Заняття "Зимовий ліс"

Про матеріал
Заняття з розвитку мовлення та малювання. Мета: Продовжувати формувати уявлення дітей про красу рослинного світу природи. Вчити дітей підходити до творчо до своєї роботи, відгадувати загадки, пояснюючи її зміст, чітко відповідати на запитання, радіти з результатів роботи. Збагачувати словниковий запас дітей, індивідуальний художньо-естетичний досвід кожної дитини. Розвивати увагу, творчі здібності, фантазію, естетичний смак, охайність, пам’ять, логічне мислення, спостережливість. Сприяти розвитку самостійності, охайності. Закріплювати вміння малювання клеєм ПВА, нетрадиційним способом посипання сіллю. Виховувати естетичне сприйняття рідної природи, дбайливе ставлення до дерев.
Перегляд файлу

Тема: Зимовий ліс.

 

Мета: Продовжувати формувати уявлення дітей про красу рослинного світу природи. Вчити дітей підходити до творчо до своєї роботи, відгадувати загадки, пояснюючи її зміст, чітко відповідати на запитання, радіти з результатів роботи. Поглиблювати знання дітей про хвойні дерева, будову дерева. Збагачувати словниковий запас дітей, індивідуальний художньо-естетичний досвід кожної дитини. Розвивати увагу, творчі здібності, фантазію, естетичний смак, охайність, пам’ять, логічне мислення, спостережливість. Сприяти розвитку самостійності, охайності. Закріплювати вміння малювання клеєм ПВА, нетрадиційним способом посипання сіллю.

Розвивати емоції й міміку. Виховувати естетичне сприйняття рідної природи, дбайливе ставлення до дерев.

Матеріал: пензлики, баночки з водою, серветки, тонований папір (заздалегідь намальовані дерева простим олівцем, за бажанням), фарби гуаш, клей ПВА, сіль в тарілочках, картини дерев, кошик з сюрпризними завданнями, ялинки зроблені з різних матеріалів, лист від Лісовичка, мереживо, сухий чай. Продовжувати формувати уявлення дітей про красу рослинного світу природи . Вчити дітей підходити до творчо до своєї роботи, відгадувати загадки, пояснюючи її зміст, чітко відповідати на запитання, радіти з результатів роботи.

 

Хід заняття

1. Організаційний момент, створення позитивного настрою.

Привітання:

Я привітна славна дитина.

Я ніколи не хворію.

Кожному дню, я радію.

Доброго ранку , сонечко.

Доброго ранку , чисте повітря.

Доброго ранку , джерельна водиця.

Доброго ранку , друзі.

Доброго ранку, гості.

Подаруємо гостям і один одному гарний настрій.

2. Основна частина .

Мотивація діяльності.

Вихователь: Ви знаєте малята, я сьогодні прийшла раненько до дитячого садочка і знайшла в групі ось цей кошик.

Від кого б він мав бути? Хто його залишив , ви хочете дізнатись?

Діти: Так

Вихователь: А ви знаєте із чого сплетений кошик? ( із лози)

У кошику я знайшла сніжинку. Яка сніжинка, малята? ( біла , ніжна, красива тощо)

А скажіть діти, яка ж пора року нам її подарувала ? (зима)

Вірно малята ! Як ви здогадалися?

Які опади найчастіше бувають взимку ? (сніг, хуртовини)

Вихователь: Доки ви розповідали, я знайшла у кошику листа від старичка Лісовичка. А ви знаєте , хто такий Лісовичок?

Діти: Це казковий персонаж, який охороняє ліс.

Вихователь: Ось послухайте, що він пише:

“ Любі малята, привіт. Я дуже радий, що ви не забуваєте про мене, сьогодні я прислав кошика з сюрпризами із свого чарівного лісу. І якщо ви всі завдання виконаєте, отримаєте винагороду. Бажаю вам успіху! Ваш друг, старичок Лісовичок”

Вихователь: Ну що ж ,малята, готові слухати перше завдання від Лісовичка?

Послухайте, будь ласка, загадку та спробуйте відгадати.

“Весною веселить, Влітку холодить,

Восени годує, а взимку гріє.“ (дерево)

Як ви гадаєте, чому в загадці сказано, що дерево весною нас веселить? (після довгої зими на деревах з’являються ніжні листочки і квіти, це веселить наше око)

Чому влітку дерево холодить ? (у спекотну погоду всім приємно відпочити тіні дерев).

А, що ж означає восени дерево нас годує?(яблука, сливи, груші, горіхи – все це плоди дерев, якими ласують люди, звірі та птахи).

А як може дерево зігріти взимку? (старі хворі дерева зрубують на дрова, а в молодих і здорових зимують білки, птахи, комахи, та інші звірі)

Бачите, як багато інформації містить одна народна загадка.

Вихователь: А я теж, малята, знаю загадку:

“Що це за диво біля вікна: багато рук, а одна нога? (дерево)

Поміркуйте:  одна нога у дерева, це що? (стовбур)

А, що названо руками ? (гілки)

Правильно діти. В казках і мультфільмах ми часто можемо бачити, як дерева користуються своїми гілками, як руками. Це тому, що дерева - живі. Вони дихають, живляться, ростуть, інколи навіть хворіють і гинуть.

Взимку дерева, що роблять? (сплять)

(Тихі замріяні, вкриті снігом, як ковдрою, одягнені в снігові шубки, дрімають під сніжним покривалом)

А прокидаються дерева весною.

А з чого складається дерево? (стовбур, гілки, листя і коріння)

А зараз ми трохи відпочинемо

Фізхвилинка

Гілки (махають руками)

Стовбур (стоять струнко)

Корінь (тупають ногами)

Листя (стискають пальці)

Вихователь: Ну що ж,малята, ми гарно відпочили.

А яке ж наступне завдання прислав нам Лісовичок ?

Ви готові слухати?

Лісовичок: Любі, малята, лісоруби вирубують ліс, допоможіть будь-ласка. Зайчику ніде заховатися, ведмідь не спить, що робити?

Вихователь: Ну що ж, малята, давайте допоможемо.

3. Образотворча діяльність.

Сьогодні ми з вами виконаємо цікаву роботу, намалюємо дерева, але з використанням нетрадиційної техніки малювання (посипання сіллю).

Виконання роботи.

Розташувавши вертикально аркуш, малюємо дерева клеєм ПВА. Доки клей не висох посипаємо малюнок сіллю, яка надасть роботі зернистості.

Діти виконують роботу.

Поки наші роботи трохи підсохнуть, ми з вами притрусимо сніжком нашу ялинку. (діти ватою посипають ялинку)

Фізхвилинка.

Ой, ялинко зелененька, Ти була колись маленька,

А тепер ти ось яка І висока , і струнка.

Ось така, ось така - І висока, і струнка.

Швидко ти набрала сили Ми тебе усі зростили.

Візьмем руки у бочок Затанцюєм гопачок.

А зараз ми сядемо на килимок і виконаємо наступне завдання.

Дидактична гра. “З якого дерева насіння”

Лічилка: ”Наша білочка стрибала і насіння відшукалa

Вихователь: Майже всі завдання ми виконали. А зараз ми закриємо оченята і уявимо себе деревом. (Емпатія)

Вихователь: Наші роботи вже підсохли і ми можемо продовжувати їх розфарбовувати. (Малювання по солі фарбою)

4. Висновок

Вихователь: Ви малята молодці. Всі завдання виконали.

Вам сподобалося заняття?

Що найбільше сподобалось?

А зараз сюрприз від Лісовичка.

docx
Додано
15 грудня 2021
Переглядів
737
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку