Сторінки книжок завітних всіх нас доброму навчать
(Виховний захід)
Для учнів 5-6 класів
Мета: розкрити дітям значення книги у житті людини, сприяти формуванню інтересу до читання, вчити учнів ставитися до книги як до джерела знань, мудрого порадника в житті, розвивати пізнавальні інтереси школярів, мовлення, увагу, читацькі навички учнів, розширювати кругозір дітей, виховувати бережливе ставлення та повагу до книги.
Обладнання: плакат із назвою свята, плакати про створення книги, плакати «Пригоди книжки», плакат до гри «Добери риму», вистава книжок «Зупинись на хвилинку - подивись на новинку».
Хід заняття
Вихователь. Добрий день, шановні друзі! Сьогодні ми вирушаємо в цікаву подорож. А щоб дізнатися, про що йтиметься у нашій подорожі, я пропоную вам розгадати кросворд.
1. Вчить читати й рахувати, і писати, і співати
Всіх дітей довкола наша люба… (школа)
2. На базарі їх не купиш, на дорозі не знайдеш,
І не зважиш на терезах, і ціни не підбереш. (Знання)
3. Чорне насіння по білому полю.
Той його сіє, хто це уміє. (Письмо)
4. Заховалась під листом зелена мишка із хвостом. (Огірок)
5. А у мене є торбинка, зошитам і книжкам хатинка.
Я пенал туди кладу, як до школи з ним піду. (Ранець)
- Яке слово виділене? (Книга)
- Так, мова піде про книгу.
Любі хлопчики й дівчатка!
В нас сьогодні книжки свято.
Будем разом відзначати,
Друга-книгу шанувати!
Вихователь. «Хто багато читає, той багато знає», - так кажуть у народі.
---Книжка вчить, як на світі жить, книжка відповідає на безліч запитань.
-- І кожна людина знає, що найвідданішого і наймудрішого друга, ніж книга, не знайти.
Вихователь. А ви вже добре навчились читати? І що головне у читанні? (Відповіді учнів)
- Так, головне у читанні – це розуміти прочитане. Яка ж користь від читання, якщо ти не зрозумів, про що прочитав?
Ось зараз ми і перевіримо ваші читацькі навички. Вам необхідно прочитати прислів’я, об’єднавши частини двох колонок.
Книга -… … як на світі жить.
Книга вчить, … ... а знання – з книг.
Золото добувають із землі, … той багато знає.
Хто багато читає, ... ... друг і порадник.
- А як ви розумієте ці прислів’я?
- Люди здавна шанобливо ставилися до книг. Народ склав багато прислів’їв та приказок про їх значення в житті людини.
Ось що про книжки говорив український поет Дмитро Павличко: «У книги люди, наче бджоли в стільник, знесли чудовий, чародійний мед».
Гра «Прислівниковий футбол»
Навчання - сонце, а книга - віконце.
Книгу читай, розуму набирай.
Кому книга - розвага, а кому - навчання.
З книгою подружишся, розуму наберешся.
Книги читати - усе знати.
Книга - міст у світ знань.
Дім без книги - день без сонця.
Книга добру навчить, від дурного відверне.
- А що вам допомагає у навчанні?
- Чого може навчити книга?
- Ви любите читати? Тож вас можна назвати книголюбами? А про що ви любите читати?
Вихователь. Що не кажіть, а найкращі книжки у світі – це казки! Я прочитав їх багато! І скільки б не читав, іще хочеться. Усе б життя читав!
Так, казка потрібна кожній дитині, бо вона вчить добру, чесноті, любові до людей, до тварин, до всього живого.
- А ви вже багато казок прочитали?
- І казкових героїв добре знаєте?
- Ну тоді відгадайте!
Гра «Впізнай героя»
В діда з бабою хлопчина
Появився з деревини,
У печі Зміючку спік,
З гусеням додому втік. (Івасик - Телесик)
Не зміг сидіти на вікні,
У лісі всім співав пісні,
Але коли зустрів Лисицю,
Та пісня мусила скінчитися. (Колобок)
Народилося таке –
І незграбне, і бридке,
Одиноке і нещасне.
