У К Р А Ї Н А
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ КОСТЯНТИНІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Костянтинівської міської ради
Донецької області
|
|
|
|
|
|
СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ
ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
НВК «ЗОШ-ДНЗ»
на 2021-2026 роки
Зміст
Вступ
освітнього процесу
13.Визначення іміджу дошкільного закладу
– Формування іміджу сучасного закладу освіти
– Система оцінювання освітньої діяльності здобувачів освіти
– Система педагогічної діяльності
– Система управлінської діяльності
– Фінансово-економічне та ресурсне забезпечення програми
14. Очікувані результати
15. Шляхи реалізації стратегії розвитку
– Формування іміджу сучасного закладу
16. Етапи реалізації стратегії
Вступ
Стратегія розвитку закладу дошкільної освіти НВК «ЗОШ-ДНЗ» визначає основні напрями, пріоритети, завдання та їх реалізацію засобами кадрової, соціальної політики, управлінням і фінансуванням, структурними і змістовними змінами в розвитку освітньої системи ЗДО.
Планування розвитку освітньої системи до 2026 року зумовлено необхідністю кардинальних змін, спрямованих на підвищення якості і конкурентоспроможності закладу освіти, вирішення стратегічних завдань в нових економічних і соціокультурних умовах.
Дошкільна освіта є самостійною системою, обов’язковою складовою освіти в Україні, яка гармонійно поєднує сімейне і суспільне виховання. Як перша ланка освіти, яка спрямовує розвиток дитини протягом життя, вона має гнучко реагувати на сучасні соціокультурні запити, допомагати дитині реалізувати свій природний потенціал, орієнтуватися на загальнолюдські й національні цінності.
Збереження самоцінності дошкільного дитинства, забезпечення наступності між дошкільною і початковою освітою передбачає зміцнення авторитету та іміджу закладу, де створені умови для самореалізації кожної особистості.
Враховуючи основні напрямки та шляхи реалізації Концепції розвитку дошкільної освіти, положення Національної доктрини розвитку освіти, принципи реалізації Стандарту дошкільної освіти, Концепції Нової української школи увага педагогів все більш фокусується на створенні моделі дошкільного навчального закладу, як відкритої цілеспрямованої соціальної системи, яка використовує в своїй діяльності загальні закономірності сучасного менеджменту.
Визнання необхідності свідомого управління змінами, їх передбачення, регулювання, пристосування до зміни зовнішніх умов, прискорює процес оновлення діяльності в ЗДО. Тому питання суттєвих змін до деяких підходів до планування діяльності закладу освіти потребує значного корегування. Потребує оновлення навчальної бази закладу, поширення використання інтерактивних форм впливу на педагогічний процес, організація освітньо-виховного процесу дітей за методиками та технологіями, які активізують розумову діяльність
Найактуальнішого змісту набуває співпраця усіх учасників освітньо-виховного процесу. Заохочення батьків брати активну участь в освітньому процесі, узгодження понять, цінностей педагогічної позиції, досягнення єдності педагогічних впливів на дитину в родині та закладі дошкільної освіти є основними позиціями на яких необхідно будувати сумісну роботу.
Перспектива розвитку спрямована у площину цінностей особистісного розвитку, варіативності і відкритості закладу дошкільної освіти, зумовлює модернізацію факторів, від яких залежить якість освітнього процесу, зміст, методи, форми навчання і виховання, наступність дошкільної і шкільної ланки, система контролю і оцінювання, управлінські рішення, взаємовідповідальність учасників освітнього процесу.
Юридична адреса: 85107 Донецька область місто Костянтинівка, телефон: 6-19-56, електронна пошта konst_nvk@ukr.net, офіційний сайт закладу http://nvk17.at.ua/blog/
Рік заснування: 1964
Статут затверджено рішенням Костянтинівської міської ради Донецької області від 02.04.2010 року №5/48-1065 № статуту12691050005000032
Двоповерхова будівля, розрахована на 75 місць. Загальна площа 5243 кв. метрів.
Мова навчання – українська.
У 2021/2022 навчальному році буде функціонувати 3 групи. 1 група для дітей раннього віку, 2 - групи для дітей дошкільного віку.
Проектна потужність розрахована на 75 дітей.
У своїй діяльності дошкільний заклад керується:
№ статуту12691050005000032
Завдання щодо задоволення потреб в освітньо-виховній діяльності здійснює педагогічний колектив та обслуговуючий персонал закладу. Всього педагогічних працівників – 9 осіб.
Директор: Загребельна Олена Олександрівна
Заступник директора з дошкільного виховання:
Кавтарадзе Тетяна Анатолівна
№ |
Кваліфікаційна категорія |
Кількість |
% |
1 |
Спеціаліст |
3 |
55 |
2 |
ІІ категорія |
2 |
23 |
3 |
І категорія |
4 |
22 |
4 |
Вища категорія |
– |
– |
5 |
Педагогічні звання |
– |
– |
6 |
Науковий ступінь |
– |
– |
освітнього процесу
Заклад дошкільної освіти організовує освітній процес на основі освітньої програми на навчальний рік, схваленого та затвердженого плану роботи на навчальний рік та оздоровчий період.
Освітню програму розроблено на основі Базового компонента дошкільної освіти. В ній зазначено навантаження на здобувачів освіти, орієнтовний розклад організованих занять, програмно-методичне забезпечення. В організації освітнього процесу педагоги керуються комплексною Освітньою програмою «Дитина» для дітей віком від 2 до 7 років та парціальними програмами «STREAM – освіта, або стежинки у Всесвіт» (№3) формування культури інженерного мислення. В закладі працює два гуртка з підготовки дошкільників до навчання в школи. Особливості проведення занять та їх тривалість відповідають вимогам гранично допустимого навчального навантаження на дитину.
Робота методичного кабінету дошкільного закладу спрямована на забезпечення якісного методичного супроводу освітньої діяльності педагогічного колективу по реалізації Базового компонента дошкільної освіти, удосконалення ефективних форм навчання педагогічних кадрів, підвищення їх професійної майстерності через самоосвіту.
– технології розвитку логічного мислення з допомогою «Логічних блоків» Дьєнеша, Кольорових лічильних паличок Кюізінера;
– інтегрованого курсу «Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку» Н.Гавриш, О.Пометун;
– елементів STREAM –освіти (Альтернативна програма формування культури інженерного мислення в дошкільників);
– здоровязбережувальних технологій, елементів хортингу.
Організаційно-освітній процес у ЗДО складається з трьох блоків:
Данні форми організації освітнього процесу відкриває можливість для реалізації вікових розвивальних завдань, створює простір гнучкого проектування освітнього процесу з врахуванням дитячих інтересів, забезпечує психологічну підготовку до шкільного навчання дітей старшого дошкільного віку.
Моніторинг індивідуального розвитку дає змогу визначити рівень компетентності вихованців відповідно до змісту освітніх ліній Базового компонента дошкільної освіти:
– рухова і здоров’язбережувальна,
– предметно-практична та технологічна,
– сенсорно-пізнавальна,
– логіко-математична та дослідницька,
– природничо-екологічна та навички, орієнтовані на сталий розвиток,
– ігрова,
– соціально-громадянська,
– мовленнєва,
– художньо-мовленнєва,
– мистецько-творча (художньо-продуктивна, музична, театралізована).
Очікувані результати навчання здобувачів дошкільної освіти містяться (визначені) в Освітній програмі «Дитина», за якою організовано освітній процес у закладі дошкільної освіти (ст..23 Закону України «Про дошкільну освіту»), пріоритетного завдання «Створення SMART- закладу, як безпечного та дружнього до дитини середовища в контексті Нової української школи».
Періодичність проведення моніторингу – два рази на рік:
Інформація, отримана у процесі моніторингу з подальшим її аналізом, є основою для ухвалення управлінських рішень про підвищення ефективності освітнього процесу.
Внутрішній контроль якості освітньої діяльності та внутрішній моніторинг якості освіти дають змогу здійснювати систематичний аналіз якості організації освітнього процесу, його ресурсного забезпечення, результатів.
Процедури внутрішньої системи забезпечення якості освіти (ВСЗЯО) спрямовані на:
Процедура Контролю у закладі визначається логічним та доцільним об’єднанням його видів (тематичний, підсумковий, комплекний, оперативний). Під час планування контролю застосовується технологічний прийом – розробляються циклограми, відповідно до методичних рекомендацій.
Процедура Моніторингу будується відповідно до визначених у закладі дошкільної освіти напрямів.
Результати процедур Контролю та Моніторингу оприлюднюються у формі:
План роботи закладу дошкільної освіти на навчальний рік та літній період є програмою реалізації процедур ВСЗЯО.
Провідною метою є підвищення якості дошкільної освіти, як найважливішого ресурсу, що сприяє максимальному розкриттю потенціалу кожної дитини та її майбутнього у всіх сферах життєдіяльності. Шляхом залучення бюджетних та позабюджетних коштів створити умови для функціонування розвитку дошкільної освіти, яка забезпечує реалізацію прав громадян на здобуття дошкільної освіти, реалізацію особистісно – орієнтованої моделі, формування життєвої компетентності, базових компетентностей особистості, розумової, емоційної, соціальної зрілості дошкільника, створення умов для гармонійного розвитку кожної дитини відповідно до її природних задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних, психічних та фізичних особливостей, культурних потреб, удосконалення науково – методичної та функціональної підготовки працівників.
12. Основні завдання стратегії розвитку
З метою виконання завдань, визначених прогнозованого розвитку, окреслені основні напрямки розвитку, що відображені у розділах:
Формування іміджу сучасного закладу освіти:
Система оцінювання освітньої діяльності здобувачів освіти:
– моніторинг;
Система педагогічної діяльності:
Система управлінської діяльності:
– стратегія і планування в ЗДО, відповідно шкільної стратегії та наступності дошкільної і шкільної ланки. Продовжувати брати участь у програмі підтримки освітніх реформ в Україні «Демократична школа»
Фінансово-економічне та ресурсне забезпечення програми:
– бюджетне фінансування;
– позабюджетне фінансування: участь у проектах, співпраця з приватними підприємствами;
– участь у проектах різних рівнів: «Здорова дитина-щаслива родина», «Садочок- простір друній для дитини», Дитячий простір», «Тепло дітям» за підтримкою Британської ради.
– раціональне використання інноваційних педагогічних технологій, методик, програм, розробка власних педагогічних технологій, що сприятимуть підвищенню якості знань дошкільників;
– підвищення рівня фізкультурно-оздоровчої роботи в закладі;
– створення SMART- закладу, систематичне включення ІКТ в освітній процес ЗДО;
– модернізація матеріально-технічної бази закладу дошкільної освіти;
– активна участь громадськості та батьків у формування освітнього простору ЗДО;
– становлення компетентностей дошкільників в різних видах дитячої діяльності, формування життєвої компетентності через наскрізні вміння, необхідні для продовження освіти в школі;
– ціннісне ставлення дошкільників до природи, культури, соціуму, високий рівень морально-духовного розвитку;
– сформованість свідомого ставлення дітей до власного здоров’я;
– підвищення рівня професійної підготовки педагогічних працівників, зміна якісного складу за освітою та за кваліфікаційними категоріями;
– взаємодія педагогів дошкільного закладу з батьками як активними учасниками освітнього процесу.
Формування іміджу сучасного закладу освіти
Мета: задоволення потреб кожної дитини в догляді, безпеці, відчутті належності, повазі та надання можливості відчувати себе частиною спільноти і розвивати її.
№ з/п |
Зміст заходів |
Термін виконання |
Виконавець |
|
1 |
Забезпечувати реалізацію Закону України «Про дошкільну освіту» у частині забезпечення обов’язковості здобуття дошкільної освіти дітьми п’ятирічного віку. Здійснювати зарахування дітей до закладу освіти відповідно до «Загальнодержавної електронної реєстрації дітей». |
2021-2026 |
Всі учасники освітнього процесу |
|
2 |
Забезпечувати системну організаційно-методичну та роз’яснювальну роботу серед працівників щодо надання права на освіту дітям з особливими потребами. |
2022-2026 |
Заступник директора з дошкільного виховання |
|
3 |
Впровадження інклюзивної освіти. Вивчення нормативно-правової бази в сфері інклюзивної освіти. |
2022-2026 |
Всі учасники освітнього процесу |
|
4 |
Участь у проектах «Створення дружнього до дитини та інклюзивного середовища в закладі освіти». Здійснення інформування педагогічної та батьківської громадськості про міжнародну методику ECERS-3 – інструмент оцінювання якості дошкільної освіти За підтримкою ЮНІСЕФ. |
2021–2022 |
Всі учасники освітнього процесу |
|
5 |
Сприяти втіленню освітніх реформ з реалізації особистісно-орієнтованої, інклюзивної освітньої моделі з активним залученням громадськості, шляхом проведення тренінгів для освітян, батьків, представників громадських організацій; ініціювання та реалізації проектів, спрямованих на забезпечення рівного доступу до якісної освіти для усіх дітей. |
2021–2022 |
Всі учасники освітнього процесу |
|
6 |
Робота педагогічного колективу за темою: «Інклюзивне навчання-досвід ефективних змін». |
2022-2026 |
Всі учасники освітнього процесу |
|
7 |
Розвивати зв’язок з родинами вихованців з особливими освітніми потребами, залучати їх до роботи команди фахівців з розроблення індивідуальної програми розвитку та іншої необхідної підтримки під час освітньо-виховної діяльності для надання якісного психолого- педагогічного супроводу вихованців. |
2022-2026 |
Всі учасники освітнього процесу |
|
8 |
Забезпечити умови ефективної реалізації Базового компоненту дошкільної освіти шляхом участі у навально-практичних тренінгах для закладів дошкільної освіти. |
2021-2026 |
Всі учасники освітнього процесу |
|
9 |
Впроваджувати в педагогічний процес здоров’язберігаючі технології: степ-аеробіки, етюди психогімнастики, глайдінг, елемени національного українського спорту хортингу. Участь у соціально-оздоровчих проектах. |
2021-2026 |
Всі учасники освітнього процесу |
|
10 |
Забезпечувати раціональне, збалансоване харчування дітей в дошкільному закладі з дотриманням рекомендованих норм харчування та врахування віку дітей. |
2021-2026 |
Всі учасники освітнього процесу |
|
11
|
Здійснювати контроль за якістю харчування та медичного обслуговування дітей різних вікових категорій, відповідно до потреб розвитку. |
2021-2026 |
Адміністрація
|
|
12
|
Забезпечити харчування дітям пільгових категорій. |
2021-2026 |
Адміністрація
|
|
Система оцінювання освітньої діяльності здобувачів освіти
Мета: застосування внутрішнього моніторингу, що передбачає систематичне відстеження та коригування результатів набутих компетенцій кожного здобувача освіти.
№ з/п |
Зміст заходів |
Термін виконання |
Виконавець |
1 |
Здійснювати аналіз результатів і динаміки навчальних досягнень вихованців, якість підготовки до навчання в школі. Участь в роботі креативної лабораторії «Наступність в роботі дошкільного закладу та початкової школи в умовах освітньої реформи «Нова українська школа». |
2021-2026 |
Педагогічні працівники |
2 |
Оцінювати навчальні досягнення вихованців з метою виявлення творчих та обдарованих дітей та індивідуальної роботи. |
2021-2026 |
Педагогічні працівники |
Підвищення рівня професійної компетентності та майстерності педагогічних працівників
Мета:
№ з/п |
Зміст заходів |
Термін виконання |
Виконавець |
1 |
Впроваджувати систему методичних заходів спрямованих на підвищення рівня професійної компетентності, творчих можливостей педагогів. |
2021-2026 |
Заступник директора з ДВ |
2 |
Забезпечення якості освіти через обмін передовим досвідом ЗДО «Півник» Пустомитівського освітнього округу Львівської області та інших закладів дошкільної освіти. |
2021-2026 |
Заступник директора з ДВ Педагогічні працівники |
3 |
В рамках програми підтримки освітніх реформ в Україні «Демократична школа» продовжувати приймати участь у онлайн-навчанні програми «Демократична школа». Розділ «Дошкілля». |
2021-2026 |
Заступник директора з ДВ Педагогічні працівники |
4 |
Забезпечити проходження педагогічними працівниками закладу підвищення кваліфікації відповідно плану. |
2021-2026 |
Заступник директора з ДВ |
5 |
Брати участь у конкурсах фахової майстерності серед педагогічних працівників навчальних закладів. |
2021-2026 |
Педагогічні працівники |
6 |
Звіти педагогів про результати підвищення кваліфікації на засіданнях педагогічної ради. |
2021-2026 |
Педагогічні працівники |
7 |
Здійснювати атестацію педагогічних працівників відповідно до Типового положення про атестацію. |
2021-2026 |
Атестаційна комісія |
8 |
Мотивувати працівників до якісної роботи, через систему матеріального та морального заохочення. |
2021-2026 |
Адміністрація |
Система управлінської діяльності. Стратегія і планування в ЗДО
Мета: створити та підтримувати атмосферу довіри, інформаційної прозорості, конструктивної співпраці між учасниками освітнього процесу та громадою.
№ з/п |
Зміст заходів |
Термін виконання |
Виконавець |
1 |
Здійснювати річне планування та відстеження його результативності відповідно до стратегії розвитку та з урахуванням освітньої програми закладу. |
2021-2026 |
Заступник директора з ДВ |
2 |
Щорічно здійснювати самооцінювання якості освітньої діяльності. |
2021-2026 |
Заступник директора з ДВ |
3 |
Розподілити обов’язки та повноваження між адміністрацією закладу освіти для забезпечення ефективного управління закладом освіти. |
2021-2026 |
Адміністрація |
4 |
Утримувати у належному стані будівлі, приміщення, обладнання закладу освіти . |
2021-2026 |
Завгосп |
5 |
Створити у закладі інформаційного забезпечення (документообіг) та автоматизоване середовище для роботи з документацією. |
2023-2026 |
Адміністрація |
6 |
Створити умови для формування відкритого освітнього середовища через залучення учасників освітнього процесу до різноманітних суспільно значущих заходів поза межами закладу: фестивалі, екскурсії, відвідування установ культури тощо. |
2021-2026 |
Педагогічні працівники |
7 |
Оприлюднювати інформацію про свою діяльність на відкритих загальнодоступних ресурсах. |
2021-2026 |
Педагогічні працівники |
Модель громадсько-активного закладу
Мета: виховання громадянина сучасного суспільства та його підготовка до життя та діяльності у демократичному суспільстві.
№ з/п |
Зміст заходів |
Термін виконання |
Виконавець |
1 |
Увага приділяється роботі з місцевою громадою, працівниками закладу та мешканцями. Розробити заходи співпраці. |
2021-2026 |
Педагогічні працівники |
2 |
Заклад сприяє вільному обміну думками, займається оцінкою потреб та бере участь у прийнятті рішень, а також забезпечує зворотній зв’язок, що стосується цих дій, з боку громади. |
2021-2026 |
Педагогічні працівники |
3 |
Відкритість і співпраця, наголос на розвиток, спілкування і обмін ідеями. |
2021-2026 |
Педагогічні працівники |
І. Концептуально-організаційний -2021 -2022 рр.
II. Реалізація плану -2021 - 2023рр.
III. Набуття досвіду – 2023-2024 рр.
IV. Узагальнення результатів -2025 -2026 рр.