STEM-урок за темою: "Поширення вуглеводнів у природі. Природний газ, нафта, кам’яне вугілля – природні джерела вуглеводнів"

Про матеріал
STEM-урок виконання короткотривалого проєкту, формування компетентностей за методом перевернутого класу з елементами медіаграмотності (робота з Інтернет-джерелами інформації, їх аналіз), з використанням хмарних технологій (мобільні технології, вчительська презентація-навігатор уроку створена на платформі prezi, використання QR-кодів, середовища Teams Microsoft, створення інтелект-карти на платформі Miro, тестування на хмарній платформі Classtime, робота з віртуальною інтерактивною дошкою Padlet, створення хмари слів за допомогою сервісу Word It Out
Перегляд файлу

Урок хімії в 9-му класі

Вчитель: Гавриліна Вікторія Вікторівна, КЗ “ НВК «Гімназія № 11- спеціалізована школа з поглибленим вивченням іноземних мов І ступеня – дошкільний навчальний заклад “Еврика” Кам’янської міської ради» та

КЗО «Дніпровський ліцей інформаційних технологій при Дніпровському Національному Університеті імені Олеся Гончара» Дніпровської міської ради

 

Тема: Поширення вуглеводнів у природі. Природний газ, нафта, кам’яне вугілля – природні джерела вуглеводнів.

Мета:

Формування ключових компетентностей:

Соціальна та громадянська компетентності

(Уміння: працювати в команді, конструктивно комунікувати в різних середовищах, висловлювати різні погляди;  реалізовувати громадянські права та свободи).

Екологічна грамотність і здорове життя

(Уміння: встановлювати причино-наслідкові зв’язки між станом природного довкілля і здоров’ям, добробутом і  безпекою громади; аналізувати вплив способу життя на добробут і безпеку (особисту і громадську).

Спілкування державною мовою

(Уміння: усно й письмово висловлювати свою думку, слухати співрозмовника, тлумачити базові концепції щодо забезпечення добробуту, здоров’я та безпеки; обговорювати, дискутувати й презентувати своє бачення та спільне рішення).

Основні компетентності у природничих науках і технологія

(Уміння: застосовувати знання з природничих наук (бережливого природокористування) для забезпечення добробуту, здоров’я і безпеки;  установлювати причино-наслідкові зв’язки між природним та соціальним довкіллям, прогнозувати соціальні наслідки використання сучасних технологій у природному та соціальному середовищі).

Інформаційно-цифрова компетентність

(Уміння: отримувати інформацію з використанням ІКТ; аналізувати, порівнювати та критично оцінювати достовірність і надійність джерел даних, інформації та цифровий контент. Навчальні ресурси: застосування хмарних технологій та мобільного Інтернету у  дослідженнях).

Уміння вчитися впродовж життя

(Уміння: здійснювати самооцінювання та самоконтроль).

Ініціативність і підприємливість

(Уміння: усвідомлювати власні слабкі та сильні сторони; використовувати альтернативні джерела енергії, заощаджувати електроенергію, воду, газ в побуті заради енергоефективності та зменшення парникового ефекту).

Предметна компетентність:

Ознайомити учнів з поширенням вуглеводнів у природі; використанням природного газу, нафти, кам’яного вугілля як природними джерелами вуглеводнів; методом перегонки нафти та її продуктами; екологічними проблемами охорона довкілля, які виникають при переробці вуглеводневої сировини та застосуванні вуглеводнів.

Розвиток таких життєвих навичок: самоповаги; ефективної комунікації; кооперації; самоконтролю; керування стресами; емпатії; асертивності; розв’язання проблем; запобігання конфліктам та розв’язання їх,  адаптація та відновлення психологічної рівноваги.

Наскрізні лінії:

«Екологічна безпека та сталий розвиток» та «Здоров’я і безпека»  - вуглеводнева сировина й охорона довкілля.

«Громадянська відповідальність» - повага до прав людини та активне громадянство.

«Підприємливість і фінансова грамотність» - переробка нафти та її продукти.

Практичні завдання, які є складовою діяльнісного компоненту:

Опрацювання алгоритму аналізу (декодування) новин-повідомлень засобів масової інформації.

Очікувані результати: учні мають знати склад природного газу, нафти, кам’яного вугілля; використання природного газу, нафти, кам’яного вугілля як вуглеводневої сировини; учні мають уміти складати рівняння реакцій повного окиснення вуглеводнів; пояснюють суть процесу перегонки нафти; називають основні продукти перегонки нафти;   учні мають виявляти зв’язок між будовою і властивостями речовин і робити відповідні висновки; учні мають розуміти екологічні проблеми, пов’язані з використанням вуглеводневого палива, мати уявлення про парниковий ефект та глобальне потепління, шукати шляхи вирішення проблеми.

Базові поняття та терміни:  природний газ, нафта, кам’яне вугілля, парниковий ефект, вуглеводнева сировина, повне окиснення.

Обладнання: ноутбук, інтерактивна дошка, мобільні телефони (смартфони).

Тип уроку: формування компетентностей, урок з елементами медіаграмотності.

Структура уроку

  1. Організація навчальної діяльності.

Учні за QR-кодом або за посиланням в Teams https://prezi.com/view/jbO1Fezmsi2mo4p16n09/

відкривають презентацію-навігатор уроку на хмарній платформі prezi. (Використання мобільних технологій).

  1. Мотивація навчальної діяльності.

Перегляд відео «Парниковий ефект що це? Глобальне потепління і загроза для Землі. Анімація про екологію»

https://youtu.be/ZiAMx7c_QRM

  1. Повідомлення теми і мети уроку.
  2. Формування компетентностей.
  • Створення інтелект-карти за темою: «Поширення вуглеводнів у природі. Природний газ, нафта, кам’яне вугілля – природні джерела вуглеводнів». (Якщо урок триває 45 хвилин інтелект-карту учні створюють вдома як домашнє завдання за методом перевернутого класу).
  • Тестування на хмарній платформі Classtime з використанням інтелект-карти (для учнів посилання на тест та QR-код учні знаходять в презентації-навігатору prezi та на партах QR-код)

https://www.classtime.com/share/5030998d-889e-4364-b0e2-959e5380e21b?token=b1a0232683a977a525a16c313b8b2939248c23628fa90249d10c53ac1588c2c9

  • Робота в командах з інтернет-джерелами інформації з використанням QR-кодів.
  • Аналіз медіатексту.
  • Робота з віртуальною інтерактивною дошкою Padlet (розмістити коротку інформацію, з якою ознайомилися в Інтернеті за QR-кодом).

  • Перегляд відео звернення еко активістки Грети Тунберг в ООН https://youtu.be/w7HppElE00M. Обговорення.
  • Створення хмари слів за допомогою хмарного сервісу Word It Out.
  • Захист команд. Обговорення.
  1. Підведення підсумків уроку.
  2. Домашнє завдання.

Параграф 32. С. 161, № 1-4, № 126 (підручник 9 клас, автор О. Ярошенко). Повторити параграфи 26-31.

 

Посилання на матеріали уроку:

Парниковий ефект що це? Глобальне потепління і загроза для Землі. Анімація про екологію 13+

https://youtu.be/ZiAMx7c_QRM

https://chart.apis.google.com/chart?cht=qr&chs=350x350&chld=L&choe=UTF-8&chl=MECARD%3AN%3Ahttps%5C%3A%2F%2Fyoutu.be%2FZiAMx7c_QRM%3B%3B

1 команда:

У США вчені використали магніти для очищення води від забруднення нафтою

https://hromadske.ua/posts/u-ssha-vcheni-vynaishly-sposib-ochyshchennia-vody-vid-nafty-za-dopomohoiu-mahnitiv

https://chart.apis.google.com/chart?cht=qr&chs=350x350&chld=L&choe=UTF-8&chl=https%3A%2F%2Fhromadske.ua%2Fposts%2Fu-ssha-vcheni-vynaishly-sposib-ochyshchennia-vody-vid-nafty-za-dopomohoiu-mahnitiv

 

2 команда:

Вплив нафти 30-річної давності продовжує знищувати світовий океан. розповідаємо, як на життя планети вплинула катастрофа exxon valdez  https://tsn.ua/svit/viliv-nafti-30-richnoyi-davnosti-prodovzhuye-znischuvati-svitoviy-okean-rozpovidayemo-yak-na-zhittya-planeti-vplinula-katastrofa-exxon-valdez-1317855.html

3 команда:

ПАРНИКОВИЙ ЕФЕКТ АТМОСФЕРИ: ПРИЧИНИ ТА НАСЛІДКИ

https://www.poznavayka.org/uk/nauka-i-svit/parnikoviy-efekt-atmosferi-prichini-ta-naslidki/

https://chart.apis.google.com/chart?cht=qr&chs=350x350&chld=L&choe=UTF-8&chl=https%3A%2F%2Fwww.poznavayka.org%2Fuk%2Fnauka-i-svit%2Fparnikoviy-efekt-atmosferi-prichini-ta-naslidki%2F

4 команда

У США для боротьби з парниковим ефектом пропонують викачувати вуглекислий газ з атмосфери

https://blog.allo.ua/ua/u-ssha-dlya-borotbi-z-parnikovim-efektom-proponuyut-vikachuvati-vuglekislij-gaz-z-atmosferi_2018-10-36/

https://chart.apis.google.com/chart?cht=qr&chs=350x350&chld=L&choe=UTF-8&chl=https%3A%2F%2Fblog.allo.ua%2Fua%2Fu-ssha-dlya-borotbi-z-parnikovim-efektom-proponuyut-vikachuvati-vuglekislij-gaz-z-atmosferi_2018-10-36%2F

5 команда:

Продукти згоряння палива небезпечні для здоров'я людини

https://www.unian.ua/health/worldnews/917908-produkti-zgoryannya-paliva-nebezpechni-dlya-zdorovya-lyudini.html

https://chart.apis.google.com/chart?cht=qr&chs=350x350&chld=L&choe=UTF-8&chl=https%3A%2F%2Fwww.unian.ua%2Fhealth%2Fworldnews%2F917908-produkti-zgoryannya-paliva-nebezpechni-dlya-zdorovya-lyudini.html

6 команда

 Грета Тунберг. Хто вона і чому стала людиною року?

https://www.unn.com.ua/uk/news/1840816-khto-taka-greta-tunberg-i-chomu-vona-stala-lyudinoyu-roku

http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Fwww.unn.com.ua%2Fuk%2Fnews%2F1840816-khto-taka-greta-tunberg-i-chomu-vona-stala-lyudinoyu-roku&4&0

Робота з віртуальною інтерактивною дошкою Padlet

Створення хмари слів

Word It Out – безкоштовний англомовний сервіс для створення хмар слів, який є одним з найпростіших і зручних у використанні.

Фотографії з уроку, проведеного в 2021 році:

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Асауленко Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Хімія, 9 клас, Розробки уроків
Додано
10 липня 2022
Переглядів
675
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку