Стосунки та рівні спілкування. Навички ефективного спілкування.

Про матеріал
В даній презентації подані матеріали, опробовувані на уроці Основ здоров"я у 9 класі. Вона містить , крім основного змісту, вправи з рефлексії, посилання на вправи для самоперевірки та релаксу.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Соціальна компетентність Стосунки та рівні спілкування . Навички ефективного спілкування. В кінці уроку ви обов»язково: Знатимете, які існують рівні спілкування; Проаналізуєте принципи формування міжособистісних стосунків; Усвідомите, якими мають бути стосунки підлітків з дорослими й однолітками Дізнаєтеся більше про навички ефективного спілкування і зможете використовувати їх в житті

Номер слайду 3

Пригадаємо… Чим важливе спілкування в житті людини? Назвіть стилі спілкування та основні ознаки кожного. Виконує функції:

Номер слайду 4

Пригадаємо…Родинні Дружні Приятельські Товариські Ділові РомантичніЗ різними людьми в різних ситуаціях ми спілкуємося по-різному. Проте в кожній ситуації люди мають розуміти одне одного, тому важливо:уміти налагоджувати й підтримувати стосунки;знати, якими вербальними та невербальними засобами комунікації користуватися в кожній ситуації;уміти використовувати їх доречно;набувати навичок ефективного спілкування.

Номер слайду 5

Рівні спілкування. Фрази. Факти. Думки. Почуття. Довіра

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Рівні спілкуванняпримітивний — коли партнера розглядають як перешкоду, що потребує усунення (один — постійний комунікатор, а інший — постійний реципієнт). Співбесідник налагоджує контакт, не особливо турбуючись, наскільки адекватно й пра вильно ви його сприймете. Він уважає за краще більше говорити, ніж слухати;маніпулятивний — коли партнера сприймають як засіб для досягнення певної мети. Один із співрозмовників через визначену соціальну роль намагається викликати співчуття, жалість партнера, нав’язати власну думку тощо. Часто маніпуляція характеризується імітацією — зацікавленості, чемності.стандартизований — справжнє ставлення ховається за «масками», які демонструють партнеру певні стандартні норми поведінки. Наприклад, партнер мимоволі вдягає маску привітності, серйозності, увічливості через те, що іноді психологічно не може вкладати в спілкування всі свої розумові ресур си, чарівливість. Або коли говорить не зовсім щирий комплімент, він одягає маску, щоб приховати нещирість. У деяких ситуаціях настрій не варто показувати, оскільки будь який відступ від норми може бути неправильно сприй нятий;конвенційний — нормальна партнерська взаємодія випадкових (чужих) людей, коли враховуються потреби, інтереси, цінності обох сторін;діловий — партнерська взаємодія, що не виходить за межі ділових стосунків, спрямована на взаємодопомогу, взаєморозуміння. Партнер уважний до ваших особистих поглядів, смаків, він звертає увагу на ваш характер, вік. У вас є спіль -на мета, що вас об’єднує;ігровий — взаємодія між досить близько знайомими людьми, які чуйно й щиро намагаються «грати партнера», створювати оптимальну атмосферу спілкування. Цей рівень спілкування безпосередньо пов’язаний з почуттям гумору, він дуже важливий для будь яких неформальних стосунків;духовний — обмін духовними цінностями, доступ до найпотаємніших переживань, мрій, «розкриття» душі перед партнером. Це вищий рівень людського спілкування. При такому спілкуванні партнер сприймається як носій духовного начала, й усвідомлення цього пробуджує в співрозмовника почуття особливої поваги, шанобливості. У реальній взаємодії партнери переходять з рівня на рівень. Важливо, щоб вони не опускалися нижче конвенційного рівня.

Номер слайду 9

Вправа «60 секунд релаксу»https://www.youtube.com/watch?v=ODR7 PCYC1 HA

Номер слайду 10

Параметри, які потрібно враховувати при спілкуванні 1. Сприймання людини людиною. Перше враження на нас справляє зовнішність людини, з якою ми спілкуємося. Сприймання зовнішності відбувається в такому порядку: волосся; взуття; обличчя: очі, брови, губи, вуха, ніс, чоло; руки; одяг. 2. Обмін інформацією. Тут суттєвими є такі проблеми: • Скільки інформації варто давати співбесідникові? Краще давати інформацію меншими порціями й спостерігати за реакцією партнера. Тоді легше встановити міру необхідної інформації. • У якій формі подавати інформацію? Інформація може передаватися за допомогою слів, інтонації, міміки, пантоміміки, сигналів, символів; форма передавання інформації ще залежить від типу спілкування. • Важливою є також проблема вибору часу, місця, умов, обставин, у яких відбувається спілкування. 3. Обмін впливами, діями, спільна діяльність партнерів. Ефективне спілкування потребує взаєморозуміння в партнерській взаємодії. Партнери надихають одне одного, створюють хороший настрій, емоції тощо. Вони здатні також викликати інтерес, захопленість або ж, навпаки, відразу до певних ідей, речей, дій, явищ тощо.

Номер слайду 11

Правила ефективного спілкуванняконцентруйте­ увагу­ на ­людині, ­яка ­говорить; •­ уточнюйте,­ чи­ правильно­ ви ­зрозуміли ­загальний­ зміст­ інформації­ та ­її деталі,­ для­ цього перекажіть ­співрозмовнику ­цю­ інформацію; •­ вислухайте­ уважно ­співрозмовника­ —­ не ­перебивайте,­ не­ давайте ­поради, не ­критикуйте,­ не робіть ­висновків,­ не­ переключайтеся­ на­ іншу­ тему;•­ намагайтеся,­ щоб­ вас ­почули ­й­ зрозуміли; •­ дотримуйтеся ­послідовності ­у­ викладі­ інформації;• ­не­ переходьте­ до­ нових ­повідомлень,­ коли­ не ­впевнені,­ що­ партнер ­зрозумів­ вас; •­ спілкуйтеся­ в­ атмосфері­ довіри,­ взаємної­ поваги,­ виявляйте­ емпатію (співпереживання)­ до­ співрозмовника; •­ застосовуйте­ невербальні­ засоби­ комунікації:­ намагайтеся­ дивитися ­під час­ розмови ­у ­вічі співрозмовнику ­та ­приділяти­ увагу­ лише­ йому.

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Стосунки і здоров»я. Вправа для самоперевіркиhttps://learningapps.org/create?new=38&from=pxd88mfon25

Номер слайду 14

П’ять основних принципів спілкування з людьми (за Д. Карнегі) 1. Замість того щоб звинувачувати, спробуйте зрозуміти людину. Це набагато корисніше, бо виховує здатність ставитись одне до одного терпимо, із співчуттям і добротою. 2. Передусім важливо зацікавити людину, щоб змусити її саму захотіти зробити що-небудь.3. Вирішуючи свої проблеми, ми витрачаємо 95 % часу на думки про себе. Це неправильно. Припиніть думати про власні бажання й чесноти, спробуйте пізнати позитивні якості інших людей та відверто й щиро висловте їм схвалення, удячність, будьте щедрими на похвалу. 4. Кращий спосіб впливати на людину — говорити з нею про те, що вона хоче, і намагатися допомогти їй досягти бажаного. 5. Потрібно завжди враховувати думку інших людей, їхні сумніви та плани.

Номер слайду 15

Шість способів сподобатися людям :виявляйте до людей щирий інтерес; • частіше всміхайтеся; • пам’ятайте, що ім’я людини для неї є найкращим словом, тож не забувайте його повторювати; • учіться уважно слухати й заохочувати співбесідника до розмови; • говоріть про те, що більше цікавить вашого співбесідника, ніж вас; • намагайтеся дати людині відчути її перевагу над вами, робіть це щиро й природно.

Номер слайду 16

pptx
До підручника
Основи здоров`я 9 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
10 березня
Переглядів
298
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку