СТЕМ- ПРОЄКТ "Повернений ліс"

Про матеріал
Актуальність даного проекту: ліси - це зелені легені нашої планети , що наповнюють атмосферу киснем. Ліс дає харчові продукти , сировину для виготовлення паперу, регулює клімат на величезних територіях. Разом з тим,кожного року знищуються мільйони гектарів лісів.Згідно з даними ООН площа лісів щорічно зменшується на 25 мільйонів гектарів , що складає 1% від наявних сьогодні лісів. Наш клас вирішив зробити свій внесок у озеленення планети : висадити алею дерев на заміну тих, що були використані на виготовлення паперу, з якого зроблені зошити та підручники , якими ми користувалися протягом навчального року.
Перегляд файлу

 

КоооКррррооооооооо

 

 

 

 

Кроллддддю

 

 

                                                                                             Чадукова  Оксана  Вікторівна

                                                                                              учитель  початкових  класів вищої

                                                                   категорії ,  учитель -методист                                                                              

                                                                   КЗ  «Нікольська ЗОШ  I-III ступенів №1

                                                                    імені Якименка А.Д. Нікольської

                                                                    селищної ради Донецької області»

                                                                    опорна школа

                                                                  

                                                     Зміст

 

I.Вступ. Паспорт   проекту._ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 3-5

 

II.Основна частина.  Робота  творчих

 груп. _  _ _ _ _  _ _ _  _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _6-10

 

III.Висновок. Рекомендації.-- -- - -- -- -- -- -- --  11

 

IV. Використана   література. -- -- -- -- -- -- -- --12

 

 V.  Додатки. -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --  -- --  13-16

 

 

 

 

 

I.Вступ. Паспорт проекту

Тип  проекту :  інформаційний , науково-дослідницький,колективний, інтегрований ,                      довготривалий.

 Актуальність   Ліси - це зелені легені нашої планети , що наповнюють атмосферу  киснем. Ліс дає харчові продукти ,  сировину для виготовлення паперу, регулює клімат на величезних територіях.

     Разом з тим,кожного року знищуються мільйони гектарів лісів.Згідно   з даними ООН площа лісів щорічно зменшується на  25  мільйонів гектарів , що складає 1% від наявних сьогодні лісів.

      Наш клас вирішив зробити свій внесок у озеленення планети : висадити алею дерев на заміну тих, що були використані на виготовлення паперу, з якого  зроблені зошити та підручники ,

якими ми користувалися протягом навчального року.

Синхронізація програм

Предмет

Тема

Мета і завдання за

предметами

Очікуваний  резуль

тат з предмету

(кінцевий продукт)  

Літературне читання

Історія  виникне

ння  паперу.

-формувати навич

ки роботи  з  енци

клопедичною та до

відковою літерату

рою;

-систематизувати знання про історію

виготовлення папе

ру.

Створення презента

ції «Цікаві  факти про  папір»

Трудове навчання

Використання та переробка папе

ру.

-закріпити знання

про папір,його ви

користання та пере

робку;

-формувати уміння

конструювати виро

би з паперу.

Створення виробів з паперу.

 

Природознавство

Виготовленн па

перу з макулату

ри в домашніх

умовах.

-тренувати навички

роботи в групі;

-розвивати уміння

використовувати

набуті знання на

практиці.

Виготовлення папе

ру з макулатури в

домашніх умовах.

Математика

Обчислення вира

зів з багатоциф

ровими числами.

 

-розвивати обчис

лювальні навички;

-розрахувати кіль

кість використано

го паперу учнями

класу протягом

навчального року.

Розрахунок кількості

дерев для алеї «По

вернений ліс».

 

Я у світі

Екологічна акція

«Посади дерево-

збережи ліс!»

-підбір рослин для

алеї «Повернений

ліс!»;

-проектування роз

міщення зелених

насаджень .

Висадка дерев  

 та створення клас

ної алеї  «Поверне

ний ліс».

 

 

 

Етапи роботи над проектом

I.Організація проекту.

  • Визначення теми , мети , виду проекту,   його тривалість.

II.Планування проектної  діяльності.

  • Розподіл  класу  на  творчі групи

            (всього 5 груп ).

III.Реалізація проекту.

  • Складання плану роботи над проектом , розподіл обов’язків між членами груп.
  • Збір    фотоматеріалів  , малюнків,  самостійна творча робота  учнів.
  • Підбір рослин , проектування розміщення зелених насаджень .
  • Висадка дерев на алею «Повернений ліс».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II.Основна частина.Робота  творчих  груп.

Творча група «Історики»

Завдання: збір інформації про історію виникнення паперу,створення презентації «Цікаві факти про папір»

      З давніх- давен люди прагнули знань.Від одного покоління до іншого передавалися усні відомості про речі , котрі допомагали людям вижити : як добувати вогонь , як вполювати здобич.Проте , людська пам’ять - не такий уже й надійний спосіб зберігання різноманітних знань. Людина починає пошук носіїв інформації. Малюнки на стінах печер зображували сцени з полювань , мисливські трофеї.      «Сторінками» перших книг стали стіни печер.

     Глиняні дощечки прийщли на зміну печерному розпису.У прадавньому Вавилоні 5000 років тому з'явилися перші книжки. Їх сторінками були глиняні плитки. На глину гострими паличками наносили літери, що мали вигляд клинців. По закінченню роботи «сторінки» обпалювали на вогні. Щоб перенести одну глиняну «книгу», її власникові доводилося наймати носіїв!

      За  3500  років до нашої ери у Древньому  Єгипті  для  письма використовували папірус.Це особливий вид болотяної трав’янистої рослини , яка росте на берегах річки Ніл.

      Папірус  ,  у свою чергу, був витіснений більш міцним та довговічним матеріалом для письма – пергаментом.Пергамент винайшли в малоазіатському місті Пергам.Пергамент був чудовим матеріалом для книжок.Шкіру теляти або барана вимочували у вапні ,сушили , натягували на раму,прасували, втирали крейду.Отримували білий з жовтим відтінком матеріал.Він був настільки міцним ,що його можна було різати на аркуші різного паперу.

      Папір придумали китайці.Вірніше, цей великий винахід приписують конкретному китайцю – Цай Луню. Він придумав робити папір з кори дерев , ганчір’я , шматочків шовка, рибацьких сіток.  Все це він роздробив , змішав до однорідної  маси, розлив тонким шаром на сітку з бамбука. Вода збігла і на сітці залишився аркуш чистого білого паперу.

                                              Творча група «Науковці»

Завдання: зібрати інформацію і скласти розповідь про

використання та   переробку паперу

Папір – один з найбільш знакових винаходів за всю історію  людства . Небагато що так вплинуло на людський побут , культуру , релігію , як його поява. Колись він був на вагу золота.Сьогодні картонно-паперова промисловість виробляє продукцію , в яку входять різні види паперу .За рік їх випускається по 50кг на кожного землянина.

За призначенням паперова продукція має такий розподіл:

--для друку;

-- пакувальну;

-- картон;

-- санітарно-гігієнічного призначення;

-- технічну.

     Як люди використовують папір? По-перше,як НОСІЙ  ІНФОРМАЦІЇ.

Для довготривалого зберігання знань , передачі з покоління в покоління та розповсюдження їх в суспільстві потрібні носії інформації.До наших часів основним носієм інформації є папір . З нього виробляють книги , газети , кіноплівку.

По-друге, целюлозу використовують:

  • в будівництві, з неї виготовляють усілякі столярні вироби;
  • для виготовлення ниток,тканин, канатів;
  • у виготовленні паперу;
  • для виготовлення  нітролаків, кіноплівки, штучного волокна, вибухових речовин.

     І , звичайно ж , папір використовуємо ми , школярі : зошити , підручники,  альбоми – все це допомагає нам вчитися.Подивіться на наші вироби з паперу на уроках трудового навчання.(Додаток № 1)

    На жаль, достатньо високий відсоток паперу викидається. Упаковки круп,сухих сніданків,квитки,паперові рушники – цей список можна продовжувати на декількох сторінках. Весь цей дріб’язок потрапляє у смітник. У 1 тонні побутового сміття міститься біля40% паперових відходів.Проблема в тому, що на відміну від скла, відокремити хоча б яку частину цієї паперової маси для переробки, після того, як вона змішалась з іншим сміттям – неможливо.Вкрай необхідно збирати макулатуру окремо.

ТОДІ СТАНЕ МОЖЛИВОЮ ВТОРИННА ПЕРЕРОБКА ПАПЕРУ!

Тому наш клас звернувся до жителів селища та района через соціальні комп’ютерні мережі  з ініціативою : зробити щорічною  акцію  для  всіх  мешканців  Нікольського району :

ЗБЕРЕЖИ ДЕРЕВО – ЗДАЙ МАКУЛАТУРУ!

Творча група «Технологи»

Завдання: освоїти технологію виготовлення паперу в домашніх умовах.

Наша група вивчила літературу про технологію виготовлення паперу в Древньому Китаї та в наш час.

 

 

 

      

 

 

 

 

 

 

 

 

Дослід №1. Апробація розробленої технології виготовлення паперу з макулатури в домашніх умовах.  (Додаток№ 2)

1.Розірвати папір на дрібні шматочки і помістити їх в миску.

2.Налити в миску води (краще теплої).Додати 2 ложки крохмалю.

    Дати отриманій масі постояти 10 хвилин.

 3.Збити суміш міксером до однорідного розчину.

  4.Розподілити паперову масу по поверхні сита так, щоб вода стікала в         миску.Дати воді повністю стекти.

  5.Обережно перевернути сито на аркуш паперу ,щоб  отримана    целюлоза не розпалася.

  6.Накрити вологу масу іншим листом промокального  паперу і прокатати скалкою.

7.Висушити за допомогою праски.

 8.Акуратно видалити промокальний папір.

 9.Одержаний аркуш залишити на 24 години до  повного висихання.

Дослід №2. Апробація розробленої  технології виготовлення паперу в домашніх умовах з макулатури з додаванням фарби.  (Додаток№ 3)

                 Дослід №2 проводився за такою самою технологією , як і дослід №1. Але в домашню «целюлозу» додали фарбу. В результаті отримали                  папір з різними відтінками.

Дослід №3. Апробація  розробленої  технології  виготовлення  паперу в домашніх  умовах  з  макулатури з додаванням  пелюстків  квіток , сухих трав.  (Додаток№ 4)

                Дослід №3 проводиться за такою самою технологією , як і дослід №1 і №2.Але в домашню «целюлозу» додавали  пелюстки квітів, сухі трави.

       Виготовлений ручним способом папір може бути використаний для дизайнерських робіт: дизайн книг, листівок , панно.

 

 

Творча група «Математики»

Завдання: розрахувати кількість використаного паперу учнями класу за навчальний рік.

Наша група зробила розрахунки скільки кілограмів паперу (зошитів , підручників , альбомів ) використали за рік учні нашого класу.

1 тонна макулатури економить :кисень для 30 осіб; 200 літрів води ; 1000кВт/год електроенергії  та 10 дерев. Ми зробили висновок : щоб повернути природі те , що вона нам дала , треба висадити алею з 10 дерев.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

III.Висновок. Рекомендації.

Творча група «Екологи»

Завдання : підбір ррослин ; проектування розміщення зелених насаджень ; висадка дерев на класну алею «Повернений ліс».

Висновок: одне  дерево  дає  85 000  аркушів  паперу .  85 000 аркушів  паперу  не  дають  ні  кисню , ні затінку,  ні плодів ,  ні сировини.Саме тому ми повинні бережливо ставитись до дерев і економно використовувати деревину і папір.

Рекомендації: росте дерево у сотні разів повільніше,ніж  рубається. Отже ,щоб скоротити рубки та знищення  деревини,папір треба використовувати повторно ,віддаючи його у переробку.

Наша група вирішила присвятити висадку класної алеї Всесвітньому дню Землі. Ми з класом приєднуємось до акції оголошеної Державним агентством  лісових ресурсів  України – «Майбутнє лісу у твоїх руках!»  

 

 

 

                

 

           

 

 

         Для реалізації поставленої мети наша творча група спроектувала розміщення алеї  , здійснила підбір дерев , підготувала місце для посадки. Висловлюємо подяку нашим батькам за те, що вони допомогли нам придбати саджанці для алеї. Нашу класну алею ми назвали «Повернений ліс». Подивіться --- це наше зелене диво!!!

(Додаток№ 5)

 

IV.Використана література

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки

Додаток№1

 

 

 

      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дотаток №5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
23 січня 2022
Переглядів
553
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку