Стратегія розвитку школи

Про матеріал
Стратегія розвитку закладу освіти . Планування директора школи. автор Кузнєцов О.О.
Перегляд файлу

 

Стратегія розвитку Мар’янівської загальноосвітньої школи

     І – ІІІ ступенів

Довбиської селищної ради              Житомирської області

на 2020-2026 роки

 


ЗМІСТ

 

 

  • ВСТУП
  • Основні етапи підготовки і впровадження Стратегії
  • Діяльність
  • Розвиток
  • Пріоритетні напрямки розвитку
  • Модернізаційна матриця
  • Заплановані заходи
  • Очікувані результати

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

 

Школа сьогодні.

 

   Незмінним є і буде розташування закладу освіти: вул. Шкільна 27, задовольняє проблему рівного  доступу до закладу здобувачів освіти з усіх вулиць селища.      Найдовший шлях до школи складає: з вулиць Ягідна та Рогачівська, шлях у темний час доби освітлений вуличними ліхтарями.

   Учні з населених пунктів Дорогань, Ожгів, Явне не підвозяться в зв’язку із відсутністю належного автобусного сполучення.

   Шкільне подвір’я складає 1,5 га. Площа школи 2005 кв.м.  Шкільна будівля має три корпуса: 1973 року, 1980 року та 2010 року здачі в експлуатацію. Проектна потужність закладу 220 учнів. Фактична кількість учнів 213 учнів.

   Водопостачання централізоване (відомчий водогін)  та  локальне від криниці з розводкою водогінної мережі до їдальні. Стан водогінної мережі задовільний.

Гаряче водопостачання  локальне, функціонує справно. Каналізування стічних вод - на вигріб. Стан каналізаційної мережі - задовільний. Наявність умов для дотримання правил особистої гігієни учасниками освітнього процесу в кожному навчальному, виробничому приміщеннях. Наявні внутрішні 3 туалета та роздільний надвірний туалет.

Опалення централізоване, але твердопаливні котли вже вичерпали ресурс енергоефективності і потребують заміни. Наявне сховище для дров.

Вентиляціія   загальнообмінна природна, місцева від технологічного обладнання. Стан системи вентиляції – задовільний.

Освітлення  природнє, пластикові вікна, але частина потребує утеплення відкосами, штучне лампи розжарювання та світлодіодні, поступово відбувається заміна, захисна арматура наявна.

Оздоблення поверхонь стін, стелі, підлоги відповідає вимогам нормативно-правових актів. Але при входах постала необхідність на заміну дерев’яних панелей на штукатурені стіни. Потребує ремонту шкільний центральний вхід, навіс та поріг.

Окрема будівля їдальні та обіднього залу на 60 учнів. Кількість учнів, які охоплені гарячим харчуванням 130 учнів, графік харчування 10.10-10.40, 11.25-11.45. Кількість учнів, які отримують буфетну продукцію (додатково) - 150 учнів.

Мережа класів: 1-11 класи із середньою наповнюваністю 19 учнів на клас. Найбільше в початковій школі в середньому 86 учнів на всю ланку щороку. В старшій школі 10-11 класи середня наповнюваність - 11 учнів на клас.

   Площа кабінетів становить : 568 кв.м. , найбільший кабінет інформатики , найменший кабінет педагога-організатора. Наявне обладнання для кабінетів інформатики, фізики із лаборантською кімнатою, хімії - частково. Потребують заміни двері в класах, заміна яких розпочалась у 2018 році.

Наявні ігровий майданчик із штучним покриттям 40х20 м. та тренажерний майданчик.

   Основною загрозою є ліквідація старшої ланки.

   Існують приміщення 425 кв.м., які використовує в оренді Дошкільний навчальний заклад.

 

Основні етапи підготовки і впровадження Стратегії

 

  • Вивчення законодавчої бази
  • Утворення робочої групи
  • Уточнення місії, візії, визначення політики закладу, цінностей, принципів діяльності ЗО
  • Аналіз внутрішньої системи діяльності ЗО
  • Аналіз зовнішніх факторів на всіх етапах впровадження Стратегії
  • Аналіз відносин із Засновником, участь в конференціях, моніторингу ЗО
  • Визначення мети, цілей, завдань, напрямків Стратегії
  • Розроблення Плану заходів , проведення нарад при директорові для визначення очікуваних результатів
  • Проведення засідань методичної ради для визначення Стратегії впровадження ВСЗЯО
  • Проведення конференцій , зборів, семінарів, навчальних занять з педагогічними працівниками
  • Схвалення педагогічною радою, затвердження Засновником Стратегії
  • Аналіз виконання , проведення нарад при директорові для коригування
  • Звіт (щорічний) директора школи про хід виконання Стратегії

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діяльність Мар’янівської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів

 Довбиської селищної ради

Місія : Забезпечення якісної моделі випускника в єдності та поєднанні дієвих освітніх технологій та в якісному освітньому середовищі

 

Модель випускника школи

       Випускник нашої школи – це   всебічно розвинена особистість, здатна до критичного мислення; людина з активною життєвою , громадською позицією, яка діє згідно з морально-етичними принципами і здатна приймати відповідальні рішення, поважає гідність і права іншої людини; і здатна   конкурувати на ринку праці, учитися впродовж життя, турботливо ставиться до себе та інших.

       Випускник школи має міцні знання і вміло користується ними. Знання та вміння, отримані учнем, тісно взаємопов’язані з його ціннісними орієнтирами. Набуті життєві компетентності випускник вміло використовує для успішної самореалізації у житті, навчанні та праці. Він вміє критично мислити, логічно обґрунтовувати позицію, виявляти ініціативу, творити, вирішувати проблеми, оцінювати ризики та приймати рішення.

Наш випускник   людина творча, з великим потенціалом саморозвитку та самореалізації, широким спектром особистісних рис:

- випускник школи добре проінформована особистість;

- прагне до самоосвіти та вдосконалення;

- готовий брати активну участь у суспільно-культурному житті громади;

- є свідомим громадянином, готовим відповідати за свої вчинки;

- свідомо ставиться до свого здоров’я та довкілля;

- мислить креативно, використовуючи увесь свій творчий потенціал.

   Випускник початкових класів  має знання, уміння та навички, передбачені стандартом початкової освіти. Він упевнений у собі, старанний, працелюбний, самостійний, дисциплінований, вмотивований на досягнення успіху, вміє слухати і чути, критично мислити і має   навички навчальної діяльності, культури спілкування, основи особистої гігієни і здорового способу життя.

   Випускник базової школи володіє певними якостями і вміннями на рівні вимог державних освітніх стандартів успішно засвоює загальноосвітні програми з усіх предметів шкільного навчального плану; має систему розумових навичок (порівняння, узагальнення, аналіз, синтез, класифікацію, визначення головного). Володіє основами комп’ютерної грамотності, знає свої громадянські права і вміє їх реалізувати, оцінює свою діяльність з погляду моральності та етичних цінностей, дотримується правил культури поведінки і спілкування, веде здоровий спосіб життя, готовий до форм і методів навчання, які використовуються у старших класах.

   Випускник старшої школи має міцні знання на рівні вимог державних освітніх стандартів, що забезпечує вступ до закладів вищої   освіти та подальше успішне навчання, володіє іноземними мовами; має  достатній  рівень комп’ютерної, володіє культурою інтелектуальної діяльності,   поважає свою й чужу гідність, права і свободи інших людей, дотримується правил культури поведінки і спілкування, має почуття соціальної відповідальності, веде здоровий спосіб життя; володіє способами отримання інформації, прагне духовного і соціального добробуту.  Свідомий громадянин і патріот своєї країни, готовий до сміливих і успішних кроків у майбутнє.

 

Візія - забезпечення якісної освіти в смт Мар’янівка та по можливості долучити до повної освіти навколишні населенні пункти с.Явне та с.Нивна із підвезенням до закладу.

 Перспективним рішенням є створення філії Явненської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів (станом на 01.09.2019 рік - 49 учнів).

 

 

 

Цінності :

  • Патріотичне, військове виховання, національно свідоме ставлення до України - держави, символів,мови, культури, Малої Батьківщини - повага до традицій, природи, 
  • Всебічний розвиток дитини, долучення до спорту, інтелектуальний розвиток;
  • незмінність типу закладу (за умов),
  • навчання компетентнісного учня з орієнтацією на модель випускника школи,
  • досягнення  здоров’язбережувального  освітнього середовища,
  • виховання полікультурності в компетентному іншомовному середовищі, реалізується міжкультурна комунікація.

 

Принципи:

людиноцентризм;

верховенство права;

забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності;

забезпечення рівного доступу до освіти без дискримінації за будь-якими ознаками, у тому числі за ознакою інвалідності;

розвиток інклюзивного освітнього середовища, у тому числі  найбільш доступних і наближених до місця проживання осіб з особливими освітніми потребами;

забезпечення універсального дизайну та розумного пристосування;

науковий характер освіти;

різноманітність освіти;

цілісність і наступність системи освіти;

прозорість і публічність прийняття та виконання управлінських рішень;

відповідальність і підзвітність  закладу освіти перед суспільством;

нерозривний зв’язок із світовою та національною історією, культурою, національними традиціями;

свобода у виборі видів, форм і темпу здобуття освіти, освітньої програми, закладу освіти, інших суб’єктів освітньої діяльності;

академічна доброчесність;

академічна свобода;

фінансова, академічна, кадрова та організаційна автономія у межах, визначених законом;

гуманізм;

демократизм;

єдність навчання, виховання та розвитку;

виховання патріотизму, поваги до культурних цінностей Українського народу, його історико-культурного надбання і традицій;

формування усвідомленої потреби в дотриманні Конституції та законів України, нетерпимості до їх порушення;

формування поваги до прав і свобод людини, нетерпимості до приниження її честі та гідності, фізичного або психічного насильства, а також до дискримінації за будь-якими ознаками;

формування громадянської культури та культури демократії;

формування культури здорового способу життя, екологічної культури і дбайливого ставлення до довкілля;

невтручання політичних партій в освітній процес;

невтручання релігійних організацій в освітній процес (крім випадків, визначених  Законом Про освіту);

різнобічність та збалансованість інформації щодо політичних, світоглядних та релігійних питань;

державно-громадське управління;

державно-громадське партнерство;

сприяння навчанню впродовж життя;

інтеграція у міжнародний освітній та науковий простір;

нетерпимість до проявів корупції та хабарництва;

доступність для кожного громадянина всіх форм і типів освітніх послуг, що надаються в закладі.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розвиток Мар’янівської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів

Довбиської селищної ради

Мета- створити протягом 6-річного навчального циклу основи для реалізації місії  стратегії розвитку закладу освіти

 

Цілі:

  • стратегічні - наблизити кінцевий результат - створення моделі випускника в якісному освітньому середовищі
  • тактичні - за 3 роки (2020-2023 роки)

здійснити якісний перехід початкової школи на новий зміст навчання за принципами НУШ

створити піклувальну раду школи

оновити освітнє середовище

  • оперативні.

 У 2020/21 навчальному році забезпечити якісне впровадження Стратегії розвитку закладу;

перехід на контракт всіх вчителів пенсіонерів;

Забезпечити спеціалістом з англійської мови;

Забезпечити навчання всіх педагогічних працівників в умовах дистанційного навчання на платформі Google  Classroom.

 

Завдання:

  1.               Директор Мар’янівської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів Довбиської селищної ради виконує основні засади статті 38 Закону України «Про освіту»: розроблення та виконання, забезпечує подання Засновнику, звітує на загальних зборах (щорічно) про хід виконання Стратегії розвитку закладу освіти. Директор школи приймає пропозиції піклувальної ради ( за наявності).
  2.               Стратегія  (політики) розвитку Мар’янівської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів Довбиської селищної ради після підготовки пропозицій виноситься  на  обговорення педагогічної ради закладу освіти (далі - ЗО) , схвалюється на її засіданні та затверджується керівником ЗО . Документ оприлюднюється на сайті ЗО. Спираючись на Стратегію розвитку розпочанається процес вивчення освітньої діяльності закладу та оцінювання його рівня.
  3.               Заклад освіти має забезпечити через реалізацію Стратегії розвитку, щоб працівники, зацікавлені особи (батьки та громадкість селища Мар’янівка) були обізнані з:

  політикою та процедурами забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти та її цілями;

  своїм внеском у результативність забезпечення якості та з вигодами від поліпшення показників діяльності;

  очікуваними результатами впровадження політики якості.

 

 

 

 

 

 

Пріорітетні напрямки розвитку  Мар’янівської загальноосвітньої школи

 І – ІІІ ступенів Довбиської селищної ради

 

Модернізаційна матриця

 

Внутрішня система

взаємодій

Зовнішня система

взаємодій

 

Можливості

Проблеми

Освітнє середовище будівля

Оновлення тематичних стендів

Утеплення фасаду школи, нова котельня

Енерго

збережувальна будівля

Подвір’я

Озеленення, встановлення смітників

Огорожа, НАЗ  для школярів, зняття дерев

Перетворене подвір’я

Класна кімната

Перехід на кабінетну систему

Обладнання кабінетів 5-11 класів

Перетворена класна кімната 

Простір для зміни видів діяльності

Вдосконалення концепції НУШ

Медичний кабінет

Побудова додаткових приміщень

Навчальне обладнання

Використання ІКТ

 

Оновлення програмного забезпечення, Wi-Fi

Модернізація

освіти/простору

Зниження мотивації до навчання

Упровадження інноваційних методик навчання

Розширення міжнародного співробітництва

Оволодіння навчальними навичками

Зниження рівня здоров’я

Оновлення рухового режиму

Оновлення спортивної бази, душові

Розвиток спорту, масовість

Стара педагогічна модель

Дистанційна модель навчання

Створення сайту школи, Е-щоденники

Новітні педагогічні технології

Неефективні форми і методи навчання

Навчання ІТ педагогів

Співпраця з ОІПП, університетами

Освіта впродовж життя

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета 1:

Збереження/перехід школи на відповідність Закону України «Про освіту» : опорний ЗЗСО/ гімназія

Часові рамки

Відповідальні особи

2020-2026

Засновник

Індикатори

Моніторинг

1. Освітнє середовище

Статут, печатка, нові форми документообігу, Положення, колективний договір

Впровадження

 

Часові рамки

Відповідальні особи

2024

Засновник

Забезпечити енергоефективність Утеплення фасаду школи

Заміна ламп розжарювання на світлодіодні

Утеплення даху їдальні, виведення витяжок пари на дах

1.1.1.1. Облаштування території закладу та розташування приміщень є безпечними

1.1.5. У закладі освіти створюються умови для харчування здобувачів освіти і працівників світлодіодні

Засновник

Мета 2:

Безпека школи

Видалення аварійних дерев

Обслуговування поженої, водопостачальної, опалювальної , електричної  мереж

Часові рамки

Відповідальні особи

2020-2024

Засновник, директор школи

Індикатори

Моніторинг

1.1.   Забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці

Протокол засідання педагогічної ради

Впровадження

 

Часові рамки

Відповідальні особи

2020-2022

1.1.1.1. Облаштування території закладу та розташування приміщень є безпечними

Засновник, директор школи

Забезпечення  ліцензійними програмами

Оновлення програмного забезпечення, Wi-Fi

1.1.6. У закладі освіти створюються умови  для безпечного використання мережі Інтернет, в учасників освітнього процесу формуються навички безпечної поведінки в Інтернеті

Директор школи

Заміна вікон в майстерні

Підлога в майстерні

1.1.1.2.У закладі освіти забезпечується комфортний повітряно-тепловий режим, належне освітлення, прибирання приміщень, облаштування та утримання туалетів, дотримання питного режиму

Засновник, директор школи

Мета 3:

Підтримка належних умов в освітньому закладі

Часові рамки

Відповідальні особи

2020-2026

Директор школи

Індикатори

Моніторинг

1.1.1.2.У закладі освіти забезпечується комфортний повітряно-тепловий режим, належне освітлення, прибирання приміщень, облаштування та утримання туалетів, дотримання питного режиму

Акт приймання робіт

Впровадження

 

Часові рамки

Відповідальні особи

2026

Директор школи

Забезпечення спортивним інвентарем та приладдям

1.1.2.2. Частка навчальних кабінетів початкових класів, фізики, хімії, біології, інформатики, майстерень/кабінетів трудового навчання (обслуговуючої праці), спортивної  зали, інших кабінетів, які обладнані засобами навчання відповідно до вимог законодавства та освітньої програми

Засновник

Мета 4: Забезпечити оновлення освітнього простору

Забезпечення кабінетом медичної сестри відповідно до вимог

 

Часові рамки

Відповідальні особи

2020-2024

Засновник/Дирекція

Індикатори

Моніторинг

1.1.1.3. У закладі освіти забезпечується раціональне використання приміщень і комплектування мережі класів (з урахуванням чисельності здобувачів освіти, їх особливих освітніх потреб, площі приміщень)

Протокол засідання педагогічної ради

Впровадження

 

Часові рамки

Відповідальні особи

2020-2021, 2022

Засновник, директор школи

Забезпечення класи НУШ

Технічними засобами

Дидактичним матеріалом

 

 

1.1.1.4. У закладі освіти є робочі (персональні робочі) місця для педагогічних працівників та облаштовані місця відпочинку для учасників освітнього процесу

Засновник, директор школи

Мета 5: Збереження/перехід школи на відповідність Закону України «Про освіту» : опорний ЗЗСО/ гімназія

Часові рамки

Відповідальні особи

2020-2026

Засновник

Індикатори

Моніторинг

 

 

Протокол педагогічної ради

 

Часові рамки

Відповідальні особи

 

2024

Засновник

Облаштування інклюзивного освітнього простору, ресурсних кімнат

1.3. Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору

Засновник, директор школи Директор школи

Створення  і  організація роботи груп супроводу здобувачів освіти

1.2. Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації

Директор школи

Створення  і  організація роботи  електронних платформ для навчання, оцінювання

2.1. Наявність відкритої, прозорої і зрозумілої для здобувачів освіти системи оцінювання їх навчальних досягнень

Директор школи

Забезпечення професійного зростання працівників

3.2. Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників

Засновник, директор школи

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
4 квітня 2021
Переглядів
1993
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку