STEM -урок з інтегрованого курсу «Я досліджую світ» «Як діє вакуум та водяна лупа власними руками» в рамках шкільного STEM- проєкту «Ідеї. Винаходи. Відкриття»

Про матеріал
За допомогою розробки вчитель зможе ознайомити учнів з властивостями води в процесі практичної діяльності (дослідів); дати поняття «вакуум»; розвивати спостережливість, прагнення пізнавати і досліджувати, збагачувати емоційний досвід учнів; збагачувати словниковий запас, формувати соціальну компетентність, розвивати зорову та слухову увагу, пам’ять, мислення, уміння аналізувати, робити висновки
Перегляд файлу

STEM -урок з інтегрованого курсу

«Я досліджую світ»

 «Як діє вакуум та

водяна лупа власними руками»

в 3-Б класі

в рамках шкільного STEM- проєкту

«Ідеї. Винаходи. Відкриття»

 

 

 

 

 

                                                    Сухацька Наталія Миколаївна

                                                                           вчитель початкових класів, 

                                                                           старший вчитель, 

                                                                           початкової   школи «Паросток»                                                               

                                                                          Шосткинської міської ради

                                                                          Сумської області

                               

                                            

 

 

 

 

 

Шостка – 2024

Мета:

ознайомити учнів з властивостями води в процесі практичної діяльності (дослідів); дати поняття «вакуум»; розвивати спостережливість, прагнення пізнавати і досліджувати, збагачувати емоційний досвід учнів;

збагачувати словниковий запас, формувати  соціальну компетентність, розвивати зорову та слухову увагу, пам’ять, мислення, уміння аналізувати, робити висновки; виховувати цікавість, допитливість, бережливе ставлення до оточуючого середовища.

 

Очікувані результати:

  • діти висловлюють та аргументують власну думку;
  • зіставляють почуте з практичною роботою;
  • ставить запитання дорослим і одноліткам щодо інформації, яка викликає сумнів або є незрозумілою;
  • робить висновки зі спостережень і досліджень разом з учителем або самостійно;
  • систематизує та узагальнює інформацію;
  • має уявлення про вакуум;
  • розуміє дію води, як лупи;
  • виконує практичну роботу за інструкцією.

.

 Матеріал для дослідження: пласка ємність, свічка, головне, щоб вона була стійкою та могла стояти на поверхні без підсвічника, склянка чи келих, якими можна буде повністю накрити цю свічку, харчова плівка, трилітрова банка, вода.

Хід уроку

I. Емоційне налаштування

1. «Коло компліментів»

Учні стають у коло і, взявшись за руки, по колу говорять один одному комплімент.

2. «Чудодійне зникнення»

(Вчитель демонструє ємність з чистою водою) Людина, яка має позитивне ставлення до інших - має таку чисту, прозору душу, як вода. Душа чиста, незаплямована ні заздрістю, ні гнівом, ні образою, ні сумом. Але ось з людиною щось трапилось і вона затаїла в душі гнів (додає фарбу), і ланцюжок потяг за собою негативні емоції одна за іншою. Душа помутніла, їй важко, вона страждає і болить. І добре, коли знайдеться інша людина, яка підтримає, розвеселить, яка відволікатиме від важких думок. Тоді трапляється чудодійне перетворення (додає луг). - Якою стала вода? (чистою, прозорою). Тож і я вам бажаю жити у терпимості, добрі, радості, тоді ваша душа буде наповнена чарівною силою, чистою і прозорою, як джерельна вода.

II. Повідомлення теми

Сьогодні ми з вами пригадаємо, які властивості має вода. І за допомогою досліджень дізнаємося, що таке вакуум та як він діє.

1. Відгадайте загадку:

Я і хмара, і туман,

І струмок, і океан,

І літаю, і біжу,

І замерзнуть можу!

- Так, це вода. Про які властивості води говориться у загадці? В яких станах може перебувати вода?

2. Розповідь вчителя

Вода єдина речовина на Землі, яка в природних умовах може перебувати одночасно в трьох станах:

  • рідкому 
  • твердому 
  • газоподібному 

Кожен стан води може переходити один в інший. Найчастіше ми зустрічаємося з рідким станом. Наведіть приклади, де ми можемо побачити воду у рідкому стані (вода, роса, туман, дощ, злива), твердому (лід, сніг, іній, бурульки, сніжинки, айсберги, льодовики, крига), газоподібному (водяна пара).  

3. Перебуваючи у рідкому стані, вода може замінити навіть лупу.

 

4. Проведення дослідження

Якщо вам знадобилося розглядати будь-яку маленьку істоту, наприклад павука, комара або муху, а лупи поруч немає, її можна швидко зробити власними руками.

Матеріали та обладнання:

трилітрова банка;

харчова плівка;

мотузка або канцелярська резинка;

пів склянки води.

                          Хід досліду

1. Посадіть комаху у трилітрову банку.

2. Зверху затягніть горлечко харчовою плівкою, але не натягуйте її, а, навпаки, продавіть її так, щоб утворилася невелике заглиблення..

3. А тепер зав’яжіть плівку мотузкою або гумкою, а в заглиблення налийте води.

4. Тепер через неї подивіться на комаху. Що ви бачите? Як змінився її розмір?

Той же ефект вийде, якщо дивитися на предмет крізь банку з водою, закріпивши його на задній стінці банки прозорим скотчем.

Висновок: зображення предмета, якщо їх розглядати крізь воду, збільшуються.

5. Фізкультхвилинка.

6. Що таке вакуум.

Вакуум – це частина простору, яка не зайнята речовиною. Це означає, що в посудині певного об’єму вакуум буде лише тоді, коли ми вилучимо з неї все повітря, тобто створимо в посудині пустоту.

Коли з’являється в посудині вакуум, то він може затягти будь-яку речовину на місце вилученого повітря.

Пригадайте продукти, які ваші батьки купують в магазині, як вони щільно упаковані. Це роблять за допомогою вакуума.

Як правильно підготувати продукти перед поміщенням у пакет для вакуумного  пакування

7. Проведення дослідження

Доведемо, що за допомогою вогню можна у склянці створити вакуум, який затягне на місце порожнини воду.

Хід досліду

1. Спершу налийте у пласку ємність зафарбовану воду .

2. Запаліть свічку та поставте її в центр ємності з водою, дайте гарно розгорітися.

3.Через деякий час накрийте свічку, що горить, склянкою.

4. І саме в цей момент почнеться «магія»! Вогонь швидко згасне, а вода підніметься вгору по перевернутій склянці.

8. Висновок: коли свічка згасає, тиск всередині склянки стрімко падає, і вода з тарілки заповнює порожнє місце.

III. Рефлексія

Як ви вважаєте, чи плідно попрацювали на уроці?

Що нового ви дізналися?

Про що розкажете своїм рідним?

Усміхніться своїм успіхам! Ви всі молодці!

docx
Додано
8 листопада
Переглядів
41
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку