Структурний план уроку з теми “Поняття про багатоатомні спирти на прикладі гліцеролу, його хімічні властивості”

Про матеріал
(Хімія (рівень стандарту): підруч. для 10 кл. закладів загальної середньої освіти / П.П.Попель, Л.С.Крикля. - Київ: ВЦ “Академія”, 2018. - 256с. : іл.) Цілі уроку: освітні: познайомити учнів з багатоатомними спиртами на прикладі гліцеролу; з’ясувати будову гліцеролу, навчити учнів писати його електронну і структурну формули; схарактеризувати фізичні та хімічні властивості багатоатомних спиртів на прикладі гліцеролу, їх добування та застосування; навчити складати рівняння реакцій, які описують хімічні властивості багатоатомних спиртів; виховні: виховувати інтерес до вивчення хімії; формувати світоглядні знання про матеріальність світу і його єдність; розвивальні: розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв'язки між складом, будовою та властивостями гліцеролу; порівнювати хімічні властивості одно- та багатоатомних спиртів. Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу і набуття умінь.
Перегляд файлу

Коротка Вікторія, 53 група

Структурний план уроку з теми

“Поняття про багатоатомні спирти на прикладі гліцеролу, його хімічні властивості” 10 клас, рівень стандарту

(Хімія (рівень стандарту): підруч. для 10 кл. закладів загальної середньої освіти / П.П.Попель, Л.С.Крикля. - Київ: ВЦ “Академія”, 2018. - 256с. : іл.) Цілі уроку:

освітні: познайомити учнів з багатоатомними спиртами на прикладі гліцеролу; з’ясувати будову гліцеролу, навчити учнів

писати його електронну і структурну формули; схарактеризувати фізичні та хімічні властивості багатоатомних спиртів на прикладі гліцеролу, їх добування та застосування; навчити складати рівняння реакцій, які описують хімічні властивості багатоатомних спиртів; виховні: виховувати інтерес до вивчення хімії; формувати світоглядні знання про матеріальність світу і його єдність; розвивальні: розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв'язки між складом, будовою та властивостями

гліцеролу; порівнювати хімічні властивості одно- та багатоатомних спиртів.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу і набуття умінь.

Етапи уроку

Час, хв

Зміст навчального матеріалу відповідно етапам уроку

Методи навчання

(контролю)

Форм и орган.

навч. діяльн

. учнів

 

Засоби навчання

Заг.

Част.

Кон.

Хім. експер имент

Задачі

Під руч ник

Наочніс ть

ТЗН

1

Актуалізація опорних знань та вмінь

7хв

     1. Дати відповіді на запитання:

                     Що таке спирти?

                     Яка характеристична група входить до складуспиртів?

У

С

Ев.Б

Фронтальна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                     Яка класифікація спиртів вам відома? Наведітьприклади речовин.

                     Поясніть механізм утворення водневого зв’язкуміж молекулами спирту.

    2. Запишіть рівняння реакцій за схемою. Дайте назви речовинам:

І варіант: С — С2Н6 — С2Н4 — С2Н5ОН — С2H5ОNa

ІІ варіант: CH₄ — C₂H₂ — C₂H₄ — C₂H₅OH—

C₂H₅Cl

П

СНП

СР

Індивідуальна

 

 

 

Картки із

завданн ями

 

2

Засвоєння нових знань та вмінь

25хв

1) Поняття про багатоатомні спирти. Склад і будова молекули.

ПІ

СН

Б

Фронтальна

Демон страці я

моделі

молеку ли

 

 

Таблиця

Моделі

с.91

През ента ція

2) Фізичні властивості багатоатомних спиртів.

Д

СН

Б РзП

Фронтальна, групова

 

 

с.91 -92

Підручн ик, роб. зошит

През ента ція

3) Хімічні властивості гліцеролу:

                     Повне окиснення;

                     Взаємодія з активними матеріалами;

                     Взаємодія з гідрогенгалогенідами;

                     Взаємодія з нітратною кислотою;

                     Реакція зі свіже виготовленим купрум (ІІ)гідроксидом (якісна реакція).

ПІ

ЧП

СН СНП

Б

Фронтальна

Демон страці я

хім.реа кцій

 

 

Реактив и

 

4) Добування і застосування гліцеролу.

ПІ

ЧП

СН

Б РзП

Фронтальна, групова

 

 

с.93

Підручн ик, роб. зошит

През ента ція

3

Закріплення вивченого матеріалу

10хв

    1. Завершити рівняння реакцій:

а) Горіння метанолу;

б) Горіння гліцеролу;

в) Гліцерол + Калій;

г) Етанол + Кальцій;

д) Гліцерол + гідроген хлорид;

П

СНП

СР

Індивідуальна

 

Рівнян ня

реакцій структу рна формул

 

Картки із

завданн ями

 

 

 

 

е) Часткове окиснення етанолу.

   2. Написати структурну формулу двохатомного сирту складу С5Н10(ОН)2, що містить три метильні групи (СН3).

П

СНП

СР

 

 

а спирту

 

 

 

4

Аналіз досягнень учнів

2хв

       Учень:

-                      визначає склад і будову молекули багатоатомногоспирту;

-                      складає електронну і структурну формулигліцеролу;

-                      характеризує фізичні та хімічні властивостібагатоатомних спиртів;

-                      складає рівняння реакцій, які описують хімічнівластивості багатоатомних спиртів на прикладі гліцеролу;

-                      називає способи  добування і застосуваннягліцеролу.

ПІ

С

Б

Фронтальна

 

 

 

 

 

5

Роз’яснення д/з

1хв

1)                  Опрацювати матеріал підручника (§15, с.91);

2)                  Скласти рівняння реакцій за схемою: метан → етин → А → 1,2-дихлороетан. Назвати

речовину, зазначену літерою А

3)                  Розв’язати задачу: У реакції заміщення з гліцеролом повністю прореагував металічний натрій кількістю речовини 1,2 моль. Обчисліть масу утвореного алкоголяту та об'єм водню (н. у.), що виділився.

ПІ

С

Р

Фронтальна

 

 

 

Підручн ик

Слай д з

умов ою

задач і

Методи навчання хімії

ПІ – пояснювально-ілюстративний;

У — усний;

П — письмовий;

ЧП – частково-пошуковий;

Д – дослідницький;

Реп. — репродуктивний;

С – словесний;

СН – словесно-наочний;

СНП – словесно-наочно практичний;

Р – розповідь;

Б – бесіда;

РзП — робота з підручником;

СР – самостійна робота;

Ев.Б — евристична бесіда.

 

Додаток 1. ХІМІЧНІ ВЛАСТИВОСТІ ГЛІЦЕРОЛУ

1.                  Повне окиснення:

2 C₃H₈O₃ + 7 O₂ → 6 CO₂ + 8 H₂O

2.                  Взаємодія з активними матеріалами:

                   CH₂ − OH                            CH₂ − ONa

       2 CH – OH     +  6 Na   →  2 CH – ONa        +  3 H₂          

CH₂ − OH                            CH₂ − ONa

3.                  Взаємодія з гідрогенгалогенідами:

CH₂ − OH                            CH₂ − Cl

CH – OH     +  HCl   →       CH – OH        +  H₂O           CH₂ − OH                            CH₂ − OH

4.                  Взаємодія з нітратною кислотою. Утворення тринітрогліцеролу (складний ефір):

CH₂ − OH                                 CH₂ − O − NO₂

          CH – OH     +  3 HNO₃   →     CH – O − NO₂        +  3 H₂O          

                  CH₂ − OH                                CH₂ − O − NO₂

5.                  На відміну від одноатомних спиртів гліцерол взаємодіє з основами. Реакція зі свіже виготовленим купрум (ІІ) гідроксидомє якісною реакцією. В результаті реакції блакитний осад Cu(OH)₂ взаємодіє з гліцеролом і перетворюється в синій розчин.

CH₂ − OH                                 CH₂ − OH

          CH – OH     +  Cu(OH)₂    →   CH – O            +  2 H₂O                           CH₂ − OH                                CH₂ − O — Cu

(купрум (ІІ) гліцерат)

pdf
Пов’язані теми
Хімія, 10 клас, Розробки уроків
Додано
17 січня 2022
Переглядів
476
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку