Урок Я досліджую світ "Які явища в неживій природі залежать від Сонця?"

Про матеріал
Базовий урок з ЯДС, що допоможе учням зрозуміти важливу роль Сонця в природі і сформує у них наукове світогляд.
Перегляд файлу

Тема: Які явища в неживій природі залежать від Сонця?

Мета уроку: Сформувати уявлення про Сонце як джерело світла і тепла, пояснити залежність різних явищ у неживій природі від сонячної енергії; розвивати спостережливість, логічне мислення, уміння аналізувати і робити висновки; виховувати бережливе ставлення до природи, пізнавальний інтерес.

Обладнання:

  • Підручник І. Грущинської «Я досліджую світ» для 3 класу
  • Глобус
  • Картинки із зображенням різних природних явищ (дощ, сніг, вітер, веселка, роса)
  • Малюнки Сонця
  • Ліхтарик
  • Аркуші паперу, фломастери

Хід уроку:

I. Організаційний момент.

- Привітання, перевірка готовності до уроку.

          - Створення позитивного настрою.

II. Актуалізація опорних знань.

Бесіда:

1.Які небесні тіла ви знаєте?

2.Яке небесне тіло дарує нам світло і тепло?

3.Яке значення має Сонце для життя на Землі?

III. Повідомлення теми уроку.

1.Записати тему на дошці: «Які явища в неживій природі залежать від Сонця?»

2.Пояснити, що сьогодні ми дізнаємося, як Сонце впливає на різні явища в природі, які нас оточують.

IV. Вивчення нового матеріалу.

4.1 Демонстрація з ліхтариком:

- Спрямувати промінь ліхтарика на глобус.

- Показати, як змінюється освітлення різних ділянок глобуса при зміні положення ліхтарика.

- Зробити висновок: Сонце освітлює різні частини Землі по черзі, що призводить до зміни дня і ночі, пір року.

4.2Робота з підручником:

- Розглянути малюнки в підручнику, які ілюструють вплив Сонця на природу.

- Обговорити кожен малюнок, пояснити, як Сонце впливає на зображені явища.

- Прочитати правило.

4.3Створення схеми:

- Намалювати на дошці велике коло (Сонце) і стрілки, які ведуть до малюнків із зображенням різних явищ (дощ, сніг, вітер, веселка, роса).

- Пояснити, як Сонце впливає на кожне явище.

          4.4 Робота з медіа-матеріалами.

                    - Розглянути добірку віршів, пісень, уривків мультфільмів про Сонце.

V. Закріплення знань.

5.1Робота в групах:

- Розділити клас на групи.

- Кожній групі дати завдання: скласти невелику розповідь про те, як Сонце впливає на одне з природних явищ (на вибір групи).

Презентація робіт:

- Кожна група презентує свою розповідь.

         5.2 Робота в зошиті з друкованою основою

VI. Підсумок уроку.

Бесіда:

- Які явища в неживій природі залежать від Сонця?

- Чому Сонце так важливе для життя на Землі?

Рівневе оцінювання роботи учнів.

VII. Домашнє завдання.

  • Намалювати малюнок на тему «Сонце – джерело життя на Землі».
  • Скласти невеликий вірш про Сонце.

Додаткові завдання:

  • Провести спостереження за зміною довжини тіні протягом дня.
  • Створити модель сонячної системи.
  • Почитати додаткову літературу про Сонце і його вплив на Землю.

Примітка:

  • Під час уроку можна використовувати різноманітні дидактичні матеріали: картки, плакати, відео.
  • Важливо створити на уроці атмосферу дослідження і пізнання.
  • Заохочуйте учнів до активної участі в обговоренні.

 

docx
Додано
10 листопада 2024
Переглядів
322
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку