2 клас
Читання
Вчитель: Набока Світлана Анатоліївна
Категорія: вища
Тема: Робота з дитячою книжкою. Зоряна Живка (Зоя Жук) « Добре вдома».
Мета: закріплювати вміння читати, формувати компетентність спілкування рідною мовою, формувати національну свідомість. Збагачувати словниковий запас, виховувати любов до рідного краю, відповідальність, порядність, ціннісне ставлення до людей та природи.
Тип уроку: комбінований урок.
Хід уроку Організація класу. Вітання.
Учитель: Сонечко встало, Іде новий день.
Любі малята,
Усім: «Добрий день!»
Пташечка в небі Співає пісень, Ніби вітає усіх:
«Добрий день!»
Дзвоник видзвонює: -Дзень-дзелень! Учні, школярики,
Всім: «Добрий день!»
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Людина не може прожити без природи тому, що…
-Людина закохана в природу. А чи справжня то любов? Хто ж тоді руйнує мурашники, на стовбурах дерев вирізає написи, в лісах розводить вогнища, залишає сміття, забруднює повітря й водойми, вирубує ліси, губить тварин?
Ніхто інший, як сама людина.
Поетична хвилинка.
Учень: Моя земля чарівна, наче казка Тут є усе: ліси, степи, поля. Моря, озера, сонечкова ласка… Зелені гори – дорога земля. Оберігайте ж повсюди
Шлях і стежиночку в гаї
Все те окрасою буде
Нашого рідного краю.
Учитель: Я скажу вам, діти, по секрету
Треба берегти свою планету, Бо Земля у цілім космосі – одна І найкраща, і жива вона.
Не забруднюйте її, бо це – наш дім Нам і жити, й працювати в нім.
-Сьогодні на уроці ми будемо з вами працювати над казкою Зоряни Живки «Добре вдома».
Словникова робота. Пояснити значення слів:
Казка –
Оповідання – Псевдонім - Стіна слів.
Екологія – наука, що вивчає взаємозв’язки в природі.
Вчені-екологи вивчають як живуть і чи зможуть вижити істоти у забрудненому середовищі, і що потрібно робити, щоб припинити подальше забруднення природи.
Вправа для очей.
Вправа для дихання.
Вправа для розширення кута зору.
Учитель: -Сьогодні ми познайомимося з біографією Зої Жук, яка писала свої твори під псевдонімом Зоряна Живка. Перегляд відео про творчість письменниці.
Уважно прослухайте текст і дайте відповідь на запитання.
-Чому сміття засмучується? Думку підтвердіть текстом.
Читання казки Зоряни Живки «Добре вдома» за вчителя учнями.
Читають учні.
Робота над змістом.
Учитель: -Знайдіть речення в тексті: «Але люди його чомусь не чують…» -Чому люди були невдоволені брудним містом?
-Які поради ви б надали жителям міста?
Фізкультхвилинка.
Тест-гра.
1. Якщо ви не смітите на вулиці, сплесніть у долоні.
2. Якщо ви не спалюєте листя у дворі, дим якого забруднює повітря шкідливими речовинами, почухайте носа.
3. Якщо ви розмовляєте з батьками про екологічні проблеми вашого міста, підійміть дві руки.
4. Якщо болить душа за понівечене деревце, зрубане ялинку, то покладіть руку на серце.
Гра «Поведінка в природі».
Учитель: -Діти, уявімо, що ми – в лісі. (Звучить музика – імітування звуків природи, лісу). Пригадайте, як слід поводитися, чого не можна робити. Сигнальними картками (зеленою – «можна», червоною – «не можна») діти відповідають на запитання.
1. Чи можна голосно співати?
2. Руйнувати гнізда птахів?
3. Сміття в лісі не лишати, за собою прибирати?
4. Ламати гілки?
5. Кожне гіллячко любити та з пташками дружити?
6. Спостерігати за тваринами, підгодовувати птахів?
7. Прибирати місце відпочинку?
8. Милуватися красою природи? Учитель:
Любий друже! Я благаю –
Природу вмій любити,
Не смій ніколи і нізащо
Їй шкоду спричинити
Даремно квіточку не рви
Пташині спокій дай, Усе, що є навколо тебе, Люби і оберігай!