Стратегія розвитку критичного мислення "Кубування" на прикладі кубування купюри номіналом 50 грн

Про матеріал
Стратегія розвитку критичного мислення "Кубування" на прикладі кубування купюри номіналом 50 гривень. Це авторська розробка. Єфективно використовувати під час ранкового кола за темою місяця "Вартість і цінність". Це дає можливість вивчити об'єкт з різних сторін, дізнатись нове, та виконати ряд інтегрованих завдань. На основі схеми цієї розробки можна з легкістю розробити аналогічну.
Перегляд файлу

Кубування

Кубування – стратегія розвитку критичного мислення, розроблена на основі тансономії Блума.

Стратегію використовуємо на будь-яких уроках, коли потрібно розглянути певний об’єкт чи явище.  

Основним елементом є куб, на кожній з граней якого написані вказівки:

-  опишіть;

-  порівняйте;

-  асоціації;

-  проаналізуйте;

-  застосування;

-  аргументи «за» та «проти».

Стратегію можна виконувати як самостійно, так і в групах.

Опишіть

Зовнішній вигляд, як учні сприймають його за органами чуття, особлива увага на деталі (форма, дотик, з якого матеріалу зроблені тощо).

Порівняйте

Вчитель  пропонує об’єкт для порівняння, або пропонує учням вибрати свій. У процесі порівняння учні знаходять спільне і відмінне, знаходять щось нове, про що ще не згадали, оскільки це стає помітним лише в порівнянні з іншими об’єктами.

Асоціації

Вчитель просить назвати асоціації, які спадають на думку, коли учні чують задане слово. Та пояснити чому саме такі асоціації. Асоціації не бувають правильні чи неправильні!

Проаналізуйте

Охарактеризувати структуру, будову, частини, окремі деталі предмета чи явища, що описується.

Застосування

Описати, як це знадобиться в житті, кому, коли, в якому обсязі. Чи можна використати об’єкт не за призначенням і як саме?

Аргументи «за» та «проти»

Описати власні судження з приводу теми (добре чи погано, правильно чи ні і т.п.).  «Купюра номіналом 50 грн»

Опиши

 

-                     Форма;

-                     периметр;

-                     з якого матеріалу зроблено;

-                     хто та що зображено на купюрі;

-                     якого номіналу ця купюра; - написання слова «п’ятдесят»;

І т.д.

Порівняй

 

Порівняйте купюру 50 і 5 грн:

-                     розмір та колір;

-                     хто та що зображено;

-                     дата випуску купюр;

-                     за яку купюру можна більше купити продукції; тощо. 

 

Асоціації

 

Назвіть свої асоціації. Поясніть їх.

 

Проаналізуйте

 

-Як виготовляють купюру?

-                     Чому стільки символів та позначень?

-                     Якими купюрами можна замінити? і т.д.

 

Застосування

 

-Навіщо потрібні гроші?

-  Що можна купити за цю купюру?

-  Чи можна обійтися без грошей? 

-  Що може замінити купюри?

-  Чи можна використати купюру не за призначенням і як?

 

«За» та «проти»

 

-Добре чи погано мати багато мати гроші?

-                     Де їх краще зберігати? (Банк чи вдома, в паперовому чи електронному вигляді тощо)

-                     Чи все можна купити за гроші? Чому?

 

 

Цю стратегію можна використовувати під час будь якого етапу уроку, на будь-якому уроці. 

Ми використовували цю стратегію з дітьми під час ранкового кола перед уроком математики під час теми місяця «Вартість і цінність». 

pdf
Додано
15 квітня 2020
Переглядів
1811
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку