Розробка уроку створена на допомогу вчителю, що викладає мистецтво у позашкільній освіті. Складена відповідно до програми "Декоративно-образотворче мистецтво".
Розробка уроку з образотворчого мистецтва
«Український Натюрморт»
-урок збереження традицій, усвідомлення поваги до самобутніх культурних цінностей та духовного життя рідного краю.
керівник гуртка «Народна творчість»
Чугуївського будинку дитячої та юнацької творчості
Пономарьова Любов Олександрівна,
член Національної спілки художників України.
Тема:
«Український Натюрморт»
Мета:
Навчальна: закріплювати знання, уміння й навички, знайомство з основами композиції та поняттям композиційний центр. .
Виховна: виховувати інтерес до історії національного побуту, збереження традицій, усвідомлення поваги до самобутніх культурних цінностей та духовного життя рідного краю; виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу, охайність, увагу, любов до загальнолюдської культурної спадщини, інтерес до образотворчої діяльності.
Розвиваюча: розвивати творче, логічне та просторове мислення фантазію, кмітливість, уміння аналізувати свою діяльність
Обладнання :для вихованців- аркуш паперу формату А3, олівець, гуашеві фарби, пензлі
для вчителя- схеми компонування, навчальні плакати, репродукції картин.
Тип уроку:
комбінований, урок розвитку практичних навичок.
Образотворче мистецтво - складний предмет, який містить в собі знання про композицію, пропорції, перспективу.
«
(Що таке натюрморт? Жанр образотворчого мистецтва)
Натюрмо́рт (фр. Nature morte — дослівно — мертва природа) - це зображення нерухомих предметів (овочів, фруктів, квітів, тощо.)
Протягом століть з’являлись різноманітні види натюрмортів, наприклад: натюрморти на фресках, в мозаїках, на пергаменті, на дерев'яній основі чи металевих пластинах олійними фарбами.
Перегляд репродукцій. Яких українських художників ви знаєте?
Найвидатнішими майстрами українського класицистичного живопису були Дмитро Левицький (1735-1822 рр.)м.Київ і Володимир Боровиковський (1757-1825 рр.)м. Миргород, І.Ю.Репін-(5серпня1844- 29 вересня 1930)
Білокур Катерина, Марія Приймаченко,
майстрині народного декоративного живопису
,
1) В яких техніках виконані роботи художників?
2) Розмірковуємо що зобразили художники в цих натюрмортах?
3) Які емоції вони передають?
4) Аналізуємо особливості предметів, конструктивну будову форми.
5) Виявляємо особливості композиції, характеристики предметів.
6) Пригадуємо, які є кольори: теплі, холодні, хроматичні, ахроматичні
Самостійна робота вихованців
Спільно моделюємо натюрморт з предметів. Гармонійно, цікаво і об'ємно завжди виглядає натюрморт в якому всі предмети якось перекривають один одного.
Разом вибираємо вид натюрморту контрастні та нюансні, теплі та холодні.
Тип освітлення:
бічний, прямий, розсіяний або контражур (проти світла).
Розробка ескізу.
Задайте собі питання: на якому предметі ви хотіли б тримати фокус, увагу глядача?
2. Зображаємо предмети різної форми; для цього спостерігаємо, порівнюємо, зіставляємо і аналізуємо просторову форму предмета. Виділіть що в цьому сюжеті головне, який предмет домінує?
3. Починаємо працювати фарбами: спочатку малюємо задній план, та поступово переходимо на першоий план. Далі промальовуємо дрібні деталі. Під час роботи не розмахуємо пензлями та олівцями.
Навіть у яскравій картині є один або два домінуючих кольору. У картині не повинно бути всіх кольорів порівну.
Гра «Художня виставка».
Перегляд малюнків та дискусії.
Найбільш продуктивним - доводить практика - по розвитку критичного мислення та самоаналізу є метод запитань. В основі даного методу покладено такий алгоритм роботи над композицією, який допомагає учневі самостійно або у групі інших учнів проаналізувати власний твір по всіх параметрах (від оригінальності авторського задуму до особливостей кольорового рішення) та вдосконалити власну роботу із повним збереженням авторського задуму та стилю виконання.
І підсумкова розмова: що ви тепер про це знаєте, наскільки вам це сподобалося, що вам було цікаво, як ви застосовуватимете отримані знання?
Натюрморт - це історія, яка на століття збереже нашу реальність,
в якому живуть душа і талант художника.
Домашнє завдання на усвідомлення навколишньої дійсності з
позиції досліджуваного на уроці жанру мистецтва.
Використана література:
"Натюрморт як жанр образотворчого мистецтва. Особливості виділення головного в композиції". https://naurok.com.ua/urok-z-obrazotvorchogo-mistectva-natyurmort-yak-zhanr-obrazotvorchogo-mistectva-osoblivosti-vidilennya-golovnogo-v-kompozici-zahist-proektu-3-klas-36591.html
Історія натюрморту, послідовність виконання натюрморту.
http://www.parta.com.ua/ukr/referats/view/623/