Асистент/вчителя/вихователя/дитини. Актуальні питання

Про матеріал
Буклет про актуальні питання асистента/вчителя/вихователя/дитини. Розкритті питання: основні функції, посадові обов'язки, нормативно-правова база діяльності, документація.
Перегляд файлу

Н О Р М А Т И В Н О - П Р А В О В А Б А З А 

¨   Посада “Асистент вчителя інклюзивного навчання” внесений у Державний Класифікатор професій за ініціативи Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України (Наказ Держспоживстандарту № 327  від 28.07.2010).

¨   Посада асистента вчителя передбачена “Типовими штатними нормативами загальноосвітніх навчальних закладів”, затвердженими Наказом МОН України № 1205 від 06.12.2010 р., зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 22.12.2010 р. за № 1308/18603.

¨   Посада “Асистент вчителя загальноосвітнього навчального закладу з інклюзивним та інтегрованим навчанням” внесена у Перелік посад педагогічних та науково-педагогічних працівників” Постанова Кабінету Міністрів України від 18.07.2012 р. “Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 18.07.2012 р. “”Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів

України № 346 від 14.04.1997 р. № 963 від

14.06.2000 р.”

¨   Лист МОН України № 1/9-529 від 26.07.2012 р. “Про організацію психологічного і соціального супроводу в умовах інклюзивного навчання ”

¨   Лист МОН України № 1/9-384 від 18.05.2012 р. “Про організацію інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах” 

¨   Наказ МОН №  1224 від 09.12.2010 р. “Про затвердження Положення про спеціальні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітніх навчальних закладах”.

¨   Наказ МОН  № 912 від 01.10.2010 р. “Концепція розвитку інклюзивного навчання” Постанова Кабінету Міністрів України № 872 від 15.08.2011 р. “Про Порядок організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах ”

¨   Наказ МОН №1/9-245 від 02.04.2012 р.“Щодо одержання документа про освіту учнями з особливими потребами у загальноосвітніх навчальних закладах” 

¨   Наказ  МОН № 214 від 03.03.2016 “Про затвердження плану заходів МОН з виконання дій з реалізації Національної стратегії на період до

2020 року” 

¨   Лист            МОН    №         1/9-1    від        02.01.2013       р.“Про

      визначення    завдань    працівників    психологічноу                                                 

служби системи освіти в умовах інклюзивного навчання” 

¨   Лист МОН № 1/9-539 від 08.08.2013 р.“Про організаційно-методичні засади забезпечення права         Асистент вчителя/                на освіту дітям з особливими освітніми потребами” 

Документація асистента вчителя/    вихователя/ дитини. вихователя    Актуальні питання

-Журнал спостережень за дитиною асистента вчителя/ вихователя. 

-Графік роботи асистента вчителя/вихователя, затверджений керівником закладу.

-Річний план роботи асистента вчителя/вихователя.                               ОСНОВНІ ФУНКЦІЇ

-Посадова інструкція.                                                                             ПОСАДОВІ ОБОВ’ЯЗКИ 

-Ксерокопію  висновку про комплексну психолого- НОРМАТИВНО-ПРАВОВА педагогічну оцінку розвитку дитини ІРЦ (додається до БАЗА ДІЯЛЬНОСТІ  заяви батьками);

image-Ксерокопію наказу про організацію інклюзивного              ДОКУМЕНТАЦІЯ навчання в закладі (виданий до 5 вересня н. р.);  -Ксерокопію наказу про створення команди психологопедагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі (Наказ МОН від 08.06.2018 № 609 «Про затвердження Примірного положення про команду психолого-супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти»); 

-Положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі  (Наказ МОН від 08.06.2018  № 609 «Про затвердження Примірного положення про команду психолого-супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти»);

-Індивідуальна програма розвитку (Постанова КМУ № 872 від 15.08.2011 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах (зі змінами)») -ндивідуальний навчальний план (входить до індивідуальної програми розвитку) (Постанова КМУ № 872 від 15.08.2011 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх  

навчальних закладах (зі змінами)») -Портфоліо учня (Постанова КМУ № 872 від 15.08.2011 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах (зі змінами)») 


АСИСТЕНТ– В ІД Л АТ. A S S ISTE N S A S S IST EN T IS –

П РИ С УТ Н І Й, П ОМ І Ч НИ К )

 

     Асистент вчителя – це педагогічний працівник, що призначається на посаду керівником закладу освіти, має педагогічну освіту та забезпечує особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу.

image     Асистент вихователя підтримує вихователя в роботі з усіма вихованцями в групі з інклюзивним навчанням, забезпечуючи особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу для дітей з особливими освітніми  потребами, бере участь у розробці та виконанні ІПР дитини.      Асистент учня (дитини) – не педагогічний працівник, що супроводжує учня і не втручається в освітній процес. 

 

Асистенту вчителя не варто:

Оцінювати навчальні результати учнів. 

Самостійно планувати навчальний процес. 

Самостійно вести урок. 

Звітувати перед батьками про успішність учнів. 

Вносити зміни до навчальних завдань без попереднього консультування з вчителем. 

Самостійно відбирати навчальний матеріал або методи викладання. 

Оцінювати діяльність іншого персоналу. 

Виконувати лише роботу з «важкими» учнями протягом більшості часу.  

Самостійно вносити зміни в індивідуальну програму розвитку. 

Функції асистента:

Організаційна:

¨  допомагає в організації навчальновиховного процесу в класі з інклюзивним навчанням;

¨  надає допомогу учням/дітям з особливими освітніми потребами;

¨  допомагає концентрувати увагу, сприяє формуванню саморегуляції та

самоконтролю учнів;

¨  співпрацює з фахівцями, які безпосередньо працюють з дитиною з особливими освітніми потребами та беруть участь у розробленні індивідуальної програми розвитку;

¨  забезпечує разом з іншими працівниками безпечні умови навчання та виховання;

¨  веде затверджену навчальним закладом педагогічну документацію.

Навчально-розвиткова:

¨  співпрацюючи з вчителем/ вихователем класу/групи, надає освітні послуги, спрямовані на задоволення освітніх потреб усіх учнів;

¨  здійснює соціально-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами, дбає про їх професійне самовизначення та соціальну адаптацію;

¨  сприяє розвитку дітей з особливими освітніми потребами, поліпшенню їхнього психоемоційного стану;

¨  стимулює розвиток соціальної активності дітей, сприяє виявленню та розкриттю їхніх здібностей, талантів, обдарувань шляхом їх участі у технічній, художній творчості.

Діагностична:

¨  разом із групою фахівців, які розробляють індивідуальну програму розвитку, вивчає особливості діяльності і розвитку дітей з особливими освітніми потребами, оцінює їх навчальні досягнення та виконання індивідуальної програми розвитку, вивчає та аналізує динаміку розвитку учня.

Загальні обов’язки асистента вчителя/вихователя

¨          Спостереження за дитиною з метою вивчення її індивідуальних особливостей, схильностей інтересів та потреб.

¨          Пристосування навчальних матеріалів (за погодженням з учителем/вихователем та батьками дитини) та освітнього середовища відповідно до потенційних можливостей особливої дитини та з урахуванням її індивідуальних особливостей.

¨          Навчання особливої дитини використанню розумних пристосувань у навчанні та побуті.

¨          Підготовка інформації для учасників засідання команди супроводу за результатами спостереження за дитиною щодо її особливостей та потреб.

¨          Участь у розробці й реалізації індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану/ індивідуального освітнього плану (для закладів дошкільної освіти).

¨          Оцінювання рівня досягнення цілей, передбачених в індивідуальній програмі розвитку (спільно з учителем/ вихователем).

¨          Забезпечення ефективного спілкування з учителем/вихователем, дитячим колективом, іншими фахівцями.

¨          Реагування на непередбачувані ситуації в міру їх виникнення.

¨          Дотримання вимог конфіденційності.

 

pdf
Пов’язані теми
Педагогіка, Методичні рекомендації
Інкл
Додано
11 листопада 2021
Переглядів
1887
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку