Міністерство науки та освіти України
Відділ освіти Полтавської МДА
Міський методичний кабінет
Створення ситуації успіху
на уроках англійської мови.
Метод мовного порт фоліо
З досвіду роботи вчителя англійської мови КЗ «Полтавська гімназія №6» Костенко В.В. |
2016 рік
Створення ситуації успіху на уроках англійської мови. Метод мовного портфоліо
Епіграф: You will never know
what you can do
till you try
Засвітити вогник інтересу в очах дитини, зробити навчання посильним і радісним – непросте завдання для кожного учителя. Пізнати і навчити дитину – у цій складній справі немає готових рецептів. Але вважаю, що насамперед треба зрозуміти дитину як особистість, врахувати її індивідуальні особливості. Як зробити, щоб урок був радісним і цікавим для учнів, щоб розкрив творчий потенціал особистості, поставив ії в ситуацію самостійного пошуку, сприяв розширенню кругозору, забезпечив використання знань з інших предметів? Цього можна досягти лише за умови, якщо вчитель знайде методи і прийоми, які можуть зацікавити учня, увести його в творчу атмосферу уроку.
Час, суспільство і самі діти змушують учителя постійно змінювати методи навчання, шукати такі, які будуть найпродуктивнішими, сприятимуть розвитку особистості, яка зможе проявити себе в умовах конкуренції.
Для того щоб особистість розвивалась саме в такому напрямку, потрібно навчити її
Тому для організації самостійної роботи учнів я вибрала метод мовного порт фоліо.
Основною метою порт фоліо є
Чим цінне порт фоліо для учня і учителя?
Перш за все, це робота, яка виконується учнем самостійно, відрізняється від інших, є єдиною у своєму роді. Це сприяє усвідомленню учнем своєї неповторності, бо кожна папка ведеться творчо, кожен робить малюнки, клеїть фото, робить помітки тощо. На сторінках порт фоліо учні проявляють сою творчість та розкривають себе.
Оформлення порт фоліо передбачає заповнення анкетних даних учня, що сприяє усвідомленню ним своєї значимості. На титульній сторінці порт фоліо дитина розміщує своє фото та короткі відомості про себе. Оформлення аркуша самооцінки дає змогу учням розвивати об’єктивну самооцінку. Сторінка творчих проектів сприяє розвитку творчого та наукового рівня учня.
Портфоліо ведеться весь час , поки учні вивчають предмет. Так вони самі можуть порівняти свій рівень знань у різних класах, згадати вивчене, порівняти свої інтереси в різному віці, простежити зростання рівня знань.
Цей метод розкриває можливість диференційованого підходу до навчання, бо кожен хто веде порт фоліо, сам обирає рівень складності матеріалу. Пріоритетом цього методу є надання учневі можливості проявляти творчість, розвивати свої інтереси, вивчаючи іноземну мову.
З чого складається Європейське Мовне Портфоліо?
Відповідно до прийнятих Радою Європи стандартів, Європейське Мовне Портфоліо має три складові:
Мовний паспорт (Language Passport)
Мовна біографія (Language Biography)
Досьє (Dossier)
Справа вчителя – керувати самостійною діяльністю учнів. Для цього потрібно, по-перше, намітити конкретну мету, до якої вони повинні дійти; по-друге, спеціальними прийомами сприяти концентрації уваги учнів на мовному матеріалі.
Одним із прийомів для розширення словникового запасу, є створення картотеки. На початковому етапі вона може складатися з карток з малюнками, на зворотному боці яких написане слово, на наступних етапах можливе створення тематичних картотек. Таку картотеку вони можуть поповнювати від класу до класу. В основі навчання лежить концентричний принцип, що передбачає планомірне розширення тематики, тому зручно мати під рукою впорядкований матеріал, зручний для повторення.
Подібний зміст має складання власних граматичних довідників (Граматичних зошитів) які також поповнюються від класу до класу. Граматичні явища описуються за допомогою таблиць, схем, виділяються різними кольорами. У цьому випадку проявляється наочний характер записів,що ефективно систематизує граматичний матеріал.
Готуючись до висловлювань пропоную учням складати програму висловлювання. Учень складає план у вигляді тез чи питань і до кожного пункту добирає опори: слова, словосполучення, речення. При цьому учень почуває себе господарем ситуації, керуючи своїм висловлюванням.
Вагомим постійно діючим джерелом мотивації навчання іноземної мови є задоволення від самого процесу навчання, те що, називають радістю пізнання. Йдеться не про те, щоб навчання було легким і учень не відчував труднощів у навчанні. Навпаки, постійне долання труднощів є неодмінною умовою такого задоволення. Успіх окрилює людину, невдачі ж позбавляють віри у свої сили. Мотивація є пусковим механізмом будь-якої діяльності. Живить і підтримує мотивацію видимий, реальний, поетапний і кінцевий успіх. Якщо успіху немає, то мотивація згасає, і це негативно позначається на виконавцеві діяльності.