стилі ТЕХНО».

 

 

1-4 класи

3-4 класи 

 

 

1-4 класи

 

1-4 класи

 

 

 

Класні керівники

 

Вчитель музичного мистецтва

 

 

День математики

1. Брейн-ринг «Ерудити Stem-освіти».

2. LEGOFEST «Дивовижний Леголенд».

3. Презентації учнівських дослідницьких проектів.

4. Бліц-опитування «Ми чи роботи?»

 

 

 

 

4 клас

 

1-4 класи

 

1-4 класи

 

1-4 класи

 

Педагог-організатор

 

Класні керівники

 

Класні керівники

 

 

 

 

      

https://scontent.flwo1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.15752-0/p280x280/46866263_2179697975604510_7503322189827932160_n.jpg?_nc_cat=107&_nc_ht=scontent.flwo1-1.fna&oh=cbcb49755c3d32bd95ba69489de8d681&oe=5C6A2871Головною лінією STEAM-тижня була апробація елементів найсучаснішого освітнього тренду STEAM-освіти, яка сприяє інноваційному навчанню школярів у галузях природознавства, технологій, інженерії, мистецтва та математики. Це інше планування часу як вчителя, так і дитини. І це завжди командна робота, що потребує рольового розподілу, де кожна людина важлива та відіграє свою роль, має власну сферу відповідальності в ході реалізації спільного проекту. Розвиток критичного мислення, співпраця, бачення цілісної картини світу та вміння використовувати знання для розв’язання задач з реального життя – ось основні навички, над формуванням яких сьогодні працює кожен педагог нашого закладу.

Цей Тиждень – унікальний період для об’єднання зусиль освітян, школярів та батьківської громадськості, роботодавців заради розвитку інтересу до природничих, технічних дисциплін навколо теми, котра інтригує та цікавить сьогодні кожного – РОБОТИ. 

         

У плані проведення Тижня було передбачено велику кількість активностей, пов’язаних зі STEM.

 Розпочався Тиждень «Днем науки», у рамках якого усний журнал «Робот Софія завітала в Україну» послугував мотиватором для організації усієї діяльності. На уроках-квестах, «наукових пікніках» вивчення навчального матеріалу  відбувалося за темою, навколо якої поєдналися декілька шкільних предметів, школярі досліджували та узагальнювали інформацію про роботів, принципи роботи та затребуваність у сучасному світі. На перервах усі збігалися у фойє – до робота-красеня, який підморгував яскравими вогниками та бажав неперевершених вражень. У коридорних локаціях діяли зони активного відпочинку для школярів   «Робокласики».

C:\Documents and Settings\Учень\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20181121_162608.jpg

 

 Заходи «Дня технологій і професій» ознайомили здобувачів освіти зі світом STEM-професій, сприяли побудові мосту між освітою та кар’єрою.   Яскраві враження учні 3б класу отримали від екскурсії на РЕМ, де дізналися про професії людей, котрі забезпечують нас енергією. А четвертокласники побували у ТзОВ «Радивилівмолоко» та ознайомилися із технологією виготовлення молочних продуктів з використанням сучасної техніки. Пізнавальне виїзне заняття на базі військової частини (аеродром, м. Броди) провели учні 2а та 3а класів, почерпнувши масу цікавої інформації про гвинтокрили. Відвідали зал керівництва польотами, ознайомилися із професіями, котрі допомагають здійнятися у повітря вертольотам, побували у салоні гелікоптера та посиділи за справжнім штурвалом. Позитивні емоції  подарував школярам  «Відеокруїз» перегляд пізнавальних відеороликів про нанотехніку у міському кінотеатрі для учнів 2бг, 4в класів. Решта класних колективів зручно розмістилася у навчальних приміщеннях, з попкорном і хорошим настроєм теж переглянули цікаві відеофільми про роботів.

 

 

Цікавим та пізнавальним був майстер-клас «Юний технік» для учнів 3-4 класів, який спільно із вихованцями старшої школи продемонстрував учитель фізики у рамках «Дня інженерії та творчості». Також цього дня учні початкової школи презентували сучасні зразки дитячих міні-роботів, а на перервах вчитель музичного мистецтва влаштувала  веселі руханки «DANCE-ROBOT» для усіх бажаючих школярів. На уроках інформатики вчителі зреалізували стемівський підхід завдяки виготовленню із батарейки, магніта та провідника поробки «Серце для Софії». Вихованці груп подовженого дня 1-2 класів, які працюють над реалізацією науково-педагогічного проекту «Інтелект України», виготовили свого улюбленого робота WALL-E, а з допомогою вчителя фізики «навчили» його рухатися. Учні 4а класу разом з класним керівником створили спільний проект «штучна рука», в основу якого покладено принципи руху п'ястки руки.

 

У «День мистецтва» робота кипіла у кожному класному колективі, адже тепер усі хотіли проявити свою творчість та креативність у створенні найкращого робота. Виставка макетів роботів продемонструвала різноманітні техніки та підходи: об’ємна паперопластика, конструктори ЛЕГО, підручні матеріали (кришечки, сірникові коробочки, паперові стакани, диски тощо). Особливо вразили усіх спільні поробки юних мейкерів 3а класу та батьків, а їхня співпраця залишила усім масу позитивних емоцій. А учні 3в класу спільно з батьками створили макет, у якого світяться очі завдяки використанню електричного кола. Інтерактивні педагогічні студії «Наука – це весело!» були проведені для школярів 2б та 4б класів, де здобувачі освіти познайомилися із захопливими фізичними та хімічними явищами та змогли самотужки провести досліди. Вчитель хореографії організувала дефіле масок для бажаючих та активні музичні перерви «У стилі ТЕХНО».

 

 

 «День математики» запам’ятається школярам 3 та 4 класів участю у брейн-ринзі «Ерудити Stem-освіти», котрий провела педагог-організатор. Учні 1 класів організували LEGOFEST «Дивовижний Леголенд», а четвертокласники провели бліц-опитування учнів школи «Ми чи роботи?». Пізнавальні перерви для школярів 2-4 класів організували вчителі з використанням конструкторів «Юний технік», низки цікавих дослідів  та лайфхаків, разом з учнями старшої школи продемонстрували як засвітити лампочку, запустити вентилятор та створити звук.

 

Відповідно до плану кожен день містив свою назву, проте завдяки міжпредметній інтеграції,  співпраці та командній роботі школярі на кожному уроці використовували знання для розв’язання задач з реального життя, адже «STEM – це про те, як усе пов’язано між собою». Участь у заходах Тижня дала кожній дитині впевненість, що вона здатна змінити навіть те, що було придумане до неї, вона бачить, як це можна зробити ще кращим. 

Тиждень завершився, школярі отримали потік позитивної енергії, можливість поспілкуватися, попрацювати над темою, яка їм подобається. Ми вкотре переконалися у тому, що педагоги вміють зацікавити, згуртувати навколо себе не тільки учнів, а й батьківську спільноту заради того, щоб  допомогти кожній дитині ЗНАЙТИ СВОЄ МІСЦЕ В МАЙБУТНЬОМУ, а ЗА ДОПОМОГОЮ STEAM-СИСТЕМИ ДАТИ ДІТЯМ ПРАВИЛЬНУ ОСВІТУ.

Застосовуйте STEM! Це дозволить зробити науку і технології ближчими та зрозумілішими для школярів будь-якого віку!

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Бабенко Тетяна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Брезгун Олена Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Людина і світ, Майстер-класи
Додано
23 лютого 2020
Переглядів
5434
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку