Створення та використання на уроках інформатики сучасних інформаційних ресурсів під час змішаного навчання
«Ключ до змішаного навчання —
це правильний вибір соціальних сервісів
при мінімально можливих витратах»
Дж. Берзин
Через пандемію коронавірусної інфекції COVID-19 людство було змушено поміняти свій стиль життя ( спілкування, навчання, роботу). Вчителі були змушені в короткі терміни опановувати онлайн-інструменти, ресурси для проведення відеоконфренцій, аби спілкуватись з учнями дистанційно під час карантину. «Технології дистанційного навчання будуть використовувати у школі більше, і ми перейдемо до іншого формату навчання. Тобто будуть поєднуватися і класно-урочна система, і технології змішаного навчання», – сказала Мандзій Л. С. – в. о. Міністра освіти і науки України.
Змішане навчання — це різновид гібридної методики, коли відбувається поєднання он-лайн навчання, традиційного та самостійного навчання. Сама концепція з’явилася ще в 1990-х як противага онлайн-навчанню, проте вивчати та впроваджувати її почали лише з 2000-х.
Змішане навчання дає такі переваги:
- електронний вигляд всіх матеріалів;
- можливість здачі завдання в електронному вигляді;
- електронне відслідковування успішності;
- можливість оцінювання вчителем кожної роботи з наданням коментаря;
- групова робота;
- інтерактивність.
Учні завжди мають доступ до навчальних матеріалів та можуть відслідковувати успішність та прогрес у навчанні, отримують від вчителя зв'язок і коментар до роботи .
А от недоліки такі:
- створення і пошук цікавого контенту для самостійної роботи дітей потребує багато часу.
На своїх уроках застосовую STEАM-освіту, яка заснована на застосуванні міждисциплінарного і прикладного підходу, а також на інтеграції природничих наук, технологій, інженерного мистецтва, творчості, математики в єдину схему навчання.
Під час змішаного навчання працюю за методикою перевернутого класу.
Готуючись до уроку, я як і кожен учитель задаю собі одні й ті ж питання:
На своїх уроках використовую ментальні карти, як інструмент створення короткого конспекту уроку, узагальнення та осмислення матеріалу. При створення конспекту теоретичного матеріалу малюємо в зошитах інтелект-карту, в практичних завданнях користуємось відповідними програмами (MindMeister, Coggle і Popplet, SpiderScribe і Stormboard, Bubbl.us). Використання інтелект-карт дозволяє швидко запам’ятовувати матеріал, розвиває мислення
Для активізації розумової діяльності часто використовую проблемне завдання, творчі завдання, частково - пошуковий і дослідницький метод, дидактичні ігри. Це розвиває уяву учнів і пожвавлює урок, формує взаємозв'язок елементів науки з життям.
Основна частина уроку присвячена практикуму. Застосовую різну діяльність: від традиційної роботи в зошиті до електронних ресурсів. Практикую сумісну роботу учнів з Google документами, які дозволяють працювати з презентаціями, малюнками, таблицями, текстом разом.
Система оцінювання у змішаному навчанні складається:
https://uk.padlet.com/ , http://linoit.com – віртуальні дошки, на яких можна розмітити текст, документи, зображення та відео. Запросити людей і дивитися як оживає дошка в режимі реального часу.
https://www.jigsawplanet.com/ - створення пазлів.
https://childdevelop.com.ua/generator/letters/cross.html - створення кросвордів.
https://wordcloud.pro/ - створення хмари слів
http://www.getloupe.com/ - створення колажів
Щоб зацікавити учнів, використовую квест-технології. Створюю квести за допомогою Google сайтів. Ця технологія дозволяє застосовувати свої знання на практиці у різних ситуаціях, актуалізує мислення і інтерактивні здібності.
Ігрові технології застосовуються при використані квест-технологій і на фізкультхвилинках.
Учні долучаються мною в цьому році до участі в Всеукраїнській онлайн-оліміпіаді з інформатики, конкурсах « Наука- це цікаво», « Безпечний інтернет», «Професії в IT: впевнений користувач ПК», «Професії в IT: комп'ютерна графіка та дизайн», « День без мобільного телефону», «Годині коду» для популяризації програмування серед учнів.
Можна зробити висновок, що змішане навчання є рисою сучасної освіти, яке здійснюється за допомогою мережі Інтернет. Проміжна й підсумкова атестація здійснюється за допомогою проходження тестів і пересилання матеріалів. Затребуваність змішаного навчання буде тільки зростати.
Список використаних джерел