Технології групової роботи
1.Характеристика групової роботи
2.Психодидактичні, організаційні та технічні вимоги до організації роботи
3.Види технологій групової роботи
Тема “Технологія групової роботи”Підготувала: Кошель Олена Анатоліївна, вчитель початкових класів
Номер слайду 2
Технології групової роботи1. Характеристика групової роботи2. Психодидактичні, організаційні та технічні вимоги до організації роботи3. Види технологій групової роботи
Номер слайду 3
Технологія – це сукупність операцій, методів процесів з використанням необхідних засобів Групова робота – це один із методів інтерактивного навчання, під час якого взаємодіють кілька осіб. Педагогічна технологія – це сукупність прийомів і засобів, методів організації управлінням навчально-виховним процесом.
Номер слайду 4
“Групова навчальна діяльність на відміну від фронтальної та індивідуальної діяльної, не ізолює учнів один від одного, а навпаки дозволяє реалізувати природне прагнення до спілкування, взаємодопомоги і співпраці “
Номер слайду 5
Номер слайду 6
Функції групової діяльності: Навчальна позитивна мотивація високі результати засвоєння знань; слабкі учні виконують більший обсяг завдань;Виховна формування колективізму, гуманні якості особистості;Організаційна - уміння розподіляти обов’язки
Модульна технологія. Проектна технологія Технологія проектного спілкуванняІнформаційно -комп'ютерні технології Опозиційне навчання
Номер слайду 9
Мікрофон Тренінг. Квест Позиційне навчання. Діалог. Синтез думок. Навчальний проект. Пошук інформації Коло ідей. Мозковий штурм. Пазли. Снігова куля
Номер слайду 10
Переваги групової роботи:за той самий проміжок часу обсяг виконаної роботи набагато більший;висока результативність у засвоєнні знань і формуванні умінь;формується вміння співпрацювати;формуються мотиви навчання;розвивається навчальна діяльність(планування, рефлексія, самоконтроль, взаємоконтроль) .
Номер слайду 11
Переваги групової роботи (за Е.І. Федорчуком ): Взаємозалежність членів групи;особиста відповідальність кожного члена групи за власні успіхи та успіхи товаришів;суспільно –творча , навчально-пізнавальна діяльність;можливість працювати в міру своїх сил і здібностей;соціалізація особистості кожного члена групи у процесі діяльності ;формування таких рис, як терпимість готовність визнавати думку інших, відстоювати власну думку точними лаконічними аргументами;загальна оцінка роботи групи.
Номер слайду 12
Недоліки групової роботи (за Е.І. Федорчуком ):робота в малій групі навпаки, може вимагати зайвих витрат часу, поки члени групи знаходять спільну мову;роботою мікрогруп важче управляти, особливо при великій їх кількості;у такій групі відсутній стимул особистих амбіцій;свою низьку інтелектуальну здатність можна приховати за спинами інших.
Номер слайду 13
Вимоги до групової роботи:методично обґрунтовано обирати вид групової роботи на конкретному уроці, що визначається його метою і структурою;правильно формувати групи;ретельно продумувати структуру уроку;розробляти інструкції, пам'ятки, які спрямовують навчальну діяльність;регулювати міру допомоги вчителя у процесі роботи групи;вчити учасників співпраці під час виконання групових завдань.
Номер слайду 14
АЛГОРИТМ ОРГАНІЗАЦІЇ І ПРОВЕДЕННЯ ГРУПОВОЇ РОБОТИІ Підготовка до виконання групового завданняІІ Групова роботапостановка пізнавальної задачі;інструктаж про зміст і послідовність роботи;рекомендації щодо дидактичного матеріалу в групах;І знайомство з матеріалами, планування роботи в групі; розподіл завдань між членами групи;індивідуальне виконання завдань;обговорення індивідуальних результатів роботи в групі;обговорення загальних завдань групи (зауваження,доповнення, уточнення, узагальнення);підведення підсумків групового завдання.
Номер слайду 15
АЛГОРИТМ ОРГАНІЗАЦІЇ І ПРОВЕДЕННЯ ГРУПОВОЇ РОБОТИІІІ Заключна частинаповідомлення про результати роботи в групі;аналіз пізнавальної задачі;висновки про робочу групу.