STEM-урок "Ідеї,винаходи, відкриття. Дослідження. Сила земного тяжіння. Надування кульок. (Добування вуглекислого газу)""

Про матеріал
Розробка уроку за програмою на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ містить у собі елементи дослідницької діяльності здобувачів освіти, що дає можливість самотужки набувати нових знань і умінь, які знадобляться у майбутньому житті.
Перегляд файлу

       STEM-урок з інтегрованого курсу

«Я досліджую світ», «Математика», «Української мови»

                                на платформі КМ

 

                                        Тема уроку:

«Ідеї, винаходи, відкриття. Дослідження.

«Сила земного тяжіння», « Надування кульок»

             (Добування вуглекислого газу)».

 

 

 

                                Підготувала і провела

                                ст.вчитель  ШПШ «Паросток»

                                Шосткинської міської ради

                                Сумської області

                                Антоніна Денисенко

                           Очікувані результати:

-Ознайомити здобувачів освіти з новими поняттями, як «сила», «сила тяжіння», «гравітація», «молекули», «нейтралізація»

                                             (Я досліджую світ, українська мова),

-самостійно здобувати знання і презентувати результати своєї роботи

                                            (Дослідження)

                                            (Наука),

-використовування одиниць вимірювання кількості маси (г, млг, кг)

                                          (Математика)

 

                                         

                                           Форми роботи:

                                        Робота в групах, колективна

 

 

                                        

                                               Інновації:

                            STEM – технологія, технологія розвитку КМ

 

 

                                          

 

                                          Обладнання:

 

Тлумачний словник, науковий матеріал, кольорові кульки, харчова сода,

оцет, ємкості для води, поліетиленові пляшки місткістю 1л, ч. ложка, лійка, серветки, скляна ємкість 0,5 л, свічка.

 

 

 

 

 

                                               Регламент уроку:

                                                    

                                         1.Вступна частина    (до 5 хв)

                                         2.Основна частина   (до 30 хв)

                                         3.Заключна частина ( до 5 хв)

 

 

                                       Хід уроку

І. Організація пізнавальної діяльності учнів.

                   Вступна частина

1.Прийом обговорення у загальному колі

                                     Вже дзвінок дає сигнал:

                                     Працювати час настав.

                                     Тож і ми часу не гаймо,

                                     Роботу швидше починаймо.

 

                           Стратегія КМ (Критичного мислення)

                   Мотиваційна вправа  «Створюємо настрій»

  1. Я прийшов сьогодні на урок, щоб…….     (отримати нові знання та навички)
  2. Мені на уроці потрібно бути яким?........ ( активним, уважним, допитливим)
  3. Зі мною поруч хто?.......... ( мої друзі, однокласники)
  4. Вони мене що?..............   ( надихають, підтримують)
  5. Мені це як? ………………..   (приємно)
  6. Сьогодні я готовий до чого?.............  (нового відкриття для себе, до співпраці з іншими)
  7. Я вчуся висловлювати що?  …………. ( власні думки)
  8. Я із задоволенням хочу почути думки кого?.......... (своїх однокласників)

 

 

                                        Вправа  «Кошик ідей»

                                               Стратегія КМ

        - Що ви вже навчилися робити на уроках?

- А чого ще хотіли б навчитися, використовуючи дослідження?

-А що нам для цього потрібно?

 

2.Повідомлення теми уроку.

-Отже, діти, а чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

                     ( відповіді здобувачів)

-Ми сьогодні будемо досліджувати силу земного тяжіння ( гравітацію) і прослідкуємо за реакцією взаємодії двох речовин.

-Цікаво, що можемо досягти в результаті?

Робота досліджень за вами.

                                   Словникова робота

Але спочатку, давайте дізнаємося, що таке взагалі сила?

Сила-це фізична величина, що характеризує ступінь взаємодій тіл.

Сила тяжіння- це сила, з якою притягуються два будь-які тіла у Всесвіті.

Тяжіння або гравітація- це притягування тіл із певною масою одне до одного.

Молекули- найменша частинка простої речовини, яка може існувати окремо, зберігаючи свої властивості.

Нейтралізація – реакція взаємодії речовин (оцету та харчової соди), в результаті якої утворюється новий продукт (речовина) – вуглекислий газ.

  •          Земне тяжіння впливає на наші фізичні можливості та рухи в повсякденному житті, визначаючи механіку ходьби, підйому та падіння предметів.

Гравітація впливає на рост та розвиток рослин, а тому вона ключова для сільського господарства та продовольчої безпеки людства.

 

 

Використання знань про гравітацію сприяє розвитку нових технологій у транспорті, виробництві та науці про космос. Земне тяжіння  зменшується зі збільшенням висоти над поверхнею Землі.

Земля притягує все, що знаходиться навколо неї: і тверді тіла, рідини, гази. Через те, що є сила тяжіння, можливе існування атмосфери (молекули газу не відлітають у космос), води морів і океанів утримуються на своїх місцях, якщо який-небудь предмет піднімають і кидають, цей предмет падає вниз, у напрямку Землі.

                                                               

    Цікаво, що цегла і яблуко падають з однаковою швидкістю. Тільки  падіння  легких предметів опір повітря  уповільнює сильніше, наприклад. Пташине перо через опір повітря  падає повільніше.                                                                          

     

Після набутої інформації на закріплення

                         Картка-тест

  1. Що ми називаємо силою?
  2. Що таке сила тяжіння?
  3. Чи впливає сила тяжіння на наші фізичні можливості?
  4. Чи вірно, що Земля притягує все, що знаходиться на її поверхні?
  5. Чи зменшується  земне тяжіння зі збільшенням висоти над поверхнею Землі?
  6. Що таке нейтралізація?           (реакція взаємодії речовин)
  7. З якою метою людина досліджує силу земного тяжіння?

 

 

                                              Творча лабораторія

Здобувачі освіти, користуючись обладнанням до уроку, досліджують земне тяжіння. ( Ємкості з водою, серветки, свічки, скляні ємкості тощо…)

 

                                                         Дослід 1

 

 

 

 

                                                      Дослід 2

 

 

 

 

 

 

                               Здобувачі презентують групові дослідження.

 

ІІІ. Рефлексія

Що зацікавило вас під час дослідження?

Чому, на вашу думку, повітряна кулька збільшилась у багато разів?

Яка реакція відбулася у ємкості?

Як називається цей процес взаємодії речовин?

Які нові знання ви отримали під час дослідження?

 

Обговорення у колі досягнень очікуваних результатів.

 

 

docx
Додано
1 листопада
Переглядів
134
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку