Урок хімії в 9-му класі
Вчитель: Гавриліна Вікторія Вікторівна, КЗ “ НВК «Гімназія № 11- спеціалізована школа з поглибленим вивченням іноземних мов І ступеня – дошкільний навчальний заклад “Еврика” Кам’янської міської ради» та
КЗО «Дніпровський ліцей інформаційних технологій при Дніпровському Національному Університеті імені Олеся Гончара» Дніпровської міської ради
Мета:
Формування ключових компетентностей:
Соціальна та громадянська компетентності
(Уміння: працювати в команді, конструктивно комунікувати в різних середовищах, висловлювати різні погляди; реалізовувати громадянські права та свободи).
Екологічна грамотність і здорове життя
(Уміння: встановлювати причино-наслідкові зв’язки між станом природного довкілля і здоров’ям, добробутом і безпекою громади; аналізувати вплив способу життя на добробут і безпеку (особисту і громадську).
Спілкування державною мовою
(Уміння: усно й письмово висловлювати свою думку, слухати співрозмовника, тлумачити базові концепції щодо забезпечення добробуту, здоров’я та безпеки; обговорювати, дискутувати й презентувати своє бачення та спільне рішення).
Основні компетентності у природничих науках і технологія
(Уміння: застосовувати знання з природничих наук (бережливого природокористування) для забезпечення добробуту, здоров’я і безпеки; установлювати причино-наслідкові зв’язки між природним та соціальним довкіллям, прогнозувати соціальні наслідки використання сучасних технологій у природному та соціальному середовищі).
Інформаційно-цифрова компетентність
(Уміння: отримувати інформацію з використанням ІКТ; аналізувати, порівнювати та критично оцінювати достовірність і надійність джерел даних, інформації та цифровий контент. Навчальні ресурси: застосування хмарних технологій та мобільного Інтернету у дослідженнях).
Уміння вчитися впродовж життя
(Уміння: здійснювати самооцінювання та самоконтроль).
Ініціативність і підприємливість
(Уміння: усвідомлювати власні слабкі та сильні сторони; використовувати альтернативні джерела енергії, заощаджувати електроенергію, воду, газ в побуті заради енергоефективності та зменшення парникового ефекту).
Предметна компетентність:
Ознайомити учнів з поширенням вуглеводнів у природі; використанням природного газу, нафти, кам’яного вугілля як природними джерелами вуглеводнів; методом перегонки нафти та її продуктами; екологічними проблемами охорона довкілля, які виникають при переробці вуглеводневої сировини та застосуванні вуглеводнів.
Розвиток таких життєвих навичок: самоповаги; ефективної комунікації; кооперації; самоконтролю; керування стресами; емпатії; асертивності; розв’язання проблем; запобігання конфліктам та розв’язання їх, адаптація та відновлення психологічної рівноваги.
Наскрізні лінії:
«Екологічна безпека та сталий розвиток» та «Здоров’я і безпека» - вуглеводнева сировина й охорона довкілля.
«Громадянська відповідальність» - повага до прав людини та активне громадянство.
«Підприємливість і фінансова грамотність» - переробка нафти та її продукти.
Практичні завдання, які є складовою діяльнісного компоненту:
Опрацювання алгоритму аналізу (декодування) новин-повідомлень засобів масової інформації.
Очікувані результати: учні мають знати склад природного газу, нафти, кам’яного вугілля; використання природного газу, нафти, кам’яного вугілля як вуглеводневої сировини; учні мають уміти складати рівняння реакцій повного окиснення вуглеводнів; пояснюють суть процесу перегонки нафти; називають основні продукти перегонки нафти; учні мають виявляти зв’язок між будовою і властивостями речовин і робити відповідні висновки; учні мають розуміти екологічні проблеми, пов’язані з використанням вуглеводневого палива, мати уявлення про парниковий ефект та глобальне потепління, шукати шляхи вирішення проблеми.
Базові поняття та терміни: природний газ, нафта, кам’яне вугілля, парниковий ефект, вуглеводнева сировина, повне окиснення.
Обладнання: ноутбук, інтерактивна дошка, мобільні телефони (смартфони).
Тип уроку: формування компетентностей, урок з елементами медіаграмотності.
Структура уроку
Учні за QR-кодом або за посиланням в Teams https://prezi.com/view/jbO1Fezmsi2mo4p16n09/
відкривають презентацію-навігатор уроку на хмарній платформі prezi. (Використання мобільних технологій).
Перегляд відео «Парниковий ефект що це? Глобальне потепління і загроза для Землі. Анімація про екологію»
Параграф 32. С. 161, № 1-4, № 126 (підручник 9 клас, автор О. Ярошенко). Повторити параграфи 26-31.
Посилання на матеріали уроку:
Парниковий ефект що це? Глобальне потепління і загроза для Землі. Анімація про екологію 13+
1 команда:
У США вчені використали магніти для очищення води від забруднення нафтою
2 команда:
Вплив нафти 30-річної давності продовжує знищувати світовий океан. розповідаємо, як на життя планети вплинула катастрофа exxon valdez https://tsn.ua/svit/viliv-nafti-30-richnoyi-davnosti-prodovzhuye-znischuvati-svitoviy-okean-rozpovidayemo-yak-na-zhittya-planeti-vplinula-katastrofa-exxon-valdez-1317855.html
3 команда:
ПАРНИКОВИЙ ЕФЕКТ АТМОСФЕРИ: ПРИЧИНИ ТА НАСЛІДКИ
https://www.poznavayka.org/uk/nauka-i-svit/parnikoviy-efekt-atmosferi-prichini-ta-naslidki/
4 команда
У США для боротьби з парниковим ефектом пропонують викачувати вуглекислий газ з атмосфери
5 команда:
Продукти згоряння палива небезпечні для здоров'я людини
6 команда
Грета Тунберг. Хто вона і чому стала людиною року?
https://www.unn.com.ua/uk/news/1840816-khto-taka-greta-tunberg-i-chomu-vona-stala-lyudinoyu-roku
Робота з віртуальною інтерактивною дошкою Padlet
Створення хмари слів
Word It Out – безкоштовний англомовний сервіс для створення хмар слів, який є одним з найпростіших і зручних у використанні.
Фотографії з уроку, проведеного в 2021 році: