STEM-проєкт "Мистецтво створення запахів. Аромат любові"

Про матеріал
Проєкт за case-технологією по роману «Парфуми. Історія одного вбивці» Патріка Зюскінда.
Перегляд файлу

Мистецтво створення запахів. Аромат любові

До вашої уваги  хочу представити проект за case-технологією по роману «Парфуми. Історія одного вбивці» Патріка Зюскінда. Метою цього проєкту є залучення учнів до активного читання, розвитку читацької самостійності, формуванню  читацьких інтересів. Вивчення художньої літератури спрямоване на досягнення багатьох завдань, серед яких: читання і аналіз художніх творів; виявлення у них конкретно – історичного і загальнолюдського змісту; розвиток пізнавальних інтересів, інтелектуальних і творчих здібностей учнів; розвиток читацької культури . Цей проєкт для учнів  10 – 11 класів. Він охоплює 8 навчальних дисциплін: зарубіжну літературу, українську мову, правознавство, хімію, біологію, психологію, німецьку мову та мистецтво. Ідею роботи над цим проєктом запропонували  одинадцятикласники на початку навчального року після ознайомлення з переліком програмових творів, зокрема тих, які були  винесені на уроки позакласного читання. Учнів об’єднали у 8 груп, враховуючи особисту зацікавленість та мету дослідження.

На уроках зарубіжної літератури досліджували напівкримінально-фантастичне життя парфумера Жана-Батиста Гренуя - головного героя роману «Запахи. Історія одного вбивці» Патріка Зюскінда. Під час роботи над проєктом учні дійшли висновку, що Жан-Батист Гренуй – антигерой, типовий персонаж постмодерністичної прози, який цілком відповідає духу свого часу.

На уроках української мови працювали над підбором матеріалу для укладення «Словника ароматів». За основу взяли текст роману, з якого виокремили природні складові, з яких створюють надзвичайно привабливі аромати, та запахи як художній прийом необхідний для глибинного розуміння змісту.

Зверніть увагу, на екрані «Словник ароматів» та «Словник запахів-образів».

Чи був склад злочину в діях героя, а також яке покарання він поніс або міг понести, якби жив сьогодні, як відрізняється гуманність покарання у 18 та 21 століттях? Про це учні дізналися на уроках правознавства.

Висновок-вирок: відповідно до статей 3 і 27 Конституції України людина,  її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканність і  безпека визнаються найвищою соціальною цінністю. Право на життя є невід’ємним правом людини. Ніхто не може бути свавільно позбавлений життя.

При цьому , враховуючи особливості національного законодавства та відсутність в Україні смертної кари, то Жан – Батист Гренуй відповідав би за п. 1 та п. 13 ч. 2 ст. 115 Кримінального Кодексу України: за навмисне вбивство двох або  більше людей, особою, яка раніше вчинила умисне вбивство та, враховуючи тяжкість злочину і кількість потерпілих, то навряд чи суд, навіть враховуючи « тяжке дитинство» , а також умови життя підсудного , вирішив би за можливе застосувати позбавлення волі на певний строк до Жана – Батиста Гренуя,  він би був засуджений до довічного позбавлення волі.

Сьогодення вимагає від людини знання не тільки рідної мови, а і декількох іноземних мов. У нашій школі вивчається друга іноземна мова – німецька. Оскільки автор написав роман німецькою мовою, то учні порівнювали український переклад з мовою оригіналу, збагативши свій словниковий запас.

Роль та вплив запахів вивчається не тільки на предметах природничого циклу, а й при вивчені мистецтва. Під час роботи над проєктом, учні сформували каталог полотен  художників, на яких зображені відомі парфумери та алхіміки. Деякі представлені перед Вами.

(Портрети)

Під час вивчення відповідних тем на уроках біології , учні досліджували мутації людського організму. Завдяки цьому вдалося з’ясувати унікальність головного героя з точки зору науки.

На уроках хімії добували екстракти естерів з рослинної сировини, вивчали їхній вплив на емоційний стан людини. Так учні змогли набути практичні навики з виготовлення парфумів, без яких кожен з присутніх не може уявити своє життя, бо ніхто не замислюється про історію,  процес та задум їх виготовлення.

Тож запрошуємо Вас спробувати створити аромат. Назвемо його ароматом, який може символізувати код української нації та код життя.

Фінальна частина роботи над проєктом була відведена психологам: скласти психологічний портрет головного героя роману «Парфуми. Історія одного вбивці». Із підсумками цієї роботи я хочу зараз Вас більш детально ознайомити.

Учні працювали комплексно і за допомогою різних видів тестування визначили свій психотип. На підставі цього дослідження знайшли аромати, які найбільш підходять до їхнього емоційного стану. Вони створили психологічний тест для того, аби дізнатися про тонкі нюанси своєї натури.

А зараз пропонуємо Вам переконатися в цьому. За допомогою QR-коду Ви можете протестувати себе і з’ясувати, який аромат Вам підходить найбільше.

docx
Додав(-ла)
Юріївна Тетяна
До підручника
Світова література (академічний, профільний рівень) 11 клас (Звиняцковський В.Я.)
Додано
13 серпня 2023
Переглядів
347
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку