"STEM -проект "Подорож маленької насінини". Складання казки про "Пригоди маленької насінини"

Про матеріал

Інтегрований урок з природознавства, літературного читання, української мови, основи здоров'я. Інновації: STEM-технологія, технологія КМ.Такий тип уроку дає можливість учням спрогнозувати свої очікувані результати:самостійно здобувати знання і презентувати результати роботи,повторити назви країн, дізнатися назви сортів гороху, що вирощують в Україні, ліківальні властивості, на якому грунті краще вирощувати..тощо, скласти і записати казочку про мандрівницю-горошинку, розмістивши після презентації на леп-буці.

Перегляд файлу

                                               Управління освіти Шосткинської міської ради

                                               Шосткинський міський методичний кабінет

 

Конспект уроку з природознавства, літературного читання, української мови, основи здоров’я «Подорож маленької насінини» в рамках шкільного STEM- проекту «Насінина».

                                      Складання казки про «Пригоди маленької насінини – горошини»

 

 

                                                                                 4 клас

 

 

 

                                                                                                                                     Денисенко Антоніна Анатоліївна

                                                                                                                                      вчитель початкових класів,

                                                                                                                                      вчитель вищої категорії,

                                                                                                                                      старший вчитель

                                                                                                                                      ШСШ І ступеня №13

                                         Шостка - 2018                                                      

           Тип уроку: інтегрований

 

           Інновації: STEM- технологія, технологія КМ. 

 

          Обладнання: картки, науковий матеріал, презентація, міні-книжечки для написання творів, кольорові            олівці, фломастери….., вирощені рослинки гороху, леп- бук.

 

 

           Регламент уроку: 1. Вступна частина  (до 4 хв)

                                            2. Основна частина ( до 30 хв )

                                            3.Заключна частина ( до 6 хв)

 

                                                                   Хід уроку  

І. Організація пізнавальної діяльності учнів

 Вступна частина

1.Прийом «Обговорення у загальному колі»

- Діти перед вами у маленьких горшечках ви бачите зелені рослинки, які ви ростили декілька тижнів, як називають її?

-А за якими прикметами ви визначили, що це рослина гороху?                   ( відповідь дітей) .. ( стебло, вуса, форма …)

- А чи заслуговує ця бобова культура, щоб про неї складали неймовірні, чудернацькі історії про пригоди маленької насінинки – горошинки?                                                                 ( Вчитель вислоховує відповідь дітей)   

 

2. Повідомлення теми уроку 

Горох- рід квіткових рослин з родини Бобові. Це однорічна трав’яниста рослина зі слабкими стеблами, що в’ються. Листки перисті, закінчуються гіллястими ( розгалуженими) вусиками, за допомогою, яких горох чіпляється за інші поверхні. Рослини гороху самозапильні, самозапліднення  відбувається у бутоні перш ніж розкривається квіточка.

 Вирощують горох з прадавніх часів, ще з кам’яної доби. Отже сьогодні на основі добутих знань ви спробуєте скласти казочку про «Пригоди маленької насінинки- горошинки»

- Діти, а давайте спрогнозуємо очікувані результати.

* самостійно здобувати знання і презентувати результати роботи

*повторити назви країн

*дізнатися назви сортів гороху, що вирощують в Україні

*лікувальні властивості гороху

*смакові якості гороху

*на якому грунті краще вирощувати горох

*скласти і записати казочку про горошинку- насінинку, розмістивши на леп-буці.

Давайте зараз станемо науковцями і доведемо, що дійсно ця чудова рослинка із сімейства Бобові заслуговує на таку велику увагу до себе за високими смаковими та лікувальними властивостями, щоб їй присвячували казки.

 

ІІ. Основна частина. 

1.Опрацювання інструкції. 

Перед тим, як розпочати  необхідне дослідження, я пропоную вам ознайомитися інструкцією щодо роботи над проблемними питаннями.                           Інструкція 

1.Прочитати необхідний науковий матеріал

2.Знайти інформацію, що розкриває проблемне питання за опорними словами

3.Записати на картці коротке повідомлення

4. Вибір спікером групи проблемного питання

 

2. Вибір спікером проблемного питання.

  Перелік запитань:

1.Батьківщина гороху

2.Історія поширення гороху

3. Як розвивається ця рослина?

4. На які види поділяється горох?

5.Лікувальні властивості гороху .

6.Колорійність гороху

7.Смакові якості гороху. Що можна приготувати з гороху?

8.Яка країна найбільше вирощує і виробляє гороху?

9.У якій галузі найбільше використовують горох?

10.На якому грунті краще вирощувати горох?

11.Значення гороху у житті людини.                                                                                         

 

3.Робота в групах з джерелом інформації.

( діти читають текст, знаходять потрібну інформацію, складають декілька речень і готуються до презентацій)

 

4.Презентація учнями відповідей на проблемні питання

( Учні по черзі презентують сою роботу, а всі слухають і запам’ятовують нову для себе інформацію , яка потім знадобиться при написанні і скаданні казок.)

 

5.Закріплення. Гра « На замітку»  

( вчитель пропонує витягти із кошика кульку і за її номером пригадати інформацію, засвоєну на уроці)

 

ІІІ. Рефлексія   

1. Вправа «Незакінчене речення» 

1. Батьківщиною гороху вважається……….     ( східним :Індія, Китай)

2.Поширення гороху……………………(Індія, Китай, а потім Євразія. Австралія, Північна і Південна Америка)

3.Як розвивається ця рослина………   ( вона невибаглива, стійка до холодів)

4.Види гороху……………….(горох посівний, горох лущильний, горох мозковий, горох цукристий, горох польовий)

5.Лікувальні властивості гороху ………..(підвищує працездатність, стимулює роботу мозку, покращує роботу нервової. системи, нормалізує сон)

6.Колорійність гороху …………..( 55 ккал на 100 г, при заморожуванні – 75 ккал на 100г )

7.Смакові якості гороху   ………( не тільки супи  і каші, а й пиріжки, вареники, котлети, кисіль, різні види салатів…)

8.Яка країна найбільше вирощує і виробляє гороху?  …(Китай, Україна США, Індія, Франція)

9.У якій галузі використовують горох?  ……                      ( у харчовій, у медицині)

10.На якому грунті краще вирощувати горох?   …….( вологому на глибині 8-10 см)

11.Значення гороху     …….( харчова промисловість, для годування худоби, позитивно позначається на родючесті грунтів і врожайності наступних культур у сівозміні.

 ( Після перевірки вчитель запитує, скільки правильних відповідей? ( не менше 2/3 з 11 запитань) ( 8-9 відповідей)

-Діти, а  чи дійсно горох заслуговує на те, щоб про нього складали казки?

     ( відповіді дітей)

2. Складаня і написання казки  «Пригоди маленької насінинки- горошинки»

 ( учні приступають до написання казок з наступною презентацією своїх робіт на Леп- буці)

 

3. Обговорення в колі досягнення очікуваних результатів.

( учні стають в коло, у руках у одного «кулька -горошинка», він передає наступному і всі промовляють, передаючи один одному)

 Покотилась горошинка, по колу пішла. І для себе відповідь у дітей знайшла.

 ( Діти дають відповідь, оцінюючи свою роботу на уроці).

 

 

                                                                                             Довідка

 Леп – бук перекладається як «леп» - коліно, «бук» - книга, тобто «Книга на колінах». Леп-бук може мати різну форму: книжечка, «гармошка», трикутник, ромб, куб……тощо. На нашому уроці леп-бук у формі плодів гороху (їх три) зеленого кольору з кишеньками (їх 30, бо стільки учнів у класі), куди діти вкладають свої твори після презентації.

docx
До підручника
Літературне читання 4 клас (Барна М. М., Волошенко О. В., Козак О. П.)
Додано
9 квітня 2018
Переглядів
2632
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку