Створення медіапроєкту –один із шляхів розвитку особистості вихованця
У ХХІ столітті неграмотні не ті, хто не вміє читати і писати, а ті,
хто не може вчитися, а ще – забувати те, чого навчився, й переучуватися.
Елвін Тоффлер
Якщо говорити про майбутнє, то, напевно, підходи до навчання дітей повинні змінюватися. У сучасному інформаційному суспільстві, отримуючи певні знання, вихованці повинні опановувати навичками ХХІ століття. Успіх дітей у майбутньому житті залежить від набутих навичок креативності, критичного мислення, комунікації та вміння співпрацювати й вчитися. Враховуючи сучасні вимоги до освітнього процесу, одним із інноваціних підходів у роботі дитячої ТВ студії «ОбовсемКа» є створення вихованцями медіапроєктів.
На початковому етапі роботи діти визначають тему проєкту. Звичайно краще, якщо це робиться за допомогою мозкового штурму у групах. Обрана тема повинна бути актуальною та цікавою для вихованців. Якщо виникає багато ідей – дуже добре! Головне для мене – дотримуватися толерантності та заохочувати вихованців висловлювати свої думки.
Наступним етапом нашої роботи є планування етапів реалізації ідеї та розподіл обов’язків. Все повинно бути зрозуміло та наглядно, тому використовуємо Scrum дошку. На ній фіксуються всі етапи проекту та розподіл обов’язків між вихованцями, а також що треба зробити? що в процесі роботи? що вже зроблено?
Далі - пошук матеріалів, їх аналіз, оцінювання та відбір найбільш яскравих та корисних. Під час вибору матеріалу я проводжу міні-тренінг «Факт або фейк?», що не буде зайвим для перевірки інформації та розвиткові у вихованців критичного мислення, навичок аналізу тощо.
З метою розвитку навичок критичного мислення часто використовую гру «Це думка або факт? Чому?», під час якої діти у групах або в парах визначають де факт, а де – ні. Я пропоную декілька ситуацій для тренування, наприклад:
Після того, як необхідні матеріали відібрані, обговорюються їх режисерська подача, особливості зйомки та монтажу. Це теж доречно робити в групах та вчити вихованців презентувати свої ідеї, поважаючи думку інших. Таким чином діти вчаться знаходити компроміс. Після зйомки, відзнятий матеріал обговорюється разом з гуртківцями: аналізується їх акторська гра, вимова, ракурси зйомки. Як підсумок такої роботи, відбираємо найкращі матеріали для створення самого сюжету та підбираємо музику.
Медіапроєкти можуть бути різних напрямків у різних вікових групах. Також під час створення проєкту можна поєднувати вихованців різних вікових категорій. Робота над медіапроєктами – це безпосередня участь у різноманітних заходах, майстер-класах, зустрічах з цікавими людьми.
Усі завершені медіапроєкти, над якими працювали вихованці гуртка, розміщено на каналі Ютюб: https://www.youtube.com/user/voksya1, який наразі налічує більш ніж 2000 фолоуверів. Також усі матеріали розміщуються в соціальних мережах міста. Студія також має свою сторінку у мережі фейсбук. Всі сюжети можна використовувати під час позакласних заходів, занять та виховних годин у освітньому процесі.
Серед найактуальніших тем, які обрали для роботи вихованці гуртка, стали такі:
Тема |
Назва проєкту |
Посилання на продукт |
Участь у заходах |
Результат |
Екологія навколишнього середовища |
Майбутнє Землі в твоїх руках |
фінал Міжнародного медіа фестивалю «Дитятко» |
диплом |
|
Захистимо місто від батарейок |
Обласний етап конкурсу «В об’єктиві натураліста» |
2 місце |
||
Як ми природу захищали |
ІІ Відкритий конкурс театрально-сценичного мистецтва малих форм серед шкіл естетичного виховання |
диплом |
||
Спорт |
Майстер-клас від чемпіону світу |
- |
|
|
Супергерої серед нас |
ІІ Відкритий конкурс театрально-сценичного мистецтва малих форм серед шкіл |
диплом |
||
НВЕ Хортінг |
- |
|
||
Свята та традиції |
Масляна |
https://www.youtube.com/watch?v=2w6vXX3oNDk
|
- |
|
Писанки |
- |
|
||
Про Новорічні дива та ялинку |
https://www.youtube.com/watch?v=baZBDFYBn8k
|
ІІ Відкритий конкурс театрально-сценичного мистецтва малих форм серед шкіл |
диплом |
|
Художники |
- |
|
||
Місцеве самоврядування |
#Демократія |
Міжнародний медіа фестивалі «Дитятко» |
3 місце |
|
У пошуках істини |
https://www.youtube.com/watch?v=oMwGTJU3G-s
|
Всесвітній форум демократії, Страсбург |
|
|
https://www.youtube.com/watch?v=_QfYVV0IAfo
|
Конференція конкурсу «Кращі практики місцевого самоврядування, м.Київ |
|
||
Війна та злагода |
Авдіївка |
- |
|
|
Небо, це така штука, куди треба дивитися годинами |
https://www.youtube.com/watch?v=kchTkgK0_nA
|
Міжнародний медіа фестиваль «Дитятко», |
|
|
ІІ Відкритий конкурс театрально-сценичного мистецтва малих форм серед шкіл |
Лауреат ІІІ ступеня |
|||
Доброта |
Все, сказанное три раза, становится истиной |
Міжнародний медіа фестиваль «Дитятко», |
1 місце |
|
ІІ Відкритий конкурс театрально-сценичного мистецтва малих форм серед шкіл |
Лауреат ІІ ступеню |
|||
Доброта |
|
|
||
Школа |
О школе, учителях и уроках! Ловите фишку! |
ІІ Відкритий конкурс театрально-сценичного мистецтва малих форм серед шкіл |
Лауреат ІІ ступеня |
|
|
Міні-EdCamp Chuhuiv очима дітей
|
|
|
Світ інтелектуальних технологій вимагає не тільки від дорослого, а вже і від дитини вирішувати складні інтелектуальні завдання, працювати з інформацією. А нам, педагогам, необхідно будувати освітній процес виходячи із вимог сьогодення, бути партнерами у цьому процесі, будувати заняття таким чином, щоб забезпечувати розвиток та саморозвиток особистості дитини, активізовувати її творчі можливості у навчанні. Створюючи медіапроєкти, вихованці гуртка не тільки опановують навичками написання текстів, зйомки та монтажу, а й навчаються орієнтуватися в медіапросторі, критично мислити, бути креативними та працювати в команді.