Стратегії формування навички читання з розумінням: від порад до SQ3R

Про матеріал
Читання з розумінням є однією з ключових навичок, які формуються у початкових класах. Воно є фундаментом для подальшого навчання, адже без здатності розуміти прочитане дитина не зможе ефективно засвоювати нові знання. Проте багато учнів стикаються з труднощами в цьому процесі через обмежений словниковий запас, недостатні навички аналізу тексту або нездатність зосередитися на прочитаному. Вчителі початкових класів мають важливу місію - допомогти дітям розвинути цю навичку, використовуючи різноманітні стратегії та підходи. Метою даної роботи є запропонувати ефективні стратегії, що можуть допомогти у формуванні навички читання з розумінням. Значення навички читання з розумінням Навичка читання з розумінням є важливою не лише для успіху в навчанні, але й для повсякденного життя. Вона допомагає учням критично мислити, аналізувати інформацію та робити висновки. Крім того, читання з розумінням сприяє розширенню словникового запасу, розвитку уяви та пізнавальних інтересів. Учні, які вміють розуміти прочитане, більш упевнено почуваються на уроках, краще виконують завдання та активно беруть участь у навчальному процесі. Вони здатні самостійно шукати інформацію, що розвиває їхню незалежність та самостійність у навчанні. Поради для розвитку навички читання з розумінням 1. Використання контекстуальних підказок. 2. Розвиток активного читання. 3. Підвищення словникового запасу. 4. Застосування графічних організаторів. Стратегія SQ3R Стратегія SQ3R (Survey, Question, Read, Recite, Review) є ефективним підходом до читання з розумінням. Ця методика передбачає п’ять етапів, кожен з яких допомагає учням глибше зрозуміти та запам'ятати прочитаний матеріал: 1. Survey (Огляд). 2. Question (Питання). 3. Read (Читання). 4. Recite (Відтворення) 5. Review (Огляд).
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Стратегії формування навички читання з розумінням: від порад до SQ3 R

Номер слайду 2

ЗМІСТВступ. Значення навички читання з розумінням. Поради для розвитку навички читання з розумінням. Стратегія SQ3 RВисновки. Список використаних джерел

Номер слайду 3

1. Вступ

Номер слайду 4

Номер слайду 5

2. Значення навички читання з розумінням

Номер слайду 6

3. Поради для розвитку навичкичитання з розумінням

Номер слайду 7

Використання контекстуальних підказок. Навчіть дітей звертати увагу на контекст, в якому зустрічаються нові слова чи складні фрази. Це допоможе їм здогадуватися про їх значення без необхідності постійно звертатися до словника. Практикуйте читання текстів, де нові слова оточені знайомими словами та фразами, що створює контекст для розуміння.

Номер слайду 8

Розвиток активного читання

Номер слайду 9

Підвищення словникового запасу

Номер слайду 10

Застосування графічних організаторів. Використовуйте графічні організатори, такі як діаграми Венна, карти думок чи хронологічні таблиці, щоб допомогти дітям структурувати та зрозуміти інформацію. Візуальні інструменти допомагають учням бачити зв'язки між різними частинами тексту, полегшують процес запам'ятовування та розуміння прочитаного.

Номер слайду 11

4. Стратегія SQ3 R***Стратегія SQ3 R (Survey, Question, Read, Recite, Review) є ефективним підходом до читання з розумінням. Ця методика передбачає п’ять етапів, кожен з яких допомагає учням глибше зрозуміти та запам'ятати прочитаний матеріал.

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

5. Висновки

Номер слайду 16

Номер слайду 17

6. Список використаних джерел. Глазунова Г. В. Основи методики навчання читання. Київ: Освіта, 2018. Данилюк І. В. Читання з розумінням: методичні рекомендації. Львів: Світ, 2019. Ковальчук О. М. Психологія читання молодших школярів. Харків: Пегас, 2020. Макаренко А. С. Педагогічні погляди на читання. Київ: Радянська школа, 2017. Васильченко О. М. Формування навичок читання у молодших школярів. Київ: Либідь, 2021. Пащенко І. В. Сучасні методи навчання читання. Тернопіль: Навчальна книга - Богдан, 2020. Шевченко Л. П. Дитяча психологія: читання з розумінням. Одеса: Видавництво ОНУ, 2019.

Номер слайду 18

ДЯКУЮ!

pptx
Пов’язані теми
Українська мова, 4 клас, Презентації
НУШ
До підручника
Українська мова 4 клас (Волкотруб Г. Й.)
Додано
10 вересня
Переглядів
173
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку