БІЛОЗЕРСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ № 18
БІЛОЗЕРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
STEM-проєкт
«Дивовижна подорож Нільса з дикими гусаками»
Автори:
Лозинська Олена Юріївна
учитель біології
Білозерської загальноосвітньої
школи І-ІІІ ступенів № 18
Добропільської міської ради
Донецької області
Цимбаленко Олена Максимівна
учитель хімії
Білозерської загальноосвітньої
школи І-ІІІ ступенів № 18
Добропільської міської ради
Донецької області
2022 рік
ЗМІСТ
Анкетні данні автора |
3 |
Основна частина роботи |
4 |
Назва роботи |
4 |
Анотація роботи |
4 |
Зміст роботи |
5 |
Висновки: аналіз очікувальних та отриманих результатів |
17 |
Джерела інформації |
17 |
|
|
АНКЕТНІ ДАННІ АВТОРІВ
Цимбаленко
Олена Максимівна
Місце роботи: Білозерська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 18 Добропільської міської ради Донецької області
Посада: учитель хімії
Кваліфікаційна категорія: вища
Педагогічне звання: методист
Педагогічний стаж: 36 років
Контактні данні: тел.: +380500501351
е-mail: guingma7854@gmail.com
Лозинська
Олена Юріївна
Місце роботи: Білозерська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 18 Добропільської міської ради Донецької області
Посада: учитель біології
Кваліфікаційна категорія: друга
Педагогічний стаж: 7 років
Контактні данні: тел.: +380500501351
е-mail: lashenko.elena@gmail.com
STEM-ПРОЕКТ З ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН
«Дивовижна подорож Нільса з дикими гусаками»
АНОТАЦІЯ ПРОЕКТУ
Мета проекту: Застосувати сучасні технології на уроках природничих дисциплін та трудового навчання для розвитку зацікавленості учнів в позаурочній діяльності з навчальних предметів та розробки і створення функціональних об'єктів – музичного інструменту, карти-подорожі, міні-презентацій на окремих етапах та картини з солоного тіста.
Актуальність проекту: STEM-освіта школярів – це організація та підтримка цілеспрямованої пізнавальної діяльності учнів загальноосвітніх навчальних закладів щодо формування у них умінь та навичок здійснювати наукові дослідження. Головна мета науково-орієнтовної освіти школярів – це створення системи навчання на основі компетентнісного підходу, яка орієнтована на самореалізацію особистості школяра.
Інноваційність проекту: Останнім часом стало очевидно, що класичний підхід до освіти вже не задовольняє потреби суспільства, що стрімко розвивається. Традиційна школа цілком може підготувати чудових знавців філософії або історії, але для механіків, інженерів, винахідників потрібен інший стиль отримання і застосування нової інформації, який повинен бути доступним ще з дитинства. Такий підхід може не лише допомогти вчасно розкрити таланти і здібності юних інноваторів, але і дати можливість наблизитися до природничих наук і перестати боятися «складних матерій». Отже вихід з такої ситуації є – це впровадження інноваційних підходів до вивчення природничих наук «STEM».
Практична значимість роботи:
-уміння побачити в роботі якомога більше можливих сторін і зв'язків;
-уміння формулювати дослідницьке запитання і шляхи його вирішення;
-гнучкість як уміння зрозуміти нову точку зору і стійкість у відстоюванні своєї позиції;
-оригінальність, відхід від шаблону;
-здатність до перегруповування ідей та зв'язків;
-здатність до абстрагування або аналізу;
-здатність до конкретизації або синтезу;
-відчуття гармонії в організації ідеї.
ЗМІСТ РОБОТИ
Мета проекту (додаток 1, слайд 3):
Застосувати сучасні технології на уроках природничих дисциплін та трудового навчання для розвитку зацікавленості учнів в позаурочній діяльності з навчальних предметів та розробки і створення функціональних об'єктів – музичного інструменту, карти-подорожі, міні-презентацій на окремих етапах та картини з солоного тіста.
Завдання проекту (додаток 1, слайд 4):
Актуальність проекту(додаток 1, слайд 5): STEM-освіта школярів – це організація та підтримка цілеспрямованої пізнавальної діяльності учнів загальноосвітніх навчальних закладів щодо формування у них умінь та навичок здійснювати наукові дослідження. Головна мета науково-орієнтовної освіти школярів – це створення системи навчання на основі компетентнісного підходу, яка орієнтована на самореалізацію особистості школяра.
Орієнтовна тривалість проекту: 10 годин
Синхронізація програм уроків (додаток 1, слайд 6).
Тема |
Завдання за предметом |
Очікувальний результат з предмету |
Міні-продукту проектів |
Характеристика виду Гусак сірий |
Ознайомитись з будовою, походженням, способом життя, значення даного виду птахів в домашньому господарстві. |
Вивчення особливостей процесів життєдіяльності виду Гусак сірий |
Art-бук |
Хімічні методи боротьби з гризунами |
Ознайомитись з альтернативними методами боротьби з гризунами та комахами |
Знання класифікації та дії засобів ужиткової хімії |
Презентація |
Національні музичні інструменти |
Вивчення технології виготовлення закарпатської сопілки |
Формування вмінь та навичок виготовлення музичного інструменту |
Сопілка |
Країни Скандинавії |
Вивчити географічне положення, пам’ятки культури країн Скандинавії |
Формування знань про країни Скандинавії, вмінь та навичок створення макетів географічних карт |
Макет карти - подорожі Нільса |
Тістопластика. Картина ліпна. |
Опрацювати та засвоїти методику роботи з солоним тістом |
Формування вмінь та навичок виготовлення матеріалів з солоного тіста |
Картина з солоного тіста |
Етапи проекту
Заняття №1. Біологія (додаток 1, слайд 7).
Тема: «Характеристика виду Гусак сірий».
Діяльність дітей:
- ознайомлення учнів із початковими знаннями теми;
- об’єднання у групи;
- опрацювання тем за групами;
- розподіл обов’язків між членами групи;
Підсумковий результат: узагальнення та створення звітів у вигляді Art-буку (додаток 1, слайди 14-16).
Заняття №2 Хімія (додаток 1, слайд 7).
Тема: «Хімічні методи боротьби з гризунами».
Діяльність дітей:
- ознайомлення учнів з темою;
- перегляд відеофільму «Дератизація – боротьба з гризунами» за посиланням https://youtu.be/54CfEZt9xNg;
- опрацювання теми за групами;
- розподіл обов’язків між членами групи;
Підсумковий результат: узагальнення та створення звітів у вигляді презентації. Приклад створеної презентації представлений у додатку 2.
Заняття №3 Географія (додаток 1, слайд 8).
Тема «Країни Скандинавії»
Діяльність дітей:
- повторення навичок роботи з картами;
- перегляд відеофільму «Норвегія: цікаві факти про країну» за посиланням https://youtu.be/R-gVmHnKbPs;
- опрацювання теми за групами;
- розподіл обов’язків між членами групи;
Підсумковий результат: узагальнення та створення макету карти-подорожі Нільса (додаток 1, слайд 20).
Заняття №4 Технології (додаток 1, слайд 8).
Тема «Національні музичні інструменти»
Діяльність дітей:
-ознайомлення з національними музичними інструментами України;
-ознайомлення з методикою та етапами виготовлення сопілки;
Матеріали та інструменти для виготовлення сопілки
Етапи виготовлення сопілки:
-робота над виготовленням сопілки;
Підсумковий результат: виготовлення національного музичного інструменту України – сопілка (додаток 1, слайди 10-13).
Заняття №5. Технології (додаток 1, слайд 9).
Тема «Тістопластика. Картина ліпна Робота з солоним тістом. Картина ліпна «Подорож Нільса»».
Діяльність дітей:
- ознайомлення з методикою роботи з солоним тістом:
- перегляд майстер-класу «Ліплення із солоного тіста» за посиланням https://youtu.be/XtgzBxlEZBQ;
- виготовлення картини з солоного тіста:
Матеріали: дощечка, акварельні та фарби гуаш, пензлик, солоне тісто, клей "ПВА", безбарвний лак, ніж, стеки, золотий контур вітражний.
Покроковий процес виконання роботи
1. На дощечку перевести вподобаний малюнок.
2. Приготувати солоне тісто.
Рецепт приготування солоного тіста: 2 склянки просіяного борошна, 1 склянка дрібної солі (не йодованої), 1 неповний стакан води, 1 столова ложка рослинної олії. Всі компоненти змішати, покласти в целофановий пакет і залишити в холодильнику на 1 годину. Після цього з тіста можна ліпити.
Корисна порада: якщо після занять ліпленням у вас залишилося тісто, то його можна зберегти, поклавши в поліетиленовому пакеті або в закритому пластиковому контейнері в холодильник. Якщо після цього тісто відсиріє і стане вологим, його треба добре розім'яти, додати трохи борошна і знову розім'яти.
3. Беремо тісто, розминаємо в руках і ліпимо з нього потрібної форми. Для того, щоб тісто добре трималося на дошці, змочуємо місце під тісто клеєм ПВА. Після висихання клей стає непомітним. Для додання нерівностей на тісті використовуємо ніж.
4. Таким же чином ліпимо всі деталі.
5.Вирібсохневкімнатнихумовахпротягом 2 - 3 днів.
6. Приступаємо до розфарбовування. Фарбуємо саморобку акварельними та гуашовими фарбами.
7. Покриваємо виріб лаком. Лак не тільки надає блиск і закінченість виробу, він оберігає його від впливу вологи і кришення. Для лакування виробів використовують прозорий лак. Обов'язково треба лакувати розфарбовані вироби - підзахисним шаром лаку фарби не будуть обсипатись, кришитися, бруднити руки і вицвітати.
Підсумковий результат: виготовлення картини з солоного тіста «По-дорож Нільса» (додаток 3, слайди 17-19).
ВИСНОВКИ: АНАЛІЗ ОЧІКУВАННИХ ТА ОТРИМАНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ
В результаті роботи над реалізацією проекту в учнів розвиваються навички здійснювати пошуково-дослідницьку діяльність, формується відчуття гармонії, естетичний смак, шанобливе ставлення до навколишнього середовища, учні із задоволенням набувають навички самоосвітньої, самостійної та спільної діяльності, набули навичок створення проектів та захист їх перед аудиторією, набули навичок роботи з солоним тістом, створення Art-буку та мультимедійної презентації. Успіх спільної творчої діяльності відображається в наступних результатах:
Навчитися грати на музичних інструментах мріють багато, але мало кому спадає на думку, що можна не тільки навчитися грати на інструменті, а й створити його власними руками. Особливо це стосується традиційних народних інструментів, які, незважаючи на простоту конструкції, красиво і чисто звучать. Приклад такого інструменту -сопілка, конструкція якої не змінювалася з давніх часів.
Виготовлена сопілка з гілочки бука , де вирізали отвір, а зверху оздобили різьбленням і покрили лаком. Уздовж трубки – 5 отворів для пальців. Близько двох сантиметрів від одного краю трубки, прямокутний отвір для свистка, шириною 0,7 см і довжиною 0,5 см, довжина сопілки сягає 27см, а її діаметр - 1 см.
Сопілка представляє собою коротку трубку. Звук в ній утворюється стовпом повітря, який вдувається через спеціальний отвір у денці – щілину, що закінчується голосником. Край голосника має так званий зубчик – скісний зріз. Саме об нього розсікається струмінь повітря.
2. Картина з солоного тіста.
Опис зовнішнього вигляду й конструкції проектної моделі
Назва виробу |
Картина |
Призначення |
Інтер'єрна прикраса |
Конструкційні матеріали |
Солоне тісто, фарба, лак |
Види з’єднань деталей |
Склеювання |
Технології обробки деталей |
Технологія ліплення |
Види оздоблення |
Оздоблення рамкою, малювання, фарбування |
Розміри виробу |
300 × 400 |
Такий сувенір має декілька переваг:
-по-перше, він унікальний, так як зроблений своїми руками;
-по-друге, такі вироби дійсно є чудовою прикрасою будь-якого житла;
-по-третє, вироби з солоного тіста в усіх народах символізують багатство.
3.Art-бук «Гусак сірий» - це мандрівка у світ свійських птахів, спроба систематизувати те, що ми знаємо про гусака сірого: його анатомію, фізіологію, значення для людини. Арт-бук має вигляд старовинної книги, оздобленої яскравими малюнками, ілюстраціями, картинами, фотографіями, різноманітним декором. В арт-бук містяться навчальні матеріали з курсу біології, а також додатковий науковий матеріал, цікаві факти, які подані в незвичайній формі. Тут є багато «секретиків», креативних знахідок, завдань для кмітливих.
4.Макет карти-подорожі Нільса.
На карті дуже вдало відзначені всі шведські провінції, включаючи Скандинавію, звідки Нільс родом, і Лапландію, куди повинні були летіти гуси, і промальований червоною стрілкою маршрут зграї з зупинками. Видатні місця, пам’ятки історії та архітектури позначені на карті фотографіями та об’ємними фігурами.
ДЖЕРЕЛА ІНФОРМАЦЇ
1.
1