Урок у 4 класі
Тема. Материки, океани та частини світу на географічних картах.
Мета.
Формування предметних компетентностей: ознайомити учнів з поняттям «материки», »океани», »частини світу»; закріпити вміння працювати з картою; розвивати спостережливість; виховувати бережливе ставлення до природних багатств.
Формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою, уміння навчатися впродовж життя, компетентності в природничих науках і технологіях, екологічна грамотність і здорове життя.
Обладнання: глобус, карта півкуль, контурні карти, кольорові цеглинки.
Хід уроку
І . Вступна частина
Вправа «Синоптик»
2.Актуалізація опорних знань
Вправа «Так» чи «Ні», використовуючи шість цеглинок.
- Україна розміщена у Західній півкулі;
- Україна розміщена у Східній півкулі;
3. Повідомлення теми та мети
Ми сьогодні з вами дізнаємося у чому відмінність між материками та частинами світу, будемо міркувати як дослідники, працювати з контурною картою.
ІІ. Основна частина
Знайти на карті океани, що омивають материки.
Кореспондент задає запитання групам.
1 група «Історики »
Що люди знали про океанічні глибини в минулому?
2 група «Океанологи».
На які океани поділяється Світовий океан?
Розкажіть про кожен океан окремо.
3 група «Синоптики»
Як Світовий океан впливає на погоду?
4 група «Експерти»
Світовий океан просить про допомогу. Що ж треба робити, щоб зберегти багатства океану?
Руханка
Опрацювання поняття «частини світу» за малюнком на с.4
5.Робота з контурною картою. Нанести на карту назви материків і частин світу. Підписати океани.
Взаємоперевірка
6.Пальчикова гімнастика
7. Математична хвилинка.
Прокласти на контурній карті найкоротший водний маршрут з України до Австралії.
ІІІ. Заключна частина. Рефлексія.
Учні стоять в колі і висловлюються одним реченням
-Сьогодні я дізнався (дізналася)…
- Тепер я зможу…
- У мене вийшло…
- Мене здивувало…
-Я спробую…
-Було цікаво…
- Було складно…
-я зрозумів (зрозуміла)…
-Я відчув (відчула), що…
- Я навчився (навчилася)…
- Мені захотілося…
2. Самоаналіз
Показати цеглинку LEGО
Зелений колір – все зрозуміло,
Синій - зрозуміло наполовину,
Червоний - дещо не зрозуміло.