ВСТУП
Давня мудрість говорить: «Хто стоїть на місці, той відстає». А хто не хоче відставати, мусить рухатися вперед, і не зупинятися, досягнувши вершини, а підійматися вище. У цьому й полягає основна місія сучасного учителя. Вже не достатньо бути на уроці та поза ним актором, режисером, діловодом, диригентом, дипломатом, психологом, новатором і компетентним фахівцем.
Оволодіння інформацією, способами її отримання, обробки і використання за допомогою сучасних комп'ютерних засобів — необхідна умова успішного входження людини в інформаційне суспільство. Оскільки в різних сферах діяльності відчувається нестача фахівців, здатних самостійно і в команді вирішувати виникаючі проблеми, робити це за допомогою Інтернету. Саме тому навчання в школі повинне забезпечити формування умінь організовувати власну інформаційну діяльність і планувати її результати. Крім того робота учнів в такому варіанті проектної діяльності, як веб-квест, урізноманітнить навчальний процес, зробить його живим і цікавим. Веб-квест є одним з популярних і сучасних видів освітніх Інтернет-технологій.
Технологія веб-квест, використовуючи інформаційні ресурси Інтернет і інтегруючи їх у навчальний процес, допомагає ефективно вирішувати цілий ряд компетенцій:
При використанні веб-квесту у навчанні підвищується мотивація учнів до вивчення дисципліни, з одного боку, і до використання комп'ютерних технологій у навчальній діяльності, з іншого. Веб-квест являє собою не простий пошук інформації в мережі, адже учні, працюючи над завданням, збирають, узагальнюють інформацію, роблять висновки. Крім того учасники веб-квесту вчаться використовувати інформаційний простір мережі Інтернет для розширення сфери своєї творчої діяльності.
Веб-квест — це сайт в Інтернеті, з яким працюють учні, виконуючи те або інше навчальне завдання. Розробляються такі веб-квести для максимальної інтеграції Інтернету в різні навчальні предмети на різних рівнях навчання в навчальному процесі. Вони можуть охоплювати окрему проблему, тему, можуть бути і міжпредметними. Тематика веб-квестів може бути найрізноманітнішою, проблемні завдання можуть відрізнятися мірою складності. В основі веб-квесту лежить індивідуальна або групова робота учнів (з розподілом ролей) за рішенням заданої проблеми з використанням інтернет-ресурсів, підготовлених учителем. Результати виконання веб-квесту, залежно від матеріалу, що вивчається, можуть бути представлені у вигляді усного виступу, комп'ютерної презентації, буклетів, публікації робіт учнів у вигляді веб-сторінок і веб-сайтів (локально або в Інтернеті).
Основна перевага використання веб-квестів на уроках інформатики це те, що крім вдосконалення умінь і навичок роботи в мережі Інтернет, пошуку потрібної інформації, учні вдосконалюють також і навички роботи з певним програмним забезпеченням (MS PowerPoint, MS Publisher та інші), готуючи звіт.
Завдання 1.........................................................6
Завдання 2………………………………………7
Завдання 3………………………………………8
Завдання 4………………………………………9
Завдання 5………………………………………9
Завдання 6……………………………………..10
Висновки……………………………………………….12
Індивідуальний план – інструкція для учнів…………13
Використані джерела………………………………….14
Додатки ………………………………………………..15
Веб – квест «Безпечний Інтернет»
Цільова група : 5-6 клас
Тривалість заходу 1 заняття (2 год.)
Мета навчальна: Формування навичок безпечного використання Інтернету, вміння здійснювати пошук інформації в мережі Інтернет; розпізнавати та реагувати на інтернет-загрози.
Підвищення рівня обізнаності дітей про найбільш актуальні інтернет -загрози.
розвивальна: розвивати наочно-образне та алгоритмічне мислення, пам’ять; формувати вміння виділяти головне, порівнювати і аналізувати;
виховна: виховувати в учнів інформаційну культуру, навички безпечної роботи в мережі Інтернет, активність, вміння самостійно здобувати знання.
Учень повинен:
Вчитель:
контролює процес пошуку.
Веб-квест містить такі основні елементи:
Обладнання:
Обов’язковою умовою використання дидактичних матеріалів, що розміщені на ресурсі, є підключення до мережі Інтернет.
Хід веб-квесту
І. Організаційний момент.
Ознайомлення учнів із завданнями квесту.
Потрібно виконати 6 завдань, після проходження квесту підбиваємо підсумки і визначаємо переможців.
Веб-квест "Безпечний Інтернет" знаходиться за посиланням http://mediainfoverbki.blogspot.com/
ІІ. Хід гри.
Вступ
6 лютого 2018 року у світі відзначається День безпечного Інтернету під гаслом «Створюй, спілкуйся та поважай: кращий Інтернет починається з тобою» з метою залучити до дій кожного, хто відіграє свою роль у створенні кращого Інтернету для всіх, зокрема, наймолодших користувачів. Більш того, це запрошення для всіх до поважливого онлайнового спілкування задля забезпечення кращого цифрового досвіду.
День безпечного Інтернету (SID) організовано мережами Insafe та INHOPE за підтримки Європейської комісії для просування безпеки та позитивного використання цифрових технологій, особливо, дітьми та молоддю. День Безпечного Інтернету відзначається на другий день другого тижня другого місяця щорічно. День безпечного Інтернету націлений не тільки створити безпечний Інтернет, а й також кращий Інтернет, де кожен може використовувати технологію відповідально, у дусі поваги, критично та творчо.
Саме тому сьогодні у цьому веб-квесті, ви дізнаєтеся про те, як залишатися в безпеці при використанні соціальних мереж і не тільки, наше заняття ми присвятимо темі «Безпечний Інтернет». Спробуємо дослідити позитивні і негативні наслідки Інтернету, сформулювати та засвоїти правила безпечної роботи в Інтернеті.
Завдання 1.
Складіть пазл, зробіть скріншот і перешліть його на адресу вчителя.
Це завдання - на швидкість виконання. Але зверніть увагу: повнота відповіді при цьому не повинна постраждати!
Виграє найповніша і тоді вже найшвидша відповідь.
Завдання 2.
Перегляньте відео «Безпека в Інтернеті – просто!» (за посиланням https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=z2tD0Ug6_w0),
виконайте завдання, зробіть скріншот результату і надішліть його на адресу вчителя natapazina1982@gmail.com
Завдання підготовлено з використанням ресурсу LearningApps.
https://learningapps.org/watch?app=2819386
https://learningapps.org/watch?app=1984580
https://learningapps.org/watch?app=2681882
Завдання 3.
Перегляньте відео (за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=zoYSCIbgxsk) та презентацію і дайте відповіді на запитання тесту.
(Завдання підготовлено з використанням матеріалів курсу «Основи інформаційної безпеки» масових відкритих онлайн-курсів «Prometheus»).
Завдання 4.
Необхідно пройти тест. Для ознайомлення з додатковим матеріалом наведіть на позначку на моніторі інтерактивного плакату і перейдіть за посиланням.
Завдання 5.
Складіть фразу із слів, що містяться в "хмаринці" і надішліть її на адресу вчителя. https://wordart.com/create
Розкодуйте фразу і надішліть її на адресу вчителя.
Завдання 6.
Підготуйте опитування , презентацію або публікацію на тему "Безпечний Інтернет" і розмістіть на інтерактивну дошку.
http://linoit.com/users/natapazina1982/canvases
Бажаю успіхів !
ІІІ. Критерії оцінювання
Завдання 1.
Пазл 1 - від 0 до 6 балів
Пазл 2 - від 0 до 6 балів
Всього 12 б
Завдання 2.
Кожне завдання від 0 до 6 балів
Всього 18 б
Завдання 3.
Тест - 12 балів
Завдання 4.
Тест - 11 балів
Завдання 5.
"Хмаринка" - 7 балів
Код - 5 балів
Завдання 6.
Виконання роботи і розміщення на дошці - 25 балів
Максимальна кількість балів за квест - 90 балів.
Оцінка:
0 - 20 балів - початковий рівень 1 - 3
21 - 45 балів - середній рівень 4 - 6
46 - 75 балів - достатній рівень 7 - 9
76 - 90 балів - високий рівень 10 – 12
ІV. Представлення результатів роботи.
Виступ учнів з кожної групи. Представлення звіту.
V. Підведення підсумків. Оцінювання учнів.
Обговорення кожного виступу. Самооцінка та взаємооцінка результатів роботи.
1. Вправа «Минуле, теперішнє, майбутнє»
Діти говорять про цінність для них отриманих знань: «Я ще вчора..., я сьогодні..., відтепер, у майбутньому...»
А на завершення нашого уроку послухайте вірш та вдумайтесь у його зміст.
Заснувала увесь світ,
Тонка павутина,
Не важливо скільки літ,
Старий чи дитина.
Інтернет взяв у полон,
Мов павук той муху,
Забувають геть про сон,
І не чути й духу.
Книги давно відійшли,
Газети, журнали,
Забавку собі знайшли,
Хоч ніч не доспали.
Крутять інтернет усі,
Геть, що заманеться,
Збігла каша, то пусте,
Дитя переб’ється.
Мами, тати, дідусі,
Немов одуріли,
Зависають там усі,
Лайкають щосили.
Там з усього світу бруд,
Як кому живеться,
Зависає геть весь люд,
Може це минеться?
Я дякую Вам за роботу!До нових зустріч на нашому занятті.
ВИСНОВКИ
Даний матеріал являє собою веб-сайт «Безпечний Інтернет» (створений за технологією Google sites), )для учнів 5-6 класів. Протягом заняття , учні отримують завдання - розгадування пазлів, ребусів, логічних задач - та відправляють відповіді учителю (технологія зворотнього зв’язку Google Forms, Gmail).
Розробка містить вправи та завдання, що підтримують інтерактивне навчання та створені за допомогою технології Web 2.0 - LearningApps.org, Jigsawplanet.com, QR- reader.
Веб -квест можна використати як додатковий матеріал при вивченні теми «Комп’ютерні мережі» 6 клас та додатковий матеріал для позакласної роботи, під час предметного тижня в школі.
У результаті маємо метод ігрового навчання, проблемного, групового, індивідуального, звичайний Web-квест. Із власного досвіду можу сказати, що, тільки переглянувши кілька подібних робіт, вирішила створити власний проект.
Впевнена, що той учитель, який спробує створити хоча б один Web-квест з учнями, одразу побачить у своїх школярах позитивні зміни, бо робота ця і
корисна, і цікава, і така, що справді активізує навчальну діяльність дітей.
Індивідуальний план – інструкція для учнів:
1. Ознайомтеся з темою і проблемою квесту.
2. Виберіть одну із запропонованих ролей (вкладка Ролі). Учні, які виступають в одній і тій же ролі, до етапу підготовки звіту можуть виконувати завдання індивідуально або зразу приступити до роботи в мікрогрупі. Кожна мікрогрупа повиннна відповісти на головне питання веб-квесту:
3. Ознайомтеся с завданнями своєї ролі (вкладка Завдання).
4. Вивчіть список ресурсів (вкладка Джерела).
5. Складіть план пошуку інформації зі своєї ролі.
6. Дослідіть інформаційні ресурси зі своєї ролі.
7. Оформіть звіт у вигляді мультимедійної презентації (створення слайдів і презентацій в програмі Power Point), буклета (створення в додатку Publisher буклетів).
8. Ознайомтеся з критеріями оцінки вашого звіту, в залежності від вибраної форми представлення (вкладка Критерії оцінювання).
9. Обговоріть результати роботи в команді.
10. Підготуйтеся до захисту.
Використані джерела:
ОЦІНЮВАННЯ
|
Середній |
Достатній |
Високий |
Розуміння завдання |
Включені матеріали, що не мають безпосереднього відношення до теми; використовується одне джерело, зібрана інформація не аналізується і не оцінюється |
Включаються як матеріали, що мають безпосереднє відношення до теми, так і матеріали, що не мають відношення до неї; використовується обмежена кількість джерел |
Робота демонструє точне розуміння завдання |
Виконання завдання |
Випадкова підбірка матеріалів; інформація неточна або не має відношення до теми; неповні відповіді на питання; не робляться спроби оцінити або проаналізувати інформацію |
Не вся інформація узята з достовірних джерел; частина інформації неточна або не має прямого відношення до теми |
Оцінюються роботи різних періодів; висновки аргументовані; усі матеріали мають безпосереднє відношення до теми; джерела цитуються правильно; використовується інформація з достовірних джерел |
Результат роботи |
Матеріал логічно не побудований і поданий зовні непривабливо; не дається чіткої відповіді на поставлені завдання |
Точність і структурованість інформації; привабливе оформлення роботи. Недостатньо виражена власна позиція і оцінка інформації. Робота схожа на інші учнівські роботи |
Чітке і логічне представлення інформації; уся інформації має безпосереднє відношення до теми, точна, добре структурована і відредагована. Демонструється критичний аналіз і оцінка матеріалу, визначеність позиції |
Творчий підхід |
Учасник просто копіює інформацію із запропонованих джерел; немає критичного погляду на проблему; робота мало пов'язана з темою веб-квеста |
Демонструється одна точка зору на проблему; проводяться порівняння, але не робляться виведень |
Представлені різні підходи до вирішення проблеми. Робота відрізняється яскравою індивідуальністю і виражає точку зору мікрогрупи |
1