Створення та використання на уроках інформатики сучасних інформаційних ресурсів під час змішаного навчання

Про матеріал
Змішане навчання — це різновид гібридної методики, коли відбувається поєднання он-лайн навчання, традиційного та самостійного навчання. Сама концепція з’явилася ще в 1990-х як противага онлайн-навчанню, проте вивчати та впроваджувати її почали лише з 2000-х.
Перегляд файлу

Створення та використання на уроках інформатики сучасних інформаційних ресурсів під час змішаного навчання

 

 «Ключ до змішаного навчання 

це правильний вибір соціальних сервісів

при мінімально можливих витратах» 

 Дж. Берзин

Через пандемію коронавірусної інфекції COVID-19  людство було змушено поміняти свій стиль життя ( спілкування, навчання, роботу). Вчителі  були змушені в короткі терміни опановувати онлайн-інструменти, ресурси для проведення відеоконфренцій, аби спілкуватись з учнями дистанційно під час карантину. «Технології дистанційного навчання будуть використовувати у школі більше, і ми перейдемо до іншого формату навчання. Тобто будуть поєднуватися і класно-урочна система, і технології змішаного навчання», – сказала Мандзій Л. С. – в. о. Міністра освіти і науки України.

Змішане навчання — це різновид гібридної методики, коли відбувається поєднання он-лайн навчання, традиційного та самостійного навчання. Сама концепція з’явилася ще в 1990-х як противага онлайн-навчанню, проте вивчати та впроваджувати її почали лише з 2000-х.

C:\Users\BARCHENKOVA\Desktop\content_113776024.jpg

Змішане навчання дає такі переваги:
-  електронний вигляд всіх матеріалів;
- можливість здачі завдання в електронному вигляді;
- електронне відслідковування успішності;
- можливість оцінювання вчителем кожної роботи  з наданням коментаря;
- групова робота;
- інтерактивність.

Учні завжди мають доступ до навчальних матеріалів та можуть відслідковувати успішність та прогрес у навчанні, отримують від вчителя зв'язок і коментар до роботи .

А от недоліки такі:

  • не всі діти сумлінно опрацьовують домашнє завдання;
  • не всі учні вміють працювати автономно;
  • на уроці не всі учні мають доступ до інтернету;
  • не всі діти мають цифрової грамотності;

-  створення і  пошук цікавого контенту для самостійної роботи дітей потребує багато часу.

На своїх уроках застосовую STEАM-освіту, яка заснована на застосуванні міждисциплінарного і прикладного підходу, а також на інтеграції природничих наук, технологій, інженерного мистецтва, творчості, математики в єдину схему навчання.

Під час змішаного навчання працюю  за методикою перевернутого класу.

Готуючись до уроку, я як і кожен учитель задаю собі одні й ті ж питання:

  •    цілі уроку і забезпечення їх досягненнь;
  •    підбір навчального матеріалу;
  •    застосування методів і засобів навчання ;
  •    організуванність діяльністі дітей;
  •    результат взаємодії .

На своїх уроках використовую ментальні карти, як інструмент створення короткого конспекту уроку, узагальнення та осмислення матеріалу. При створення конспекту теоретичного матеріалу малюємо в зошитах інтелект-карту, в практичних завданнях користуємось відповідними програмами (MindMeister, Coggle і Popplet, SpiderScribe і Stormboard, Bubbl.us). Використання інтелект-карт дозволяє швидко запам’ятовувати матеріал, розвиває мислення

Для активізації розумової діяльності часто використовую проблемне завдання, творчі завдання, частково -  пошуковий і дослідницький метод, дидактичні ігри. Це  розвиває уяву учнів і пожвавлює урок, формує взаємозв'язок елементів науки з життям.

  1. Для створення і розміщення уроків використовую -   Google сайти, Google Bloger, Google Classroom. Урок має покрокову інструкцію  для самостійного опрацювання з підручника або пошук матеріалу в мережі. Учень сам керує процесом засвоєння знань.
  2.     Для синхронних уроків – Google Meet, Google Календар. Учні мають змогу отримати «живу» консультацію, активно приймати участь в проведенні уроку.
  3.     Для створення  контенту уроку – Google Jamboard ( дошка для онлайн-написання тексту), Google презентації, Powtoon ( презентації),  Genial.ly (презентації), сервіс УДОБА ( для створення інтерактивних плакатів, живих презентацій, інтерактивних  відео, квізів).
  4.     Для актуалізації та закріплення знань – LearningApps, Wordwall ( створення квізів, вправ), Quizizz, квести.
  5. Для створення і розміщення відео – програма Екранна Камера і YouTube. Самостійно створюю відеоуроки й викладаю їх на своєму YouTube-каналі. Такий урок містить не лише теоретичний блок, а й практичні завдання. Якщо бракує часу, шукаю готовий контент.

Основна частина уроку присвячена практикуму. Застосовую різну діяльність: від традиційної роботи в зошиті до електронних ресурсів. Практикую сумісну роботу учнів з Google документами, які дозволяють працювати з презентаціями, малюнками, таблицями, текстом разом.

  1.   На завершальному етапі може відбуватися тестування. Для створення тестів використовуємо  сайт НА УРОК,  Google Форми. Результати тесту діти отримують на електронну пошту або в електронний щоденник.

Система оцінювання у змішаному навчанні складається:

  • постійне оцінювання вчителем та самооцінювання учнями;
  • підсумкове оцінювання вчителем  наприкінці вивчення теми.
  1. Для домашніх завдань використовую такі сервіси:

https://uk.padlet.com/ , http://linoit.com – віртуальні  дошки, на  яких  можна розмітити текст, документи, зображення та відео. Запросити людей і дивитися як оживає дошка в режимі реального часу.

https://www.jigsawplanet.com/ - створення пазлів.

https://childdevelop.com.ua/generator/letters/cross.html  -  створення кросвордів.

https://wordcloud.pro/ - створення хмари слів

http://www.getloupe.com/ - створення колажів

Щоб зацікавити учнів, використовую квест-технології. Створюю квести за допомогою Google сайтів. Ця технологія дозволяє застосовувати свої знання на практиці у різних ситуаціях, актуалізує мислення і інтерактивні здібності.

Ігрові технології застосовуються при використані квест-технологій і на фізкультхвилинках.

Учні долучаються мною в цьому році до участі в Всеукраїнській онлайн-оліміпіаді з інформатики, конкурсах « Наука- це цікаво», « Безпечний інтернет», «Професії в IT: впевнений користувач ПК», «Професії в IT: комп'ютерна графіка та дизайн», « День без мобільного телефону», «Годині коду» для популяризації програмування серед учнів.

Можна зробити висновок, що змішане навчання є рисою сучасної освіти, яке здійснюється за допомогою  мережі Інтернет. Проміжна й підсумкова атестація здійснюється за допомогою проходження тестів і пересилання матеріалів. Затребуваність змішаного навчання буде тільки зростати.

 

 

 

 

 

Список використаних джерел

  1. Морзе Н.В. Дистанційна технологія як основа сучасних інформаційних технологій у навчанні / Нові технології навчання: збірник наукових праць. – Вінниця: Академія педагогічних наук України; Вінницький соціально-економічний інститут університету «Україна». – 2011. – Вип. 30. – С.32-42
  2.  http://bogosvyatska.com/2020/09/23/10-освітніх-трендів-і-...гій-у-2020-2021-н-р/

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самойленко Олеся
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
12 березня 2021
Переглядів
725
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку