STEM-урок з інтегрованого курсу
«Я досліджую світ», «Математика», «Української мови»
на платформі КМ
Тема уроку:
«Ідеї, винаходи, відкриття. Дослідження.
«Сила земного тяжіння», « Надування кульок»
(Добування вуглекислого газу)».
Підготувала і провела
ст.вчитель ШПШ «Паросток»
Шосткинської міської ради
Сумської області
Антоніна Денисенко
Очікувані результати:
-Ознайомити здобувачів освіти з новими поняттями, як «сила», «сила тяжіння», «гравітація», «молекули», «нейтралізація»
(Я досліджую світ, українська мова),
-самостійно здобувати знання і презентувати результати своєї роботи
(Дослідження)
(Наука),
-використовування одиниць вимірювання кількості маси (г, млг, кг)
(Математика)
Форми роботи:
Робота в групах, колективна
Інновації:
STEM – технологія, технологія розвитку КМ
Обладнання:
Тлумачний словник, науковий матеріал, кольорові кульки, харчова сода,
оцет, ємкості для води, поліетиленові пляшки місткістю 1л, ч. ложка, лійка, серветки, скляна ємкість 0,5 л, свічка.
Регламент уроку:
1.Вступна частина (до 5 хв)
2.Основна частина (до 30 хв)
3.Заключна частина ( до 5 хв)
Хід уроку
І. Організація пізнавальної діяльності учнів.
Вступна частина
1.Прийом обговорення у загальному колі
Вже дзвінок дає сигнал:
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо,
Роботу швидше починаймо.
Стратегія КМ (Критичного мислення)
Мотиваційна вправа «Створюємо настрій»
Вправа «Кошик ідей»
Стратегія КМ
- Що ви вже навчилися робити на уроках?
- А чого ще хотіли б навчитися, використовуючи дослідження?
-А що нам для цього потрібно?
2.Повідомлення теми уроку.
-Отже, діти, а чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
( відповіді здобувачів)
-Ми сьогодні будемо досліджувати силу земного тяжіння ( гравітацію) і прослідкуємо за реакцією взаємодії двох речовин.
-Цікаво, що можемо досягти в результаті?
Робота досліджень за вами.
Словникова робота
Але спочатку, давайте дізнаємося, що таке взагалі сила?
Сила-це фізична величина, що характеризує ступінь взаємодій тіл.
Сила тяжіння- це сила, з якою притягуються два будь-які тіла у Всесвіті.
Тяжіння або гравітація- це притягування тіл із певною масою одне до одного.
Молекули- найменша частинка простої речовини, яка може існувати окремо, зберігаючи свої властивості.
Нейтралізація – реакція взаємодії речовин (оцету та харчової соди), в результаті якої утворюється новий продукт (речовина) – вуглекислий газ.
Гравітація впливає на рост та розвиток рослин, а тому вона ключова для сільського господарства та продовольчої безпеки людства.
Використання знань про гравітацію сприяє розвитку нових технологій у транспорті, виробництві та науці про космос. Земне тяжіння зменшується зі збільшенням висоти над поверхнею Землі.
Земля притягує все, що знаходиться навколо неї: і тверді тіла, рідини, гази. Через те, що є сила тяжіння, можливе існування атмосфери (молекули газу не відлітають у космос), води морів і океанів утримуються на своїх місцях, якщо який-небудь предмет піднімають і кидають, цей предмет падає вниз, у напрямку Землі.
Цікаво, що цегла і яблуко падають з однаковою швидкістю. Тільки падіння легких предметів опір повітря уповільнює сильніше, наприклад. Пташине перо через опір повітря падає повільніше.
Після набутої інформації на закріплення
Картка-тест
Творча лабораторія
Здобувачі освіти, користуючись обладнанням до уроку, досліджують земне тяжіння. ( Ємкості з водою, серветки, свічки, скляні ємкості тощо…)
Дослід 1
Дослід 2
Здобувачі презентують групові дослідження.
ІІІ. Рефлексія
Що зацікавило вас під час дослідження?
Чому, на вашу думку, повітряна кулька збільшилась у багато разів?
Яка реакція відбулася у ємкості?
Як називається цей процес взаємодії речовин?
Які нові знання ви отримали під час дослідження?
Обговорення у колі досягнень очікуваних результатів.