Проєктна діяльність на уроках.
Я досліджую світ 2 клас.
Вид уроку: урок – проєкт
„ Щось пізнаючи, я знаю, для чого це мені потрібно, де і як я можу ці знання застосувати ” – такою є філософія сучасного розуміння методу проектів.
Тема: Порозуміння та взаємодія в колективі
Характеристика проєкту:
- дослідницько – пошуковий;
- фронтальний (увесь клас);
- короткотривалий;
- міжпредметний.
Мета:
- дослідити порозуміння та взаємодію в колективі;
- залучити до виконання проєкту дітей з особливими освітніми потребами;
- сприяти впровадженню порозуміння та взаємодії в колективі;
- допомогти у встановленні доброзичливих взаємовідносин між дітьми і батьками, школярами та педагогами, між однолітками та дітьми, які потребують допомоги. Вчитися толерантності, вчитися жити разом.
Кінцевий продукт : “ Дерево толерантності ”
Актуальність проблеми : на сучасному етапі розвитку українського суспільства пріоритетним напрямком освітньої галузі стає інклюзивна освіта, тобто система освітніх послуг, що ґрунтується на принципі забезпечення основного права дітей з особливими потребами на освіту та права навчатися за місцем проживання в умовах загальноосвітнього закладу.
Підготовчий етап:
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.
Методико – дидактичне забезпечення:
• підручники ;
• роздатковий матеріал;
• ножиці;
• папір.
Матеріально – технічне забезпечення:
• комп’ютер;
• проектор.
Хід уроку
I. Організація класу
II. Мотивація навчальної діяльності
Час підбивати підсумки.
Завдання:
III. Застосування знань, умінь, навичок.
Робота в групах
1-ша група: Анкетування дітей. Стратегія « Мікрофон» ( Діти висловлювали своє толерантне ставлення до дітей с особливими освітніми потребами)
2-га група: Обговорювання оповідання В. Сухомлинського « Горбатенька дівчинка» . ( Який іспит витримав клас? Чому вчитель був тепер спокійний?)
Василь Сухомлинський «Горбатенька дівчинка»
Клас розв'язував задачу. Учні схилились над зошитами. Коли це у двері хтось тихо постукав.
— Відчини двері й подивись, хто там стукає,— мовив учитель.
Чорноокий хлопчик, що сидів за першою партою, живенько відчинив двері. До класу зайшов директор школи з маленькою дівчинкою. Тридцять п'ять пар очей впилися в незнайому дівчинку. Вона була горбатенька.
Учитель затамував подих і повернувся до класу. Він дивився у вічі пустотливих школярів і мовчки благав: хай не побачить дівчинка у ваших очах ні подиву, ні насмішки.
У їхніх очах була тільки цікавість. Вони дивилися на незнайому дівчинку й лагідно всміхалися.
Учитель полегшено перевів дух.
— Цю дівчинку звуть Оля,— сказав директор.— Вона приїхала до нас здалеку. Хто поступиться їй місцем на першій парті? Бачите, яка вона маленька? Усі шість хлопчиків і дівчаток, що сиділи за передніми партами, піднесли руки:
— Я....
Учитель був тепер спокійний: клас витримав іспит.
3-я група: Робота зі словником ( Толерантність, милосердя, співчуття, доброзичливість, чуйність )
4-я група: Дослідити, де діти потребують допомоги ( одяг, взуття, їдальня, спортивна зала, сходи тощо)
5-я група: Які видатні люди з вадами здоров’я досягли успіху ?
Альберт Ейнштейн - найбільший учений 20 століття, який до трьох років зовсім не міг говорити, а крім цього страждав аутизмом та дислексією.
Ніколас Джеймс Вуйчич - австралійський мотиватор, оратор, людина – легенда.
Людвіг ван Бетховен - повністю оглух, але саме з цього часу композитор створив свої найвідоміші твори.
Стівен Вільям Гокінг - фізик-теоретик з Кембриджа був одним з найвідоміших вчених у світі.
Бойко Марія Володимирівна – відома Полтавська поетеса, журналіст, громадський діяч. Ім’я Марії Бойко занесено до “Енциклопедії сучасної України”, започаткованої Національним комітетом державної премії ім.Т.Г.Шевченка, а також до Музичного реєстру.
IV. Практична робота
V. Узагальнення і систематизація знань
VI. Підсумок уроку
Ми сьогодні демонстрували справжню людяність, чуйність і проявили ДРУЖБУ, СПІВЧУТТЯ, МИЛОСЕРДЯ, ЛЮБОВ, ДОБРОТУ, ДОБРОЗИЧЛИВІСТЬ, ТОЛЕРАНТНІСТЬ.
ВЧИМОСЯ ЖИТИ РАЗОМ!