Стало Лебедем прекрасним. (Гидке каченя)
Він моторчик свій заводить,
Крізь вікно у гості ходить,
Любить він торти й горішки,
З ним не сумно ані трішки. (Карлсон)
Їду я на бал чудовий у кареті гарбузовій.
Все, мов справжнє: кучер, коні, поки північ не задзвонить.
Маю я таку ось звичку: десь губити черевички. (Попелюшка)
- Молодці! А хочете пограти?
Гра «АНАГРАМИ»
Прочитати анаграму - назву казкового героя та прикріпити її до відповідного малюнка.
- А які книжки ще ви любите читати?
Вихователь. А я люблю читати книжки про ліс. Ліс – це чудово. І я вже багато знаю про дерева, кущі, квіти, травинки. І про мурах багато дізнався, і чого птахи відлітають…
Вихователь. Отож, книга веде у цікавий світ казок, у безкраї простори космосу, розкриває таємниці моря, лісу, розповідає про життя ваших однолітків.
Дружіть із книжкою – усі скарби знань розкриває вона перед вами. Це найбільше чудо з усіх чудес, створених людством.
У кожного з нас є улюблені книжки – і у дорослих, і у дітей.
Ми так часто спілкуємося з книгою, що навіть не замислюємося – яке це чудо.
Книг на світі дуже багато. Так і хочеться прочитати всі. Але це неможливо. Та в цьому немає необхідності. Для читання необхідно обирати ті книжки, що для вас найцікавіші і найпотрібніші.
Як краплинок у Дніпрі, як зірок угорі,
Як листви на гіллі – стільки книг на землі!
Є великі й малі! Є легкі і важкі.
На полицях, в столі – наші друзі книжки!
Вихователь. Ваше знайомство з книжками відбулося тоді, коли ви були ще маленькими. Спочатку ви розглядали малюнки, потім вам читали казки, а лише згодом ви вже й самі почали читати. З того часу книжки завжди з вами.
Вчіться, діти! Мудра книжка
Скаже вам чогось багато
З того, що колись було
І посіяно, й пожате.
Правила поводження з книжкою.
1. Беріть книги тільки чистими руками.
2. Не перегинайте книжки, від цього випадають сторінки.
3. Не кладіть в книжку олівців та інших предметів, від цього вона рветься.
4. Не загинайте сторінки, користуйтеся закладками.
5. Не читайте книги під час вживання їжі.
6. Щоб книга чи підручник довше служили вам, обгорніть їх.
7. Якщо книжка порвалась – слід обов’язково її підклеїти.
(Вивішує правила на дошці)
Гру «ПІДБЕРИ РИМУ»
(На плакаті написані слова пісеньки з пропусками. Потрібно підібрати слова-рими. Прочитати відновлену пісеньку з початку до кінця.)
- Де ти, білочко, живеш?
Що ти, білочко, ... (гризеш)?
- У зеленому ... (ліску)
у дуплі, у сосняку.
Я гризу горішки
І гриби, і ... (шишки)
-А в морози люті, злі
ти не мерзнеш у ... (дуплі)?
- Мене добре зігріва
моя шубка ... (хутряна)
І тому зимові дні
мені зовсім ... (не страшні).
Ніколи не забувайте про те, що книга - ваш друг. Книжка - це праця багатьох людей. Ви вже знаєте, що книжку пише письменник.
Художник виконує до неї малюнки, потім її друкують у друкарні, папір для книги виготовляє багато людей. Надруковані книжки надходять до крамниць, бібліотек. У нашій бібліотеці також багато книжок.
Бесіда-екскурс «Як книга прийшла до людини»
Вихователь. Ось і закінчується наша подорож. Бажаю вам завжди дружити із книгами, вони допоможуть вам пізнати навколишній світ, розширити свої знання. Приємних та цікавих вам зустрічей із героями книжок.
Багато мусиш знати
Про все, що є навкруг,
Тож слід книжки читати,
Бо книга - вірний друг.
Вона всім допоможе
Обрати вірний путь.
Де б ти не був, мій друже,
Про книгу не забудь.
А на згадку про наше свято прийміть у дарунок ці книжечки.
Бібліотекар дарує дітям книжечки для позакласного читання)
Звучить пісня «Дружба з книгою» на музику «Бременських музик».