Бобір Наталя Сергіївна
вчитель початкових класів
Запорізької гімназії № 4
Запорізької міської ради
STREAM-проєкт «Світ тварин»
Учасники проєкту: учні 2-Б класу.
Керівник проєкту: вчитель початкових класів – Наталя БОБІР
Термін реалізації проєкту: короткотривалий.
Актуальність проєкту: Впровадження в сучасний освітній процес інновацій є викликом часу. STREAM-освіта передбачає комплексний інтегрований підхід з проєктним навчанням, що вчить дитину жити в реальному світі, в якому дуже швидко відбуваються зміни. Здобувач освіти повинен реагувати на ці зміни, критично мислити та бути всебічно розвиненою, творчою особистістю.
Проблемні питання: як тварини готуються до зимівлі? Чим ми можемо допомогти тваринам взимку?
Мета:
• вчити дітей спостерігати за об’єктами навколишнього світу, робити висновки та узагальнення за результатами власних спостережень;
• синтезувати отримані знання;
• продовжувати роботу щодо формування навичок роботи з джерелами інформації для вирішення життєвих ситуацій (медіа, інтернет, книги, енциклопедії, довідники);
• вчити класифікувати, систематизувати, порівнювати, аналізувати;
• розвивати вміння планувати, проєктувати свою роботу, раціонально, економно підбирати необхідні матеріали;
• вчитися взаємодіяти один з одним, з батьками, разом шукати шляхи для розв’язання проблемного питання;
• дати можливість учнів долучитися до конкретних дій зі збереження природного середовища;
• сприяти формуванню навичок пошукової діяльності;
• виховувати дбайливе ставлення до природи.
Завдання:
• Дослідити інформацію про світ тварин, їхні осінні та зимові турботи; з’ясувати, чим можна годувати птахів, які залишаються зимувати в нашому регіоні, користь годівничок - «Екогодівничка».
• За результатами дослідження учні проєктують дизайн годівнички, описують необхідні матеріали, їхню кількість і вартість.
• Вдосконалити вміння працювати у техніках: паперове макетування, робота з пластиліном, робота з природними матеріалами.
Перелік компетентностей, розвиток яких передбачено проєктом:
• Здатність спілкуватися рідною мовою: активне використання рідної мови в комунікативних ситуаціях, можливість розуміти прості висловлювання англійською мовою, загальнокультурна грамотність.
• Математична грамотність.
• Компетентності в природничих науках і технологіях: уміння застосовувати науковий метод, спостерігати, допитливість, прагнення шукати й пропонувати нові ідеї, аналізувати, формулювати гіпотези, збирати дані, аналізувати результати.
• Екологічна компетентність: усвідомлення і дотримання правил природоохоронної поведінки.
• Інформаційно-цифрова компетентність.
• Навчання впродовж життя: здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок.
• Соціальні й громадянські компетентності: уміння працювати з іншими на результат.
• Підприємливість: уміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя.
STREAM-проєкт поєднує такі навчальні предмети:
|
Предмет
|
Тема
|
Завдання
|
Спосіб реалізації
|
Результати роботи
|
S
|
ЯДС
|
Осінні турботи тварин.
|
Спостереження та пошук інформації про зміни в житті тварин (звірів, риб, комах, птахів..) їх підготовка до зими.
Пошук, аналіз інформації про корисну та шкідливу їжу для птахів, знайомство з поняттям «Екогодівничка».
|
Дослідження.
Перегляд відео.
Вправа «Про кого так говорять?» (Learning Apps).
|
Створення колажів, мініпроєктів, відеозапис, у якому учні презентують свої спостереження та
відкриття про тварин.
|
T
|
Інформатика
|
Види інформа-
ції.
Дії з інформа-
цією.
|
Познайомити учнів з видами інформації за способом подання: текстова, графічна, звукова.
Пошук цікавої інформації про тварин в інтернеті, правдивість фактів.
|
Дослідження.
Віртуальна подорож.
Інтерактивна вправа
Learning Apps.
.
|
Знаходження інформації.
Розробка презентації, вміння користуватися платформою
Learning Apps.
|
R
|
Укра-їнсь-
ка мова
Читання
Англійська мова
|
Пишу з великої букви клички тварин.
Тварини в казках.
Робота з дитячою книжкою Всеволод Нестайко
«Незви-
чайні пригоди в лісовій школі». (до уроку українсь-
кої мови)
Цікаві факти про екогодів-
нички.
|
Формувати поняття “клички” тварин, уміння писати їх з великої букви, вчити розрізняти назви тварин і їх клички, розвивати зв’язне мовлення, мислення, збагачувати словниковий запас слів, розвивати уміння добирати влучні клички тваринам, уміння доповнювати речення, вдосконалювати текстові повідомлення про цікаві факти про птахів, виховувати любов до тварин, бажання про них піклуватися.
Поглибити знання про казку як жанр усної народної творчості; розкрити зміст поняття народні казки; навчити розпізнавати казки з-поміж інших творів; навчати спостерігати за діями персонажів, запам'ятовувати послідовність подій (сюжет); учити визначати головну думку казки; формувати вміння виразно читати казку за особами, відтворювати зміст прочитаного, вчити переказувати казку; розвивати зв'язне мовлення дітей, мислення, артистичні здібності; збагачувати життєвий досвід здобувачів освіти; виховувати любов до читання, казок, тварин.
Під час майстер-класу з виготовлення годівниці й екогодівниці закріплювати і повторювати слова англійською мовою (назви тварин, корисна їжа).
|
Дослідження. Вправи Learning Apps.
Аудіозаписи казок в особах.
Розвиток критичного мислення: вправи «Займи позицію»,
«Ромашка Блума».
Робота над змістом прислів’їв.
Перегляд відео: «Годівнички для птахів своїми руками»
|
Інтерактивна вправа Learning Apps «Вдосконалення тексту «Цікаві факти про горобців».
Створення
фотоальбому домашніх улюбленців.
Переказ казок
Інтерактивна
вправа Learning Apps
«В кожній казці є урок, мов у квіточці
медок».
Говоріння англійською мовою.
|
E
|
Дизайн і технології
|
Годівничка для птахів. Еко- годівнич
ка.
|
Добирати матеріали, інструменти, пристосування необхідні для виготовлення виробів з природних, штучних і пластичних матеріалів.
|
Макетування
Дослідження.
Добір матеріалів.
|
Виготовлення
годівничок.
|
A
|
Ми
стец
тво
|
Малювання тварин: «Синич
ка».
Музична подорож у світ тварин.
|
Вчитися малювати тварин з математичних цифр.
Розвивати вокальні здібності учнів, вміння слухати музику.
|
1.Перегляд відео.
2. Малювання
синички.
3.Слухання музичного твору.
|
Творчі роботи
Виконання пісні.
|
M
|
Математи
ка
|
Закріплення таблиць додаван-ня й віднімання чисел 8 і 9. Мовою математики про природу.
|
Закріпити знання учнів з табличного додавання й віднімання чисел 8 і 9; порядок виконання арифметичних дій; удосконалити навички порівняння чисел, уточнити поняття «ламана», «довжина ламаної» ; формувати вміння розв’язувати задачі; розвивати математичну мову, логічне мислення, пам'ять, уяву, кругозір, мову, увагу, каліграфічні навички, пізнавальну активність учнів.
Поглиблювати знання учнів про тварин. Виховувати любов до природи, бажання допомогти пернатим друзям.
|
1.Дослідження.
2.Розв’язування задач.
|
Обчислення виразів, розв’язання задач. Наявність геометричних фігур в дизайні годівнички.
|
Обладнання та матеріали:
- технічні засоби (комп’ютер, планшети);
- кольоровий картон та папір;
- фарби, кольорові олівці;
Використані джерела:
-
Державний стандарт базової середньої освіти». - [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://surl.li/szlx
-
Гриньків М.М. STREAM-проєкт «Садиба Кобзаря» - [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://surl.li/nwqok
-
Гущина Н.І. Метод проєктів в навчально-виховному процесі. - [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://surl.li/npndg
-
Інтерактивна вправа Learning Apps «Вдосконалення тексту «Цікаві факти про горобців». - [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://surl.li/nwoyp
-
Інтерактивна вправа Learning Apps «В кожній казці є урок, мов у квіточці
медок». - [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://surl.li/nwpfw
-
Інтерактивна вправа Learning Apps «Про кого так говорять? - [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://surl.li/nrslw
-
Ключові компетентності. Концепція НУШ. - [Електронний ресурс]. - Режим доступу: https://goo.su/8Myu
-
Малювання тварин "Синичка". Центр художньо-технічного розвитку, гурток "Фабрика ідей". - [Електронний ресурс].- Режим доступу: http://surl.li/npnvt.
-
Тімака. Годівничка для птахів своїми руками. - [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://surl.li/npnsd
9. Медіаграмотність на уроках суспільних дисциплін: Посібник для вчителя / За ред. Іванова В., Волошенюк О., Мокрогуза О. – К.: Центр вільної преси, Академія української преси, 2016. – 201 с.
10. Метод проєктів: сутність, вимоги до використання, етапи роботи
[Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://surl.li/npnfw
11. Музична подорож для дітей. - [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://surl.li/npobx
12. Мультфільм за мотивами української народної казки «Жив був пес».-
[Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://surl.li/nwqbd
13. Українська народна казка «Цап і баран». - [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://surl.li/auzy