В ст. 6 Закону України “Про освіту” визначено мету роботи закладу освіти:• Єдність навчання, виховання та розвитку• Взаємодія учнів, учителів, батьків • Академічна доброчесність, академічна свобода • Демократизм • Розвиток талантів та здібностей, формування лідерів • Рівність умов для повної реалізації кожним учнем його здібностей, таланту, всебічного розвитку • Гуманізм, пріоритетність загальнолюдських духовних цінностей • Розвиток у закладі освіти інклюзивного освітнього середовища • Прозорість і публічність прийняття та виконання управлінських рішень тощо. Мета роботи закладу освіти
• кількість дітей у класі;• кількість дітей на одного вчителя;• середній стаж роботи учителя;• кількість дітей на одного допоміжного працівника;• площа навчальних приміщень (класів) на одного учня;• загальна площа школи на одного учня;• відсоток учнів, які навчаються за індивідуальним способом;• відсоток учнів, які відвідують позаурочні заняття;• загальні витрати на школу у перерахунку на одного учня;• витрати на утримання школи у перерахунку на одного учня;• витрати на опалення 1 кв. м площі.Індикатори для аналізу освітнього процесу в закладі освіти:
I. Загальні положення. II. Стратегія та процедури забезпечення якості освіти. III. Система та механізми забезпечення академічної доброчесності IV. Критерії, правила і процедури оцінювання учнів. V. Оцінювання діяльності педагогічних працівників. VI. Оцінювання управлінської діяльності керівників. VII. Наявність необхідних ресурсів для організації освітнього процесу. VIII. Інформаційна система для ефективного управління закладом. IX. Інклюзивне освітнє середовище, універсальний дизайн та розумне пристосування Х. Запобігання та протидія булінгу (цькуванню)ХІ. Заключні положення. Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти
•здійснювати постійний моніторинг освітнього процесу;•регулярно отримувати дані щодо процесів у закладі освіти;•підвищувати якість освітніх послуг;•забезпечувати довіру до результатів навчання;•отримувати постійний зворотний зв'язок від учасників освітнього процесу щодо якості освіти та вчасно реагувати на ризики;•постійно вдосконалювати освітнє середовище, систему оцінювання учнів, педагогічну діяльність, управлінські процеси;•забезпечити прозорість діяльності школи і готовність до змін в інтересах учасників освітнього процесу. Значення розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти
Отже, внутрішня система забезпечення якості освіти – це сукупність умов, процедур і заходів у закладі освіти, що забезпечують ефективність освітніх та управлінських процесів, які впливають на якість результатів навчання учнів, забезпечують формування їхніх ключових компетентностей, а також сприяють усебічному розвитку особистості учнів. ВИСНОВОК
1. «Абетка для директора». Внутрішня система забезпечення якості освіти. Київ – 2019.2. Громовий В. В. Самооцінювання якості роботи закладу загальної середньої освіти / В. В. Громовий// – Київ, 2019.3. Закон України «Про освіту» (№ 2145-VIII, у редакції від 01.01.2021). - Розділ V. Забезпечення якості освіти. - Стаття 41 Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text4. Методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах загальної середньої освіти. – Міністерство освіти і науки України – Режим доступу:https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2020/11/30/nakaz%201480.pdf5. Методика і технології оцінювання діяльності загальноосвітнього навчального закладу: посібник / О. І. Ляшенко, Т. О. Лукіна, І. Є Булах, М. Р. Мруга// – Київ: Педагогічна думка, 2012. 6. Осадчий І. Про освітній процес у закладах загальної середньої освіти – Режим доступу: http://education-ua.org/ua/analytics/1321-pro-osvitnij-protses-u-zakladi-zagalnoji-serednoji-osviti7. Ренькас Б. М. Формування стратегії розвитку закладу загальної середньої освіти. – Режим доступу: https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=62488. Самооцінювання роботи школи: порадник, вид. 2-е, перероб. і доп. – Львів: ЛМГО «Інститут політичних технологій», 2004. 9. Стратегія розвитку освіти в громаді : практичний порадник. / Войцех Мархлєвскі, Олег Процак. — К., 2018.10. Як створити стратегію розвитку школи і зробити заклад якісним – Режим доступу: https://nus.org.ua/news/yak-stvoryty-strategiyu-rozvytku-shkoly-i-zrobyty-zaklad-yakisnym-porady-derzhsluzhby-yakosti-osvity/11. SWOT аналіз особистості: що це, для чого потрібен і як його правильно робити Режим доступу: https://blog.agrokebety.com/swot-analiz-osobystosti. Список використаної літератури