Особливої уваги набуває зараз проблема формування самостійності учнів,
спроможності отримувати, аналізувати інформацію та приймати оптимальні
рішення, використовувати в практичній діяльності нові інформаційні
технології
STEM – освіта: особливості реалізації на уроках природничого циклу. Підготувала: викладач фізики та астрономії Кам’янського вищого професійного училища. Личката Ірина Володимирівна
Номер слайду 2
5 серпня 2020 року Кабінет Міністрів України ухваливhttps://zakon.rada.gov.ua/laws/show/960-2020-%D1%80#Text
Номер слайду 3
Документ “Концепція розвитку STEM-освіти” висвітлює: Проблеми, які потребують розв’язання. Мета і строки реалізації КонцепціїШляхи і способи розв’язання проблем. Прогноз впливу на ключові інтереси заінтересованих сторін. Очікувані результати. Обсяг фінансових, матеріально-технічних, трудових ресурсів
ЗНО 2020: розподіл балів від кількості учнів, що їх отримали. Бали. Кількість учнів. Загальна кількість учасників 20521:200 балів –64 людини;100 балів – 696 людини;52% - від 100 до 135 балів.
Номер слайду 6
Реалізація STEM-освіти іде через:
Номер слайду 7
STEM — акронім слів Science, Technology, Engineering, Mathematics (природничі науки, технологія, інжинірінг, математика). : {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Природничі науки:астрономія, фізика, хімія, біологія, науки про Землю, медицина. Технології:предметно-перетворювальна діяльність, світ професій,інформаційно-комунікаційні технології, експериментуванняІнжиніринг:проектування, наочне моделювання, конструювання. Математика: кількісні відношення, просторові форми, логіка
Номер слайду 8
Science наука. Technology ТЕХНОЛОГІЇ Reading + Writing читання + письмо. Engineering ІНЖЕНЕРІЯ Arts МИСТЕЦТВО Mathematics математика . З огляду на визначення напрямів освіти можна зробити висновок: − STREAM — дозволяє залучити учнів молодших класів; − STEAM — найбільш сприятливе для реалізації в середній та старшій школі; − STEM — напрямок профільної та вищої освіти. STEM STEAM STREAM
Номер слайду 9
Згідно з даними дослідження Change the education, що проходило в США. Конкуренція в галузі STEAM-вакансій (програмісти, біологи, інженери, фізики) становить 1,7 людини на посаду, в інших сферах же 4,1 людини на вакансію. Реально захищеним у соціальному відношенні може бути тільки високо освічена людина, здатна гнучко перебудовувати напрям і зміст своєї діяльності відповідно до соціального замовлення.
Номер слайду 10
Впровадження
Номер слайду 11
STEM-НАВЧАННЯ: ОСОБЛИВОСТІ УРОКУ
Номер слайду 12
Приклад однієї зі стратегій: STEM натхнення. Протягом року учням організують зустрічі (інтервью) з різноманітними фахівцями, що використовують навички STEM у своїй кар’єрі та повсякденному житті. Можна залучати фахівців як з України. Для організації інтерв'ю з фахівцями с закордону, допоможе сайт https://www.nepris.com/home/v4
Номер слайду 13
Інформаційні ресурси щодо впровадження STEM- освітиhttps://imzo.gov.ua/stem-osvita/ - Інститут Модернізації Змісту Освіти https://stemua.science/ - віртуальний STEM-центр Малої академії наук України
Номер слайду 14
STEM-освіта в інших країнах світу. США: STEM: Освіта для світового лідерства https://www.ed.gov/stem. Канада 2067 https://canada2067.ca/en/Європейський союз: програма Горизонт 2020 http://ec.europa.eu/programmes/horizon2020/en/h2020-section/science-education
Номер слайду 15
Let’s talk sciencehttp://letstalkscience.ca/ Зібрано багато ресурсів для різного віку дітей. Запропоновані розробки, можна запроваджувати на уроці, розроблені від А до Я, з використанням простого обладнання.
Номер слайду 16
Scientix http://scientix.eu/
Номер слайду 17
На платформі можна знайти методичні вказівки як приєднатись та використовувати Портал Go-Lab http://www.golabz.eu
Номер слайду 18
https://www.sciencebuddies.org/Професійні наукові ресурси для дому та школи
Номер слайду 19
Номер слайду 20
PHET: інтерактивні симуляції https://phet.colorado.edu/Призначення: Лабораторні роботи й моделювання з фізики, хімії, біології, математики. Найкраще працює на планшетах та інтерактивній дошці. Переваги сервісу: Великий вибір готових ігор та вправ. Можливість ознайомитися із ґрунтовною теоретичною базою, яка допоможе найефективніше використовувати функціонал сервісу. Можливість випробувати теорію на практиці.
Номер слайду 21
https://www.ptable.com/?lang=uk – Ptable корисний та простий у застосуванні інтернет-ресурс, який перетворює традиційну таблицю Менделєєва на інтерактивний механізм.
Номер слайду 22
https://www.solarsystemscope.com/Solar System Scope – повноцінна модель Сонячної системи