Технологія – це сукупність операцій, методів процесів з використанням необхідних засобів Групова робота – це один із методів інтерактивного навчання, під час якого взаємодіють кілька осіб. Педагогічна технологія – це сукупність прийомів і засобів, методів організації управлінням навчально-виховним процесом.
Переваги групової роботи:за той самий проміжок часу обсяг виконаної роботи набагато більший;висока результативність у засвоєнні знань і формуванні умінь;формується вміння співпрацювати;формуються мотиви навчання;розвивається навчальна діяльність(планування, рефлексія, самоконтроль, взаємоконтроль) .
Переваги групової роботи (за Е.І. Федорчуком ): Взаємозалежність членів групи;особиста відповідальність кожного члена групи за власні успіхи та успіхи товаришів;суспільно –творча , навчально-пізнавальна діяльність;можливість працювати в міру своїх сил і здібностей;соціалізація особистості кожного члена групи у процесі діяльності ;формування таких рис, як терпимість готовність визнавати думку інших, відстоювати власну думку точними лаконічними аргументами;загальна оцінка роботи групи.
Недоліки групової роботи (за Е.І. Федорчуком ):робота в малій групі навпаки, може вимагати зайвих витрат часу, поки члени групи знаходять спільну мову;роботою мікрогруп важче управляти, особливо при великій їх кількості;у такій групі відсутній стимул особистих амбіцій;свою низьку інтелектуальну здатність можна приховати за спинами інших.
Вимоги до групової роботи:методично обґрунтовано обирати вид групової роботи на конкретному уроці, що визначається його метою і структурою;правильно формувати групи;ретельно продумувати структуру уроку;розробляти інструкції, пам'ятки, які спрямовують навчальну діяльність;регулювати міру допомоги вчителя у процесі роботи групи;вчити учасників співпраці під час виконання групових завдань.
АЛГОРИТМ ОРГАНІЗАЦІЇ І ПРОВЕДЕННЯ ГРУПОВОЇ РОБОТИІ Підготовка до виконання групового завданняІІ Групова роботапостановка пізнавальної задачі;інструктаж про зміст і послідовність роботи;рекомендації щодо дидактичного матеріалу в групах;І знайомство з матеріалами, планування роботи в групі; розподіл завдань між членами групи;індивідуальне виконання завдань;обговорення індивідуальних результатів роботи в групі;обговорення загальних завдань групи (зауваження,доповнення, уточнення, узагальнення);підведення підсумків групового завдання.